Borg Warner K Series Turbo Animation - YouTube
Bizim turbo üreticisinin animasyon videosu seyredelim
1- by pass klapesi araç çalışmadığı sırada açıktır araç çalıştığında emiş yolu ile elektro vana kumandasıyla kapanır ve ecu daki kayıtlı basınç haritasına göre yüzdesel olarak açılır
2-ayarı sıkmak klapenın çalışma kurs boyunu kısaltır yani hemen kapanır ve açma yüzdesine bağlı olarakta olsa tam açılmaz.Tam açılmadığı için by pass olayını gerçekleştirmez ve tahliye olması gereken havanın miktarı az olduğundan basınç türbini çevirmeye devam eder yani ecu boşalt der ama türbin basmaya devam etmektedir.
3 bu bir sorundur yakıt karışım ve basınç haritası bir birini doğrulamaz sorun çıkartabilir.
Bence arıza kaynağı araştırılmalı