User Tag List

Sayfa 358/1195 İlkİlk ... 258308348356357358359360368408458858 ... SonSon
22691 sonuçtan 6.784 ile 6.802 arası

Konu: 207 RC Cadde kullanımı için modifiye yardım?

  1. #6784
    Antalyalogy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    47
    Şehir
    Özgür --> Antalyalogy
    Mesaj
    6.533
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Naman Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hayırlısı olsun.

    Bu 0.65 mm seçimini neye istinaden yaptın? Bu gap farkı da cut-off taki karakteristik değişikliğe sebep olabilir.
    Teşekkürler Deniz ;

    Şu yazısına istinaden yaptım Stelio nun ;

    Problems using stock (unmodified) spark plugs
    After many tests and research on cars we tuned we noticed that:
    1) Cars running on stock ECU configuration, spark plug wear was about 0.2mm at 30.000km. Peugeot recommends changing spark plugs at 40.000km, if you use your car regularly. But that is still too much.
    2) All the cars which had worn spark plugs experienced increased knocking or misfiring. The problems were noticed specially at low revs and mid revs with high boost - at about 3000rpm to 4000rpm with any boost over 1.1bars (2.1bars absolute pressure).
    3) To the driver, all these problems would feel like loss of torque, or boost cuts.
    4) When spark plug wear would go over the plug's potential to fire, there would be sputtering at high revs.

    Bu sorunlar bendeki sorunlara çok benziyor ;

    Ve çözümü de şöyle sunmuş;

    Solutions to avoid problems from worn spark plugs

    1. Renew spark plugs with new ones from Peugeot/BMW
    2. Use a smaller spark gap. Using a spark gap gauge, narrow the gap with caution.
    3. Renew spark plugs every 15.000 to 20.000 km. Ignition problems caused by worn spark plugs have a bad impact in engine economy.
    4. Cars running on our ECU upgrades seem to have longer spark plug life, because of reduced combustion temperatures. We still recommend renewing them every 20.000km at most.

    Tam senin sorunun cevabı da böyle ;

    The spark plugs are made of platinum, to withstand the very high combustion temperatures in direct injection engines. Platinum tips are very durable and almost impossible to melt because of improper use / bad driving.

    Their nominal spark gap is 0.75mm (0.8 according to NGK). For a turbocharged 1.6thp engine working at stock boost, this gap is enough. But once an ECU upgrade is installed and the engine starts working at raised boost (1,3 bars for example), many problems rise because of the big spark gap.

    Because of the big gap the plug might not fire, or miss at high speed (called sputtering)- which is usually accompanied with a "random engine misfire" check engine light.

    For raised boost we recommend narrowing the gap to at least 0.7mm or 0.65mm for best results and no problems.

    Bu arada geçen attığım mailde brisk lerden bahsettim bana
    -niye aldın ki gerek yoktu.O bujiler turbo araçlara göre dizayn edilmemiş dedi

    Bizim buji problemlerimizi de yukarda bahsettiğim şekilde max 20.000 km de değiştirme ve tırnak aralığını 0.7mm veya 0.65 e düşürme şeklinde çözmüşler..
    '' Detaylı Araç Bakımı, Temizliği ve Boya Koruma '' :

    http://detayciyim.blogspot.com/

  2. #6785
    Antalyalogy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    47
    Şehir
    Özgür --> Antalyalogy
    Mesaj
    6.533
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sağolsun çok yakın bir arkadaşımın 2005 wrx i ile 2 de 60 da 4 ün sonun kadar bastık (wrx de komple 76 boru hks son ,filtre , güzel bir yazılım evc 1.3 bar a ayarlı- tahmini 260 hp krank) var.
    Benim sürekli deneyebileceğim bir araç.
    stage 3 den sonra da denemek ve farkı görmek üzere çıktık yola..Tekrar teşekkür ederim kendisine..

    2 de hafif öne atlıyorum 3 de 1 boy 4 ün sonunda 1.5 boy gibi oluyor..Ki sonra kendi de kullandı (daha önce de eski yazılım ile kullanmıştı) bayağı farketmiş dedi..

    Zaten bir süre sonra sti turbo ve intercoolerı takılıp yeniden setup yapılacak o zaman yalan oluruz

    Ben bir kaç araç ile de daha deneyip sonra geçeyim diyorum stage 3 ..denedikçe de yazarım buraya..
    '' Detaylı Araç Bakımı, Temizliği ve Boya Koruma '' :

    http://detayciyim.blogspot.com/

  3. #6786
    slowmotion - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    3.926
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Antalyalogy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sağolsun çok yakın bir arkadaşımın wrx i ile 2 de 60 da 4 ün sonun kadar bastık (wrx de komple 76 boru hks son ,filtre , güzel bir yazılım evc 1.3 bar a ayarlı- tahmini 260 hp krank) var.
    Benim sürekli deneyebileceğim bir araç.
    stage 3 den sonra da denemek ve farkı görmek üzere çıktık yola..Tekrar teşekkür ederim kendisine..

    2 de hafif öne atlıyorum 3 de 1 boy 4 ün sonunda 1.5 boy gibi oluyor..Ki sonra kendi de kullandı (daha önce de eski yazılım ile kullanmıştı) bayağı farketmiş dedi..

    Zaten bir süre sonra sti turbo ve intercoolerı takılıp yeniden setup yapılacak o zaman yalan oluruz

    Ben bir kaç araç ile de daha deneyip sonra geçeyim diyorum stage 3 ..denedikçe de yazarım buraya..
    hayırlı olsun özgür abi, dyno bekliyoruz
    AmcaGolf 7,5 1,6 tdi

  4. #6787
    BlackEmperor
    Misafir
    maşallah demeden geçemeyeceğim çok detaylı şekilde ilgileniyorsun aracınla, bujileri 0,7 den 0,65 e nasıl ayarlatıyorsun ? 3 aşağı 5 yukarı benım aracında karakteristiği aynı yazılımdan sonra dikat edilmesi gereken konular hemen hemen aynı

  5. #6788
    Antalyalogy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    47
    Şehir
    Özgür --> Antalyalogy
    Mesaj
    6.533
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı BlackEmperor Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    maşallah demeden geçemeyeceğim çok detaylı şekilde ilgileniyorsun aracınla, bujileri 0,7 den 0,65 e nasıl ayarlatıyorsun ? 3 aşağı 5 yukarı benım aracında karakteristiği aynı yazılımdan sonra dikat edilmesi gereken konular hemen hemen aynı
    Teşekkürler bujileri oto elektrikçilerde veya servislerde ölçebilen basit bit alet var Ona göre ayarlıyorlar..
    '' Detaylı Araç Bakımı, Temizliği ve Boya Koruma '' :

    http://detayciyim.blogspot.com/

  6. #6789
    karsiyakaliozi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    ksk
    Mesaj
    1.820
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    özgür tırnak aralıgını düsürdüm sıkıntıya cözüm oldu diyorsun yani
    ''Türkiye; Atatürk'ü Allah'a borçlusun, geriye kalan her şeyi de Atatürk'e..." DANIEL DUMOULIN

  7. #6790
    Antalyalogy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    47
    Şehir
    Özgür --> Antalyalogy
    Mesaj
    6.533
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı karsiyakaliozi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    özgür tırnak aralıgını düsürdüm sıkıntıya cözüm oldu diyorsun yani
    Evet bence öyle ki adamlar da denemişler tırnak aralığını düşük tutmanın problemlere çözüm olacağını söylüyorlar..Bence denemeye değer siz de yapın Deniz le beraber..
    '' Detaylı Araç Bakımı, Temizliği ve Boya Koruma '' :

    http://detayciyim.blogspot.com/

  8. #6791
    karsiyakaliozi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    ksk
    Mesaj
    1.820
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    olabılır biz zayen basından berı ataelemeyle ılgılı bışey oldugunu dusunuyoruz ar-ge kısıtlı cözemiyoruz
    ''Türkiye; Atatürk'ü Allah'a borçlusun, geriye kalan her şeyi de Atatürk'e..." DANIEL DUMOULIN

  9. #6792
    Naman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    Karşıyaka
    Mesaj
    1.474
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Özgür Antalya'ya getirtcek beni yakında

    Şu 0.65 değil de 0.8 yapmayı düşünüyorum ben de..

  10. #6793
    Antalyalogy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    47
    Şehir
    Özgür --> Antalyalogy
    Mesaj
    6.533
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Naman Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Özgür Antalya'ya getirtcek beni yakında

    Şu 0.65 değil de 0.8 yapmayı düşünüyorum ben de..
    Abi nedemek her zaman beklerim tatile çıkacak olursan gel yada haftasonu kaçamağı..


    Pekii sen neden 0.65 değil de 0.8 düşünüyorsun?
    '' Detaylı Araç Bakımı, Temizliği ve Boya Koruma '' :

    http://detayciyim.blogspot.com/

  11. #6794
    Naman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    Karşıyaka
    Mesaj
    1.474
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bende olması gerekenden erken patlıyor diye düşünüyorum kaldı ki bizimkiler de aynı fikirdeler.. Bu map 100 oktana göre ayarlanmış. Düz mantık yürüttüm ben de.. Oktan sayısı arttıkça patlama gecikiyor. E bizdeki çakma 97 bazen erken patlıyor bunu da geciktirmek için 0.05 mm açayım diyorum gap i..

  12. #6795
    Antalyalogy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    47
    Şehir
    Özgür --> Antalyalogy
    Mesaj
    6.533
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Naman Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bende olması gerekenden erken patlıyor diye düşünüyorum kaldı ki bizimkiler de aynı fikirdeler.. Bu map 100 oktana göre ayarlanmış. Düz mantık yürüttüm ben de.. Oktan sayısı arttıkça patlama gecikiyor. E bizdeki çakma 97 bazen erken patlıyor bunu da geciktirmek için 0.05 mm açayım diyorum gap i..

    Ha benim map 95 oktana göre ayarlı yalnız ben özellikle öyle istedim sıkıtı olmasın diye.
    '' Detaylı Araç Bakımı, Temizliği ve Boya Koruma '' :

    http://detayciyim.blogspot.com/

  13. #6796
    Antalyalogy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    47
    Şehir
    Özgür --> Antalyalogy
    Mesaj
    6.533
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    300-400 km kullanmam gerekiyormuş ki ecu yeni ayarlara ve hava şartlarına alışsın sonra araç daha da kuvvetli hale gelecekmiş..Bekleyelim bakalım..
    '' Detaylı Araç Bakımı, Temizliği ve Boya Koruma '' :

    http://detayciyim.blogspot.com/

  14. #6797
    karsiyakaliozi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    ksk
    Mesaj
    1.820
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    arkadaslar aramızda akü sıkıntısı yasayan varmı dün aksam araca bındım marja bastım gosterge ısıkları yanı anahtarı cevırırken bırden tum elektrık gıttı iç aydınlatma radyo teyp v.s 2-3 kere marj basmaya calıstım hıc bır hareket yok tam asagı ınıp bakayım dedım ındım eşimde sag tarafdan ınıyordu kapıyı actı elektrık geldı arabaya ıc aydınlatma falan yandı normale dondu 3-5 kere stop start yaptım hersey normal bır dahada tekrarlamadı ne olabılır denızle konusdum aksam aku veya sıgorta kutusu dıyor aku aklıma yattı gıbı ama 15k da aku ıcın erken deyılmı ne dersiniz
    ''Türkiye; Atatürk'ü Allah'a borçlusun, geriye kalan her şeyi de Atatürk'e..." DANIEL DUMOULIN

  15. #6798

    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    46
    Şehir
    07
    Mesaj
    1.817
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Antalyalogy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    300-400 km kullanmam gerekiyormuş ki ecu yeni ayarlara ve hava şartlarına alışsın sonra araç daha da kuvvetli hale gelecekmiş..Bekleyelim bakalım..
    bu halini gördükten sonra,daha kuvvetli halini merak ediyorum bro

  16. #6799
    Naman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    Karşıyaka
    Mesaj
    1.474
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Antalyalogy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    300-400 km kullanmam gerekiyormuş ki ecu yeni ayarlara ve hava şartlarına alışsın sonra araç daha da kuvvetli hale gelecekmiş..Bekleyelim bakalım..
    Bu sabit değil.. ECU sürekli olarak map lere rötuşta bulunuyor. Yani sürekli değişken hem + yönde hem - yönde.
    Konu içinde de eski mesajlarda olcaktı ECU'nun bu müdahelesini engelleyebilen var mı diye sormuştum.. Moralini bozmak istemem ama bende sürekli kötüleşen bir trend eyliyordu ECU.. Aynı map i bir daha attığımızda kendine geliyordu araç. Ama o zamanlar zaten sıkıntılıydı araç.
    Hexadecimal olarak bakıldığında göz kararı %30'a varan değişimler oluyor mapte 2500km'de.. Bir yerde mutasyona uğruyor Ama mutasyonlu map çekilip decode edildiğinde orjinaliyle de aynı değerleri veriyor. Yani kabaca atmak gerekirse, orj. map 2000-2500 arası 2.1 absolute bas diyorsa mutasyonluda da 2.1 görünüyor. Ama aktüelde araç, atıyorum 2.0 abs basıyor vb.

    Şu MED17.4 dökümanlarını yalayıp yutmak lazım aslında dosya da aylardır masaüstümde duruyor ama bi çift tıklayacak dahi vaktim olmadı

  17. #6800
    FlyingFinish - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    45
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    99
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    antalyalogy arkadaşım yeni mapin hayırlı olsun... Yaklaşık 1 seneye yakındır 1.5 bar üstü peak basınç 1.5 bar sürekli turbo basıncla kullanıyorum keza Deniz de öyle Daha fazla keyif alacağın kesin. Turbonun boost sesini artık cok net duyuyorsundur Güle güle kullan. Fastest 207 rc in Turkey sözü şimdi geçerli olmaya baslayabilir.

  18. #6801
    Antalyalogy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    47
    Şehir
    Özgür --> Antalyalogy
    Mesaj
    6.533
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı FlyingFinish Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    antalyalogy arkadaşım yeni mapin hayırlı olsun... Yaklaşık 1 seneye yakındır 1.5 bar üstü peak basınç 1.5 bar sürekli turbo basıncla kullanıyorum keza Deniz de öyle Daha fazla keyif alacağın kesin. Turbonun boost sesini artık cok net duyuyorsundur Güle güle kullan. Fastest 207 rc in Turkey sözü şimdi geçerli olmaya baslayabilir.
    Ahahaha hayat 1.3 bardan sonra başlar diyorum , Senden ricam Deniz in bir önceki postda yazdıklarının İngilizcesini çevirip bana pm atabilirmisin (biliyorum b.kunu çıkarttım ama )

    Bir de sizin araçlar şu an limitöre kadar 1.5 bar mı basıyor
    '' Detaylı Araç Bakımı, Temizliği ve Boya Koruma '' :

    http://detayciyim.blogspot.com/

  19. #6802
    Antalyalogy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    47
    Şehir
    Özgür --> Antalyalogy
    Mesaj
    6.533
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bujilerim TR ye gelmiş bugün yarın kargolar arkadaş..

    Takıp bir deneyelim bakalım.Gerçi şu an için sorun yok gibi ama gapları düşürdükten sonra..
    '' Detaylı Araç Bakımı, Temizliği ve Boya Koruma '' :

    http://detayciyim.blogspot.com/

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •