User Tag List

Sayfa 4/4 İlkİlk ... 234
70 sonuçtan 58 ile 70 arası

Konu: Vortex prensibi ve "cold air gun" uygulaması...

  1. #58
    Sixinc.unbuffed
    Misafir
    tabi bu arada bu aletteki basınç kaybının sabit oldugunuda düşünmüyorum, giren hava sıcaklıgı ve basıncına baglı olarak değişebilir. Buda otomotiv sektöründe büyük bi zorluk yaratır die tahmin ediyorum.

  2. #59
    bladerk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    45
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.045
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu şeyi turbo dizelde düşünelim egrden yanmış gaz alınsa cold air gundan geçse ve mafın önünden verilse soğuk gaz gayet kısık bi biçimde olursa basınç kaybı da telafi edilip denenebilir gibime geliyo yani test için bi başlangıç olabilir belki yorumlarınız nedir orda az da olsa basın var arada mesafe de (afn tdi dan bahsediyorum obd2yse bi de değerler sürekli okunabilir gibi aklıma geldi)
    ve bence olmaz değil böyle bi proje
    ECUTECH İstanbul

  3. #60
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı bladerk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu şeyi turbo dizelde düşünelim egrden yanmış gaz alınsa cold air gundan geçse ve mafın önünden verilse soğuk gaz gayet kısık bi biçimde olursa basınç kaybı da telafi edilip denenebilir gibime geliyo yani test için bi başlangıç olabilir belki yorumlarınız nedir orda az da olsa basın var arada mesafe de (afn tdi dan bahsediyorum obd2yse bi de değerler sürekli okunabilir gibi aklıma geldi)
    ve bence olmaz değil böyle bi proje

    soğuk olacak fakat yanmış gazda oksijen oranı çok az bu yüzden yine pek kazanç olmayacaktır bana göre
    körler sağırlar

  4. #61
    bladerk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    45
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.045
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben soğutma amaçlı düşündüm olayı ve de iatleri mafla birlikte olduğu iin soğuk değer illaki fark edecektir gibime geliyo bence böyle bi test yapılabilir
    ECUTECH İstanbul

  5. #62
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı bladerk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ben soğutma amaçlı düşündüm olayı ve de iatleri mafla birlikte olduğu iin soğuk değer illaki fark edecektir gibime geliyo bence böyle bi test yapılabilir
    tabiiki fark edecek fakat egr yapısı gereği emisyonları düşürmek için verilen atık gaz buda yanma kalitesini ve iç sıcaklıkları düşürüyor belki daha farklı temiz gaz ila daha güzel birşeyler yapılabilir
    körler sağırlar

  6. #63
    bladerk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    45
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.045
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kesinlikle ama afnlerin egrsinin aradaki mesafe dunu denemeye müsait söküp takması kolay ve bence test amaçlıysa uygun düşük maliyetli geldi gözüme -40 dereceyi eminim cooler borularına bile sarılsa fark olur gibi içinden ne kadar hava geçirebiliyo bu şey bilmediğim için turbodan almak biraz tırsıtıcı geliyo bana
    ECUTECH İstanbul

  7. #64
    bladerk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    45
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.045
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sence turbonun bastığını bu malzeme direk geçirebilir mi en azından küçük bi turbonun
    ECUTECH İstanbul

  8. #65
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı bladerk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sence turbonun bastığını bu malzeme direk geçirebilir mi en azından küçük bi turbonun
    kayıplarını incelemedim gerçekten ama en kısa zamanda ayrıntılı bir araştıracam ama uygun tasarımla muhtemelen kullanılır


    nano çırçır yerine bunu alırlar artık
    körler sağırlar

  9. #66
    bladerk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    45
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.045
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kayıplarını incelemedim gerçekten ama en kısa zamanda ayrıntılı bir araştıracam ama uygun tasarımla muhtemelen kullanılır


    nano çırçır yerine bunu alırlar artık
    ECUTECH İstanbul

  10. #67
    8.000rpm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    47
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    6.731
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı bladerk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sence turbonun bastığını bu malzeme direk geçirebilir mi en azından küçük bi turbonun
    basınçlı havanın girdiği meme ve çıkışların olacağı memeler genişletilip yüksek basınçlı havanın daha rahat içeri girmesi / çıkması sağlanabilir...bu da iç santrifüj hızını arttıracaktır.. sonuç olarak "daha da soğuk çıkış" elde edilecektir...
    yani bundan baştan beri bahsetmedim de , aletin giriş çıkışları istenilen şekilde genişletilebilir ve bu da dramatik değişikliklere sebep olacaktır...mesela turbo'nun basıncı ile başa çıkabilmesi gibi...

    yapılan testlerde benim bulduğum değişkenlikler dahilinde standart giriş memeleri ile 7bara kadar denenmiş...çıkış sıcaklığında elde edilen düşüş 7bara kadar doğrusal bir grafik çiziyor...bu basınç seviyesi de bence turbo için yeterli sanırım...


    işte size konu ile ilgili 2 grafik ;



    Tesla Model Y Sr

  11. #68
    bladerk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    45
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.045
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    -40 dereceyi görebiliyosak bu sistem egrden alınıp bi vanayla alınan basın kontrol edilip gaz kelebeği öncesi boruya sarılsa intercoolerı tarihe gömer gibi geliyo illa motora basmasak da olur yani nitrocooler karbondioksit gibi 4 5 mmlik bi bakır türü boruyla sarılabilir muhtemelen -40 derece yüksek bi değer

    ayrıca bir de turbo ile cooler arasına girip hiç basıncı yavaşlatmazsa ve öyle bi ısı ortaya çıkarsa çok verimli olabilir gibi ama turboda denemek için çok hesap yapmak lazım
    ECUTECH İstanbul

  12. #69
    bilalMW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    7.253
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    uğruna para yatırılabilecek bir proje eğer umut edilen sonuçlar çıkarsa getirisi çok fazla olur.
    Ex Automobile Service Advisor - New Truck Service Area Manager

  13. #70

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    abilerim kardeşlerim

    bu cihazın üflediği hava motorun tükettiği havanın 20 de 30 da biri..

    bu cihazla hava üflemek için harcanacak enerji (en azından 1-2 kw bir enerji tüketecektir motora eklenecek kompresör) ile elde edebileceğiniz kayda değer artı değer olmaz.. motora giren havanın sıcaklığını ancak 3-4 derece düşürebilirsin (iyimser bir tahmin)

    intercooler neden efektifdir, çünkü soğutma ortamı araçtan bağımsız dışarıdaki havadır, o zaten ordadır heran kullanıma hazır, açık havayı kullanmak için enerji harcamazsınız, dolayısıyla her zaman hazır olan soğutma kapasitesini kullandığınızdan hep "+" da olursunuz..

    air-water intercoolerdada ısınan suyu gene "dışarıdaki hava" ile soğutursun..

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •