User Tag List

Sayfa 4/6 İlkİlk ... 23456 SonSon
102 sonuçtan 58 ile 76 arası

Konu: Kompresyon testi nasıl yapılır? (resimli anlatım)

  1. #58
    Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    birşeyi merak ettim.

    atıyorum orjin piston 11 sıkıştırmaya sahip bir araçta psi olarak değer kaç çıkar.yada tam tersi sorayim.atıyorum 170psi çıkan bir aracın sıkıştırması kaçtır?

    yani bunun bir hesabı varmı? bu ölçümle çıkan psi değerinden, sıkıştırma oranını bulmanın bir formülü varmı?

  2. #59
    BlackEmperor
    Misafir
    bende farklı bişe soriyim .Turbo dizeller için bu test nasıl yapılır? mazot pompasınımı sökecez ?!?!

  3. #60
    TechTurkey B.Aktepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    44
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı muyat Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    birşeyi merak ettim.

    atıyorum orjin piston 11 sıkıştırmaya sahip bir araçta psi olarak değer kaç çıkar.yada tam tersi sorayim.atıyorum 170psi çıkan bir aracın sıkıştırması kaçtır?

    yani bunun bir hesabı varmı? bu ölçümle çıkan psi değerinden, sıkıştırma oranını bulmanın bir formülü varmı?

    http://en.wikipedia.org/wiki/Compression_ratio
    Fault finding and diagnosis başlığı altında bilgiler mevcut.

    kısaca egzantrik timing değerlerine göre değişkenlik göstermektedir. doğrudan net bir hesaplaması yoktur, sıkıştırma oranı ile yanma odası basıncı arasında. ( no formula to calculate compression ratio based on cylinder pressure.)

    "Generally, cylinder pressure for common automotive designs should at least equal 10 bar, or, roughly estimated in pounds per square inch (psi) as between 15 and 20 times the compression ratio, or in this case between 150 psi and 200 psi, depending on cam timing. "

    Fakat otomobilinin service manual inde gerekli yanma odası basıncı yazar ona göre ölçüt alabilirsin

    örn olarak b18c1-b18c5 in 250prm de wot iken nominal:270psi, minimum:135psi
    Failure is not an option.

  4. #61

    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    46
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.660
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Eline sağlık kardeş, güzel paylaşım

  5. #62
    M.A.D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    Beylikdüzü
    Mesaj
    4.816
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    çok faydalı bilgi.. teşekkürler...
    Mehmet Ali DİNÇ

    M.A.D Custom Stickers

  6. #63
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı BlackEmperor Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bende farklı bişe soriyim .Turbo dizeller için bu test nasıl yapılır? mazot pompasınımı sökecez ?!?!

    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    buji olmadaığı için enjektor yada bazı üzerindeki kör tapaları söküp yapılıyor, yalnız dikkat edeceğiniz şey sıkıştırma oranı yüksek oldğundan benzinli araçlardaki basınç ölçerlere zarar verebilirsiniz ölçme aralığı uygun olmazsa
    .................
    körler sağırlar

  7. #64
    kartan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    48
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    68
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bilgi için teşekkürler

  8. #65
    32FT430
    Misafir
    motorlardan biri b16 da öbür siyah olan hangisi ?

  9. #66
    Lacivert
    Misafir
    Bilgi için teşekkürler...

  10. #67
    kartan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    48
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    68
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bugün arkadaşın vti nı ölçtürdük 1 piston 160 ,2 piston 140 ,3 piston 150 ,4 piston 140 çıktı benim anladığım motorun durumu pek iyi değil zaten ölçen arkadaş fazla zorlama motoru dedi
    bu konu hakkıda yorumlarınızı bekliyorum

  11. #68
    said_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2008
    Yaş
    33
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.481
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    çok güzel anlatılmış ellerinize sağlık

  12. #69
    Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    206 gti da hepsi 12 çıkmıştı.

  13. #70
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kartan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bugün arkadaşın vti nı ölçtürdük 1 piston 160 ,2 piston 140 ,3 piston 150 ,4 piston 140 çıktı benim anladığım motorun durumu pek iyi değil zaten ölçen arkadaş fazla zorlama motoru dedi
    bu konu hakkıda yorumlarınızı bekliyorum
    kaçak testide yapıldımı sadece kompresyonmu ölçüldü ? eğer düzgün ölçüldüyse fark var ileride açıp neler olmuş bakmak yerinde olur
    körler sağırlar

  14. #71
    kartan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    48
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    68
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sadece kompresyon ölçüldü kaçak testi yaptırmadık ama araç zaten düzgün vtec açmıyor her halde açıp bakmak lazım

  15. #72

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    43
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    321
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı muyat Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    206 gti da hepsi 12 çıkmıştı.
    kapak taşlama yoksa iyi değer

  16. #73
    Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı burak10 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kapak taşlama yoksa iyi değer
    taşlama yok.çıkcası aç olmasıgerektiğinide bilmiyorum.ben aradaki farkı gözlemlemek istemiştim.12 çıkmıştı hepsi...

  17. #74
    bilalMW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    7.256
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Güzel paylaşım teşekkürler. Peki atmosferik bir dizelde bunu nasıl yapıcağız?

  18. #75
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı bilalMW Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Güzel paylaşım teşekkürler. Peki atmosferik bir dizelde bunu nasıl yapıcağız?

    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    buji olmadaığı için enjektor yada bazı üzerindeki kör tapaları söküp yapılıyor, yalnız dikkat edeceğiniz şey sıkıştırma oranı yüksek oldğundan benzinli araçlardaki basınç ölçerlere zarar verebilirsiniz ölçme aralığı uygun olmazsa
    .............
    körler sağırlar

  19. #76
    murganc
    Misafir
    yanlız bu degerler 3 er defa olculup ortalama degerı alınıyor bılgılerınıze ....

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •