User Tag List

16 sonuçtan 1 ile 16 arası

Konu: Tofaş ateşleme

  1. #1

    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    457
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Tofaş ateşleme

    Arkadaslar merhabalar iyi bayramlar dilerim.
    Arkadaslar dogan slx ateslemesını kurdum bi araca.Eskiden platinli atesleme vardı sureklı platini yakıyordu.Bu sebebten slx kurduk.Emme manıfoltundakı vakuma göre avans veriyor araba artık .ama bu ateslemede bize yetmedi araca mekanık olarak yüklendik çünki.
    Burda baska bi dogan slx de Msd 6al isminde bi atesleme modulu ve kavun kadar bi bobınle atesleme yapıldıgını gördüm ve cok sevdim atesleme gücünü.
    Daha öncede dispritorlu bi araca microsquirt le ford bobını bagladım ondan bile güçlüydü Msd..
    Msd ye sahip olmak isterdim ancak duydugum fiyatlar cok yuksek geldi(1500 tl ).
    güçlü ateşlemeyi ucuza nasıl halledicez?

  2. #2
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bir tane MSD 8207 bobin al bak keyfine
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  3. #3
    CoSA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    32
    Şehir
    Denizli
    Mesaj
    667
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu ateşleme değişince veya güçlenince ne fark ediyor bilmediğimden soruyorum
    cstuningstore

  4. #4
    okan16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    36
    Şehir
    Tekirdağ/Çorlu
    Mesaj
    59
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ramazantc Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arkadaslar merhabalar iyi bayramlar dilerim.
    Arkadaslar dogan slx ateslemesını kurdum bi araca.Eskiden platinli atesleme vardı sureklı platini yakıyordu.Bu sebebten slx kurduk.Emme manıfoltundakı vakuma göre avans veriyor araba artık .ama bu ateslemede bize yetmedi araca mekanık olarak yüklendik çünki.
    Burda baska bi dogan slx de Msd 6al isminde bi atesleme modulu ve kavun kadar bi bobınle atesleme yapıldıgını gördüm ve cok sevdim atesleme gücünü.
    Daha öncede dispritorlu bi araca microsquirt le ford bobını bagladım ondan bile güçlüydü Msd..
    Msd ye sahip olmak isterdim ancak duydugum fiyatlar cok yuksek geldi(1500 tl ).
    güçlü ateşlemeyi ucuza nasıl halledicez?
    merhaba öncelikle...
    el yapımı olarak uğraşan kişiler var. tofaş tarzı araçlarda da epey verim verir bana kalırsa hatta tüm bobinlerde de yapılması mantıklı(nekadar yüksek gerilim ve akım okadar sağlam bir ateşleme ,verim,emisyon değerleri ve yakıt tasarrufu gibi...neyse sorumuza gelecek olursak ;

    el yapımı bobin işine girilecek olursa;
    primer sarımı ile bobinin iç direnci güçlendirilip daha kuvvetli akım ile sınırlandırılabilir ve seconder sarımda da bobin teli kalınlığı-inceliği ve tur sayısı değiştirilerek istenilenden dahada fazla gerilim üretilmiş olunabilir.(kullanılan malzemelerin kalitesi ve taşıyacakları akım,gerilim değerleri değişkenlik gösterebilir)

    sadece ateşleme modülü (transistör) değiştirlerekte bunun önüne geçilebilir modifiye edilerek sunulabilir.örneğin arkadaşlarn buradaki linkte modifkiasyonu gibi...

    Oto endüksiyon bobini yüksek voltaj üretimi 10-40kv | Elektronik Devreler Projeler 320 Volt

    Alıntı CoSA Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu ateşleme değişince veya güçlenince ne fark ediyor bilmediğimden soruyorum
    sizin sorunuza gelecek olursak basitce anlatmak gerekirse ;klasik platin ateşleme ile elektronik ateşleme arasında farklılıklar bulunmaktadır.



    platinli ilkel ateşleme sisteminde;bobinlerin hepsinde iki sarım bulunduğundan.(primery ve seconder)

    1. Primer devre akımı max. 4 amperden daha fazla artırılmaz ,sınırlı bir akım vardır.
    2.devir sayısı arttkça bobinin vermiş olduğu gerilim şiddeti azalır kayıplar söz konusudur.
    3.zamanla aşınan platin fiber malzemesinin aşınması ve aracın buna bağlı olarak kısık ateşleme yapması ve avans ayarının bozulması.(platinin meme yapması)

    elekt. ateşleme sisteminde ,sürtünme, ısınma, aşınma vb durumlar olmadğndan,okuma noktası manyetik bir şekilde oluşur. (mıknatıslanma,ışık vs. vs.) akım ve gerilimdeki düşüşlerde belli bir kayıp olmayacaktr ve platinlinin aksine daha düzgün stabil ve sağlıklı bir ateşleme elde edilecektir.

  5. #5

    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    457
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    dispritorun icinde bu malzeme var devri burdan algılıyor.vakuma gore bu sensor hareket edıyor

  6. #6

    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Konya
    Mesaj
    112
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ramazantc Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Msd ye sahip olmak isterdim ancak duydugum fiyatlar cok yuksek geldi(1500 tl ).
    güçlü ateşlemeyi ucuza nasıl halledicez?
    ramazan düz mantık heryerde geçerli malesef ne kadar ekmek o kadar köfte )

    MSD 6AL elektronik ateşlemeye çeviriyor sistemi + üzerinde rev limiter + launch gibi özellikleri mevcut bobin ise anladığım kadarıyla accel bobin var ki bu ikili bir araya geldiği zaman ortaya net 45.000volt güç çıkar bildiğin argon kaynak yani fiyatta ürün fiyatı + kargo + gümrük olduğunu düşünürsek çok normal fiyatı.. şahine uyguladığınız mekanik yükleme ne kadar fazla yapılacak masrafa değer mi değmezmi onada siz karar verin..

    mekanik olarak kendim bişeyler yapıyor diyorsan elektronikten anlayan bir arkadaşa ve internet olması yeterli google amcaya elektronik ateşleme cdi diye arattır o sana bulur gelir dökümanları onlarıda elektronikci arkadaşına ver yapsın bir devre orj. bobiniyle 200hp lere kadar götürür seni..

  7. #7
    kkursat01 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    415
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Fordların elektronik ateşleme sistemlerini kullananları duymuştum birkaç kez bu nasıl yapılıyor acaba bu şekilde yapmanız mümkünmü çıkma olarak satın alsanız fiyatları hakkında yada maliyeti hakkında bir fikrim yok bilgisi olanlar hem arkadaşı hemde beni aydınlatabilirmi

  8. #8

    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    457
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı dexspeed Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ramazan düz mantık heryerde geçerli malesef ne kadar ekmek o kadar köfte )

    MSD 6AL elektronik ateşlemeye çeviriyor sistemi + üzerinde rev limiter + launch gibi özellikleri mevcut bobin ise anladığım kadarıyla accel bobin var ki bu ikili bir araya geldiği zaman ortaya net 45.000volt güç çıkar bildiğin argon kaynak yani fiyatta ürün fiyatı + kargo + gümrük olduğunu düşünürsek çok normal fiyatı.. şahine uyguladığınız mekanik yükleme ne kadar fazla yapılacak masrafa değer mi değmezmi onada siz karar verin..

    mekanik olarak kendim bişeyler yapıyor diyorsan elektronikten anlayan bir arkadaşa ve internet olması yeterli google amcaya elektronik ateşleme cdi diye arattır o sana bulur gelir dökümanları onlarıda elektronikci arkadaşına ver yapsın bir devre orj. bobiniyle 200hp lere kadar götürür seni..
    abim tesekkur ederım ancak KISA arastırmalar benı hep cdi da platin tetiklemeye götürdü.Detaylı olarak gece arastırıcam
    aracda elektronık atesleme(sanayi dilinde aracda elektronık var) zaten orjınalınde var ama atelme gucu bze cok dusuk.arac hep cıg yakıyor.amac bi yerdede ateslemeyı guclendırım cig i kesmek

  9. #9

    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Konya
    Mesaj
    112
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ramazantc Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    abim tesekkur ederım ancak KISA arastırmalar benı hep cdi da platin tetiklemeye götürdü.Detaylı olarak gece arastırıcam
    aracda elektronık atesleme(sanayi dilinde aracda elektronık var) zaten orjınalınde var ama atelme gucu bze cok dusuk.arac hep cıg yakıyor.amac bi yerdede ateslemeyı guclendırım cig i kesmek
    eğer araçta elektronik ateşleme varsa aracin ateslemeyi guclendirerek cig yakmasını önleyemezsin.. araçta elektronik ateşleme sistemi olup turbo 180hp kullananlar var.. senin sorunun yakıt sistemi anladığım kadaryla weber karb. sistemi var atmosferik yüklemelerin vazgeçilmezi .. bence sen yakıt sistemindeki düzensizliği bulup giderirsen yani yakıt ayarini düzgün yaparsan sorunun düzelir ..

  10. #10

    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    457
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    abiler merhabalar. msd 6-al kullanarak bu bobını kullananı gördüm ve o atesleme bana cok guzel gelıyor.benım anlamadıgım nokta;msd 6-al nedir ne işe yarar? bu bobını msd 6 -al olmadan kullanamazmıyız?
    http://www.ebay.com/itm/ACCEL-140001...74b787&vxp=mtr

  11. #11

    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    457
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bir tane MSD 8207 bobin al bak keyfine
    sadece bobınmı yoksa setmi?
    MSD Ignition Kit 6425 Digital 6AL Box Blaster SS Coil 8207 | eBay

  12. #12
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sadece bobin alırsan işini fazlasıyla görür hemde bütçeni yormaz.Geri kalanlar senin aracın için teferruat olur bir artısını görmessin zaten.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  13. #13

    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    457
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sadece bobin alırsan işini fazlasıyla görür hemde bütçeni yormaz.Geri kalanlar senin aracın için teferruat olur bir artısını görmessin zaten.
    teşekkur ederım.pekı merakımdan soruyorum. msd 6-al atesleme modulu ne işe yarıyr? dispritor zaten devir bilgisini veriyor ama bu ne işe yarıyor? kesici devrini ayarlıyor bildigim tek ozellık o .avans falanmı veeriyor napıyor?

  14. #14
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Modül ile daha istikrarlı bir ateşleme sağlarsın bobin 40k volt veriyorsa bunu her devirde stabil olarak verir kayıpları çok daha aza düşürür.Ateşleme sistemindeki ms. lik gecikmeleri ortadan kaldırır, kimisinin devir kesici özelliği var.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  15. #15
    ysnaiwa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    36
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    182
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ramazantc gibi bende düz motor şahine slx distribitör bobin sistemini kurdum. Karbüratörüm düz şahin karbüratörü olduğu için vakum avans portu yoktu bende matkap ile orjinali gibi açtım ve başarılı oldum ama kısmen
    Şimdi gaza hafif hafif bastığımda avans veriyor hızlıca bastığımda hemen avansı açıp kapıyor. Yolda yük altındakini merak ettiğim için yedek vakum avans ile 1-2-3 viteslerde baya bi yüklenerek denedim. Yük altında araba boştaki gibi gaza hafif basınca avans açıyor tam basınca 2. kelebek devreye girince vakum kayboluyor. Orjinalde durum nedir? İlla Slx karbüratör mü takmam lazım Benim bildiğim araba devirlendikçe avansa ihtiyacı var oda bunu vakum sayesinde yapıyor çünkü mekanik avans yok. Face'den Orhan Ekren ( wankelracing ) a sordum o avans sadece kalkış için lazım gerisinde sıkıntı olmaz dedi. Nette bu karbüratörlerde tam gaz anında venturide kaybolan vakum için 2. kelebekte port olduğu ve düzenleyici sübap bulunduğunu söylüyorlar. Konu biraz farklı ama kafam allak bullak çıkamadım işin içinden

  16. #16

    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    457
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı okan16 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    merhaba öncelikle...
    el yapımı olarak uğraşan kişiler var. tofaş tarzı araçlarda da epey verim verir bana kalırsa hatta tüm bobinlerde de yapılması mantıklı(nekadar yüksek gerilim ve akım okadar sağlam bir ateşleme ,verim,emisyon değerleri ve yakıt tasarrufu gibi...neyse sorumuza gelecek olursak ;

    el yapımı bobin işine girilecek olursa;
    primer sarımı ile bobinin iç direnci güçlendirilip daha kuvvetli akım ile sınırlandırılabilir ve seconder sarımda da bobin teli kalınlığı-inceliği ve tur sayısı değiştirilerek istenilenden dahada fazla gerilim üretilmiş olunabilir.(kullanılan malzemelerin kalitesi ve taşıyacakları akım,gerilim değerleri değişkenlik gösterebilir)

    sadece ateşleme modülü (transistör) değiştirlerekte bunun önüne geçilebilir modifiye edilerek sunulabilir.örneğin arkadaşlarn buradaki linkte modifkiasyonu gibi...

    Oto endüksiyon bobini yüksek voltaj üretimi 10-40kv | Elektronik Devreler Projeler 320 Volt



    sizin sorunuza gelecek olursak basitce anlatmak gerekirse ;klasik platin ateşleme ile elektronik ateşleme arasında farklılıklar bulunmaktadır.



    platinli ilkel ateşleme sisteminde;bobinlerin hepsinde iki sarım bulunduğundan.(primery ve seconder)

    1. Primer devre akımı max. 4 amperden daha fazla artırılmaz ,sınırlı bir akım vardır.
    2.devir sayısı arttkça bobinin vermiş olduğu gerilim şiddeti azalır kayıplar söz konusudur.
    3.zamanla aşınan platin fiber malzemesinin aşınması ve aracın buna bağlı olarak kısık ateşleme yapması ve avans ayarının bozulması.(platinin meme yapması)

    elekt. ateşleme sisteminde ,sürtünme, ısınma, aşınma vb durumlar olmadğndan,okuma noktası manyetik bir şekilde oluşur. (mıknatıslanma,ışık vs. vs.) akım ve gerilimdeki düşüşlerde belli bir kayıp olmayacaktr ve platinlinin aksine daha düzgün stabil ve sağlıklı bir ateşleme elde edilecektir.
    hocam konudakı devreyı bugun yapıyorum ancak anlamadıgım bı nokta var bobının - sını + ya baglatıyor ve dısprıtorle bı alakası yok sıstemın (yada bana ogle geldı)

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •