User Tag List

Sayfa 3/4 İlkİlk 1234 SonSon
59 sonuçtan 39 ile 57 arası

Konu: Plenum ve manifold imalatı

  1. #39
    iynn-RS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    06 Ankara
    Mesaj
    6.905
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Ryhn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ilk 2 video turbo mx5 üstünde gerçekten çok deneyimi olan bir arkadaşa ait. İlk resilerde yer alan manifoldun tasarım aşamasındaki similasyon videoları. Konuyla ilgili daha detaylı resimler ve videolar açıklamalar bakıyorum buldukça paylaşacagım. Bana bu konuda yardımcı olabilecek mühendis arkadaşlar varsa daha rahat olur çünkü ben bu konuda sadece kendi araştımalarım ve deneyimlerimle sınırlıyım.
    sımulatorde motorun emıs sırasını atlamıslar sankı.her pıston 4 zamanda 1 emıs yapar.
    bunlar dırek salmıslar havayı ıcerı.havada nere kolayına geldıyse ordan cıkmıs.
    subaplar kapandıgında runnerların ıcındekı hava gerı tepme yapar o gerı tepmede runnerların boylarının uzun ve kısa olmasının neden tork farkı yarattıgının bı acıklamasıdır.
    runnerların boyu uzun olunca arkadan gelen basınclı hava dıger emıs zamnına kadar gerı tepmeyı engeller buda alt ve orta devırlerde tork kazandırır.ama bu uzunluk ust devırlerde havanın emısını zorlastırdıgından tork dusk kalır.runlerlar kısalınca tersı durum olur alt ve orta devırlerde gerı tepme cok olacagından motor yeterlı havayı cekemez tork duser.

  2. #40
    Ryhn
    Misafir
    Alıntı boosted_pug Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    fotografını yarın çekip eklerim senin dediğin şekilde yapman bence en mantıklısı çünki klanşı enjektör kısmı felan hem çok masraflı hemde çok uğraştırıyo ben kendi arabama göre bulamadım biziimkiler malesef plastik bulmuş olsaydım aynı senin dediğin şekilde yapardım zaten homemadeturbo die bi site war orda intake manifold die aratınca hondalar için baya bi örnek çıkıyo
    Benim yaptığım honda için değil mazda için olucak. Dana önce yazmıştım. Homemadeturbo sayfasını okudum fakat orda genelde ana bilgi var çok detaylandırılmadan fakat genede başlangıç için yararlı. Flanş sorun deilde enjektör yuvalarını yapmak zor benim için zordan öte masraflı. Hazır enjektör yuvası bulursan bir tanede öle denicem. Bakalım manifoldsuz dynoya bindircem birde manifoldla bindiricem görücez neler oluyo. Fikirlerin için sağol.

  3. #41
    Ryhn
    Misafir
    Alıntı iynn-RS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sımulatorde motorun emıs sırasını atlamıslar sankı.her pıston 4 zamanda 1 emıs yapar.
    bunlar dırek salmıslar havayı ıcerı.havada nere kolayına geldıyse ordan cıkmıs.
    subaplar kapandıgında runnerların ıcındekı hava gerı tepme yapar o gerı tepmede runnerların boylarının uzun ve kısa olmasının neden tork farkı yarattıgının bı acıklamasıdır.
    runnerların boyu uzun olunca arkadan gelen basınclı hava dıger emıs zamnına kadar gerı tepmeyı engeller buda alt ve orta devırlerde tork kazandırır.ama bu uzunluk ust devırlerde havanın emısını zorlastırdıgından tork dusk kalır.runlerlar kısalınca tersı durum olur alt ve orta devırlerde gerı tepme cok olacagından motor yeterlı havayı cekemez tork duser.
    Bu simulasyonlar sadece manifoldun hava akısını görmek için yapılmış olanlar dediğin gibi bunun ikinci asaması silindirlerin çalışması ile hava akışı oluyor. Fakat sen yaptıgın tasarımda #3 ve #4 numaraya hava basamıosan silindirlerin emişinide eklesen boş olur ondan bunlar genel tasarımlar fikir olarak sekil olarak ne yönde dewam etmek gerektiğini gösteriyor.

  4. #42
    Ryhn
    Misafir
    simdi aklıma gelen birşey var açıkçasıda araştırmadım belki saçma gelebilir fakat araca throttle body taksam bunada emme manifoldu baglasam sizce daha iyi olmaz mı???

  5. #43
    boosted_pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    44 - 06 - 77
    Mesaj
    2.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Ryhn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Benim yaptığım honda için değil mazda için olucak. Dana önce yazmıştım. Homemadeturbo sayfasını okudum fakat orda genelde ana bilgi var çok detaylandırılmadan fakat genede başlangıç için yararlı. Flanş sorun deilde enjektör yuvalarını yapmak zor benim için zordan öte masraflı. Hazır enjektör yuvası bulursan bir tanede öle denicem. Bakalım manifoldsuz dynoya bindircem birde manifoldla bindiricem görücez neler oluyo. Fikirlerin için sağol.

    kardeşim benim yaptırdığım parçalar bunların aynısı bu linkteki malzemede gayet uygun fiyatı

    http://cgi.ebay.com/Injector-Boss-Bu...ayphotohosting

  6. #44
    iynn-RS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    06 Ankara
    Mesaj
    6.905
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    enjektor acıları nasıl olmalı?

  7. #45
    Ryhn
    Misafir
    kullanırsam şöle birşey kullanıcam
    http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Addit...Q5fAccessories

  8. #46
    Ryhn
    Misafir
    Alıntı iynn-RS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    enjektor acıları nasıl olmalı?
    eğim açıları büyük ihtimal farklılık gösterir aracın modeline göre bunu araştırmadım herhangi özel bir yazı ilede karşılaşmadım ama en mantıklısı ve kolayı orjinalin açısını korumak olur

  9. #47
    toonch - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    Balıkesir
    Mesaj
    356
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Ryhn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    simdi aklıma gelen birşey var açıkçasıda araştırmadım belki saçma gelebilir fakat araca throttle body taksam bunada emme manifoldu baglasam sizce daha iyi olmaz mı???
    itb demek istedin herlalde yada birşekilde anlaşamadık. her araçta throttle body var ve emme manifolduna bağlı itb kullanan birkaç turbo araba vardı sanki

  10. #48
    iynn-RS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    06 Ankara
    Mesaj
    6.905
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı qwerter Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    itb demek istedin herlalde yada birşekilde anlaşamadık. her araçta throttle body var ve emme manifolduna bağlı itb kullanan birkaç turbo araba vardı sanki
    evet itb den bahsediyor.

    itb lerde de aynı şekilde plenum uygulaması var ama madem plenum kullanılacaksa neden itb kullanılıyor onu anlamadım.



  11. #49
    Ryhn
    Misafir
    Alıntı qwerter Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    itb demek istedin herlalde yada birşekilde anlaşamadık. her araçta throttle body var ve emme manifolduna bağlı itb kullanan birkaç turbo araba vardı sanki
    throttle body dedim ama evet haklisin kastetmek istedigim ITB idi. Ben birkac ornegini gordum fakat performansi konusunda bir aciklama yoktu daha dogrusu sadece resimleri vardi bu yuzden aklima takildi.

    IBT kullanabilirmiyiz kullanilabilirse bunun bir getirisi olurmu seklinde sormam gerekti soruyu. Kullanacagim degil yani. Simdilik dedigim gibi ilk etapta yapacagim orjinal manifoldun flans kismini yeni yapacagim emmenin ust kismina monte etmek olucak fakat bu konuda bilgisi deneyimi olan herkezden fikirlerini bekliyorum.

  12. #50
    iynn-RS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    06 Ankara
    Mesaj
    6.905
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    velocity stack hakkında biraz bilgi verebilir


  13. #51
    gurcell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    Papua Yeni Gine
    Mesaj
    2.774
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    HImm, aslında ITB üzerine bir manifold kapatalım, son 2 silindirin de önüne doğru manifoldun genişliğini daraltalım. Böylelikle son 2 silindire giden havanın akışını hızlandırmış oluruz.

  14. #52
    Ryhn
    Misafir
    Alıntı gurcell Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    HImm, aslında ITB üzerine bir manifold kapatalım, son 2 silindirin de önüne doğru manifoldun genişliğini daraltalım. Böylelikle son 2 silindire giden havanın akışını hızlandırmış oluruz.
    aklimdakileri yazmissin yani.

    Fakat biraz arastirmadan sonra internette alttaki ITB yi satan adamin yaziklarini okudum. Bu parcayi 190E 16V icin yapmis kendi uretimi ve arabayi turbolamak istediginden satmaya karar vermis.

    "Quick background: My engine project started as a naturally aspirated project with ITBs and EFI, but, halfway through I went the turbo route instead. Now, I've decided that the gain of ITBs in a turbo application isn't worth the tuning difficulties they present with a turbo."







  15. #53
    gurcell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    Papua Yeni Gine
    Mesaj
    2.774
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    amca güzel yapmış. Yalnız bu dizaynın bir kötülüğü var, adam multi-throttle yapmış, manifoldun ön tarafında ise vakum yok. Ben single throttle yapacağım, resimdeki kırmızı silikonun olduğu yerde olacak benim TB . Bu adamın dizaynında vakum 4 ayrı tüpte oluyor, mesela intake temp , iac , map gibi sensörleri bu adamın dizaynında tek silindire verirsin. Fakat her silindirin vakumu , kompresyonu farklı olabilir. O yüzden bu adamın dizaynına benzer şekilde 4 borazan, borazanlar bu şekle benzer manifolda girecek, en son da manifoldun ağzında tek 76 mm'lik TB olacak.

  16. #54
    Ryhn
    Misafir
    calismlarini uretim asamasinda resimlersen cidden sevinirim hem benim ve diger arkadaslara yol gostermis olur.

  17. #55
    toonch - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    Balıkesir
    Mesaj
    356
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)



    Maximum Boost kitabında alt devirlerden itibaren tork eğrisinin düz ve geniş olması için runnerlar olabildiğince uzun olmalı demiş. Nasıl olsa üst devirleri turbo besliyor. Ama genelde rb ca ve srlar için gördüğüm runnerlar yukardaki tasarım gibi kısa oluyor.

    Ca için



    Rb için



    Sr için


  18. #56
    Ryhn
    Misafir
    Alıntı qwerter Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Maximum Boost kitabında alt devirlerden itibaren tork eğrisinin düz ve geniş olması için runnerlar olabildiğince uzun olmalı demiş. Nasıl olsa üst devirleri turbo besliyor. Ama genelde rb ca ve srlar için gördüğüm runnerlar yukardaki tasarım gibi kısa oluyor.
    Maximum Boost kitabi bence herkezin okumasi gereken bir kitap ve bu kitabin yazari Corky Bell ayni zamanda Bell Engineering yani nami deger BEGI www.bellengineering.net Bell Engineering mx-5 ustunde cidden cok deneyim sahibi bir sirket ve onlarin tasarimlarini daha onceki sayfalarda vermistim.

  19. #57
    tool - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Şehir
    Lyonesse
    Mesaj
    7.270
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kazan dizayni icin birde JUN surge tank'i inceleyin derim
    Experience is what you get when you don't get what you want.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •