Alcağın yağ iyi bir yağ ve iyi bir seçim ama BOR katkısı ile o yağın viskositesinin içine edersin benden söylemesi ..ince yağı kalınlaştırıyorsun mantık bu yani:icon_wack
Printable View
Alcağın yağ iyi bir yağ ve iyi bir seçim ama BOR katkısı ile o yağın viskositesinin içine edersin benden söylemesi ..ince yağı kalınlaştırıyorsun mantık bu yani:icon_wack
Dizelde farkedilmeyecek kadar bi ses azalması sağlıyo motorsilk.. başka da hiç bi halta yaramıyor.. :)
bor konusunda hemfikiriz artık kullanmıyocam yağ konusunda hala kararsızlık ...!!!! 0-40 5-40 10-40 10-60 hangısı kafam karıstı?
5-40 mobil
10/60 iyi gider mobil1 bence neden ?
Bizim motorlarda grank ana yatak ile grankın kendisi arasındaki mesafe 1 mm'nin 1000 de 20 ile 1000 de 40ı arasındadır.
Yeni nesil motorlarda ise klerans 1000 de 10 ile 1000 de 5 değerindedir. Bu yüzden ince yağlara ihtiyaç duyarlar. Ara mesafe az olduğundan ince yağlar bu motorlarda basınç düşürmez.
Hepsi aynı olmamakla birlikte her yağ ısındığında hemen hemen aynı korumaya sahiptir.
Ama mühim olan vizkozite oranı ile yüksek basınçlar elde etmektir.
Motor sürtünmesinde yağın inceliği değil yağ basıncı önemlidir...
grank değil krank
klerans ne? yağ boşluğu demek daha doğru olur
yanlış bilgiler veriyorsun,
sürtünme için yağ basıncı önemli ama yağın inceliği ne demek? uygun yağ seçildiyse eğer yeterli oranda yağlamayı sağlayacaktır.basınç her zaman iyi değildir düşük basınç nasıl kötüyse yüksek basınçta kötüdür. uygun olanı uygun devirde uygun yağ basıncıdır. yağ boşluğunun az olması çok olmaz elbet etkilicek ama dediğine göre sanki basıncı yağ boşlukları belirliyor gibi anlaşılıyor.
yeni nesil motorlardaki yağ kullanımı bir çok şeye bağlı kullanılan malzeme emisyonlar yakıt kalitesi vs vs çok faktör var sadece toleransa bağlamak olmaz
her yağ aynı değildir aynı viskositede olsa bile kağıt üstünde aynı özellikte gösterseler aynı olmaz
sürtünme katsayısı azalmaz öyle teoride zaten yağlama yaparken sıvı sıvı sürtünme olduğunu kabul edersin yani yağ molekülleri arasında bir sürtünme olduğunu kabul edersin.pratikte tabiiki durumlar farklı yalnız bu tip ürünler sürtünme katsayısını metal metal durum için söylüyorum değiştiriceni düşünmüyorum değiştirseydi eğer çoğu motorda bu tip ürünleri kullandıktan sonra viskositeden dolayı yağ portları tıkanıyor yatak sarıyor sürtünme azalsa yatak sarmazdı en basitinden yada daha farklı olurdu
o zaman hepten kesiyor sesi:)
ya beyler makara konusu acmadıkkı buraya bılgı verın dıye tmm muzla talaşı atın sız ozmn benım mototrumda seste yok solukta yok hangı yağı koyalım dedık neler yazdınız neelr ?
mobil1 5w50 uygun olabilir bence katkı vs koyma
grank & krank anlatılmak istenen anlaşılmıştır sanırım.Doğrusunu öğrenmek istiyen google 2 sn yazar bakar öğrenir. Ben bakmadım :eek:
Ha bu benim ihmalkarlığım ise ben ihmalkarım...Senin anlaşılmış olan birşeyi kelime düzeltmek amacı yerine beni küçük düşürme politikansa evet sende bunda oldukça başarılısın :icon_tup:
Gelelim benim yanlış bilgilerime.
Ben pek iyi bilmem 306 gti makineyi biraz mekanik aksamı ve yapısından yağ basınçlarından ve olması gerekenlerden ve mevcut 306 gti lerin şuan günümüzde bunların kaçını verdiği hakkında biraz doğru bilgi verirsen bizde seve seve dinler öğrenmiş oluruz hem :icon_tup:
Bugün 306 gti makinelerin kaçında yağ basınçları devirle senkronize hareket ediyor ??
Kaç bardan sonra by pass yapıp geri yolluyor ??
Kaçı kaç bar yağ basıncını görüyor ve kaçtanesi gerekli yağ basıncını sağlıyabiliyor ??
Ben zaten bu yağı kullanmasını şuan gerekli yağ basınçlarını sağlıyamadığı ve optimali birazcık yakalıyabilsinler diye yazdım...
Motoru zaten olması gerekenin çok çok altı yağ basınçları sağlıyor ise bu yağ ile giderilecek bir durum değil....
Ben burada her yağ aynıdır demedim. Hemen hemen hepsi aynı olmamakla birlikte diye belirtmişim.
Burada valvoline yada amsoilden bahsetmiyoruz ;)
seni küçük düşürmeye çalışsam emin ol farklı şekilde yapardım, burda kleransı vs sen anlarsın bi kaç kişi anlar iş burda değil madem bi iş yapıyoruz bunu doğru düzgün yapalımki herkes anlasın herkes faydalansın
ister 306gti a b c vs olsun eğer düzgün çalışan bi pompası ve motoru varsa yağ basıncı düzgündür ki pompa dizaynı tipi değişmediği sürece zaten devirle beraber basınç ve yağ debisi değişecektir
her motorun çalışacağı yağ basıncı debisi ufak tefek hesapla bulunur iş düşük basınç basan motor değil eğer öyle bi durum varsa ilk başta bunun nedenini bulmak gerekir ki bunun böyle olduğunu sende biliyorsun yazmışsın yağ ile giderilebilicek durum değil
valvoline amsoil eyvallah iyi yağ konuda geçen mobil1in sentetik yağlarıda kötü yağ değil
aracınıza yarı sentetık yag koymamanızı tavsıye ederım kendı aracımda castrol 5\40 tam sentetık motor yagı kullanıyorum.yag yakma yada seslı calısma olabılır mı acaba dıye durumları gozledım 9000kmdır sorunsuz kullanıyorum.bor ıcın ise gercekten katkı sagladıgı araclar gozlenıyor ama kullanmak dogru mu yanlıs mı ona sız karar verın.
Bende birşeyler ilave etmek istiyorum motorsilk yag katkısı degildir metal katkısıdır. patentli ve R&B (arge ödülü)almış tek üründür. Bir ürüne güvenmek için daha ne gerekli ?
Ben Hiçbirşekilde Motorsilk,Typersilk,Ep3silk,B16silk vs koymam motoruma....yağını duzgun degıstırır kalıtelı yag kullanır bınerım aslan gıbı....
Toyota Honda Bmw Subaru Mercedes Bulamamıs Motora Yararı Olan Seyı Koymamısda Motorsılkmı Bulmus...
Sacmalamayın
sesi kesinlikle kesiyor ama başka bi işe yaradığına inanmıyorum kullanmış birisi olarak
arkadaşlar karar verdım bor fln koymıycam ve 0 40 mobıl1 koyucam