User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
28 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Focus için turbo hakkında

  1. #1
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.367
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Focus için turbo hakkında

    Selamlar öncelikle focus 1e turbo uygulaması yapılabilirmi ne gibi zorluklar çıkar?
    bu arada aracın orjinal motoru 1.6 rektifiyeyle 2.0 a çıkartılıp forget piston kol vs kullanımında kaç psi'a kadar çıkılabilir yada Türkiyede mümkünmü (parça temini vs..) önceden bi bilgi almak için açtım konuyu yapılabilir bile olsa en erken 1yıla yakın bi zaman geçer projeye başlamama ama ufak ufak araştırmalar yapmak istedim..

  2. #2
    maxpower - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    38
    Şehir
    ank
    Mesaj
    1.466
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hevesini kırmak gibi olmasın ama olmayacak işler söylüyorsun

    önü açık bir araç al onla uğraş. turbolamaya kesin karar verdiysende orj 2lt focus al onu turbola. ama dediğim gibi gereksiz macera olur

  3. #3
    OmerRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.387
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı empo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Selamlar öncelikle focus 1e turbo uygulaması yapılabilirmi ne gibi zorluklar çıkar?
    bu arada aracın orjinal motoru 1.6 rektifiyeyle 2.0 a çıkartılıp forget piston kol vs kullanımında kaç psi'a kadar çıkılabilir yada Türkiyede mümkünmü (parça temini vs..) önceden bi bilgi almak için açtım konuyu yapılabilir bile olsa en erken 1yıla yakın bi zaman geçer projeye başlamama ama ufak ufak araştırmalar yapmak istedim..
    1.6 motoru 2.0 yapamazsın öncelikle. 1.6 ile 2.0 farklı makineler.

    2.0 sport trend alırsan turbolaması daha kolay. Bir sürü parçasını bulursun. Yapılmış örnekleri incele hem ingilterede hemde amerikada bol bol mevcut.

    1.6 için pek bişi bulamazsın turbo için.
    Azim Oto Özel Ford Servisi
    http://www.azimfordservisi.com/

  4. #4
    ruudvan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    IST
    Mesaj
    8.712
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    35 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bı tane turbolandı ama motoru ne bılmıyorum ne kullandılar vs ama guzel yurudugunu duydum.

  5. #5

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    51
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Elbet yapılır. Eğer doğru şekilde ararsan bol miktarda parçada var. Aslında parçadan ne kastettiğini bilmiyorum ama çoğu şeye ihtiyacında yok zaten. Amacın 300-500 hp falan turbo vteclerle üre yarıştırmak falan değilse 150-200 hp arasındaki güçlerde sorunsuz kullanabilirsin.

    Bu arada 1.6 motoru 2.0 yaparsın elbet ama rektifiye ile değil swap ile. Zaten o motoru honlama ile falan 2.0 a çıkartacam diye uğraşan adam salakoğlu salaktır. 2.0 zetec komple motorları 3500 liraya falan satıyorlardı geçen sene.
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  6. #6

    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    52
    Şehir
    bursa
    Mesaj
    1.938
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bence yapılmalı kendi kategorisinde en iyi yol ve frene sahip bi araba
    swap bence st motoru konulabilir
    İNSANLAR VERDİĞİNİZ DEĞER KADAR DEĞERLİDİR FAZLASI DEĞİL

  7. #7
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.367
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı maxpower Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hevesini kırmak gibi olmasın ama olmayacak işler söylüyorsun

    önü açık bir araç al onla uğraş. turbolamaya kesin karar verdiysende orj 2lt focus al onu turbola. ama dediğim gibi gereksiz macera olur
    aslında bu işin zor oldugunun farkındayım ama biraz daha özel bi araç ortaya çıkartmakta istiyorum ve focus daha önce bu yönden pek kullanılmamış bi araç..

    Alıntı OmerRS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1.6 motoru 2.0 yapamazsın öncelikle. 1.6 ile 2.0 farklı makineler.

    2.0 sport trend alırsan turbolaması daha kolay. Bir sürü parçasını bulursun. Yapılmış örnekleri incele hem ingilterede hemde amerikada bol bol mevcut.

    1.6 için pek bişi bulamazsın turbo için.
    Alıntı merruse Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Elbet yapılır. Eğer doğru şekilde ararsan bol miktarda parçada var. Aslında parçadan ne kastettiğini bilmiyorum ama çoğu şeye ihtiyacında yok zaten. Amacın 300-500 hp falan turbo vteclerle üre yarıştırmak falan değilse 150-200 hp arasındaki güçlerde sorunsuz kullanabilirsin.

    Bu arada 1.6 motoru 2.0 yaparsın elbet ama rektifiye ile değil swap ile. Zaten o motoru honlama ile falan 2.0 a çıkartacam diye uğraşan adam salakoğlu salaktır. 2.0 zetec komple motorları 3500 liraya falan satıyorlardı geçen sene.

    3500 lira gibi bi paradan çok daha fazla olduğunu sandığım için öyle demiştim. o zaman tabiki swap..
    swaptan sonra 150-200 hpler için piston kol krank vs değişmesi gerekirmi?
    yada +250 hp'lere ulaşmak için alt yapıda neleri değiştirmek gerekir?
    zaman bol olucak acelemde yok gereken herşeyi tamamladıktan sonra projeye girmek istiyorum proje bitimindede oldukça sağlam yürüyen bi araba olsun istiyorum..

  8. #8

    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    5.957
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı empo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aslında bu işin zor oldugunun farkındayım ama biraz daha özel bi araç ortaya çıkartmakta istiyorum ve focus daha önce bu yönden pek kullanılmamış bi araç..






    3500 lira gibi bi paradan çok daha fazla olduğunu sandığım için öyle demiştim. o zaman tabiki swap..
    swaptan sonra 150-200 hpler için piston kol krank vs değişmesi gerekirmi?
    yada +250 hp'lere ulaşmak için alt yapıda neleri değiştirmek gerekir?
    zaman bol olucak acelemde yok gereken herşeyi tamamladıktan sonra projeye girmek istiyorum proje bitimindede oldukça sağlam yürüyen bi araba olsun istiyorum..
    2.0 zetec motora 150 200 beygirlerde birsey olmaz pistona kola gerek yok sadece segmanlarn durumu kotuyse onları değistirmen kafi 0.6 barda sorunsuz yurursun...

  9. #9
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    git ankara ostime yada istanbulda artık nereden temin eilirse bilmiyorum volvo s80 s60 s40 ların cıkma motorlarından al, tabi t5 yada t4 olanlarından... bu motorlar focus st ve focus rs lerde kullanılan motorlardır, aşırı sağlam ve uzun ömürlüdürler, orjinal beyini bilmem ama farklı bi beyinle istediğini yaparsın diye düşünüyorum.
    bu motorlardan braz bahsedeyim...

    t4 herhangibir ford ta kullanılmamıştır eski kasa s40 t4 te bulunur
    t5 motorlar ise s60 ve s80de bulunur en küçüğü 2.0 en büyüğü 2.5 olmak üzere farklı hacimlere sahiptirler.
    focus st ve focus rs te kullanılan 2.5 lik t5 lerdir.
    rs te 300 st de ise 230 hp güce sahiptpr
    volvo s80 t5 de 2.0 t5 motor bulunur 225 hp güce sahiptir
    volvo s60 ise 2.3 250hp, 2.4 260hp, 2.5 230hp güce sahip t5 motorlar kullanır

    not:t5 motorlar 5 silindirlidir t4 ise 4 silindir

    ayrıca bu motorları çok komik rakamlara temin edebileceğini düşünüyorum

  10. #10
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    birşey daha eklemek isterim, gerekli parçalar bulunursa bu motorlar cuk diye focusa oturur diye düşünüyorum, custom işlere gerek kalmayabilir... tabi şanzıman olayını bilemem

  11. #11
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.367
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Eger pistona kola gerek olmadan 150 200hplere dayanabiliyorsa piston kol gibi ekstralarla nerelere çıkabilir? aslen içimden geçen gúçler +250 300 söylemeye utandım aslen biraz çokmu uçuk bi rakam diye
    şöyle sorayım 2.0zetec ile +250 +300hp için gereken setup kaba taslak nasıl bışey olmalı? şımdiden teşekkürler..

  12. #12

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    51
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Cuk diye oturacak tek motor focus 2.0 sport trendlerin motoru. Kaldıki onda da şanzıman falan değişecek ama motor kulağından aksına kadar herşeyi standart olur. Arkadaşın arabası 2004 model. Dolayısı ile eski kasa focus. O motor kabinin içine ne yaparsanız yapın 5 silindirli motoru sığdıramazsınız.

    Eski kasa focusların RS leri 2.0 turbo ve volvo motoru ile alakası yok. Onlarda 220 hp idi.
    Eski kasalarda ST hiçbir zaman 230 hp olmadı. En baba focus1 ST bile 170 hp. 130 luk motorla şanzıman kapak ve yönetim sistemi farkları var. Daha doğrusu ST motor ile standart 2.0 arasındaki tek benzerlik blokları.

    Ezbere iş yapmaya gerek yok. Alınır bi sıfır 2.0 focus sport trend motoru, şanzıman ve akslar değiştirilir, standalone takılıp araba yürütülür. Ondan sonra herne istiyorsanız yapmaya başlarsınız. Turbo istiyorsan forged pistonu kolu var. SC istiyorsan kit dahi var. Turbo kitleride var halihazırda..

    Şunu da ekleyeyim, eğer arabanıza aşık değilseniz bunlarla uğraşmaya falan hiç gerek yok. Satın arabayı 2.0 sport trend alın, motoru cartı curtu üstünde gelsin. 1.6 lar 2.0 lardan daha fazla para ettiği düşünülürse aradaki farka turbonun epey bir işi çözülür..
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  13. #13

    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    estados unidos
    Mesaj
    298
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

  14. #14

    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    TÜRKİYE/İSTANBUL
    Mesaj
    548
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şahsen,turbolamaktansa 2.0 ' ını almayı tercih ederdim,ve zamanı geldiğinde onunla uğraşırdım,ama sizin keyfiniz sonucta,kolaylar gelsin

  15. #15
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.367
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı merruse Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Cuk diye oturacak tek motor focus 2.0 sport trendlerin motoru. Kaldıki onda da şanzıman falan değişecek ama motor kulağından aksına kadar herşeyi standart olur. Arkadaşın arabası 2004 model. Dolayısı ile eski kasa focus. O motor kabinin içine ne yaparsanız yapın 5 silindirli motoru sığdıramazsınız.

    Eski kasa focusların RS leri 2.0 turbo ve volvo motoru ile alakası yok. Onlarda 220 hp idi.
    Eski kasalarda ST hiçbir zaman 230 hp olmadı. En baba focus1 ST bile 170 hp. 130 luk motorla şanzıman kapak ve yönetim sistemi farkları var. Daha doğrusu ST motor ile standart 2.0 arasındaki tek benzerlik blokları.

    Ezbere iş yapmaya gerek yok. Alınır bi sıfır 2.0 focus sport trend motoru, şanzıman ve akslar değiştirilir, standalone takılıp araba yürütülür. Ondan sonra herne istiyorsanız yapmaya başlarsınız. Turbo istiyorsan forged pistonu kolu var. SC istiyorsan kit dahi var. Turbo kitleride var halihazırda..

    Şunu da ekleyeyim, eğer arabanıza aşık değilseniz bunlarla uğraşmaya falan hiç gerek yok. Satın arabayı 2.0 sport trend alın, motoru cartı curtu üstünde gelsin. 1.6 lar 2.0 lardan daha fazla para ettiği düşünülürse aradaki farka turbonun epey bir işi çözülür..
    aslında haklısınız 1.6ların piyasa değeri daha yüksek olduğundan turboyla ilgili epey sorun çözülebilir.
    ancak araç benim için çok özel..
    öncelikli iş 2.0 bi motor almak o zaman motor turbo yada kitler vs için fiyat araştırması yapabileceğim adresler varmı bildiğiniz ?
    sağlıklı olarak forged piston kolla kaç hplere çıkabılırım bu konuda bi türlü kesin birşey söyleyen olmadı

    Alıntı RC'ON Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    şahsen,turbolamaktansa 2.0 ' ını almayı tercih ederdim,ve zamanı geldiğinde onunla uğraşırdım,ama sizin keyfiniz sonucta,kolaylar gelsin
    mantıklı düşünüldüğünde yerden göğe haklısınız.. ama araç benim için çok özel..
    4yıldır sadece bu proje için tutuluyor..
    http://techturkey.com/forum/showthread.php?t=48703burdan turbolamak istediğim aracın resimlerinede ulaşabilirsiniz..

  16. #16
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    http://www.fordeumicrosites.com/en-gb/focusst/flash.htm
    http://focusst.net/
    http://sozluk.sourtimes.org/show.asp...d%20focus%20st
    volvo motorlarıyla ilgili inceleyin

    kafan atma tutma yok bizde, ford motoru volvodan aldı diyorsak öyledir

  17. #17
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tabi şimdi farkına vardım focus 1 den bahsediyormuşsunuz bununla ilgili bişey diyemem ama focus 2. de bu motoru kullanabilirsiniz

  18. #18
    BlackEmperor
    Misafir
    bursadan tanıdığım 2 kişi var focus turbolayan detay istiyorsan bi ara bilgi alırım.

  19. #19
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.367
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    valla çok iyi olur öyle acil falan değil ama benim için önemli ve en kısa zamanda bi liste yapıp gerekli hazırlıkları yapmak istiyorum.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •