1.9-2 lt civarı alır Peugeot BE şanzımanları. Tavsiyem 75w90 Mobil1 gibi kalite bir yağ olur.
Printable View
1.9-2 lt civarı alır Peugeot BE şanzımanları. Tavsiyem 75w90 Mobil1 gibi kalite bir yağ olur.
Teşekkürler schumi
Arkadaşlar aracım arada bir limp moda giriyor. Aracı bilgisayara bağladım.
Şu kodları vermiş.
P1336
P1337
P1340
Sizce sorun ne olabilir? 1. ve 4. silindirlerde ateşleme (misfire) hatasıymış. Sebep ne olabilir. Semptomlar, Araç yeni çalıştırdığımda 3-4 dakika beklerken titreme yapıyor. Sonra veya ertesi gün güç kesiyor, limp moda giriyor.
bobin ve bujileri kontrol ettinmi ? boboinlerde koku varmı ?
P1336 Crank/Cam sensor range/performance S2000PM1/2 - High misfire on several cylinders ME7.4.5. Combustion misfiring on unspecified cylinders.
P1340 Camshaft position sensor B circuit Malfunction.
1336-1339 arasi silindirine göre ateşleme hatasıdır. ama burda birde 1340 oda ateşleme hatasına bağlıdır muhtemelen.
edit:hata kod açıklamaları
Henüz kontrol etmedim. Sadece arıza kodlarını sildim. Biraz daha kullanıp tekrar arıza vermesini takip edeceğim. Yine aynı silindirlerle ilgili mi arıza verecek, yoksa başka bobin mi verecek, ya da tamamen farklı bir arıza kodumu verecek takip edeceğim. Eski sahibini aradım, bujilerin yeni olduğunu, serviste kontrol edildiğini söyledi. Ayrıca 3-4bin km önce carbon clean yaptırdığını söyledi.
Timing chain ile ilgili birşey olabilir mi sizce?
Düzgün bir usta bulmam lazım ya, thp motorları iyi tanıyan.
hata vermesini beklemeden boboinleri söküp bakmanı tavsiye ederim yanık kokusu yada fiziksel bi bozukluk varmı kontrol et bence..eğer zamanında sizden önceki sahibi yada siz güncel zincir gergi vs parçalarını değiştirmediyseniz onuda kontrol ettirmekte fayda var..
Arkadaşlar hepinize iyi haftalar,
Yeni bir iş yatırımım sebebi ile arabamı kısa süre için satmam söz konusu.
Arabama gelirsek;
124 K Km'de...
Bu topikte yazılıp çizilen ne kadar problem varsa giderilmiş...
(335 bobinler,tüm elektro vanalar,dumpvalve,ve bilimum parçaları )
Ayrıca geçen ay yapılan kurum temizliği ve port polish...
Egzantirik setinin tüm elemanları ile değişimi (vidalarına kadar)
Her 3000 km'de bir değişilen yağ ve tüm filtreler (benzin ve polen dahil)
Tüm bunların dışında hatasız boyazsız ve asla yorulup hırpalanmamış bir araba...
Kesinlikle roll,vs yapılmadı.
Arabam stage 3 olarak tüm alt yapı çalışmaları yapıldı.
Ekstra listesine gelirsek;
1) Koni sertliği ayarlanabilir amortisör seti
2) H&R 3,5 CM Yay seti
3) Sprint Booster
4) BMC Kutu içi
5) Krom boost borusu ve Downpipe
Daha önce ki msjlarda yazdığım gibi şeritleri kendi zevkim için sökmüştüm ancak yenileri pro. bir şekilde hazırlattım
alan arkadaşa onları ve aracımda yukarıda yazdığım değişen tüm parçaları sağlam bir şekilde kutularında yedek olarak teslim edeceğim.
Fiyat olarak 35,750 TL yazdım ancak aileden birilerine gitsin istiyorum elimden gelen güzelliği yapacağım.
Saygılar.
Arkadaşlar elimde 207 RC için 5 cm H&R yay var. Hiç kullanılmadı kutusunda 0 duruyo. Fiyat: 450 tl
arkadaşlar krom boost borusu ,s3 dump valve, sprint booster satmak isteyen varsa yardımcı olurmusunuz
Arkadaşlar bi zengin çocuğu arkadaş var. Z4'ü var, 2013 veya 2014 model, 2.0 motor. Ben bu arkadaşı nasıl geçerim? :) Baya inatlaşıyoruz da. Bi el atın bakalım. Aracım DS3 1.6 thp, stok oğlu stok :)
Elinde çıkma/sıfır parça olanlar bana pm atabilir :)
Arkadaşlar elimde aracın üzerinden çıkan orjinal stoplar katalizatör(içi boşaltılmamış) orjinal intercooler hasarsız çok iyi durumda orjinal egzost orjinal bobinler ve boost boruları mevcut bilginiz olsun yardımcı olmaya çalışırım..
p0087 hatası benzin pompasını değiştirerek çözmüş bulunmaktayım öndeki pompayı değiştirdim araba kendinden gecti :=)))........
İyi pazarlar dostlar:)
Iscilik dahil 900
Bugün bobinleri bi söküp bakayım dedim. Manzara bu. Sizce bir sorun olur mu? Şuan aracın gidişinde bir sıkıntı yok. http://tapatalk.imageshack.com/v2/15...e041cd931d.jpghttp://tapatalk.imageshack.com/v2/15...bf238c879c.jpghttp://tapatalk.imageshack.com/v2/15...3a210bc63c.jpg
yaa bobinlere su kaçmış kardeşim..gecenlerde misfire hatasından bahsediyordun..sana özellikle bobinleri komntrol et demiştim..sanırım motor yıkamada yada başka bir şekilde su kaçmış..boboinlerin iç kısmında yada soket bağlantısında oksit yoksa bi sorun olacağını sanmam.ama cokda sağlıklı değil bilesin.
ki bobinler bu şekildeyse bujilerinde gözden geçmesi şart.buji kafalarında oksit yada pas olabilir..
Evet, bence de su gitmiş içlerine bir şekilde. İç kısımlarına baktım, bir sorun yok gibi, temiz. Buji kafalarına ışıkla baktım sorun yok gibi. Geçenlerde 1. Ve 4. Silindir misfire hatası vermişti. Yine verirse veya sık sık olursa değiştireceğim inşallah. Aracı hafif modifiye edeyim dedim de, bu tür şeyler biraz can sıkıcı oluyor.
Bu arada, siz uzmansınız bu konuda, açık hava filtrem var, bunu nasıl değerlendirebilirim? Ayrıca oil catch can aldım, onu takmak için gereken silikon boruları nerden bulurum? Bir de krom emme borularını en uygun nasıl temin edebilirim? Forge olarak bakınca herşey çok pahalı. Ya yaptırmak lazım, ya da çıkma. Sonra downpipe ve yazılım var.
uzmanlık ne haddime kardeşim.bizimkisi ancak tecrübe olur..konumuzda benden daha tecrübeli ve bilgili insanlar mevcut.
silikon hortum ve bağlantı parçalarını ben şahsen topkapı da acar hortumdan tedarik ediyorum..bugune kadar bulamadığım silikon boru kelepçe yada ara bağlantı olmadı..gayet memnunum..
Eğer istanbuldaysan şiddetle tavsiye ederim..açık hava filtrenizin boyu akü önüne girecek uygunluktaysa direk turbo ağzına tak..bunu takmak içinde turbo ağzı 44 lüktür haberin olsun..oil tankıda yağ buhar hortumu ve krank filtre hortumunu tanka bağlıyarak faydalanabilirsin.krom boost borularına gelince biz onu toplu olarak antalyada ramazan ustaya yaptırmıştık.onun içinde konudaki arkadaşlar yardımcı olurlar.downpipe işini işin ehli her usta yapabilir.tabi elinde ölçüler varsa..yazılımda sana kalmış
Burada cidden çok tecrübeli kişiler var. İnşallah zamanla istifade edebilirim.*
Bana gerekli hortumları falan nasıl isteyeceğimi tam bilmiyorum. Adana'dayım. Belki burda da vardır ama ölçü vs nedir bilmiyorum.*
Induction kit diye satılanlarda şu satılan silikon parça var.https://lh4.googleusercontent.com/pr...8=w406-h300-nc Bilmiyorum bu ne kadar şart.*
Şimdi hava filtresini direk turboya bağlayamam sanırım, çapı tutmuyor gibi.*
Oil catch can'in boruları küçük, ama orjinal yağ buhar hortumları baya geniş. Araya birşeyler lazım herhalde. Araştıracağım.*
Ramazan ustaya nasıl ulaşılır acaba? Yine yapabilir mi sipariş üstüne?*
Downpipe satılık vardı bi tane, mini Cooper S ten çıkma, 400tl diyordu arkadaş. ***** ikinci el sitesinde ilan görmüştüm, 420tl ye iskender usta yapımı downpipe diyordu.*
Yazılım için de megachips düşünüyorum. Bakalım, kısmet.*
Aslında bu parçaları komple bi satan olsa direk ondan alsam :) çok iyi olurdu
yazılım mehmet gazihan bu araclar üzerinde cok başarılı
Yanılmıyorsam hava filtren 60 yada 65 mm lik..filtre ve turbo arasına 44-60 yada 44-65 lik bir silikon parça yeterlidir..yağ buhar hortumu ve krank filtresinin hortumlarınıda birleştirip arabanın altından sal gitsin :) yada yolla oil tanka gitsin.
http://i.hizliresim.com/l0pzgb.jpg
Bahsettiğin dp yi bende gördüm.bi arkadaş niyetlenmişti..ama dp nin nerdeyse ortasında sensör yuvası açılmış bilsin olsun..parçaların hepsini tek bir yerden bulmak zor.tek tek daha kolay toplarsın.
yazılım olarakda ben şahsen Ecufast kullanıyorum sorun yok memnunum.yazılım işi sana kalmış
merhaba arkadaslar.
d_darko , sertaçla günlük hayattada devamlı irtibattayızdır.
öncelikle filtre işini şu sekilde halledebilirsin.
FORGE sesli veya sessiz dump valve kullanıyorsan 44 - 70 lik samco peşine 70 lik boru ve 70 lik akü önüne sığacak şekilde filtreni yapabilirsin.
ORJİNAL Dump valve veya orj dump valve aparatına GFB DV+ veya FORGE BLOW OF kullanıyorsan 44 e 64 mm samco slikon almalısın.
çünkü 44 e 70 samco slikon ORJ Dumpvalve adaptorune captıyor olmuyor.
veya şu şekilde bir komboda yapıp ucuna 70 lik Dar uzun olan akü önüne sıgıcak şekilde AEM DRY FLOW veya PİPERCROSS da alabilirsin. orası sana kalmıs iyi bir marka olsunda ne olursa olsun. ben 70 lik ALTA kullanıcam.
http://i.hizliresim.com/4ZQZWq.jpg
bu samco slikonları kubrısta ömer isimli tunıng torch dan alabilrsin. biraz geç gelebilir.
araç yürüyorken filtren yukarda yeterli soğuk hava alır kaput altı diye korkmana gerek yok , o bölgeye soguk hava araca 40 , 50 km ustundeyken giriyor.
yağ buharı muhabbetine hiiç kafanı yorma inan cıkamazsın işin içinden.
e-tuner'ın sitesinde nasıl yapılacagı resimli bir şekilde anlatılmıs ama PVC borusunu alttan ve ustten tıpayla iptal etmek ep6dt - ep6dts motorlarda malesef cozum olmuyor. araç yag cubugunu fırlatıyor bunu yasayan arkadaslarımız var. çünkü motor içinde olusun basıncın bir şekilde dısarı cıkması gerekiyor. bunun için emmeye tıpa ust tarafada boru yardımıyla aşşagı almak milyondolarlık oıl tankında olsa bu sistem subaplar , kapak , emme için en TEMİZ ve maliyetsiz cozum. evet bildigin 1 metrelik hortum. şimdi bunu mühendisler düşünememişmi diceksin tabiki düşünüyorlar ama zamanında düşünememişler , veya para için olabilir. ve yenı THP motorların bagzılarında PVC borusunu iptal ettiler. bildigim kadarıyla bu sayede 2.5 hp daha bir + sı olmus ve subapların emmenın temiz kalmasına neden oluyor.
bizim motorlarda malesef bu yag buharını direk atmosfere vermemek için önce yağ buharını yanma odasına ordan yakılarak dışarıya atılmasını saglamaya calısmıslar ama buda araclarımızın subaplarında , kapakda , emmede kuruma ve çok citti performans düşüşüne neden oluyor. aracım stock 8 binde daha. 70 , 90 , 110 bin km deki stock RC lerle denememde 5 in sonunda aramıza 2 tane TIR giriyor resmen.
sertaç'ın boru hattını 10 dk içinde hallettik , kendi aracımada uyguladım. sertaçda bende aracı sıkıstırdık herhangibi bir problem yok çok sukur. mantıkende olmaması gerekiyor zaten.
yanlız şu kırmızı çizgi ile gösterdigim fisi cekmen lazım.sıkıstırmaya baslayınca arac hata veriyor yoksa. borudan hava geçmedigi için sensör yuksek vakuma maruz kalıyor sapıtıyor.
http://i.hizliresim.com/04g7DL.jpg
açık hava filtresi kullanmıyorsan. yeşil cizgi ile belirttigim borunun ucunada bir vida ile kapatıp kelepçe ile sık.
http://i.hizliresim.com/4ZQDvp.jpg
umarım mantıgı az cok anlamıssındır. anlamadıgın biryer varsa sor ??
biraz uzun yazdım kusura bakma rahat anla diye.
Hazır yeri gelmişken şu egzoz konusunu sorayım. Polisle başım derde girmeden, fazla konu komşu rahatsız etmeden, gücü biraz daha hissetmek, aracı keyifli hale getirmek için ne yapmalı? Mesela sadece orta susturucu sökülse, nasıl olur? Şöyle egzozu dörtlesek nasıl olur?
https://lh5.googleusercontent.com/pr...E=w466-h315-nc
Araç menüsünü nasıl Türkçe yapıyorsunuz ?
Ayrıca ufak difüzör nereden bulabiliriz ? ( tüm tampon boyu olanları istemiyorum ufaklarından )
Günaydın iyi haftalar ahali:)
[QUOTE=gokayy;7737388]Araç menüsünü nasıl Türkçe yapıyorsunuz ?
Ne güzel yazmışsın:)Bilen biri yazsada yapsak..
Yatağımın altındaki zuladan sesli dump valve çıktı :D İhtiyacı olan varsa fiyatta anlaşırız. Ayrıca sıfır hiç kullanılmamış D1 Spec Siyah renk Oil Catch'de var. Oil Catch için 100 TL düşünüyorum. Dump Valve bir fiyat belirlemedim. İhtiyacı lan bir fiyat teklif etsin :D
http://i.hizliresim.com/ZApZzg.jpg
Arkadaşlar bilenler yazabilir mi ekranı türkçe yapmanın yolunu..
ben onun için şöyle bir yol izlemiştim.
Downpipe + ara borular + Spor orta + Cutout + Oem son.
cutout kapanınca orta + son ikisi bir arada sesi tamamen kesiyor. cut out açınca sadece spor orta oluyor ve çatara patara :D
buda sesi Pazar Sabahı İşe Giderken Ben - YouTube
Tavsiye için teşekkürler :) Çatara patara pek bana göre değil ya. Gönlüm ister ama hem çok etrafı rahatsız etmek istemem, hem aile olarak da gezince pek hoş olmaz, hem de polis amcalar rahat bırakmazlar. Cutout dediğin direk açık ağız herhalde. Üfff :) Çok ses yapar ya. Bende aracın gücünü belli etsin yeterli.
cutout kumandalı dostum. gazlarken açarsın şehir içi kullanımda kaparsın. güzel bir usta yaparsa arabanın altına eğilince gözükmez. açıkken polise enselenmezsen bi sıkıntıda olmaz :D
cutout bence sorun yaratır varex kullanılması daha doğru olur ister istemez kapalıykende basa biliyorsun oda sıkıntı veriyor basmam diyorsan sıkıntı yok