Antalyalogy
4 gözle haberlerini bekliyoruz. ilerisi için intercooler düşünen biri olarak çok işime yarayacak bu kesin.
Beyler,
Şimdi birşey farkettim. Belki herkes biliyordur, ben geç uyandım:
Citroen'de 200bg'lik bir DS3 Racing var malumunuz Türkiye'de pek satışı olmayan turuncu temalı araba..
Ben bunun motorunu Euro5 EP6CDTX zannediyordum yani RCZ motoru sanıyordum, değilmiş.. Bizim motordan varmış: Ep6DTS. Lakin baz kodlaması farklı. Bizim motorlar 5FY kodlu motorlardır(bknz. şase nolarınız, GT'lerde 5FX'tir) Citroende 5FD veya 5FF olarak geçiyor kodlaması. Bu kodlamalar arasında fark kabaca, motorun aynı motor olduğunu ancak ECU ve aşırı beslemelerinin farklı olduğunu belirtir. Zaten deminden beri bakıyorum turbo ünite olarak farklı, ama DV mesela aynı. ECU farklı blok gömlek piston vb aynı.
Şuna gelicem: Ds3 racing'te daha önce hiç bahsi geçmeyen bir buji kullanılıyor. Referansı da yeni formatta: 96 774 469 80
Silindir kapaklarımız aynı..sübaplar yayları vb. aynı. aşağıda kranktı gömlek kollar pistonlar aynı.. Bu bujiler bana göre %200 bizim motorlara uyar. Hem 200bg ye uyan, hem de tamamen bizim motor için olan bir buji bu.
Ben denemeye karar verdim.
Citro ve Pejo sb'larından kıyasladığım kadarıyla turbo haricinde ufak tefek karoser farkından oluşan farklılıklar var. Intercooler da mesela aynı ancak sabitlemeleri farklı olduğu için referansları farklı..
Özetle, fabrika yine kuş kadar IC ile 200bg almış bu motordan. Bence buna bi bakalım derim. EP6CDTX yerine EP6DTS 5FD/5FF örnek alarak ilerlemek daha doğru olacaktır düşüncesindeyim.
Ds3 6 ileri daha kısa oranlı bir şanzımana sahip olduğundan bu bujilerin daha hızlı devirlenmeye ve bu devirlenmede oluşacak bozukluklara karşı daha uyumlu olacağı düşüncesindeyim
DS3 ile daha yakından ilgilenmeye başlıyorsunuz yani. Yardımcı olabileceğim birşey varsa hazırım. Aracı henüz yeni aldım bende yavaş yavaş öğreniyorum 207 üzerinden giderek.
şu an 200hp'ye çok yakın aracım. (stock 156hp) en kısa zamanda cai ve orta susturucu (düz boru) + varex düşünüyorum. 200'ü aşacağız sonunda
ileriye sadece düşünüdüğüm uzun vadede intercooler + turbo büyütmek ve yazılımı güncellemek kalıyor. nasip kısmet diyelim hepsine.
Deniz bujideki ar-ge çalışman çok sevindirici.Eğer alıp da denediğinde sonuçlar olumlu olursa bende alayım hemen..
namanın soyledıklerıne katılıyorum mesala ds3 r modelınde brembo fren kullanıyor fren modıfıyesı dusunenlere fıkır verebılır 323mm dısk var oem olarak arac ustunde bujı konusu 1 takım yedek bujı var elımde rcz bujısı sanırım ama ds3 bujısıde denenebilir fiyat bılgısı almak alzım cok farklı değildir herhalde rcz bujılerınden
''Türkiye; Atatürk'ü Allah'a borçlusun, geriye kalan her şeyi de Atatürk'e..." DANIEL DUMOULIN
işde otv zamanında cok rc, lemans satılmasında etkısı var bu fiyatlarda peugeot herhalde o segmentde otv ındırımı zamanı en cok aracı sattı en dip fiyatlar bızım araclarda cıkıyor
''Türkiye; Atatürk'ü Allah'a borçlusun, geriye kalan her şeyi de Atatürk'e..." DANIEL DUMOULIN
Abi araçlar dip fiyata satıldı o zaman kar etmeyi düşünmeyin aldığınızın altına verin bizde şu RC nin tadını çıkaralım![]()
kardeşim herhalde sıtedeı en pahalı rc benım 46500 almısdım zamanında
''Türkiye; Atatürk'ü Allah'a borçlusun, geriye kalan her şeyi de Atatürk'e..." DANIEL DUMOULIN
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)