User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
31 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: kamber nasıl verilir ?

  1. #1

    Üyelik
    Jul 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    ISTANBUL
    Mesaj
    414
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    kamber nasıl verilir ?

    arkadşlar bu gün aracıma coil over taktım ve toplamda 10 cm yakın düştü önden inanılmaz direksiyon tepkileri ve yol tutuş aldım ve tabiki davlumbaza sürtme bu işi en pratik yoldan çözmek istiyorum evet ne yapabilirz ?

  2. #2
    Ome_RS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    9.939
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    davlunbazı sokebilrsin en pratik ve basit
    www.vava.cars
    Lapiztes mk7R

  3. #3
    mehmetRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    2.689
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    motorun güç aktardığı tekerin kamber açısını değiştirmek pek mantıklı iş gibi gelmiyor bana, ama davlumbazı sökmek en emniyetli çözüm gerçekten

  4. #4
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.149
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mehmetRS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    motorun güç aktardığı tekerin kamber açısını değiştirmek pek mantıklı iş gibi gelmiyor bana, ama davlumbazı sökmek en emniyetli çözüm gerçekten
    Şimdi arkadan itişli aracın arka tekerine kamber vermek gibi mi mantıklı gelmiyor ? Neden ki ?
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  5. #5
    mehmetRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    2.689
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Şimdi arkadan itişli aracın arka tekerine kamber vermek gibi mi mantıklı gelmiyor ? Neden ki ?
    yani lastiği içeri sokmak adına görsel amaçlı yapılan uygulamalar gibi lastiğin asfalta temas eden kısmının yarısı havada gibi lastiği olan bir araç ne kadar yol tutabilirki?

    Bunu düşünmüştüm.. mesela benim aracımın arka iki lastiğini değiştim cünkü iç taraf yoktu, ve ikinci vitese attığım an arabayı arkayı toparlayana kadar ter döküyordum nerdeyse " yanlamak denen eylem konusunda acemilikte var işin içinde tabi o cok ayrı bir mesele ki ilk arkadan itişli aracım bu benim"

  6. #6
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.149
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1.5-2 en fazla 3 derece kadar kamber iyidir viraj performansında. Düzlükte gaza oturunca asfalta değen kısım az olduğundan gezme yapabilir ama viraja sert girince araç diğer tarafa yatınca o az basan teker bu sefer tam basıyor. Herşeyin abartısı zarar tabiki.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  7. #7
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.931
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2-2,5 derece negatif kamber verilebilir virajlarda acayip yol tutar
    -3 derece max
    lastik içten yer ama " her getirinin bir götürüsü " vardır kural budur.


    edit:
    başlık kamber nasıl verilirmiş
    o araçtan araca değişir, bazı araçlarda kamber ayarı yoktur sabittir.
    sonradan yapabilmek için bir takım yollar vardır mesela sağa-sola kaydırılıp ayarlanabilen kule takozları gibi

    edit2:
    birde sanayide bazı rot-balansçılar kamber ayarlarını tutturmak için amortisörlerinizi press`te eğmek gibi saçma sapan bir teklifle gelebilirler, hemen uzaklaşın oradan.

  8. #8
    Ahmet.S - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    44
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    2.079
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Benimde bu konuda bilgiye ihtiyacim var amartisorun ustunde kucuk vidaciklar var ordanmi kamber vericez alt tarafta kovan biraz genis ordan kamber verdigimde yetti ama ic taraftan yaya surttu seferde.

  9. #9
    daredevil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    41
    Şehir
    BURSA
    Mesaj
    499
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı FoCuSN70 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Benimde bu konuda bilgiye ihtiyacim var amartisorun ustunde kucuk vidaciklar var ordanmi kamber vericez alt tarafta kovan biraz genis ordan kamber verdigimde yetti ama ic taraftan yaya surttu seferde.
    ahmet nasıl yapacağını sana söylemiştim ama
    SPECLERİNİ YERİM SENİN (SONUNU DÜŞÜNEN KAHRAMAN OLAMAZ )

  10. #10
    tarantino - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    42
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    649
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı exca Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arkadşlar bu gün aracıma coil over taktım ve toplamda 10 cm yakın düştü önden inanılmaz direksiyon tepkileri ve yol tutuş aldım ve tabiki davlumbaza sürtme bu işi en pratik yoldan çözmek istiyorum evet ne yapabilirz ?
    araç resimde ki subarumu ?

    eğer subaru içinse orjinal amarsitörleri ile rahat rahat kamber verebiliyorsunuz hem içeri hem dışarı amarsitörün üsütnde alt alta 2 adet ya 17 lik yada 19 luk 2 adet cıvata var birini gevşet diğeriyle gevşetirken içeri dışarı oyna zaten kamberin yaniş lastiğin içeri dışarı girdiğini görüceksin
    HONDA OEM PARTS
    MESSENGER:mehmet cetin

  11. #11
    apsimaty
    Misafir
    Alıntı tarantino Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    araç resimde ki subarumu ?

    eğer subaru içinse orjinal amarsitörleri ile rahat rahat kamber verebiliyorsunuz hem içeri hem dışarı amarsitörün üsütnde alt alta 2 adet ya 17 lik yada 19 luk 2 adet cıvata var birini gevşet diğeriyle gevşetirken içeri dışarı oyna zaten kamberin yaniş lastiğin içeri dışarı girdiğini görüceksin
    Kuladen kaydırmadıktan sonra bunun pek bi fazdası olacağını zannetmiyorum. Zaten o civatalardan kaydırma payı yok sadece saplamanın mm lik boşlığu olur onunda bi etkisi olmaz diye düşünüyorum.

  12. #12
    tarantino - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    42
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    649
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı apsimaty Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kuladen kaydırmadıktan sonra bunun pek bi fazdası olacağını zannetmiyorum. Zaten o civatalardan kaydırma payı yok sadece saplamanın mm lik boşlığu olur onunda bi etkisi olmaz diye düşünüyorum.
    subarularda mm boşluk değil cm lik boşluk var hondadan önce ki aracım subaru olduğun dan bukadar emin konuşuyorum başıma gelen bi olaydan sonra bu kadar emin olabildim
    HONDA OEM PARTS
    MESSENGER:mehmet cetin

  13. #13

    Üyelik
    Jul 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    ISTANBUL
    Mesaj
    414
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı tarantino Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    subarularda mm boşluk değil cm lik boşluk var hondadan önce ki aracım subaru olduğun dan bukadar emin konuşuyorum başıma gelen bi olaydan sonra bu kadar emin olabildim
    bn rot balansçıya gittiğimde ordan egzantirkli ayar verileceğini anlatana kadar canım çıktı negatiğf kamber istedim yok olmaz dediler XD

  14. #14

    Üyelik
    Jul 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    ISTANBUL
    Mesaj
    414
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı tarantino Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    subarularda mm boşluk değil cm lik boşluk var hondadan önce ki aracım subaru olduğun dan bukadar emin konuşuyorum başıma gelen bi olaydan sonra bu kadar emin olabildim
    yani o egzantirkli civatalardna 2-3 derece kamber verebilir miyiz?

  15. #15
    Ahmet.S - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    44
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    2.079
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben rot çuya zor anlattım kamber ayarı olduğunu bunlarda yok diyor coiloverın üstünde 4 adet alyen başlıklı gibi civata var onların yerini değiştircez sanırım araba liftteni olması lazım bu işi yaparken yoksa yerdeykende yapabiliyomuyuz.

    coiloverım bununla aynı bana göre hiç bi farkı yok marka d2


  16. #16

    Üyelik
    Jul 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    ISTANBUL
    Mesaj
    414
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı FoCuSN70 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ben rot çuya zor anlattım kamber ayarı olduğunu bunlarda yok diyor coiloverın üstünde 4 adet alyen başlıklı gibi civata var onların yerini değiştircez sanırım araba liftteni olması lazım bu işi yaparken yoksa yerdeykende yapabiliyomuyuz.

    coiloverım bununla aynı bana göre hiç bi farkı yok marka d2

    ordan yapılabilir bnce ama sabit bi değer olur gibi geliyor bana aracın lift yada krikoda olması gerekir

  17. #17
    tarantino - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    42
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    649
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı exca Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yani o egzantirkli civatalardna 2-3 derece kamber verebilir miyiz?
    evet verebilirsin

    şöle anlatayım

    sağ virajda el freni destekli girmek istedim kayarken asfaltın bozuk olan kısmına sol teker takıldı durduğum da sol tekerleğin alt kısmının içeride üst yanağın da dışarı da olduğunu gördük rotçuya gittim taşıyıcıyı eğmişsin dediler ben inanmadım bu kadar zayıf olamaz dedim.

    yetkili serviste çalışan bir abim vardı onun yanına gittim durumu anlattım kaldırdık arabayı 2 adet yıldız anahtar yardımıyla amarsitörün taşıyıcıya bağlı olduğu 2 civatayı gevşetti ve ne kadar kamber istersin dedi ve bildiğin şimdi civiclere yapılan kamber olayının daha abartısını yaptı.

    sonuç olarak istediğin kadar kamber verebiliyorsun...
    HONDA OEM PARTS
    MESSENGER:mehmet cetin

  18. #18
    DENON - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Prusias / Kirmastoria
    Mesaj
    4.947
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben arka denge kollarını yamulttum on numara oldu kamber olayı

    CNC MACHINE WORKS
    CUSTOM TUNE PARTS

  19. #19

    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    47
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1.294
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı DENON Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ben arka denge kollarını yamulttum on numara oldu kamber olayı
    hah !! tam senin tarzın. aslında aksları da aşağı yukarı yamultarak ayarlanabilir dimi

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •