User Tag List

Sayfa 2/2 İlkİlk 12
32 sonuçtan 20 ile 32 arası

Konu: Wastegate ne işe yarar ?

  1. #20
    yavuz364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sahrayıcedid-Başakşahir
    Mesaj
    3.096
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    evet ne yazıkki sitenin araması hiç başarılı değil.. hatta ben bu arama konusunda konu bile açtım ama yine aynı.. birde 3 harf arayamamak çok kötü..
    Alıntı Shrek Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    evet öğrenmek istediğim buydu geçmişteki yazıları link verirseniz okuyup öğrenmiş oluruz forumda arama yapıyorum ama arama bölümünde bir sorun var sanırım net birşey çıkmıyor..
    Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr

  2. #21

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Toparlayalım..

    Wastegate : Basınçla çalışan ve ayarlandığı değere geldiğinde açılmak sureti ile egzost gazını boruya tahliye eden alet.

    Blow off : Aynı wastegate gibi vakumla çalışan ancak temiz havayı atmosfere tahliye eden alet.

    Dumpvalve : Gene vakumla çalışan ancak temiz havayı atmosfere değilde arabanın emiş sistemine geri gönderen alet

    Bypass valve: Vakumla çalışan, ve temiz havayı SC nin girişine geri gönderen alet. Bu nedenle zaten bypass ismini alır. SC yi bypass eder.. Wastegate'te aslında bir bypass valfidir. Ancak o egzostu basınca dayalı olarak turboyu bypass edip üst basınç değerini limitler.
    - Buna bir not düşelim. SC sistemlerinde gaz kelebeği superchargerın girişinde olur. Yani turboda olduğu gibi basınçlı hava kelebeğin üzerinden geçmez. Dolayısı ile kelebek kapandığı zaman hem SC hemde emme sisteminin kalanı vakum altında kalır. Bu nedenle basınçla çalışan bir sistemi SC de kullanamazsınız. Aynı zamanda SC tahrikini krangtan aldığı için dönmeye devam edeceğinden, bypass doğru dürüst çalışmıyorsa kelebeğe zarar verebilir/verir. Bypass valfleri vakuma dayalı olarak açılıp kapanan kelebekten başka birşey değildir. Dumvalve, wastegate, ya da blowoff gibim yaya dayalı bir sistem yoktur tepesinde. Bu nedenle de ara değerler kullanılabilir.
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  3. #22
    yavuz364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sahrayıcedid-Başakşahir
    Mesaj
    3.096
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ufak bi eklenti yapayım:
    Dumpvalve ve Blow off da vakum ile çalışır manifoldda vakum oluştuğunda açılırlar..
    Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr

  4. #23

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    -
    Mesaj
    3.671
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    peki turbo araçlarda by pass valve nedir?

  5. #24
    1.24 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    15-42
    Mesaj
    450
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı yavuz364 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ufak bi eklenti yapayım:
    Dumpvalve ve Blow off da vakum ile çalışır manifoldda vakum oluştuğunda açılırlar..
    Westegate de oyle
    TURBOSUZ ARABA İSTEMİYORUZ

  6. #25
    yavuz364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sahrayıcedid-Başakşahir
    Mesaj
    3.096
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hayır, wastegate basınç arttığında devreye girer ve turboyu tahliye ederek turbo pallerinin devrinin düşmesini sağlar..
    yani Boost dışında wastegate çalışmaz..
    zaten boost dışında turbo çok yüksek devirde dönmediği için sorun olmaz..
    Alıntı 1.24 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Westegate de oyle
    Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr

  7. #26
    1.24 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    15-42
    Mesaj
    450
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı yavuz364 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hayır, wastegate basınç arttığında devreye girer ve turboyu tahliye ederek turbo pallerinin devrinin düşmesini sağlar..
    yani Boost dışında wastegate çalışmaz..
    zaten boost dışında turbo çok yüksek devirde dönmediği için sorun olmaz..
    westegate de manifolttaki vakum basınc olayı sayesinde calışıyo.onu demek istedim
    TURBOSUZ ARABA İSTEMİYORUZ

  8. #27
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 1.24 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    westegate de manifolttaki vakum basınc olayı sayesinde calışıyo.onu demek istedim


    neyin vakum basnıç olayı? olay ne?
    körler sağırlar

  9. #28
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 1.24 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    westegate de manifolttaki vakum basınc olayı sayesinde calışıyo.onu demek istedim
    Altı çizili kısmı kaldırırsak dediği doğru arkadaşın manifolddan kasıt zaten basınç hattı olduğunu sanıyorum internal wastegate lerin zaten kompresör salyangozu üzerinden alınan basınç ile çalıştığını biliyoruz arkadaşta bunu söylemek istemiş herhalde.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  10. #29
    Kakus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    32
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    3.837
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Peki westagate bu tahliye işini neye göre ayarlıyo? yani ne zaman tahliye yapacağını?
    K.

  11. #30
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Turbo basıncına göre ayarlıyor basınç seviyesini ise wastegate üzerindeki ayar somonu ile ayarlıyorsunuz.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  12. #31

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    -
    Mesaj
    3.671
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    arkadaslar turbo araçlarda by pass valve nedir?daha güçlüsü takılırsa ne olur?

  13. #32
    yavuz364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sahrayıcedid-Başakşahir
    Mesaj
    3.096
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    muhtemelen, N249 valfini diyorsunuzdur, karterdeki basıncı eşitlemek için kullanılan valf..
    Alıntı onur_26 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arkadaslar turbo araçlarda by pass valve nedir?daha güçlüsü takılırsa ne olur?
    Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •