User Tag List

Sayfa 2/4 İlkİlk 1234 SonSon
68 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: yağ değişimive bor?

  1. #20
    fsunnetci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    türkiye/istanbul
    Mesaj
    2.238
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alcağın yağ iyi bir yağ ve iyi bir seçim ama BOR katkısı ile o yağın viskositesinin içine edersin benden söylemesi ..ince yağı kalınlaştırıyorsun mantık bu yani

  2. #21
    delyyy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    İst. - Kartal
    Mesaj
    949
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Dizelde farkedilmeyecek kadar bi ses azalması sağlıyo motorsilk.. başka da hiç bi halta yaramıyor..
    Alıntı the "K" Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    mkerim bey eğitime gitmiş, eğitmen yüksekten uçunca skerim diyip konuyu açmış...

  3. #22
    kutsal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    lüleburgaz /eskişehir
    Mesaj
    1.501
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bor konusunda hemfikiriz artık kullanmıyocam yağ konusunda hala kararsızlık ...!!!! 0-40 5-40 10-40 10-60 hangısı kafam karıstı?

  4. #23
    hotsauce
    Misafir
    5-40 mobil

  5. #24
    ERkut 205 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    955
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    10/60 iyi gider mobil1 bence neden ?
    Bizim motorlarda grank ana yatak ile grankın kendisi arasındaki mesafe 1 mm'nin 1000 de 20 ile 1000 de 40ı arasındadır.
    Yeni nesil motorlarda ise klerans 1000 de 10 ile 1000 de 5 değerindedir. Bu yüzden ince yağlara ihtiyaç duyarlar. Ara mesafe az olduğundan ince yağlar bu motorlarda basınç düşürmez.
    Hepsi aynı olmamakla birlikte her yağ ısındığında hemen hemen aynı korumaya sahiptir.
    Ama mühim olan vizkozite oranı ile yüksek basınçlar elde etmektir.
    Motor sürtünmesinde yağın inceliği değil yağ basıncı önemlidir...
    //// PEUGEOT SPORT
    Peugeot 205 Gutmann Mi-16 & LeMans İskandinavian Market

  6. #25
    nicomedia - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    kocaeli
    Mesaj
    597
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı delyyy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Dizelde farkedilmeyecek kadar bi ses azalması sağlıyo motorsilk.. başka da hiç bi halta yaramıyor..
    sürtünme katsayısını azaltıyo işte
    B18c specR swap eg

  7. #26
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ERkut 205 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    10/60 iyi gider mobil1 bence neden ?
    Bizim motorlarda grank ana yatak ile grankın kendisi arasındaki mesafe 1 mm'nin 1000 de 20 ile 1000 de 40ı arasındadır.
    Yeni nesil motorlarda ise klerans 1000 de 10 ile 1000 de 5 değerindedir. Bu yüzden ince yağlara ihtiyaç duyarlar. Ara mesafe az olduğundan ince yağlar bu motorlarda basınç düşürmez.
    Hepsi aynı olmamakla birlikte her yağ ısındığında hemen hemen aynı korumaya sahiptir.
    Ama mühim olan vizkozite oranı ile yüksek basınçlar elde etmektir.
    Motor sürtünmesinde yağın inceliği değil yağ basıncı önemlidir...
    grank değil krank

    klerans ne? yağ boşluğu demek daha doğru olur

    yanlış bilgiler veriyorsun,

    sürtünme için yağ basıncı önemli ama yağın inceliği ne demek? uygun yağ seçildiyse eğer yeterli oranda yağlamayı sağlayacaktır.basınç her zaman iyi değildir düşük basınç nasıl kötüyse yüksek basınçta kötüdür. uygun olanı uygun devirde uygun yağ basıncıdır. yağ boşluğunun az olması çok olmaz elbet etkilicek ama dediğine göre sanki basıncı yağ boşlukları belirliyor gibi anlaşılıyor.

    yeni nesil motorlardaki yağ kullanımı bir çok şeye bağlı kullanılan malzeme emisyonlar yakıt kalitesi vs vs çok faktör var sadece toleransa bağlamak olmaz

    her yağ aynı değildir aynı viskositede olsa bile kağıt üstünde aynı özellikte gösterseler aynı olmaz
    körler sağırlar

  8. #27
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı nicomedia Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sürtünme katsayısını azaltıyo işte

    sürtünme katsayısı azalmaz öyle teoride zaten yağlama yaparken sıvı sıvı sürtünme olduğunu kabul edersin yani yağ molekülleri arasında bir sürtünme olduğunu kabul edersin.pratikte tabiiki durumlar farklı yalnız bu tip ürünler sürtünme katsayısını metal metal durum için söylüyorum değiştiriceni düşünmüyorum değiştirseydi eğer çoğu motorda bu tip ürünleri kullandıktan sonra viskositeden dolayı yağ portları tıkanıyor yatak sarıyor sürtünme azalsa yatak sarmazdı en basitinden yada daha farklı olurdu
    körler sağırlar

  9. #28

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yağ yakmak istemeyen sesi kesmek isteyen muz atsın motora
    Sadece muz ile olmaz. İnce talaş ve kalın gres ile iyice karıştırıp öyle basacaksın içine..
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  10. #29
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    o zaman hepten kesiyor sesi
    körler sağırlar

  11. #30
    kutsal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    lüleburgaz /eskişehir
    Mesaj
    1.501
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ya beyler makara konusu acmadıkkı buraya bılgı verın dıye tmm muzla talaşı atın sız ozmn benım mototrumda seste yok solukta yok hangı yağı koyalım dedık neler yazdınız neelr ?

  12. #31
    EMG - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Şehir
    İstanbul/Koşuyolu
    Mesaj
    4.652
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    mobil1 5w50 uygun olabilir bence katkı vs koyma

  13. #32
    ERkut 205 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    955
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    grank değil krank

    klerans ne? yağ boşluğu demek daha doğru olur

    yanlış bilgiler veriyorsun,

    sürtünme için yağ basıncı önemli ama yağın inceliği ne demek? uygun yağ seçildiyse eğer yeterli oranda yağlamayı sağlayacaktır.basınç her zaman iyi değildir düşük basınç nasıl kötüyse yüksek basınçta kötüdür. uygun olanı uygun devirde uygun yağ basıncıdır. yağ boşluğunun az olması çok olmaz elbet etkilicek ama dediğine göre sanki basıncı yağ boşlukları belirliyor gibi anlaşılıyor.

    yeni nesil motorlardaki yağ kullanımı bir çok şeye bağlı kullanılan malzeme emisyonlar yakıt kalitesi vs vs çok faktör var sadece toleransa bağlamak olmaz

    her yağ aynı değildir aynı viskositede olsa bile kağıt üstünde aynı özellikte gösterseler aynı olmaz
    grank & krank anlatılmak istenen anlaşılmıştır sanırım.Doğrusunu öğrenmek istiyen google 2 sn yazar bakar öğrenir. Ben bakmadım
    Ha bu benim ihmalkarlığım ise ben ihmalkarım...Senin anlaşılmış olan birşeyi kelime düzeltmek amacı yerine beni küçük düşürme politikansa evet sende bunda oldukça başarılısın

    Gelelim benim yanlış bilgilerime.
    Ben pek iyi bilmem 306 gti makineyi biraz mekanik aksamı ve yapısından yağ basınçlarından ve olması gerekenlerden ve mevcut 306 gti lerin şuan günümüzde bunların kaçını verdiği hakkında biraz doğru bilgi verirsen bizde seve seve dinler öğrenmiş oluruz hem
    Bugün 306 gti makinelerin kaçında yağ basınçları devirle senkronize hareket ediyor ??
    Kaç bardan sonra by pass yapıp geri yolluyor ??
    Kaçı kaç bar yağ basıncını görüyor ve kaçtanesi gerekli yağ basıncını sağlıyabiliyor ??
    Ben zaten bu yağı kullanmasını şuan gerekli yağ basınçlarını sağlıyamadığı ve optimali birazcık yakalıyabilsinler diye yazdım...
    Motoru zaten olması gerekenin çok çok altı yağ basınçları sağlıyor ise bu yağ ile giderilecek bir durum değil....
    Ben burada her yağ aynıdır demedim. Hemen hemen hepsi aynı olmamakla birlikte diye belirtmişim.
    Burada valvoline yada amsoilden bahsetmiyoruz
    //// PEUGEOT SPORT
    Peugeot 205 Gutmann Mi-16 & LeMans İskandinavian Market

  14. #33
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ERkut 205 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    grank & krank anlatılmak istenen anlaşılmıştır sanırım.Doğrusunu öğrenmek istiyen google 2 sn yazar bakar öğrenir. Ben bakmadım
    Ha bu benim ihmalkarlığım ise ben ihmalkarım...Senin anlaşılmış olan birşeyi kelime düzeltmek amacı yerine beni küçük düşürme politikansa evet sende bunda oldukça başarılısın

    Gelelim benim yanlış bilgilerime.
    Ben pek iyi bilmem 306 gti makineyi biraz mekanik aksamı ve yapısından yağ basınçlarından ve olması gerekenlerden ve mevcut 306 gti lerin şuan günümüzde bunların kaçını verdiği hakkında biraz doğru bilgi verirsen bizde seve seve dinler öğrenmiş oluruz hem
    Bugün 306 gti makinelerin kaçında yağ basınçları devirle senkronize hareket ediyor ??
    Kaç bardan sonra by pass yapıp geri yolluyor ??
    Kaçı kaç bar yağ basıncını görüyor ve kaçtanesi gerekli yağ basıncını sağlıyabiliyor ??
    Ben zaten bu yağı kullanmasını şuan gerekli yağ basınçlarını sağlıyamadığı ve optimali birazcık yakalıyabilsinler diye yazdım...
    Motoru zaten olması gerekenin çok çok altı yağ basınçları sağlıyor ise bu yağ ile giderilecek bir durum değil....
    Ben burada her yağ aynıdır demedim. Hemen hemen hepsi aynı olmamakla birlikte diye belirtmişim.
    Burada valvoline yada amsoilden bahsetmiyoruz

    seni küçük düşürmeye çalışsam emin ol farklı şekilde yapardım, burda kleransı vs sen anlarsın bi kaç kişi anlar iş burda değil madem bi iş yapıyoruz bunu doğru düzgün yapalımki herkes anlasın herkes faydalansın

    ister 306gti a b c vs olsun eğer düzgün çalışan bi pompası ve motoru varsa yağ basıncı düzgündür ki pompa dizaynı tipi değişmediği sürece zaten devirle beraber basınç ve yağ debisi değişecektir

    her motorun çalışacağı yağ basıncı debisi ufak tefek hesapla bulunur iş düşük basınç basan motor değil eğer öyle bi durum varsa ilk başta bunun nedenini bulmak gerekir ki bunun böyle olduğunu sende biliyorsun yazmışsın yağ ile giderilebilicek durum değil

    valvoline amsoil eyvallah iyi yağ konuda geçen mobil1in sentetik yağlarıda kötü yağ değil
    körler sağırlar

  15. #34
    Çağrı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Mersin/Mezitli
    Mesaj
    418
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aracınıza yarı sentetık yag koymamanızı tavsıye ederım kendı aracımda castrol 5\40 tam sentetık motor yagı kullanıyorum.yag yakma yada seslı calısma olabılır mı acaba dıye durumları gozledım 9000kmdır sorunsuz kullanıyorum.bor ıcın ise gercekten katkı sagladıgı araclar gozlenıyor ama kullanmak dogru mu yanlıs mı ona sız karar verın.

  16. #35
    16v - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    307
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bende birşeyler ilave etmek istiyorum motorsilk yag katkısı degildir metal katkısıdır. patentli ve R&B (arge ödülü)almış tek üründür. Bir ürüne güvenmek için daha ne gerekli ?

  17. #36

    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    ist
    Mesaj
    1.487
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben Hiçbirşekilde Motorsilk,Typersilk,Ep3silk,B16silk vs koymam motoruma....yağını duzgun degıstırır kalıtelı yag kullanır bınerım aslan gıbı....

    Toyota Honda Bmw Subaru Mercedes Bulamamıs Motora Yararı Olan Seyı Koymamısda Motorsılkmı Bulmus...

    Sacmalamayın

  18. #37
    jdmperfect
    Misafir
    sesi kesinlikle kesiyor ama başka bi işe yaradığına inanmıyorum kullanmış birisi olarak

  19. #38
    kutsal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    lüleburgaz /eskişehir
    Mesaj
    1.501
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    arkadaşlar karar verdım bor fln koymıycam ve 0 40 mobıl1 koyucam

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •