arkadaslarkonuyu basından bu yana okuyorum ve içinden cıkılmaz bır hal aldıbence agırlıgın hp ye etkısını dyno da bulabılırız ancak ondada aerodınamıc mevzusu olmayacak sunu demek ıstıyorum, 110 hp bır aracı orjınal agırlıgıyla yanı bır sürücü ve aracın ojınal agırlıgı ılk deneme ıkıncı deneme +70 kg agırlık yere verdıgı hp 100 cıkarsa 7 kg 1 hp teorısı dogrudur
![]()
Schumi.Projects
106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
Never drive faster than your guardian angel can fly
106 RC - 106 GTI with 2 liter engine
pardon yanlıs anlamadım dıılmı dyno motor gücünü ölcer dedın pekıı aracın yere yansıttıgı beygır gucunu ölcmezmı dyno benım teorıme göre dynoda bos agırlıkla yapılan ölcumun ardından 70 kg lık bır yuk ekleyerek ıkıncı seferde cıkacak olan tekerleklere yansıyan güç aynımı olacak
yere aktarılan güç ağırlıktan etkilenmez, aktarmadaki kayıplar nedeniyle volandaki güç ile tekerlekteki güç farklıdır
bu daha farklı ağırlık azaldığı için birim ağırlık başına daha fazla güç düşüyor bu yüzden performans artıyor
körler sağırlar
şöle diyelim
at arabası var 4 at bağlı üzerinde 200kg yük var bunu 100kgye düşürdüğümüzde daha hızlı gitmezmi?
ama at sayısı değişmedi hala 4 tane buda buna benzer![]()
körler sağırlar
Schumi.Projects
106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
Never drive faster than your guardian angel can fly
106 RC - 106 GTI with 2 liter engine
bide agirlik dusuk hizlarda etkisi daha bariz gorulurken son hizlara dogru ciktikca etkisi iyice azalir son hizda nerdeyse sifir olur.. m*a olayison surat yaparken agirligin onemsiz oldugunu gosteren bi olay o hizi gene yapar ama daha gec yapar...
![]()
rüzgar direnci arttığı için üretilen tork o direnci yenmeye gidecektir eğer şanzıman oranı falan el verirse bir süre sonra o şartlar için limit hızına ulaşır zaten
körler sağırlar
Schumi.Projects
106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
Never drive faster than your guardian angel can fly
106 RC - 106 GTI with 2 liter engine
Schumi.Projects
106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
Never drive faster than your guardian angel can fly
106 RC - 106 GTI with 2 liter engine
Schumi.Projects
106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
Never drive faster than your guardian angel can fly
106 RC - 106 GTI with 2 liter engine
7 Kg = 1 hp şeklinde bir eşitlik söz konusu olamaz. Biri elma diğeri armut.
Ha şunu derseniz kabul edilebilir,
7 Kilogramlık ağırlık azaltımı 1 hp extra güç vermiş gibi ivmelenmeye etki eder.
Lakin bu yorumda her araç için geçerli değildir. 1000 hp 1000 kilogramlık araçtaki oran farklıdır, 100 hp 1000 kilogramlık araçtaki oran farklıdır. 100 hp lik araçtan 70 kilo attığınızda ivmelenmedeki fark ile 1000 hp lik araçtan 70 kilo attığınızda ortaya çıkacak fark eşit değildir.
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)