User Tag List

Sayfa 2/2 İlkİlk 12
37 sonuçtan 20 ile 37 arası

Konu: DOHC Motor Mu SOHC Motor Mu ?

  1. #20
    akucukdogan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    Mersin / Izmir
    Mesaj
    1.715
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1 enzantriğin nesi var 2 egzantriğin sesi var

  2. #21
    M.Emin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    İST.
    Mesaj
    58
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tek egzantrik daha hafif olacağından ataletini yenmek ve döndürmek daha kolay olacaktır. dohc da ise ikinci egzantrik ve kasnağı motordan fuzuli yere güç çalacaktır. fakat tek egzantriğe fazla yük binmesi egzantrğin ömrünün kısa olmasına sebebiyet verebilir.
    utkuselamoglu´isimli üyeden Alıntı
    dohc motor a istege göre emme ve eksoz için ayrı hava giriş çıkışı falan gibi şeyler yaarlamak mümkün iyi bişi. ama soch ta mümkün değil bu... dyno verilieri olarak doch a kıyaslar soch daha duz bir güç ve tork eğrisi veriyor diye düşüyorum.
    neden mumkun olmasın ki? ör: d16

  3. #22
    MeJo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    06
    Mesaj
    1.655
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    dohc çift egzantrik

  4. #23
    jdmpoint - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    istanbul/Türkiye
    Mesaj
    234
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı M.Emin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    tek egzantrik daha hafif olacağından ataletini yenmek ve döndürmek daha kolay olacaktır. dohc da ise ikinci egzantrik ve kasnağı motordan fuzuli yere güç çalacaktır. fakat tek egzantriğe fazla yük binmesi egzantrğin ömrünün kısa olmasına sebebiyet verebilir.

    neden mumkun olmasın ki? ör: d16

    örn d16 diyosunda
    d16y4 mü d16v1 mi yoksa d16a9 mu sonuncusu dohc ilk ikisi sohc bu motorlardan sohc motorlar cok fazla devir cevirmiyor eksilerinden biri ama gaz tepkimeleri daha ii oluyor ani gaz tepkimesi anlık yani ama dohc a göre tork grafikleri genellikle düsük yani benim gördüklerim busekildeydi yüksek olanı varsa bilemiycem ki sanmıyorum..

  5. #24
    imhotep - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.270
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Benim dyno verime bir bak istersen
    Fedakarlık yoksa zaferde yoktur.

  6. #25
    Ae86 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    2.955
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Turbo için sohc atmosferik için doch

  7. #26
    M.Emin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    İST.
    Mesaj
    58
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı jdmpoint Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    örn d16 diyosunda
    d16y4 mü d16v1 mi yoksa d16a9 mu sonuncusu dohc ilk ikisi sohc bu motorlardan sohc motorlar cok fazla devir cevirmiyor eksilerinden biri ama gaz tepkimeleri daha ii oluyor ani gaz tepkimesi anlık yani ama dohc a göre tork grafikleri genellikle düsük yani benim gördüklerim busekildeydi yüksek olanı varsa bilemiycem ki sanmıyorum..
    bende ies olunca direk d16 dedim doğrusu d16y4 olcaktı.


    Ayrıca sohc olupta çokda güzel devir çevirenler var yurdısında belki Türkiyede'de. böyle genelleme olmaz. Ayrıca sebebi ne bu dediklerinin? benim demek istediğim aynı şartlarda yani aynı port geometrisi, subap boyutu, manifold dizaynı, hacim, cr hatta piston şekli gibi parametreler aynı olduğunda ibrenin sohc dan yana olacağıdır. Sebebini de daha önceki mesajımda belirttim.

    Ae86'´isimli üyeden Alıntı
    Turbo için sohc atmosferik için doch
    sebebi ne sonuçta burası paylaşım platformu sebep yazarsanız sizi daha iyi anlamış oluruz.

  8. #27
    32FT430
    Misafir
    genel olarak demekki DOHC motor daha iyi.yorumlara bakılırsa.herkeze teşekküler değerli yorumları için

  9. #28
    mur_84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul/ümraniye
    Mesaj
    3.827
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    twin cam DOHC

  10. #29
    R_Kaptan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    48
    Şehir
    Tr
    Mesaj
    445
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    dohc iidir.

  11. #30

    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    İST - Tekirdağ - Muratlı
    Mesaj
    2.534
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bence de doch
    JLR Warranty Specialist
    CMAS *** Scuba & Free Diver

  12. #31
    timucintt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Hong Kong
    Mesaj
    2.824
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    DOHC motorlar göze daha hoş ve dolu geliyor SOHC lerde boş geliyor gözüme

  13. #32
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.180
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Genel kanı. Sohcların alt devirleri daha iyi dohc ların üst devirler. Bunu aynı motorun hem dohc hem sohc olan versiyonlarına göre söylüyorum. Genellenemeyebilir. Ama ben Dohc derim.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  14. #33
    toonch - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    Balıkesir
    Mesaj
    356
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Otomobil gelişimi hep daha iyisini üretmek rakiplerinin önüne geçmek olduğuna göre. Daha maliyetli olmasına rağmen üreticiler sohc tan dohc a geçtilerse bir bildikleri vardır diyorum sevgili seyirciler.

  15. #34
    ramo si - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    florya/sefaköy/kırklareli
    Mesaj
    2.005
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    doch ..

  16. #35
    CliOkaN
    Misafir
    tek egzantrik alt devirde iyidir.
    çift egzantrik üst devirde iyidir.

  17. #36
    M///maniac - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    türkiye/istanbul
    Mesaj
    1.274
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    her zaman çift egzantrik daha verimli ve kullanıslıdır emme ve egzos egzantrikleri isteklerinize göre degiştrile bilmekte dogal olarak tek egzantrik altlarda daha iidir ama bu kısa bi süreligine çift egzantrik her zaman daha verimli ve daha fazla devir cevirecek sekilde çalısır...

  18. #37
    Caneration - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    44
    Şehir
    İstanbul-Beylikdüzü
    Mesaj
    507
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yeni vti aldım bu sebepten DOHC
    Caner DEMİRBAĞ

    34 FJK 01 Lacivert Sedan Vti ''98
    34 GM 8834 Beyaz 207 Rc ''10
    34 VA 0284 Kırmızı Sedan 1.4 is ''98
    34 VM 8619 Seat İbiza Cupra ''11
    34 VR 1706 Kırmızı HB Vti ''98

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •