User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
32 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: tekerlek gücü neden bu kadar farklı

  1. #1
    ziya
    Misafir

    tekerlek gücü neden bu kadar farklı

    merhaba
    1996 model 163.000 km de gsi sfi aracımı geçenlerde durumunu görmek amacıyla dyno ya soktum aracın verileri aşşağıda ki gibi ölçülen motor gücü ile hesaplanan max tekerlek gücündeki fark neden bu kadar fazla , sağlıklısı nedir aradaki farkı azaltılabilirmi

    ölçülen max motor gücü 149.1 hp
    ölçülen max. tork 194.2 nm
    hesaplanan max tekerlek gücü 133.8 hp

  2. #2
    R.I.P - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    09-77
    Mesaj
    2.984
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    jantlar orjinalmi?
    orjinal jantlarla motor 94hp teker 81,6hp farklı jantla 101hp motor veren 79hp teker verebiliyor.
    edit:aynı marka ve motora sahip ama ufak tefek farklılıkları bulunan 2 araçtan bahsediyorum jantla +7hp gibi olmasın

  3. #3
    Eray Yümsel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    41
    Şehir
    United State of Beykoz
    Mesaj
    10.985
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bence kayıp çok değil normal
    Viraja Gİrdiğinde Korkmuyorsan, Yavaşsın Demektir. ///M
    Dr. Ecu

  4. #4
    ziya
    Misafir
    Alıntı r.ı.p Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    jantlar orjinalmi?
    Orjinal jantlarla motor 94hp teker 81,6hp farklı jantla 101hp motor veren 79hp teker verebiliyor.
    Edit:aynı marka ve motora sahip ama ufak tefek farklılıkları bulunan 2 araçtan bahsediyorum jantla +7hp gibi olmasın
    jantlar orjinal
    lastik ebatı normalde 1996 gsi lerde 195/55/15
    ben lastikleri değiştiriken 205/50/15 e çevirdim sadece

  5. #5
    vtecburhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    Türkiye Edirne-konya
    Mesaj
    1.398
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    buda kayıpmı
    Ek b16 swap
    Ek 1.8 strokır
    Ek 1.9 strokır
    Ek b20 n/a
    Ep3 type-R STOCH...

  6. #6
    ChtArdARSL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    İst/Beykoz/Kavacık
    Mesaj
    2.535
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu kdr kayıp hıc bırsey degıl bence

  7. #7
    ziya
    Misafir
    Alıntı cahitarsal Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu kdr kayıp hıc bırsey degıl bence
    yaşa ve km ye göre mi normal
    fabrikadan çıktığı gün böyle bir kayıpla çıkmıyordur heralde

  8. #8
    mar1lyn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    42
    Şehir
    Türkiye/istanbul
    Mesaj
    1.119
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    15 hp kaybı bence öpüp başınıza koyun
    vti larda ortalama 25-30 hp kayıp çıkıyor

  9. #9
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    çıkar genelde önden çekişli otomobilin kayıpları %12 11 10 civarı gider modele kullanılan parçaya göre

    fabrikadan yeni çıktığındada çok fark yok aslında debriyajın bitikse biraz ama yapabilr ama değerler normal gibi
    körler sağırlar

  10. #10
    CeM öZeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Kayseri / Ayvalık
    Mesaj
    3.224
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bence benim aracımı aldığım ilk gün yapılan bilinçsizce ölçüme göre seninki hiç kayıp bile değil Benim orjinal lastik ölçüm 215/40/16 ama ben eski aracımdan kalan 195/45/16 ları takıp denemiştim ilk gün ki stock haliyle 145.4 mü öyle bişey max motor gücü tekerlek ise 119.7 mi öyle bişey çıkmıştı. Gerçi o dinamometreye dinamometre demeye bin şahit ister ama neyse Yani bence kayıp aşırı değil. Peki o zaman benim orjinal lastik ölçüm olsaydı tahmini olarak bu değer 119.7 yerine tahmini kaç gibi olabilirdi beni bilgilendirebilecek arkadaşlar yardımcı olurlarsa sevinirim

  11. #11
    PimPCaR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    İzMi®
    Mesaj
    507
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bence herhangi bir problem o yok o kadar aktarma kaybı olması doğaldır. motor-tekerlek gücü çok çok daha farklı cıkan araçlar var..
    EVOLUTION GARAGE ®

    I My Primera!!!

  12. #12
    Safak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.607
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı CeM öZeR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bence benim aracımı aldığım ilk gün yapılan bilinçsizce ölçüme göre seninki hiç kayıp bile değil Benim orjinal lastik ölçüm 215/40/16 ama ben eski aracımdan kalan 195/45/16 ları takıp denemiştim ilk gün ki stock haliyle 145.4 mü öyle bişey max motor gücü tekerlek ise 119.7 mi öyle bişey çıkmıştı. Gerçi o dinamometreye dinamometre demeye bin şahit ister ama neyse Yani bence kayıp aşırı değil. Peki o zaman benim orjinal lastik ölçüm olsaydı tahmini olarak bu değer 119.7 yerine tahmini kaç gibi olabilirdi beni bilgilendirebilecek arkadaşlar yardımcı olurlarsa sevinirim
    mk3 GTi 16v'in orjinal ölçüsü:

    195/50-15
    205/50-15

    215/40-16 diye bir ölçü duymadım ben...

  13. #13
    CeM öZeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Kayseri / Ayvalık
    Mesaj
    3.224
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Safak-e30 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    mk3 GTi 16v'in orjinal ölçüsü:

    195/50-15
    205/50-15

    215/40-16 diye bir ölçü duymadım ben...
    Abi 20 edition'larda 215/40/16 Ben 215/40/16 yı baz alarak acaba aktarma kaybını ne kadar etkiler 119.7 hp ye göre aktarmada kaç bg farkeder diye düşündüm.

  14. #14
    Safak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.607
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı CeM öZeR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Abi 20 edition'larda 215/40/16 Ben 215/40/16 yı baz alarak acaba aktarma kaybını ne kadar etkiler 119.7 hp ye göre aktarmada kaç bg farkeder diye düşündüm.
    Ben bilmiyorum bak onlardan o ölçü çıktığını...

    Muazzam fark yaşamassın... 2-3 bişiler oynar oynamaz... Belki oda.
    Dyno değiştir, daha güvenilir bir Dyno da ölçüm yaptır.

  15. #15
    CeM öZeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Kayseri / Ayvalık
    Mesaj
    3.224
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Safak-e30 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben bilmiyorum bak onlardan o ölçü çıktığını...

    Muazzam fark yaşamassın... 2-3 bişiler oynar oynamaz... Belki oda.
    Dyno değiştir, daha güvenilir bir Dyno da ölçüm yaptır.
    Kayseride bi tane vardı o da kalmadı be abi tuning firması kapandı bakalım askere gitmeden Ankaraya yolum düşerse inşallah bi erkaya'yı ziyaret edeceğim

  16. #16

    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    45
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    898
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Peki tekerdeki gücü arttırmk için ne gibi işlemler yapılır ?

  17. #17
    Emir_b16a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    38
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.645
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    standart araçlarda güç kaybı % 20 lere kdr ulaşabilio bnce durumun çok normal
    atın iyisine ''Doru'' yiğidin iyisine ''Deli'' derler.

  18. #18
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı MoDVTeC Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Peki tekerdeki gücü arttırmk için ne gibi işlemler yapılır ?


    daha hafif aktarma organları mesela karbon debriyaj vs bu tip şeylerle kayıp biraz önlenebilr
    körler sağırlar

  19. #19
    outlaw - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    42
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    490
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    peki sadece debriyaj sistemi mi teker gucunde etkili olur ? yani aktarma organlari derken debriyaj,belki motor kulakciklari... baska ne gibi islemlerle teker gucunu arttirabiliriz ? motor ve teker arasinda olmasi gereken illaki bir fark var ama merak ettigim fiziksel olarak bu isin bir formulu bir kurali var mi ? yuzdesel olarak ifade ediyoruz bazen su kadar kayip diye , neye gore o yuzdesel kuramlar konuyor ?
    !! Yngwie J. Malmsteen !!

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •