User Tag List

Sayfa 5/7 İlkİlk ... 34567 SonSon
118 sonuçtan 77 ile 95 arası

Konu: honda type s vs punto t jet

  1. #77
    type s forever
    Misafir
    Alıntı ilkercom Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Foruma hoşgeldiniz. Aracınız da hayırlı olsun. allah kaza bela vermesin. keyifle sürün. çünki bir keyif makinası aldınız. sanırım gerçekten GBT bakıldı. çünki bayağı zaman oldu irtibata geçeli.

    Yazdıklarınıza aynen katılıyorum. Yol tutuş ve güvenlik konusunda da tork hp konusunda da.

    Dediğim gibi 170 de bırakmanız olayın akışını değiştirmiş. 220 lere kadar bassanız burda farklı şeyler konuşulurdu.

    Ayrıca YAVUZ arkadaşla dostluğunuz da bozulmaz inşallah. bu şekilde saygıyla yapılan denemelere hayranım.
    Hoşbulduk teşekkürler
    Dediğim gibi amacımız yarışmak değil çok objektif olmasada bir sonuca ulaşıp merakımızı gidermekti.
    Yavuz abinin o arabayla 220 lere çıkmasına benimde gönlüm razı olmazdı zaten
    Altımdaki makina zaten sürat için değil keyif için üretilmiş, sonuna kadar tadını çıkartmaya çalışacağımdan emin olabilirsin. Arkadaşların dediği gibi type r değil type s olduğunun farkındayım
    Yavuz abiye olan saygım 3 boy fark atsada bitmez
    Cevapların için tekrar teşekkürler, paylaşımların devamı dileğiyle...

  2. #78
    goldbergbrk
    Misafir
    izmirli tjet sahiplerini yüksek torklarıyla beklerim ben herzman çay kahve ne istenirse içilir ve itina ile yola çıkılır

  3. #79
    type s forever
    Misafir
    Alıntı Arasts61 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    puntonun kısa şanzımanı, ağırlığı ve lastik ölçüsü ..
    ama dediğim gibi 170 lere kadar. ondan sonra honda gecer..
    Size tamamen katılıyorum turbodan dolayı erken max torka ulaşan puntonun kısa oranlı şanzıman vasıtasıyla diğer vitese yani yüksek torka çabuk dönmesi, daha hafif olması, ve küçük lastik çapı avantajları. Ama aerodinamik yapı olarak eksik gibi. Bu avantajları ve yazılımla 0-100 de 1 boy açabilen puntonun yazılımsız fark atabileceğini sanmıyorum (tamamen tahmin ego değil). Bence en iyi ihtimalle 160 170 lere beraber gelseler bile dediğiniz gibi sonrasında geride kalacaktır. Ama daha az hp üreten puntonun 170 lere kadar zorlamasında saydığınız faktörlerin yanına torkuda eklemek gerekir diye düşünüyorum. Hondanın motorundan ziyade uzun oranlı 1ve 2 vitesleri dezavantaj gibi. Ben saxo vts nin 48 de biten 1 vitesini hondanın 60 ta biten 1 vitesine tercih ederdim doğrusu. Ama honda bu araçta performans değil ekonomiyi düşünmüş gibi. Daha hafif ve daha az güç üreten daha küçük motorlu puntoyla aynı yakması bana bunu düşündürüyor. Zaten tercih etme sebeplerimden biride buydu, type r alıp gazlamayı bende çok isterdim aslına bakarsanız Ayrıca olay sadece hp olsaydı fiat aynı şanzıman lastik ölçüsü ve ağırlıkla daha maliyetsiz ve basit sistemli 1.6 120 130 hp lik bir motorda kullanabilirdi. Acaba otomobil sektörünün turboya dönmesinin bir sebebide aynı hp oranlarıyla daha yüksek tork oranlarını birleştirip daha fazla performans elde etme isteği olabilirmi?

  4. #80

    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    47
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.919
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı type s forever Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Size tamamen katılıyorum turbodan dolayı erken max torka ulaşan puntonun kısa oranlı şanzıman vasıtasıyla diğer vitese yani yüksek torka çabuk dönmesi, daha hafif olması, ve küçük lastik çapı avantajları. Ama aerodinamik yapı olarak eksik gibi. Bu avantajları ve yazılımla 0-100 de 1 boy açabilen puntonun yazılımsız fark atabileceğini sanmıyorum (tamamen tahmin ego değil). Bence en iyi ihtimalle 160 170 lere beraber gelseler bile dediğiniz gibi sonrasında geride kalacaktır. Ama daha az hp üreten puntonun 170 lere kadar zorlamasında saydığınız faktörlerin yanına torkuda eklemek gerekir diye düşünüyorum. Hondanın motorundan ziyade uzun oranlı 1ve 2 vitesleri dezavantaj gibi. Ben saxo vts nin 48 de biten 1 vitesini hondanın 60 ta biten 1 vitesine tercih ederdim doğrusu. Ama honda bu araçta performans değil ekonomiyi düşünmüş gibi. Daha hafif ve daha az güç üreten daha küçük motorlu puntoyla aynı yakması bana bunu düşündürüyor. Zaten tercih etme sebeplerimden biride buydu, type r alıp gazlamayı bende çok isterdim aslına bakarsanız Ayrıca olay sadece hp olsaydı fiat aynı şanzıman lastik ölçüsü ve ağırlıkla daha maliyetsiz ve basit sistemli 1.6 120 130 hp lik bir motorda kullanabilirdi. Acaba otomobil sektörünün turboya dönmesinin bir sebebide aynı hp oranlarıyla daha yüksek tork oranlarını birleştirip daha fazla performans elde etme isteği olabilirmi?
    bu ayrı bı konu tabi..
    ama şunu soyleyebilirim mesele performansdan çok yakıt tuketimi ve emisyonla ilgili gibi.
    çünkü alt devirde yuksek tork düşük devirde seyir demek *****..
    öte yandan,
    1.6 motordan 120 130 hp çıkarmak bence daha teknolojik. basit bir sistemle mumkun değil. mesela 132 lik toyotalar. hem emme de hem de egoz da değişken zamanlama vs var galiba.yeni emisyon standartlarına uyum sağlayabilmek ve tüketiciyi cezbedecek daha az yakıt tuketimi değerlerini elde edebilmek için baya bir katakulli yapmak gerekiyor atmo motorda..

  5. #81
    type s forever
    Misafir
    Alıntı Arasts61 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu ayrı bı konu tabi..
    ama şunu soyleyebilirim mesele performansdan çok yakıt tuketimi ve emisyonla ilgili gibi.
    çünkü alt devirde yuksek tork düşük devirde seyir demek *****..
    öte yandan,
    1.6 motordan 120 130 hp çıkarmak bence daha teknolojik. basit bir sistemle mumkun değil. mesela 132 lik toyotalar. hem emme de hem de egoz da değişken zamanlama vs var galiba.yeni emisyon standartlarına uyum sağlayabilmek ve tüketiciyi cezbedecek daha az yakıt tuketimi değerlerini elde edebilmek için baya bir katakulli yapmak gerekiyor atmo motorda..
    Çokta ayrı değil aslında ama emisyon konusunda haklısınız. Hondayı atmosferik motorda biraz daha dışarda tutmak lazım sanırım, 90 lı yıllarda 1.6 motordan 160 hp çıkartmış, 1.4 turbodan daha fazla güç üretip aynı yakıt sarfiyatına sahip 1.8 motor üretebilmiş bir firma sonuçta. Ve bu motorların ikiside vtec açma diye tabir ettiğimiz değişken zamanlı ... Aşırı beslemelilerin daha az yaktığıda hala bir handikap örn. scirocco punto insignia vs... (kesinlikle honda holiganı değilim ilk hondam ve 3 haftadır kullanıyorum ) Ayrıca ben bmw nin 3.28i yi 2800 atmosferikten 2000 aşırı beslemeliye çevirmesindeki sebebin yakıt tüketimi veya emisyon değerleriyle ilgili olduğuna inanmam açıkçası.

  6. #82
    ilkercom - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.012
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    olaya emisyon çerçevesinde bakmayın. belki devlet politikası olarak sadece co2 gazına bakılıyor olabilir. ve bunu saçma şekillerde ölçüyor olabilirler. ancak piyasada çevreci diye satılan araçların çoğu çevre düşmanı. karbon monoksit daha zararlı bir gazdır. bunu ölçmeleri lazım. bunun azotu kükürtü var daha

  7. #83
    type s forever
    Misafir
    Alıntı ilkercom Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    olaya emisyon çerçevesinde bakmayın. belki devlet politikası olarak sadece co2 gazına bakılıyor olabilir. ve bunu saçma şekillerde ölçüyor olabilirler. ancak piyasada çevreci diye satılan araçların çoğu çevre düşmanı. karbon monoksit daha zararlı bir gazdır. bunu ölçmeleri lazım. bunun azotu kükürtü var daha
    Sevgili İlker bence en çevreci araç 87 şahin
    Türkiye'de bunlar yollarda gezerken bizim emisyon muayenesine girmemiz bile komedi

  8. #84
    type s forever
    Misafir
    Yavuz abi hiç sesin çıkmıyor geçtin bitti yani İlk gördüğüm yerde kaldırıma çıkartırım bak

  9. #85
    ilkercom - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.012
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben tüvtürkde egzos muayenesine girdim. adam özellikle baktı eksoz yerini buldu ölçtü ve şoka girdi. resmen gaz çıkmıyor bundan dedi üstelik alkol atmamıştım depoya. atsam ne olurdu. %10 alkol ile nerdeyse solunabilir hava çıkıyor

  10. #86
    type s forever
    Misafir
    Alıntı ilkercom Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ben tüvtürkde egzos muayenesine girdim. adam özellikle baktı eksoz yerini buldu ölçtü ve şoka girdi. resmen gaz çıkmıyor bundan dedi üstelik alkol atmamıştım depoya. atsam ne olurdu. %10 alkol ile nerdeyse solunabilir hava çıkıyor
    Abi çift egzoz var 2 çarp deseydin

  11. #87

    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    47
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.919
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı type s forever Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Çokta ayrı değil aslında ama emisyon konusunda haklısınız. Hondayı atmosferik motorda biraz daha dışarda tutmak lazım sanırım, 90 lı yıllarda 1.6 motordan 160 hp çıkartmış, 1.4 turbodan daha fazla güç üretip aynı yakıt sarfiyatına sahip 1.8 motor üretebilmiş bir firma sonuçta. Ve bu motorların ikiside vtec açma diye tabir ettiğimiz değişken zamanlı ... Aşırı beslemelilerin daha az yaktığıda hala bir handikap örn. scirocco punto insignia vs... (kesinlikle honda holiganı değilim ilk hondam ve 3 haftadır kullanıyorum ) Ayrıca ben bmw nin 3.28i yi 2800 atmosferikten 2000 aşırı beslemeliye çevirmesindeki sebebin yakıt tüketimi veya emisyon değerleriyle ilgili olduğuna inanmam açıkçası.
    marka değişince parametreler de değişiyor tabi. sizin örneğe benzer şekilde bmw m5 de yakıt düşürmek için turboya geçmemiştir mesela
    bunlar zaten ortada.
    ama fiatın 120 lik motoru veya 122 lik tsi performans için mi var
    aşırı beslemeler sadece az yakmıyor, daha az emisyon yapıyor, günlük kullanımda kullanıcının keyif alacağı bi performans sunuyor ve dördüncü bir bileşen olarak muhtemelen uretim maliyeti daha az . (bazı ülkelerdeki vergi oranları vs bile bu bileşenlere dahil edilebilir).
    şimdi mesela sizin aracınız için konuşursak;
    belki t-jetten daha az yakıyor ve daha performanslı. e peki 5. vites 2000 devirde araç sollayacaksınız. siz mi kolay sollarsınız t-jet mi. ve ya sizin aracın turkiye de vergisi daha fazla. tum bu faktorlerde ureticiyi yonlendiren şeyler.
    bunların hepsi beraber düşünülmeli bence.
    ayrıca çok yakıt tuketiyor dediğiniz araçların hepsinin kendine has durumları olabilir.
    mesela insignia. evet 1.6 turboları çok yakıyor. alet 1500 kilo standar 245 18 jantla yuruyor. ama bi düşünün,
    1.4 turbo 140 ps 200 torklu insignialarda var. onların motoru yerine sizin motordan konulsa. sizce hangisi az yakar?

  12. #88
    ilkercom - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.012
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    orda honda olsa ona k24 koyardı adamların umrunda değil ötv mtv
    herifler amerikada civicleri 2.4 olarak satıyor.

  13. #89
    type s forever
    Misafir
    Alıntı Arasts61 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    marka değişince parametreler de değişiyor tabi. sizin örneğe benzer şekilde bmw m5 de yakıt düşürmek için turboya geçmemiştir mesela
    bunlar zaten ortada.
    ama fiatın 120 lik motoru veya 122 lik tsi performans için mi var
    aşırı beslemeler sadece az yakmıyor, daha az emisyon yapıyor, günlük kullanımda kullanıcının keyif alacağı bi performans sunuyor ve dördüncü bir bileşen olarak muhtemelen uretim maliyeti daha az . (bazı ülkelerdeki vergi oranları vs bile bu bileşenlere dahil edilebilir).
    şimdi mesela sizin aracınız için konuşursak;
    belki t-jetten daha az yakıyor ve daha performanslı. e peki 5. vites 2000 devirde araç sollayacaksınız. siz mi kolay sollarsınız t-jet mi. ve ya sizin aracın turkiye de vergisi daha fazla. tum bu faktorlerde ureticiyi yonlendiren şeyler.
    bunların hepsi beraber düşünülmeli bence.
    ayrıca çok yakıt tuketiyor dediğiniz araçların hepsinin kendine has durumları olabilir.
    mesela insignia. evet 1.6 turboları çok yakıyor. alet 1500 kilo standar 245 18 jantla yuruyor. ama bi düşünün,
    1.4 turbo 140 ps 200 torklu insignialarda var. onların motoru yerine sizin motordan konulsa. sizce hangisi az yakar?
    Öncelikle şu konuda anlaşalım bence fikirlerimizin büyük çoğunluğunda hemfikiriz atışmıyor paylaşıyoruz
    Araç sollarken evet turbolu aynı viteste yürür ben vites küçültürüm.
    Vergi olayı hepimizin bildiği gibi ülkemize has bir durum, zaten bu yüzden 1.4 turboya karşılık 1.6 atmosferik örneği verdim aynı vergi diliminde.
    Evet insigniada kilo problemi var ama diğerleri? daha hafif küçük motorlu punto ve daha ağır büyük motorlu honda, punto standart 15 honda standart 17 jant kullanıyor ve aynı yakıyor. Bu karşılaştırma İnsigniaya honda motoru konulsa hangisinin az yakacağına bir referans olabilir. 1500 kiloluk insignianın aynı hp ve daha yüksek torkla performans olarak hondayla arasında 2 sn fark olduğunuda unutmayalım. Kilonun karşılığı buradan çıkıyor zaten...

  14. #90
    type s forever
    Misafir
    Alıntı ilkercom Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    orda honda olsa ona k24 koyardı adamların umrunda değil ötv mtv
    herifler amerikada civicleri 2.4 olarak satıyor.
    En azından 2.2 dizelini getirselerdi oda fena olmazdı

  15. #91

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    -
    Mesaj
    3.671
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Arasts61 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    marka değişince parametreler de değişiyor tabi. sizin örneğe benzer şekilde bmw m5 de yakıt düşürmek için turboya geçmemiştir mesela
    bunlar zaten ortada.
    ama fiatın 120 lik motoru veya 122 lik tsi performans için mi var
    aşırı beslemeler sadece az yakmıyor, daha az emisyon yapıyor, günlük kullanımda kullanıcının keyif alacağı bi performans sunuyor ve dördüncü bir bileşen olarak muhtemelen uretim maliyeti daha az . (bazı ülkelerdeki vergi oranları vs bile bu bileşenlere dahil edilebilir).
    şimdi mesela sizin aracınız için konuşursak;
    belki t-jetten daha az yakıyor ve daha performanslı. e peki 5. vites 2000 devirde araç sollayacaksınız. siz mi kolay sollarsınız t-jet mi. ve ya sizin aracın turkiye de vergisi daha fazla. tum bu faktorlerde ureticiyi yonlendiren şeyler.
    bunların hepsi beraber düşünülmeli bence.
    ayrıca çok yakıt tuketiyor dediğiniz araçların hepsinin kendine has durumları olabilir.
    mesela insignia. evet 1.6 turboları çok yakıyor. alet 1500 kilo standar 245 18 jantla yuruyor. ama bi düşünün,
    1.4 turbo 140 ps 200 torklu insignialarda var. onların motoru yerine sizin motordan konulsa. sizce hangisi az yakar?
    kırılıyorum abi
    120 lik tjette 170 newtonu düşürüyodur düşürmesi lazım 5000 gibi 170neftonun altına indirir gibi

  16. #92
    YAVUZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    49
    Şehir
    01
    Mesaj
    592
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı type s forever Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yavuz abi hiç sesin çıkmıyor geçtin bitti yani İlk gördüğüm yerde kaldırıma çıkartırım bak
    Sahnedeyim yaw bi davul caldirmadiniz

  17. #93
    type s forever
    Misafir
    Alıntı onur_S Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kırılıyorum abi
    120 lik tjette 170 newtonu düşürüyodur düşürmesi lazım 5000 gibi 170neftonun altına indirir gibi
    Tabiki düşürecek düşük devirde max torku olan 200 e ulaşıp red line'a kadar 170 lerde tutması zor özellikle turbo bittikten sonra.

  18. #94
    type s forever
    Misafir
    Alıntı YAVUZ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sahnedeyim yaw bi davul caldirmadiniz
    Çaresiz derdimin .....

  19. #95

    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    47
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.919
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı onur_S Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kırılıyorum abi
    120 lik tjette 170 newtonu düşürüyodur düşürmesi lazım 5000 gibi 170neftonun altına indirir gibi
    aradım grafiğini bulamadım. ama 5500 civarşlarında 175 nm ye düşüyordu galiba. aslında dediğin gibi 6500 de kesiciye giriyor. 6000 den sonra bişi yok ama zaten 6000 de vites atmak lazım. otomatiklerinde dip gaz da 6500 u beklemeden en 6000 de atıyor vitesi.

    sizin araçlara gelince;
    raşitin çok guzel açıklamaları var. kimyasını yazmış başka bir yerde, gecen okudum.
    burda yazmıyo hiç
    ama sizin araçlar haribiden gitmiyo yaaa

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •