User Tag List

Sayfa 2/4 İlkİlk 1234 SonSon
59 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: Buyuk turbo & lpg ?

  1. #20
    kadir jdm civic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1.936
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    antalyada

    ef civic turbo 1600cc + 300 hp lpg li 6 bin devre kadar sorunsuz 6 devirden sonra fakire kalıyor ztn gazlamak için degil şehir içinde 2-4 bın devir arasında kulanmak için takıldı.

    ford sierra 2000 cc turbo +350 hp lpg li

    acura turbo 1600 cc +230 hp lpg li

    bunların hepsi sorunusz araçlarını kullanıyorlar............

    dunyanın en pahalı ve en kalitesiz benzının kullanıyoruz sagolsunlar bir su katıyorlar arabaların içine sıçıyorlar o yuzden lpg hem ucuz hem oktanı benzine göre daha yüksek daha guzel oluyorç
    umıt abının dedidine göre kendisi arabadan ınmeyen biridir heryere arabayla gider benzınle 50 tl aldıgımda 3 gun zor yetiyordu şimdi lpg 65 tl ye doluyor haftanın 7 gunu anca bitiyor ki antalyanın köylerınede gidiyor... gerisini siz düşünün..
    MSG GARAJ ANTALYA MUSTAFA GENÇ

  2. #21

    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.270
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bana kalırsa prins taktır ve devam.. takılış aşamasına ve yapan yere denk geldim ve taktırsam kesinlikle prins taktırırım. arkadaşım şu an turbo arabasında ki senin ile aynı güçlerde şu an bu kiti kullanıyor ve hiç sorunu yok. tr ye gelince hangi ile geliyorsun ? ankarada özbek opel takıyor prins i ve cidden işcilikleri süper. başka bir yere gitme derim. hatta istanbuldaysan bile atla gel. prins in zaten en büyük özelliği keihin enjektörlerini kullanması ki bu kiti takınca arabanı yükledikçe sadece enjektörlerini değişebiliyorsun. tıpkı normal enjektörlerini çıkarıp bosch un atıyorum 400 cc. lik enjektörlerini taktığın gibi. renk renk mesela bu keihin enjektorleri.



    gördüğün gibi 4 silindirli bir araçta silindir başına bir enjektör takarsan ki normal durum bu 360 hp ye kadar sıkıntısız yürütebilirsin aracını.

    bunun dışında prins hem ecu (piggyback) hem evoparatoru vs. parçaları olarak ta kaliteli bir kittir. ileride sorun da çıkarmaz.

    ankarada peşin para ile bu işi 2000 liraya hallettirebiliriz bu arada.bence prins den başkasını düşünme.

    unutmadan söyliyim lpg kitini taktıktan sonra benzin ecusu ile uğraşmana gerek yok. en başta normal ecu nun datalarını kopyalar kendi ecu suna sonra sen istedigin gibi oynarsın.. arabanı yükledikçe ayarlarını ücretsiz olarak yaptırırsın. yani remap

  3. #22
    palamut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    431
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    takılmaya takılırda bilinçli kullanmak şart. başkası kullandığı zaman wbanddan afryi ve egtyi takip etmezse üst devirleri zorlarsa sıvı pistoncuklarınız olur.
    şehir içi alt devirlerde kullanım için mantıklı lpg de gazlanmıyacak benzine geçilecekse. yinede lpg enjektörlerinin aracın kendi ecusundan sinyal aldığı için bu seferde oksijen sensorune göre enjeksiyon sinyalinde correction map yapıcaktır. empedans ve dwell dead timeları farklı olduğu için. ayrıca oksijen sensoru için mesela bendeki standalone da benzin lpg etanol vs gibi optimumlar var target için. yani bildiğim kadarıyla lpg ve benzindeki hedef afr de aynı değil.
    birde montajda özellikle turboda manifolda çok dikkat etmek lazım ***** illaki deliniyor illaki hortum veya valf geçiyor ama 0.6 basanda var 2.4 de
    bana pek cazip gelmedi.

  4. #23

    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    44
    Şehir
    Bad Honnef
    Mesaj
    230
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    almanya da 300 üstü yükledigi icin lpg yi söken biliyorum, türkiye lpg konusunda cok daha iyi . türkiye de sorun olucagini sanmiyorum.

  5. #24
    erh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    Ank
    Mesaj
    2.711
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı grkm Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Neden performans kaybı yaşansın ki ? Lpg, benzinden daha güçlü ve kaliteli bir yakıt tipi..
    öyle birsey yok malesef benzinden daha iyi değil lpg hiçbir kosulda...

  6. #25
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Benzindeki 14.7 a/f r değerinin LPG'deki, yani propandaki karşılığı 15.5-15.6 civarına denk gelir. Şimdi siz tutup da LPG'de 15.5'e göre kalibre ederseniz benzin ECU'su fakir görür ve düzeltme yapar. Bu da benzin haritanızı bozar. Ama birebir benzindeki gibi 14.7 a/f r ayarlarsanız bu sefer de zengin yürümüş olursunuz.

    Ya düzeltme yapmayan bir ECU kullanacaksınız veya düzeltmeyi kapatacaksınız, ya da LPG'de zengin yürümeye razı olacaksınız.

  7. #26
    Juggernaut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbull
    Mesaj
    2.842
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı asvtec Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Şuanki haliyle (185HP) Geniusus max ve turuncu max enjektör kullanılan BRC nin turbo kitini tercih edebilirsin ve en ufak sorun yaşamazsın.K04 setup tan sonra muhakak PRİNS kullanmalısın ve benzine oranla %5- %10 performans kaybı ve %40 - %45 yakıt tasarrufu sağlarsın.LPI sistemi ise oldukça mantıklı fakat vialle distiribütörü Temsa bu sektörde aradığını bulamadı bu sebeble bu sistemden uzak durman şuan için daha mantıklı.
    Prins ile Brc arasındaki ne gibi farklar var?

  8. #27
    GokhanRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    Antalya/Moscow
    Mesaj
    8.121
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    62 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    olmasına çokta güzel olur. ancak kaliteli ayar gerektirmeyen lpglerden taktırırsan, turboyuda büyütürsen mis gibi olur.

    ancak tapa gaz gibi gazlama zamanları benzine atmanı tavsiye ederim. lpg sistemini devreden cıkarmadan yüklenince araçların çoğu ilerde sorun cıkarır başıma geldi. turbolu yüksek güçlü ve lpgli aracım vardı


    bir de lpgli araçta bol bol su kontrolü yap. lpg tesisatının ne zaman su kaçırma ihtimali olduğunu hiç bilemezsin. 3 ay hiç eksilmedi diye boşverme sakın.
    It’s better to walk alone, than with a crowd going in the wrong direction... (Grant)

  9. #28
    palamut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    431
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Valla bende lpg için ayrı setupları olan çift maplı bir standalone ecu var ve 16 silindire kadar enjeksiyon ve ateşleme çıkışları var örnek olarak 4 benzin enjeksiyonu 1 benzin pompası 4 ateşleme tek setupta target afr ile çalıştırılır benzinde zaten sorun çıkmaz
    2nci mapta ise widebandın defaultu lpgye göre ayarlanıp 4 farklı enjeksiyon outputu kullanılarak halledilir. ha lpg enjektörleri yetersiz gelirse 8 lpg enjektörü kullanılarak da halledilebilir. ama hem aracın ecusu hem lpg ecusu bir arada olursa aşırı beslemeli araç her iki yakıttada sürekli optimizasyon süresi yaşayacaktır. birde lpg de egt değerleri nerelere vurur? yakıtın avans sorunu nedir detonasyona sebep olmayacak düzeyi nedir? farklı maplerle aynı ecude çözülebilir ama çift ecu çok mantıksız birinde yakıtı açıp diğerinde kısan eculer birinde avans artarken diğerinde rötara çekilcek.

    işin aslı uğraşmaktansa ikinci bir araç alıp az yakan günlük işlerinizi onla görmenizi tavsiye ederim şahsen

  10. #29

    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    1.838
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    passatta 220 hp lerdeydim bi sorunum yoktu:]
    şimdi a4 e k04 taktım yazılım atıcam lpg var bakalım...
    haber ederim Yusuf

  11. #30
    MECOO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    45
    Şehir
    TR/İST
    Mesaj
    891
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yusuf kardeşim olur olur sen hele bir başla hepsi hallolur.

  12. #31
    mmustu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul / Levent
    Mesaj
    15.625
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Valla prince bu konuda daha iyi gibi duyumlar aldım hep ankarada adam eğer M5 e takıyor ve canafar gibi yürüyorsa sıkıntı yok demektir

  13. #32
    TegB20VTec - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    bursa
    Mesaj
    71
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Teleflex gfi yi de araştırmanı öneririm. Ben Bursa da montajını yapıyorum, şu ana kadar herhangi bir turbo lu araçta sorun yaşamadık. Bilinçli yapıldığı takdirde çoğu markada sorun yaşamazsın. En önemlisi montaj yapılırken manifoldun sökülüp delinmesi aksi halde delerken içine kaçacak çapaklar daha sonra başına iş açacaktır. ekstra Turbo büyütmüş herhangi bir araca takmadım fakat bunun yanında xc70 2.5 turbo (wastegate den Turbo su açılmış), Forester Turbo, C200 kompressor, B20 Vtec, E200 Kompressor, gibi araçlara montaj yaptık. Markanın yanında en önemlisi montaj şekli ve içine çapak kaçmaması, tabii sonrada bilinçli birinin ayarları yapması gerekiyor. Arkadaşlarında dediği gibi ilk önce Turbonu büyüt daha sonra LPG taktırman bence çok daha uygun, bu sayede enjektör zamanlaman ve uygun kitin seçimi daha kolay olacaktır.

  14. #33
    H22Power - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    2.331
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sizin seyretmek istediğiniz filmi yıllar önce seyrettim de anlatıyorum anlamıyorsunuz illa filmin sonunu seyrediceksiniz buyrun seyredin iyi seyirler...
    ..::PASSATURBO1::..

  15. #34
    mmustu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul / Levent
    Mesaj
    15.625
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yaa illa bi konuşacan bişi diyecen dimi mustafa

    nereye ne yazdın kime ne söyledin hangi filmi seyrettin bi anlat hele

  16. #35
    H22Power - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    2.331
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mmustu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yaa illa bi konuşacan bişi diyecen dimi mustafa

    nereye ne yazdın kime ne söyledin hangi filmi seyrettin bi anlat hele
    ben bunları 3-4 sefer anlattım forumda yusufada msn dede anlattım abi denedik 40 sefer ayar yaptık olmadı olmadı distiribitör firmanın yazılımlarını yapan adam geldi her arabaya yapan adam o bile olmuyor abi dedi turbo açıkken benzine almasın die o devir banıdnı lpg ile optimal e aldığında turbo kapalı araba rich oluyor gaza tepki ölüyor dizel gibi oluyor gaza tepkiyi arttırmak için turbo kapalı olan devirleri lean yaptığında turbo gelir gelmez araç kendini benzine alıyor bende çift regulatör supersonic enjekötor ne buldularsa kullandılar tr distiribitörü yapamadı kaldı ki simitçi kahveci gazozcu yapıcak 3000km lpg ile kullandım giden parayı hesaplasam oturur ağlarsınız paran varsa hızlı arabaya binersin yakıtınıda düşünmezsin yoksa stock biner tüplü devam dedim haftanın hergünü gezemiyorum belki ama çıktığımda çarşı pazar karışıyor ben böyle mutluyum yeterli...
    ..::PASSATURBO1::..

  17. #36
    mmustu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul / Levent
    Mesaj
    15.625
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    e antalyada örnekleri var adamlar çatır çatır kullanıyorlar ?

  18. #37
    akbaba78 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    46
    Şehir
    Adanalıyık
    Mesaj
    1.789
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bizim diger 200sx de de var masallah sorunsuz gidiyor ekotek fln galiba

  19. #38
    H22Power - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    2.331
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mmustu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    e antalyada örnekleri var adamlar çatır çatır kullanıyorlar ?
    abi k04 se k04 lpg ise lpg montaj ise en kralı oldu mu? olmadı örnek ne örneği yapmışlar mı araba ne durumda gaza tepki doğan şahin gibi olduktan sora olsa ne olur yakıt için bazı şeylerden feragat edilebilir belkide o zaman k04 takmanın mantığı nerde kaldı?
    1.8t lpg den nefret eder (bunuda 2-3sefer anlattım neden olduğunu) aksini iddia edende muhakkak olacaktır şimdi ve tahmin edin kim bunlar ? lpg satıcıları gülüyorum sadece banada öle anlattılar ki abi müthiş olucak 3te1 fiyatına hiç performans kaybetmeden gitmek istemez misin? paran cebinde kalsa filan hertürlü garanti veriyoruz dediler bişi olursa sökeriz hesabı nasılsa taktıran heleki işleten kalsın onlamı uğraşıcam dedikçe ben ne yaptım oldu mu kardeşim dedim?
    olmadı dediler buyrun sökün dedim en köşeye çektiler arabayı gizli kapaklı sallana sallana 6saatte takılan lpg 20dk da söküldü en az15kişi nie söktürüosun die sordu adamların kazancına mani olmayayım die araç modifiyeli randıman vermedi yoksa memnundum yakıtından dedim 20dk içinde 9 araba arıza ile geldi alayını arabanızda mekanik problem var tamircinize gidin die pışpışladılar alayıda öle yapıyor tamircide lpg ciye git baksınlar dio onlarla mı uğraşıcam ben...
    ..::PASSATURBO1::..

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •