peki sorun cıkartmadan günlük kac hp ile gezilebilir bu aracla?
Printable View
Sorun yok arkadaşlar Ben Mehmet Gazihan a yazılım yaptırdım 212 HP (peak 1.1 Bar -cont 0.9 ) dynosu var 1,5 seneden fazla kullandım o şekilde en ufak problem yaşamadım.
Problem çeken arkadaşlar kusura bakmasınlar ama hiç biri Ibiza Cupra FMIC gibi gerekli bir parçayı almadılar akabinde yazılım yaptırdılar ve memnun kalmadılar maalesef.
Bu araçlara agresif yazılım (200+ güçlerde) yapılacaksa büyük intercooler şart.Bu upgrade yapılmadan bir şey beklemeyin..
Peugeot neden 156 lık RCZ de küçük dikey intercooler kullandı 200 lük te yatay ve büyük intercooler kullandı?
Yazılımın stabil olmamasından,araçlarının istedikleri gibi verimli olmamasından şikayetçi olan arkadaşlar desinler ki ''Ben intercooler taktım ama yine olmadı '' , ben yazdıklarımdan dolayı herkezden özür dilerim , intercooler takıp ta yine memnun kalmayan arkadaşlara da Mehmet Gazihan-MegaChips ı tavsiye ederim macera aramasınlar , bu araca en çok yazılım yapan ar-ge sini yapmış kişidir Türkiye de..
Dediğim gibi araç full stock olsun ben hiç bir şeyi değiştirmiyeyim ama yazılım da agresif olsun 210-215 HP leri göreyim derseniz problem yaşarsınız bu araçlarla bu motorla bu kesin. Bu araçların problemli olduğu anlamına mı gelmeli?
orc, 175 bg olarak yani fabrika ayarlarıyla sıkıntısız kullanabilirsin. Fabrika ayarları da hiç yavaş değildir, oldukça hızlıdır.
Eğer 200 civarı güç gerekiyorsa bu yazılımla alınabiliyor ama düzgün bir yazılım şart.
Özgür kardeşim bu konuda sonuna kadar haklısın.Mehmet Gazihan işini çok iyi yapıyo daha önce 2 araç yazılım attırdım hem çok memnun kaldım ve yaptığı işin arkasında hep durdu...Yaptım bitti karışmam demedi...
207 rc yazılım işini kendisine sordum sadece yazılım ile sorunsuz rc lerden 205-210 hp güvenli bi şekilde alabildiğini söyledi.
Sitedeki araçların bazılarında yazılımdan kaynaklı sıkıntılar yaşamışlar.Şaşırdım kaldım...:cool:
Stock halde de aracın performansı iyimi arkadaşlar?
Dostum şöyle diyeyim , yazılımı bir çok farklı firma yada kişiye yaptırabilirsin.Bundan dolayı da memnun da kalabilirsin , sıkıntı da yaşayabilirsin.En son bir arkadaşım stock ( kat iptali,filtre) RC ye İstanbul da çok tanınmış bir garajda yazılım yaptırdı ve kesiklik vb probşemler yüzünden orj yazılıma döndü ve aracını sattı.Şimdi kendisine sorsan yok abi RC ler yürümüyor der ;)
Birileriini ezbere iş yapmasından dolayı araçlara çamur atılması gayet doğal tabii.:icon_tup:
Yine de genele vurmamak lazım..
İstanbul'da çok bilinen ve pek popüler bir çok mekan çok başarısız, hatalı ve yüksek maliyetlere yol açan hareketler yapabiliyorlar ve bu hataların bir kısmına amatör demek bile amatörlere hakaret olacak cinsten.
Özgür kardeşime bir noktada katılıyorum. 207 RC sorunlu bir araç değildir. Ve bu konuya bir literatür olarak yaklaşmak gerekir. Burada birçok insan birçok şey denedi, denenmemişleri deneyip çekinmeden sonuçlarını yazdı -ki deneyecekler direk doğrulara yönlensin. Olay budur, ötesi değil.
Bazı sebeplerden Oz`'u sıkıntıya sokmamak için hatalı iş yapanları da afişe etmiyoruz(en azından ben). Aslında bunları da paylaşabilsek tüm rc'ler gt'ler seri üretimmiş gibi modifiyelenirler.
Özgür kardeşimle tek ayrı kaldığım konu ise FMIC konusu :) Tabi beklentiler de önemli. Özgür kardeşim en iddialı 207'lerden birine sahip. Ben ise hemen her sürüş disiplininde sürücüsünü destekleyecek konfigürasyon peşindeyim.
Bir zamandır pek teknik yazamıyorum, aracıma da vakit ayıramıyorum(öyleki turbom 2 ay boyunca katalizör tarafından kaçırdı, oturup yaptırmadım) o yüzden pek yazmıyorum ama şu an oldukça memnunum halimden.
Şimdi kafamda başka fikirler var denenmemiş ama onun için önce vakit olması lazım o da bende maalesef henüz yok :( kafayı kaybetmek üzereyim.
Benim şu an hiç bir problemim yok. Gayet güzelde gazlıyorum... :)
Şu işleri biraz yoluna koyabilirsem yılbaşından sonra İzmir e gelmeyi düşünüyorum ..
arkadaslar kafayı yicek konuma geldim kat iptalini yapamıyorum sensör gizleyen bulamıyorum yazılım yapcak birisi yok orduda bana birisi yardım etsin.
beyni söküp MeGa ya yolla istersen bir araca takıp yüklerler diye tahmin ediyorum kat iptalini..
Işık zart diye yanıyor mu hemen=
yarın yapılcak care bulamadan yapioruz sitedeki arkadasların fikirleriyle tornacıya bişeyler yaptırcaz ama yaptırcağım egsozcu ordudaki en iyisi ama bn mi iptal edicem o mu belli değil :) durum wahim yani...
S3 dv lazım arkadaşlar birde orjinal dv ile s3 teki malzemeleri aktarmanın resimli anlatımı vardı konuda ama bulamadım elinin altında olan varsa yükleyebilirmi :)
Arkadaslar selamlar öncelikle herkeze. Foruma sık giremiyorum, is yogunlugumdan dolayı. Sorryy:)
Özgür ve Naman arkadaşlarımla daha önceden paylasmıstım bilgilerimi. Su an 2010 model 25500 km 207RC im var. Spectlerim söyle; Seat Sport Ibiza Cupra FMIC, S3 DumpValve, Supersprint Downpipe+Catback Komple Egzos Kit. Sprintbooster, BMC Carbon Fiber Cold Air Intake System,
(Özgürün sistemin aynisi sadece komple metal boru döşenerek soğuk havaya ulaşıldı), Cry02 tüplü soğutma sistemi, ECU Remap Stage2 (Agresive olmayan bir yazılım). Özgür Malesef Mehmet Gazihan'la timeinglerimiz uymadı. Maslak Performans tuning te yapıldı tüm sistem ve yazılımlarım. Şu anki değerlerim yaklasık 1.1 bar turbo basncı, 210hp, 330 nm tork...Aracımı sorunsuz kullanıyorum 3 aydır. Stage 3 yazılıma gecmedim. Niyetim Turbo kiti büyütüp Stage 4 agresive yazılım yapmak. Hedef ortalama 300hp ve 410nm tork degerleri. Arastırması olan arkadaslardan ricam, Garret GT28RS (GT2860RS diye de geciyor) kodlu Ball bearing Big Turbo kitle ilgili bilgisi olan var mı? Etuners Big Turbo Kit uygulamaları bu kodlu turbo ile yapılmıs hep. Ayrıca Garret in global sitesinde Mini Cooper S R56 motor icin referans verdigi turbo da bu model ) Acıkcası ben bu turboyu kullanmayı düsünüyorum. + Forget piston ve atesleme sisteminin güçlendirilmesi için neler lazım extra? + Supersprint Down pipe borum sanırm 64'lük, 70 lik cap boru takmam bana +hp avantaj sağlar mı? Bu gücü güvenli kullanmak icin + baska revizyona ihtiyacım olur mu? ilgilenen arkadaslara simdiden tesekkürler:)
İzmirli arkadaşlar bu araç hakkında bi bilginiz var mı acaba ? Fiyatı uygun geldi...
Peugeot 207 RC Le Mans 2009 Model 31.750 TL Sahibinden satılık ikinci el Beyaz renk - 51901688
Tolga Ağabey , tebrik ederim gayet güzel değerler yakalamışsınız.
Big turbo bütçem müsait olursa ilk yapacağım şey :icon_tup: GT28RS kullanabilirsin sadece egzos tarafı için uygun flanş ın yapılması lazım.
Benim önerim salex@etuners.gr den Stelio ya bir mail at.Kendi yaptıkları Etuners big turbo kit (TD05H-16G-8) den istediğini söyle fiyatta anlaşın kargolasın sana yazılımı da ona yaptırırsın..
Bu arada 300 HP oktan yüzünden Türkiye için çok zor maalesef ama ben 275-280 civarı alınır düşüncesindeyim..Bu güçlerde
Stelios ısrarlı bir şekilde motor içinin 350 HP krank değerine kadar dayandığını kol ve pistona gerek olmadığını söylüyor ve yaptıkları 6 adet 207 nin hiçbirinde kullanmadılar..Tabii bu güçlere çıkınca kilitli difransiyeli unutmak olmaz ;
http://www.quaife.co.uk/shop/products/qdf3h-5
Ben bu aşamaların hepsini geçtim ancak bütçe ayarlayamadağım için erteledim maalesef..
Quaife kilit diff takmayı düşünün var ise şimdiden söylüyeyim şanzımanın diff kovanı içinde küçük bir yeri çok ufacık olsada traşlamak gerekiyor. Bunu kimse söylememişti ama tatlı bir dokunması var hem şanzıman diff kovanına hemde diff kovanı kapağında. Mühim birşey değil ama uyarayım dedim.
Özgür tesekkürler... Benim zaman problemim oldugu için tüm arastırmamı Maslak Performans Tuning Erol Usta yapıo sağolsun. Ecu yazılım konusunda istanbulda ilk lerden. Mekanik bilgisi de cok iyi. Açıkcası ben de fiyat arastırmalarını bi taraftan yaptım.
Garret uygun geldi. Fakat söyledigin difransiyel konusu önemli fiyat arastırıyorum onun icin de. İnsallah sen de en kısa sürede butce ayarlar gecersin Büyük Turbo ya. Çünkü olayın boyutu degisiyor baya. Bir tek Kafamda fren disk, kaliper vs. gelistirme meselesi var en son. Sanırım onun icinde Brembo ya bakıcaz. Özgür senin Fren Diskler Stock degil galiba. Nedir? Brembo kodu vs ...?
rcz 200 hp lik olanlarda buyuk dısk var kalıper tek pot olması handıkap tabıykı
Tolga senin yanındayım herzaman, sen big turboya geç senle kalkacam :)
arkadaslar ufaktan stock aracıma ürün arastırması yaptım sizce uygunmudur yorumlarınızı bekliyorum coil-ex 3,5 luk yay=montaj dahil 290 tl + otto titaniyum son susturucu =montaj dahil 300 tl + zenon kit = 200 tl son olara lenso jant 4*108 =1300 tl linki aşağıdadır Lenso üretimi 17 inç Otomobil / Arazi Aracı Jantı 1.300 TL Mağazadan satılık sıfır - 44380416
İzmir'de 2. bir tane KV plaka Le Mans yoksa bu araç önden hasarlı.. Yürür vaziyetteydi ama kaput çamurluklar radyatör vb değişmiştir.
Barınak Cafe'nin virajında görmüştüm bi tane doblo muydu neydi virajda understeer e kalıp ona vurmuştu yol kenarında duruyordu sahipsiz.. Yardım için durayım demiştim kimseyi bulamamıştım sonra ters biri geldi aldı arabayı yürüterek götürmüştü.
ozgür naptın aracı istedigin kıvamdamı :)