User Tag List

Sayfa 3/4 İlkİlk 1234 SonSon
68 sonuçtan 39 ile 57 arası

Konu: hafif ağırlıkta Jant ve lastik.

  1. #39
    ilkercom - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.012
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    getzin aerosu rezil. 206 da üçbeş bir aero kasmışlardır fark ordadır. yoksa extrem bi olayı olsun sanmam.

  2. #40
    G_TT_I - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    42
    Şehir
    Driftwood
    Mesaj
    2.431
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı d3n1s Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    üstad Peugeot'un yaptığı nedir? Bilgilendirirsen çok sevinirim, Pug'un böyle bir innovasyonu olduğundan haberim yok.
    Innovasyondan kasit yenilikcilik mi bilmiyorum ama 206'tinin tasarimi muhterem bir kisiye ait ve tasarim olarak iyi bir arabadir.

    Onun disinda ruzgar egim vs. birden cok degisken isin icine girdiginde cok fazla degisken demektir, tork-hacim-vs, areodinamik konustugumuz icin direk ona yogunlasmamak lazim ama ev 206 3.5 yay ile ruzgar kanalinda getze gore cok daha innovatif kalacaktir

  3. #41
    ilkercom - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.012
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ön cam eğimi 206 da daha makul seviyede getz için aynı şeyi söylemek zor. aynı zamanda arka tasarım da iyi. mesela ep3 type r da fn2 ye göre daha kötü.

  4. #42
    d3n1s - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2012
    Yaş
    36
    Şehir
    Cahul, MD
    Mesaj
    1.903
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı G_TT_I Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Innovasyondan kasit yenilikcilik mi bilmiyorum ama 206'tinin tasarimi muhterem bir kisiye ait ve tasarim olarak iyi bir arabadir.

    Onun disinda ruzgar egim vs. birden cok degisken isin icine girdiginde cok fazla degisken demektir, tork-hacim-vs, areodinamik konustugumuz icin direk ona yogunlasmamak lazim ama ev 206 3.5 yay ile ruzgar kanalinda getze gore cok daha innovatif kalacaktir
    206 kullandım, ilk çıktığında da hasta olmuştum zaten kendisine. 206'nın tasarımcısı benim idolüm diyebilirim, ki kendisi güncel Scirocco'yu da tasarladı, belki biliyorsunuzdur Silecek konusunda Peugeot en iyisini yaptı tadında bir post vardı da bilmediğimden sordum ne yaptı Pug diye Konuyu amacından saptırmayalım, 206 aerodinamik açıdan Getz'ten çok çok daha iyi ancak bu iyi yol tutacak anlamına gelmesin, benim 206'm 5 cm eibach yay+kısa sert spor weitec amortisörlüydü, 16'lık Izalco jantlarla (308'in çok kollu jantı) ve sıfır fabrikadan 1 hafta önce çıkmış Toyo T1R lastiklerle arkasını savura savura geziyodum. KAfasından önce arkasını bırakırdı.
    öyle işte.

  5. #43
    ilkercom - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.012
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aracın yol tutması ile sürtünme direnci farklı. altından geçen hava çok önemli.

  6. #44
    G_TT_I - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    42
    Şehir
    Driftwood
    Mesaj
    2.431
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Cam citalarnin orada sileceklerin durmasi cok mantikli, 206 Gti 2000 senesinde bindigimi var sayarsak,
    O sene cikan araclarin yarisi sahil yolunda arkadan kopmadan dolayisiyla kazali

    Sikinti 5 degil, 3.5 cm yay bilstein amortisorler, kucuk 1-2 kurcalama ve torsiyon cubu ile cozuluyor.

    4 kapi 1.6 206 ile amortisor, fren, burclar iyi lastik secimi ile pistte cok iyi eglendigimi hatirliyorum.

    Getzi'de devirmeyi cok zorladik ama sikinti olmadi, japonyadan gelen orjinal Enkei'ler ve f1 lastiklerle kanirtan bir ben vardim ki zaten kis lastikleri yazin kaza yapip arabayi sattim,
    Ozetle getz cup baya carpisan araba gibi ve evt torsiyon sacmaligindan dolayi arkasi oynayip duran 206 getzden iyi yol tutar.

  7. #45
    ilkercom - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.012
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şu enkei ile replika advan rs arasında kaldım du bakalım. birde f1 asym 2 ağırlığını öğreneyim

  8. #46
    d3n1s - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2012
    Yaş
    36
    Şehir
    Cahul, MD
    Mesaj
    1.903
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ilkercom Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    şu enkei ile replika advan rs arasında kaldım du bakalım. birde f1 asym 2 ağırlığını öğreneyim
    replika jant almamanızı öneririm, internette, özellikle yabancı forumlarda biraz araştırırsanız nedenini öğrenirsiniz. az buçuk daha ağır olsun orjinal olsun, canınızdan değerli değil.
    öyle işte.

  9. #47
    ilkercom - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.012
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben ralli gibi sert kullanmam hatta bayağı yumuşak sürerim. eğer gözüm tutarsa bir bakarım. ki replika advanlar gayet sağlam duruyor.

    ancak şöyle bir durum var. benim jant değişme sebebim hafi olması. 1 kilo bile hafif olsa tercihimi değiştirir. Enkei RP03 replika advandan ağor olsun hiç sanmam. büyük ihtimal rp03 alıcak gibiyim. şu anda en hafif jant bu gözüküyor.

    mevcut jantları satsam mı satmasam mı onu düşünüyorum. finans işini çözersem rp03 ile googyear f1 asym 2 kullanıcak gibiyim. bi ihtimal nokian z serisi de olabilir. tutunması çok çok iyiydi namıssızın üstelik kış kullanımında sertleşmiyor.

    ecomodder i inceledim çoğu uygulama saçmalık seviyesinde. hele o focus a kuyruk yapan adama illet oldum. o kuyruk ile araba düz gidemez. sabit hızla sürekli uzun yol yapmıyorsa da yakıtı fazla yakar başka da bi halt olmaz.

    yazılan modların bazıları bende var zaten. bazılarını ben yaptım bazıları mevcuttu.

    misalen alt kısım kapalı. ön panjur kapalı.

    daha güçlü akü ve daha kalın kablolar ile şarj dinamosunun yükü azaltıldı. sürekli yükte çalışmıyor.

    arka tamponda reflektörler sökülü. bu sayede hava tahliyesi vs vs.

    Çalışmalarıma biraz hız vereyim bunun ile ilgili bir konu açacağım. mevcut araçlarımızın üzerinde oynamalar ile %40 gibi tasarruflara gidebilir ki LPG takmış gibi cüzdanı rahatlatacaktır.

  10. #48
    cXe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Burdur-Kütahya
    Mesaj
    657
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aaa yılların caraudio cusu ilker abim ses sistemsiz binecek arabaya... inanmam
    Alıntı mehmet767 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kardeşim bence maf sensörü yada westgate.
    Alıntı capri Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aracta ikiside yok ama

  11. #49
    Ahmet.S - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    44
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    2.080
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Acacaginiz konuyu ve degerler ne kadar dusecek simdiden merak ettim replika advan saglamdir ben memnun kalmisti. Jantlar tse den geciyo camur atmaya gerek yok 19 20 bol ofsetli jant takmicaksini hic bi sorun yasanmaz replikadan yana.

  12. #50
    106arts - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    1.870
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    O zaman 14 sac jant ile 185.55.14 taksan yari yariyami dusecek
    %20 imkansiz gibi geldi bana
    Bende 3 takim jant var biri 205 40 17 206 rc jant tanesi bijonlar lastik ile birlikte 21 kilo
    Bide 14 sac jant var onlarda lastikli 13 kilo geliyor ve benim gordugum maximum %6-7 tasarruf

  13. #51
    ilkercom - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.012
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    o konu biraz detaylı. tabii ki her araçda her şartta %20 tasarruf alınacak diye bir kural yok. misalen jant ağırlığı sabit hızda çok önem arzetmiyor. bu durumda daha çok aero dinamik yapı ön plana çıkıyor. misalen araç ağırlığı 100 kilo düştüğünde dur kalklarda veya rolling tarzı sürüşlerde inanılmaz fark yaratıyor herkesçe *****. ancak cruise kontrol ile sabitlediğinde düz yolda aracın 5 litre yakıyorsa üzerinden 100 kilo sök en çok 1 litre fark yapar. fakat dur kalk trafikte aracın 10 litre yakıyorsa - 100 kilo hafifleme ile 7 litrelere düşer ki birinde fark %20 olur diğerinde %30 olur.


    ancak dediğim gibi bunlar tahmini ve kabaca ölçülmüş rakamlar.

    Elimdeki mevcut veriler şu anlık sadece basit şeyler.

    Tek bildiğim aracın üzerinden ses sistemini söküp lastikleri değişince 2 litreden fazla fark oldu.

    bu biraz psikolojiktir biraz yan etkenler vardır falandır ancak belli bir etkisi oldu. ve olması da lazım aracın üzerinden en az 70 kilo gitti.

    önümde ki dönem aracın sübap ayarları kontrol edilecek. bi kaç yerinede daha bakım yapıp öyle test edicem.

    jant konusunda da kararsızım. hazır yeni borçları düzeltmişken yoktan yere 1000 1500 vermek istemiyorum.

  14. #52
    ilkercom - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.012
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı cXe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aaa yılların caraudio cusu ilker abim ses sistemsiz binecek arabaya... inanmam
    orjinal teyp belki ilave olarak çıtır bi sistem :P

  15. #53

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    -
    Mesaj
    3.671
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    replika alma abi balansıyla ugrasırsın..

  16. #54
    mrh77 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul/ataşehir
    Mesaj
    175
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    düşünürseniz satılık 17 advan jant lastık takımım var aracımı satmak ıstıyorum o yuzden satılıktır replıka fakat gercekten 10 bın km olmadı cok memnunum ıstersenız pm den aracımın lınkını atabılırım..

  17. #55
    ilkercom - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.012
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ağırlıkları fazla replika advanların geçen tarttık 9.5 kilo geldi.

  18. #56
    wolrath - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    42
    Şehir
    İST
    Mesaj
    3.025
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    37 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    %20-30 yakıt dusurmek,hele kı sadece jant ıle pek ıyımser olmuş...
    c2vts/yrvturbo/cliors/cliors/208gt
    s2k/3000gt/tomcat/tt225/g37s
    600fa/600rr/agustaf4/vfr1200f/800x/1199s pani
    cbr250/tricity/x10/duke390
    meganeII/clioIII/159/puntoevo/auris/meg coupe/taigo

  19. #57
    tolgakaynak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1.360
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    abi konu tam benlik. arkadaşlar arasında en ekonomik kullanıma sahip adamım.

    nerdeyse herşeyi söylemişsin ufak bişey daha eklicem. ufak elektrik tesisatı için kondansatörler var bunlarında bi faydasını gördüm. tavsiye ederim eğer 2.el bulursan uygun fiyata

    2010 FD6 civic kasayla şehir içi 5.5-6lt yakıt ortalamam var

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •