Toparlayalım..
Wastegate : Basınçla çalışan ve ayarlandığı değere geldiğinde açılmak sureti ile egzost gazını boruya tahliye eden alet.
Blow off : Aynı wastegate gibi vakumla çalışan ancak temiz havayı atmosfere tahliye eden alet.
Dumpvalve : Gene vakumla çalışan ancak temiz havayı atmosfere değilde arabanın emiş sistemine geri gönderen alet
Bypass valve: Vakumla çalışan, ve temiz havayı SC nin girişine geri gönderen alet. Bu nedenle zaten bypass ismini alır. SC yi bypass eder.. Wastegate'te aslında bir bypass valfidir. Ancak o egzostu basınca dayalı olarak turboyu bypass edip üst basınç değerini limitler.
- Buna bir not düşelim. SC sistemlerinde gaz kelebeği superchargerın girişinde olur. Yani turboda olduğu gibi basınçlı hava kelebeğin üzerinden geçmez. Dolayısı ile kelebek kapandığı zaman hem SC hemde emme sisteminin kalanı vakum altında kalır. Bu nedenle basınçla çalışan bir sistemi SC de kullanamazsınız. Aynı zamanda SC tahrikini krangtan aldığı için dönmeye devam edeceğinden, bypass doğru dürüst çalışmıyorsa kelebeğe zarar verebilir/verir. Bypass valfleri vakuma dayalı olarak açılıp kapanan kelebekten başka birşey değildir. Dumvalve, wastegate, ya da blowoff gibim yaya dayalı bir sistem yoktur tepesinde. Bu nedenle de ara değerler kullanılabilir.
Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami
--..-.----.-..
ufak bi eklenti yapayım:
Dumpvalve ve Blow off da vakum ile çalışırmanifoldda vakum oluştuğunda açılırlar..
Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr
peki turbo araçlarda by pass valve nedir?
Turbo basıncına göre ayarlıyor basınç seviyesini ise wastegate üzerindeki ayar somonu ile ayarlıyorsunuz.
Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..
arkadaslar turbo araçlarda by pass valve nedir?daha güçlüsü takılırsa ne olur?
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)