User Tag List

Sayfa 2/8 İlkİlk 1234 ... SonSon
135 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: Swap yapılmadaki yasal prodürü bilen_?

  1. #20
    tunceR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    3.477
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    motor uygunsa koyabilir % olarak motorun güç artırımı uygunsa ve motor üretim yılıda uygunsa koyulabilir sorun olmaz
    tamam yani koyulabiliyormu 3000cc 6 silindir , 2000 cc yerine ???

  2. #21
    Low-Rider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    21.932
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    50 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Alıntı tunceR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    tamam yani koyulabiliyormu 3000cc 6 silindir , 2000 cc yerine ???
    %30 güç sınırlamasına takılmadığı sürece takılabiliyor

  3. #22
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tamimi okuyun orada ayrıntılı şekilde açıklamış
    körler sağırlar

  4. #23
    tunceR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    3.477
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bende onu diyorum o yuzden olmaz dedim.. 2000 cc ye 3000 cc olmuyo sonuç olarak..

    %50 demiş ama %30 olarak geçiyo bizde yaptık egb16 gerçi şimdi değiştimi bilemem yeni kanun..

  5. #24
    onursumer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    18.463
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    65 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yanlış anlamadıysam

    güç verilen % miktarını geçsede belli şartlar tutuyorsa genede işletilebiliyor

    yani aslında hacim güç oranı çokta sorun değil swap yapılırken

    psn&Live id: onursumer
    135
    ├┼┼╕
    246R

  6. #25
    tunceR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    3.477
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hayır hacim verilen % deyi geçerse işaletemezsin.. şuan tek sorun %30 mu 50 mi sınır o.

  7. #26
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı tunceR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hayır hacim verilen % deyi geçerse işaletemezsin.. şuan tek sorun %30 mu 50 mi sınır o.
    hacimle ilgili sıkıntı yok tamimi okursanız anlaşılacak herşey, güç artırımı ile ilgili sıkıntı 4.1 i okuyun
    körler sağırlar

  8. #27
    tunceR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    3.477
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    benzinlide %30 dizelde %50 hacim bu sınırı aşması durumunda egsoz emisyonu,araç dış gürültü,motor gücü,dizel egsoz dumanı tip onay belgesi veya teknik servis raparu gerekiyo. bu sefer doğru heralde..

  9. #28

    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.270
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hacimle ilgili sıkıntı yok tamimi okursanız anlaşılacak herşey, güç artırımı ile ilgili sıkıntı 4.1 i okuyun
    türk milleti okumaaz türk milleti özet isterrr

    modsun yazsana işte işin ne (!)

  10. #29
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı tunceR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    benzinlide %30 dizelde %50 hacim bu sınırı aşması durumunda egsoz emisyonu,araç dış gürültü,motor gücü,dizel egsoz dumanı tip onay belgesi veya teknik servis raparu gerekiyo. bu sefer doğru heralde..


    tamam bu testleri yaptığında(teknik üniversiteler itü ktü gibi yapıyorlar yapılmış örnekleri mevcut) motoru işletebilirsin


    hacim yok hacmi unut

    güç diyor tamimde
    körler sağırlar

  11. #30
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Chatin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    türk milleti okumaaz türk milleti özet isterrr

    Yahu adam linki vermiş, tamimi vermiş. Herşey var orada. Uzun uzadıya her ayrıntısı yazıyor. Daha hacim diye tutturuyorlar...

    Gerçekten Türk milletinin kısa özeti olmuş bu başlık.

  12. #31
    Jerky - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    42
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    1.854
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hacim sıkıntısı yok motor işletmede güç artırımı ve motorun model yılı önemli

    http://www.tse.org.tr/turkish/belgel...amim2009_1.pdf

    4.1den okuyabilirsiniz
    Süper oldu bu dosya. Sabitlemek bile gerekebilir
    alıntıya HAYIR...

  13. #32

    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.270
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Jerky Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Süper oldu bu dosya. Sabitlemek bile gerekebilir
    gayet mantıklı

    cem ?

  14. #33
    onursumer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    18.463
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    65 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    tamam bu testleri yaptığında(teknik üniversiteler itü ktü gibi yapıyorlar yapılmış örnekleri mevcut) motoru işletebilirsin


    hacim yok hacmi unut

    güç diyor tamimde
    değerleri geçsede testler olumluysa genede oluyor ozaman yani ben bu şeklide anladım

    psn&Live id: onursumer
    135
    ├┼┼╕
    246R

  15. #34
    cery - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    Diyarbakır
    Mesaj
    2.441
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kısaca şartlar uygunsa hertürlü motor her türlü araca yüklenebilinip işlenebilir gibi bi sonuç çıkardım ben.

    peki şöyle bi sorum olsa:

    ies 'e k20 yüklenirken
    motor gücü 200 hp deil de 150 hp olarak söylense. ve ruhsata atıyorum 100 kw die yazılsa. bi sorun olur mu? yüklendikten sonra dynoya çıkaracak halleri yok. araştırıyorlar mı?
    Clio 2001 1.4 RXT Sold
    Volvo C70 2.3 T5 Sold

  16. #35
    xcel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    712
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı cery Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kısaca şartlar uygunsa hertürlü motor her türlü araca yüklenebilinip işlenebilir gibi bi sonuç çıkardım ben.

    peki şöyle bi sorum olsa:

    ies 'e k20 yüklenirken
    motor gücü 200 hp deil de 150 hp olarak söylense. ve ruhsata atıyorum 100 kw die yazılsa. bi sorun olur mu? yüklendikten sonra dynoya çıkaracak halleri yok. araştırıyorlar mı?
    bunu bende merak ediyorum. yani konulacak motorun gücünü kim tespit ediyor. mevcut motorla aynı hacimde bir motor takılsa (hp %30u geçiyor) yo hayır bu motor seninkinden güçlü diyecek olan hangi merci?

  17. #36
    chare - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    antalya
    Mesaj
    1.334
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    konu güzel sabitlense iyi olur defalarca konu açılmamış olur. motor işletmiş biri olarak şunları yazabilirim.

    1 - motorun faturası yada noter satış sözleşmesi olacak (motor noter satışını alırken araç sahibinin üzerine olmasına dikkat edin)
    2 - Makina mühendisi TSE onayı olucak şekilde proje çizecek evraklar ise ( motorun noter satış sözleşmesi yada faturası, motoru takan tamircinin motoru araca taktığına dair bir işçilik faturası, tamircinin vergi levhası fotokopisi, tamircinin esnaf ve sicil tasdiknamesi fotokopisi) en son tamirci motoru işlediğine dair imza atacak projeye makina mühendisinin hazırladığı.
    3 - Tüv muayne istasyonuna proje ile gidilip motorun işlendiğine dair onay belgesi alınacak.
    4 - trafik tescil şubesine evraklar teslim edilecek.
    5 - aracın üzerinden çıkan motor için trafik tescil şubesi size bi yazı verecek. onunlada çıkan motorun satışını istediğiniz kişiye gerçekleştirebilirsiniz. fatura gibi düşünün.

    toplam 500 tl gibi bir maliyet tutuyor.
    not : aynı motor kodlu (örnek:b16a2) bi motoru sorunsuz araca işletebilirsiniz. ama hacim farkında bi sürü sorun çıkabilir. farklı hacim ve farklı motor kodlarını işletmek istediğiniz zaman YETKİLİ SERVİS ten motor araca uygundur yazısı alarak projeye eklenerek işletebilirsiniz. tabiki yetkili servistekilerin insafına kalmış bu yazıyı vermek
    EcuTech

  18. #37
    chare - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    antalya
    Mesaj
    1.334
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı cery Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kısaca şartlar uygunsa hertürlü motor her türlü araca yüklenebilinip işlenebilir gibi bi sonuç çıkardım ben.

    peki şöyle bi sorum olsa:

    ies 'e k20 yüklenirken
    motor gücü 200 hp deil de 150 hp olarak söylense. ve ruhsata atıyorum 100 kw die yazılsa. bi sorun olur mu? yüklendikten sonra dynoya çıkaracak halleri yok. araştırıyorlar mı?
    hayır kesinlikle araştırmıyolar , güç ölçümü dyno felan vs bişi yok.. yetkili servisteki kişilerin onay yazısına bakıyo bu iş.
    EcuTech

  19. #38
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2,0 yerine 2,5 ya da 1,6 yerine 1,9 swap yapıp işletenler lütfen yazsın... konuşmalarda da verilen maddelerin yorumlamalarında da hata ve eksiklikler var...

    kanun tamamen aracın motorunu aynısıyla değişmesi üzerine yapıldı, o yüzde bilmem kaçlı kelimeler cümleler sandığınız gibi yorumlanmıyor...

    bmw 320i ye 1998 motoru takarsınız, model yılı ya da sonrasını... 2500 takayım derseniz Y A P A M A Z S I N I Z... bunu yıllardır her forumda yazıyorum, daha işletip de ruhsatını gösterebilen olmadı...

    gönlünüzden gecenle realiteler birbirinden farklı malesef, bu yazıyı arabasına swap yaptığı 2500 motoru binbir güçlükle eski kanuna göre işleten, ailesi hukukçu ve emniyetçi biri yazıyor...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •