User Tag List

Sayfa 2/2 İlkİlk 12
28 sonuçtan 20 ile 28 arası

Konu: d16a9 Yag Secimi Yardim (Mobil serisi)

  1. #20
    aeroglu84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    155
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    10-40 Motul tavsiye ederim,araştır istersen.

  2. #21
    Time-R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    Beyoglu - İstanbul
    Mesaj
    4.397
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı aeroglu84 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    10-40 Motul tavsiye ederim,araştır istersen.
    tabi motulde mobil1 kadar iyi, sorun degil fakat serisinde takiliyorum iste
    In vtec we trust.
    "Birilerininde Anitkabir'i beklemesi lazim." Behzat Ç.
    "Dude I almost had you." RIP Paul Walker.

    Mapped by Dr. Ecu
    Rebuilt by Hizli Rektifiye
    Powered by Sistem Honda

  3. #22
    Ryhn
    Misafir
    10w40 motul kullanıcaksan tavsiyem 300v Chrono

  4. #23
    utkuselamoglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    C:\WINDOWS\Microsoft.NET
    Mesaj
    1.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Ryhn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yazdınızı anlayamadım yada bir yazım hatası oldu herhalde. Neden yazınd aha ince kışın kalın yağ önerdiniz?
    Benim bildiğim tersi idi ama bir bilgi hatam varsa düzeltirseniz sevinirim.
    pardon yanlış olmuiş evet senin dedigin gibi olucaktı
    utku selamoğlu

  5. #24
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yağ dendi madem, bir makineci olarak birkaç kelam edelim;

    Öncelikle günümüzde kullanılan yağlar multi-grade yağlardır. Yani çift viskozitesi vardır. 10W-40 örneğindeki gibi bir W yani winter yani kış değeri, bir de sıcak değeri vardır. W değeri ilk çalışmadaki akışkanlığı gösterir. Yani W'nin önündeki değer ne kadar düşükse ilk çalışmada yağ o kadar akışkandır. W'den sonraki değer ise motor ısındıktan sonraki akışkanlığı gösterir.

    W yani soğuk akışkanlık değeri -18 derecede sabit bir delikten/borudan yağın akma süresini ölçerek belirlenir. W'den sonraki diğer değer ise 100 derecede yine aynı sabit delikten/borudan yağın akma süresini belirtir.

    Yani W değeri ne kadar düşükse motor soğuk marşta o kadar çabuk ve iyi yağlanır. W'den sonraki değer ise motorun olağan çalışma ısısına ulaştıktan sonraki değeridir ki kesinlikle üreticinin tavsiyesine uyulmalıdır.

    Örneğin üretici 10w-40 öneriyorsa siz bu motora 0w-40 koyarsanız motor ısındıktan sonra herhangi bir yağ kaybınız ve yağlama probleminiz oluşmazken aynı zamanda soğuk marşta da çok iyi bir yağlama elde edersiniz. Ki bu da özellikle turbo araçlarda ilk marştan itibaren önem arzeder.

    Yani W'den önce gelen değeri mümkün olduğunca düşük tutun.

    Piyasadaki kara cahiller W değerini düşük görünce "abi bu motora bu çok ince gelir" derler. Hatta öngörüde de bulunup "bu yağı kullanırsan çok eksiltir" de derler. İnanmayın. Neden mi? Üst değer aynı da ondan.

    Yapmamanız gereken şey gereksiz yere üst değer ile oynamaktır. Bir motora 10w-40 yağ önerilmişse Siz tutup da 5w-30, 0w-30 veya 10w-60 yağ koymayın. Üst değeri, yani W'den sonraki değeri değiştirirseniz motorun normal çalışma ısısındaki yağlama kalitesini bozarsınız.

    10w-60 gibi yağları ancak aşınması çok ilerlemiş, yağ eksilten yüksek km'li motorlarda veya aşırı yük altında, pist şartlarında çalışan veya yüklü modlu araçlarda kullanın. Aksi durumlarda önerilen üst değeri aşmayın.

    Peki Türkiye şartlarında bizim honda motorlarında ne kullanılmalı?

    Bu biraz da sizin kullanım şartlarınıza kalmış. Nasıl mı? ;

    -Eğer sıcak bir iklimde iseniz sıcak değeri 30 olan bir yağ tercih etmeyin. Sıcak değeri, yani W'den sonraki değeri en az 40 olsun. Kış değerinin düşük olması sizin için dezavantaj değil ama bariz bir avantaj da sağlamaz. Çünkü en soğuk marşınız yine 0 derecenin üzerinde kalacaktır.

    -Eğer soğuk bir iklimde iseniz sıcak değerini değiştirmezken kış değerini mümkün olduğunca düşük tutun. Örneğin 0w-40 gibi. Nispeten karasal iklimlerde eğer araç fazla zorlanmıyorsa yakıt ekonomisi için 5w-30 gibi viskoziteler de tercih edilebilir.

    -Eğer aracınızı limitlerinde kullanıyorsanız kesinlikle tam sentetik yağ kullanın. Castrol magnatec serisinde olduğu gibi "sentetik teknolojisi" gibi laf ebeliklerine kanmayın. "Tam sentetik", "Fully synthetic" yazılarını arayın. "Synthetic blend", "Yarı sentetik", "Sentetik teknolojili" gibi ibareler pazarlama taktiğidir. Kesinlikle tam sentetik değildir, kırma yağdır.

    -Eğer aracınızı memur-style kullanıyorsanız yarı sentetik de işinizi görür.

    - 0w-40 viskozite, 5-30 ve 5w-40 viskozitelerin derece aralıklarını da kapsar. Yani onların düzgün yağladığı tüm aralıklarda düzgün yağlarken onların düzgün yağlamadıkları düşük dış sıcaklıklarda da düzgün yağlama yapar. Aralık ne kadar geniş olursa o kadar geniş bir bantta düzgün yağlama elde edersiniz. Fakat yağın içerisindeki katkı(additive)'ler de o kadar artar. Yağlama özelliğini üstlenen bileşimlerin oranı nispeten ve çok az da olsa azalır.

    Ben kendi TEG'imde mobil1 0w-40 kullanıyorum.

    O.B.K

  6. #25
    halilcan9455 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Şehir
    .
    Mesaj
    1.525
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    biz 10 40 aldık. memnunuz.

  7. #26

    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    103
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Mobil1 10w-60 tam sentetik.

  8. #27
    Time-R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    Beyoglu - İstanbul
    Mesaj
    4.397
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı CRX_Power Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Mobil1 10w-60 tam sentetik.
    kardesim sagolasin suan onu kullaniyorum fakat biraz kalin oldugu icin turbolu araclara biraz daha yonelikmis bu yag, motoru yatak bile sardirabiliyormus o yuzden biraz korktum acikcasi sormak danismak istedim ne dusunuyorsun bunun dogrulugu hakkinda?
    In vtec we trust.
    "Birilerininde Anitkabir'i beklemesi lazim." Behzat Ç.
    "Dude I almost had you." RIP Paul Walker.

    Mapped by Dr. Ecu
    Rebuilt by Hizli Rektifiye
    Powered by Sistem Honda

  9. #28
    Time-R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    Beyoglu - İstanbul
    Mesaj
    4.397
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yağ dendi madem, bir makineci olarak birkaç kelam edelim;

    Öncelikle günümüzde kullanılan yağlar multi-grade yağlardır. Yani çift viskozitesi vardır. 10W-40 örneğindeki gibi bir W yani winter yani kış değeri, bir de sıcak değeri vardır. W değeri ilk çalışmadaki akışkanlığı gösterir. Yani W'nin önündeki değer ne kadar düşükse ilk çalışmada yağ o kadar akışkandır. W'den sonraki değer ise motor ısındıktan sonraki akışkanlığı gösterir.

    W yani soğuk akışkanlık değeri -18 derecede sabit bir delikten/borudan yağın akma süresini ölçerek belirlenir. W'den sonraki diğer değer ise 100 derecede yine aynı sabit delikten/borudan yağın akma süresini belirtir.

    Yani W değeri ne kadar düşükse motor soğuk marşta o kadar çabuk ve iyi yağlanır. W'den sonraki değer ise motorun olağan çalışma ısısına ulaştıktan sonraki değeridir ki kesinlikle üreticinin tavsiyesine uyulmalıdır.

    Örneğin üretici 10w-40 öneriyorsa siz bu motora 0w-40 koyarsanız motor ısındıktan sonra herhangi bir yağ kaybınız ve yağlama probleminiz oluşmazken aynı zamanda soğuk marşta da çok iyi bir yağlama elde edersiniz. Ki bu da özellikle turbo araçlarda ilk marştan itibaren önem arzeder.

    Yani W'den önce gelen değeri mümkün olduğunca düşük tutun.

    Piyasadaki kara cahiller W değerini düşük görünce "abi bu motora bu çok ince gelir" derler. Hatta öngörüde de bulunup "bu yağı kullanırsan çok eksiltir" de derler. İnanmayın. Neden mi? Üst değer aynı da ondan.

    Yapmamanız gereken şey üst değer ile oynamaktır. Bir motora 10w-40 yağ önerilmişse Siz tutup da 5w-30, 0w-30 veya 10w-60 yağ koymayın. Üst değeri, yani W'den sonraki değeri değiştirirseniz motorun normal çalışma ısısındaki yağlama kalitesini bozarsınız.

    10w-60 gibi yağları ancak aşınması çok ilerlemiş, yağ eksilten yüksek km'li motorlarda kullanın. Aksi durumlarda önerilen üst değeri aşmayın.

    Peki Türkiye şartlarında bizim honda motorlarında ne kullanılmalı?

    Bu biraz da sizin kullanım şartlarınıza kalmış. Nasıl mı? ;

    -Eğer sıcak bir iklimde iseniz sıcak değeri 30 olan bir yağ tercih etmeyin. Sıcak değeri, yani W'den sonraki değeri en az 40 olsun. Kış değerinin düşük olması sizin için dezavantaj değil ama bariz bir avantaj da sağlamaz. Çünkü en soğuk marşınız yine 0 derecenin üzerinde kalacaktır.

    -Eğer soğuk bir iklimde iseniz sıcak değerini değiştirmezken kış değerini mümkün olduğunca düşük tutun. Örneğin 0w-40 gibi.

    -Eğer aracınızı limitlerinde kullanıyorsanız kesinlikle tam sentetik yağ kullanın. Castrol magnatec serisinde olduğu gibi "sentetik teknolojisi" gibi laf ebeliklerine kanmayın. "Tam sentetik", "Fully synthetic" yazılarını arayın. "Synthetic blend", "Yarı sentetik", "Sentetik teknolojili" gibi ibareler pazarlama taktiğidir. Kesinlikle tam sentetik değildir, kırma yağdır.

    -Eğer aracınızı memur-style kullanıyorsanız yarı sentetik de işinizi görür.

    - 0w-40 viskozite, 5-30 ve 5w-40 viskozitelerin derece aralıklarını da kapsar. Yani onların düzgün yağladığı tüm aralıklarda düzgün yağlarken onların düzgün yağlamadıkları düşük dış sıcaklıklarda da düzgün yağlama yapar. Aralık ne kadar geniş olursa o kadar geniş bir bantta düzgün yağlama elde edersiniz. Fakat yağın içerisindeki katkı(additive)'ler de o kadar artar. Yağlama özelliğini üstlenen bileşimlerin oranı nispeten ve çok az da olsa azalır.

    Ben kendi TEG'imde mobil1 0w-40 kullanıyorum.

    O.B.K
    Cok basarili anlatmissiniz tebrik ederim egitimin kalitesi bu olsa gerek, tesekkurler obk
    In vtec we trust.
    "Birilerininde Anitkabir'i beklemesi lazim." Behzat Ç.
    "Dude I almost had you." RIP Paul Walker.

    Mapped by Dr. Ecu
    Rebuilt by Hizli Rektifiye
    Powered by Sistem Honda

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •