User Tag List

Sayfa 4/5 İlkİlk ... 2345 SonSon
91 sonuçtan 58 ile 76 arası

Konu: LPG ve Ateşleme Avansı ( Ignition advance on LPG )

  1. #58

    Üyelik
    Dec 2013
    Yaş
    58
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    20
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bir yerlerde okumuştum, avans eğrisine müdahele edebilen modeller varmış.
    Tekrar bulabilirsem linkini eklerim sizin için.

    http://www.techturkey.com/forum/gene...zin-lpg-5.html

    bu konuyuda başlatan arkadaşın linkteki sayfada 87ve 91. mesajında bahsedilmiş.

  2. #59

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı expectum Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bir yerlerde okumuştum, avans eğrisine müdahele edebilen modeller varmış.
    Tekrar bulabilirsem linkini eklerim sizin için.
    Acikcasi su anda da lpg li aracim, ben fark hissetmiyorum gene bu arabada da.

    O nedenle ateslemeye mudahale etmek gerekli degil diye dusunuyorum.

    Hatta lpg bujisi diye satilan iridyumbve soguk bujilere bile gerek olmadigini dusunuyorum.

    Benzinde sorunu olmayan araba, uygun ayarlanirsa lpg de de sorunsuz kullanilir.

  3. #60
    delmanicomio - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2013
    Yaş
    32
    Şehir
    Yalova
    Mesaj
    51
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    9.2:1 sıkıştırma oranı ile LPG kullanmak ne kadar mantıklı ?

    hangi markadan alırsam alayım LPG ile ciddi güç kaybı var, şehir içi hissedilmiyor ama uzun yolda mutlaka 3/4 gazdan aşağısı neredeyse kurtarmıyor.
    ama benzinde öyle değil.

    LPG ayarı fakirde de değil, aksine vanalar olabildiğince açık.
    tek şüphelendiğim avans ayarı.

    LPG de gazlayınca ciddi bir yanık kokusu geliyor, saç kurutma makinası çok ısınır koklayınca yanık kokusu gelir ya aynı öyle.

    araba bu arada 92 taunus GTS, piyasadaki en bakımlılardan biri, hatta forumda bir arkadaşta da aynısı vardı sanırım.

    2litre ford pinto motor var üzerinde.

    50 lira kar edeceğiz diye başıma iş açar mıyız ?
    arabayı fazla kullanmıyorum ama illa ki zararın zamanı gelecek.

  4. #61

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı delmanicomio Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    9.2:1 sıkıştırma oranı ile LPG kullanmak ne kadar mantıklı ?

    hangi markadan alırsam alayım LPG ile ciddi güç kaybı var, şehir içi hissedilmiyor ama uzun yolda mutlaka 3/4 gazdan aşağısı neredeyse kurtarmıyor.
    ama benzinde öyle değil.

    LPG ayarı fakirde de değil, aksine vanalar olabildiğince açık.
    tek şüphelendiğim avans ayarı.

    LPG de gazlayınca ciddi bir yanık kokusu geliyor, saç kurutma makinası çok ısınır koklayınca yanık kokusu gelir ya aynı öyle.

    araba bu arada 92 taunus GTS, piyasadaki en bakımlılardan biri, hatta forumda bir arkadaşta da aynısı vardı sanırım.

    2litre ford pinto motor var üzerinde.

    50 lira kar edeceğiz diye başıma iş açar mıyız ?
    arabayı fazla kullanmıyorum ama illa ki zararın zamanı gelecek.
    Vanalar olabildigince acik ifadesine odaklandim.

    Maksimum guc icin hava yakit oraninda ideal nokta var.

    O noktayi gecersen yani fazla zengin yaparsan guc duser.

    Yani cok yakit = cok guc her durumda gecerli degil.

  5. #62
    yavuz364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sahrayıcedid-Başakşahir
    Mesaj
    3.096
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı delmanicomio Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    9.2:1 sıkıştırma oranı ile LPG kullanmak ne kadar mantıklı ?

    hangi markadan alırsam alayım LPG ile ciddi güç kaybı var, şehir içi hissedilmiyor ama uzun yolda mutlaka 3/4 gazdan aşağısı neredeyse kurtarmıyor.
    ama benzinde öyle değil.

    LPG ayarı fakirde de değil, aksine vanalar olabildiğince açık.
    tek şüphelendiğim avans ayarı.

    LPG de gazlayınca ciddi bir yanık kokusu geliyor, saç kurutma makinası çok ısınır koklayınca yanık kokusu gelir ya aynı öyle.

    araba bu arada 92 taunus GTS, piyasadaki en bakımlılardan biri, hatta forumda bir arkadaşta da aynısı vardı sanırım.

    2litre ford pinto motor var üzerinde.

    50 lira kar edeceğiz diye başıma iş açar mıyız ?
    arabayı fazla kullanmıyorum ama illa ki zararın zamanı gelecek.
    Fakir yada zengin olduğunu wideband olmadan nasıl anlıyorsunuz ???
    Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr

  6. #63

    Üyelik
    Dec 2013
    Yaş
    58
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    20
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Acikcasi su anda da lpg li aracim, ben fark hissetmiyorum gene bu arabada da.

    O nedenle ateslemeye mudahale etmek gerekli degil diye dusunuyorum.

    Hatta lpg bujisi diye satilan iridyumbve soguk bujilere bile gerek olmadigini dusunuyorum.

    Benzinde sorunu olmayan araba, uygun ayarlanirsa lpg de de sorunsuz kullanilir.
    Siz memnunsanız sorun yok demektir .
    Heleki aralarında fark hissetmiyorsanız herşey tam ayarında ve uyumlu olmalı.
    Fakat yinede 3000 devir üzerinde fazla uzun kalmamanız daha güvenli olur diye düşünüyorum.
    Özellikle şehirlerarası seyehatlerde ve otobanlarda.

  7. #64

    Üyelik
    Dec 2013
    Yaş
    58
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    20
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı yavuz364 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Fakir yada zengin olduğunu wideband olmadan nasıl anlıyorsunuz ???
    Belki karışım ayarını egzost gazlarındaki değişime bakarak kabaca yapmış olabilirler.
    Fakat lpg ile çalışmada yüksek hızdaki yanık kokusunu ihmal etmeden bir servisi baktırmak gerekir.
    Tehlikenin habercisi olabilir.

  8. #65
    yavuz364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sahrayıcedid-Başakşahir
    Mesaj
    3.096
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı expectum Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Belki karışım ayarını egzost gazlarındaki değişime bakarak kabaca yapmış olabilirler.
    Fakat lpg ile çalışmada yüksek hızdaki yanık kokusunu ihmal etmeden bir servisi baktırmak gerekir.
    Tehlikenin habercisi olabilir.
    bence kesinlikle bi Wideband takmak lazım.. Servise göstermek ile olayı çözebileceğinizi sanmıyorum sonuçta servisdekilerde de wideband yoktur hatta yola bile çıkıp denemezler
    Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr

  9. #66

    Üyelik
    Dec 2013
    Yaş
    58
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    20
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yavuz364 Merhaba

    Lpg ile benzin kullanımı arasındaki avans farklılığı konusunda görüşünüz nedir acaba.

  10. #67
    yavuz364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sahrayıcedid-Başakşahir
    Mesaj
    3.096
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı expectum Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yavuz364 Merhaba

    Lpg ile benzin kullanımı arasındaki avans farklılığı konusunda görüşünüz nedir acaba.
    Açıkçası ilk sayfalarda bolca bilgi var.. Yinede bunlara örnek olması açısından birkaç güne kendi aracımın haritalarını yüklemeyi düşünüyorum.. Oradan ilk sayfalardaki bilgilerin ne kadar gerçekçi olduğunu görebilirsiniz..
    Kesinlikle 3 bin devire kadar LPG daha çok avans istiyor. Sonrasında ise benzin gibi devamlı yükselen değilde daha sabit ve benzinden düşük bir avans istiyor.
    Ayrıca 5-6 bin devir üzerinde yürüyen arabalar için çok da güzel sonuçlar elde edilmez LPG ile..
    Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr

  11. #68

    Üyelik
    Dec 2013
    Yaş
    58
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    20
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Değişimin öncesinde ve sonrasında, egzost gazı hararetindeki farklılıkları takib etme şansınızda olabilirse çok iyi bir referans olacaktır yapacağınız haritalama .

    Cevap için teşekkürler.

  12. #69
    delmanicomio - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2013
    Yaş
    32
    Şehir
    Yalova
    Mesaj
    51
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ayar, klasik cihaz ile yapılıyor boşta 3000 devirde gaz verilerek.

    tabi ne kadar sağlıklı bilemeyiz.

    boşta 3000 devir olması için gaza çok hafif dokunmak yetiyor ama bazen nerdeyse tam gaz son viteste uzun yol yokuşta 3000 devri yakalayabilmek için.

    sıcaklık farklarını gerçekten ben de görmek istiyorum.

  13. #70
    Çöllü - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2015
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul/Balıkesir
    Mesaj
    518
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Çok güzel Paylaşım

    Eminim Anadoluda bunu bilmeden LPG kiti satış montaj tamirini yapan bir çok usta vardır

  14. #71

    Üyelik
    Dec 2013
    Yaş
    58
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    20
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı delmanicomio Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ayar, klasik cihaz ile yapılıyor boşta 3000 devirde gaz verilerek.

    tabi ne kadar sağlıklı bilemeyiz.

    boşta 3000 devir olması için gaza çok hafif dokunmak yetiyor ama bazen nerdeyse tam gaz son viteste uzun yol yokuşta 3000 devri yakalayabilmek için.

    sıcaklık farklarını gerçekten ben de görmek istiyorum.

    Klasik cihazdan kastınız Egzost gazı analiz cihazı mı acaba ?

    Sizinde garipsediğiniz 3000 devire,gaz kelebeği dar açıkken yani motor yük altında değilken,yani araç hareket etmezken bu yüksek devire kolayca ulaşması
    ile,bunun tam tersi olan gaz kelebeğinin geniş açık olması,yani motorun yük altına girmesi,yani aracın yüklü hareket etmeye çalışması arasında saklı herşey.

    Bu sebeple bir dinamometre üzerinde ölçümlenerek yapılacak ayarlar çok daha tutarlı ve güvenilir olacaktır.

    İkinci ve sağlam yöntem ise yavuz364 ün önerdiği gibi afr takibi ile karışımı optimum hale getirmek daha kolay bir yol.

    Bunun için bazı portatif ve araca geçici olarak monte edilip ayar yaptıktan sonra sökülebilen afr cihazları var böyle bir cihaz kullanan lpg montaj servisi karışım ayarını çabuk ve doğru bir şekilde yapabilir.

  15. #72
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    boşta 3000 devirde yapılan bir ayarın hiç bir anlamı yok

  16. #73

    Üyelik
    Dec 2013
    Yaş
    58
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    20
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    boşta 3000 devirde yapılan bir ayarın hiç bir anlamı yok
    Kesinlikle katılıyorum,ancak genel olarak hep bu şekilde yapıldığı görülüyor.
    Kullanıcıların bilgilenmesi ve bu tip işyerlerinden uzak durması gerekir.

  17. #74

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alternatif LPG servisi mi varki? Wideband kullanan dyno üzerine araç çıkartan kaç yer var?

    Hepsi aynı.Sadece montajcı.

  18. #75

    Üyelik
    Dec 2013
    Yaş
    58
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    20
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tablo gerçektende tarifiniz kadar kötümü?

    En azından markaların merkez servisleri gerekli makine donanımı ve dönüşüm/ayar bilgisine sahiptir diye düşünüyorum.

    Neticede rekabet olan bir pazar bu ''Müşteri memnuniyeti odaklı'' birçok firma var.

    Benim aracımda lpg dönüşümü yok bu nedenle kendimden örnek veremiyorum . Ancak son günlerde çevremde gözlemlediğim yaşanan bu olumsuzluklardan ötürü
    istemeyerek'de olsa dizel araç almayı düşünen insanlar olduğu.

  19. #76

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı expectum Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Tablo gerçektende tarifiniz kadar kötümü?

    En azından markaların merkez servisleri gerekli makine donanımı ve dönüşüm/ayar bilgisine sahiptir diye düşünüyorum.

    Neticede rekabet olan bir pazar bu ''Müşteri memnuniyeti odaklı'' birçok firma var.

    Benim aracımda lpg dönüşümü yok bu nedenle kendimden örnek veremiyorum . Ancak son günlerde çevremde gözlemlediğim yaşanan bu olumsuzluklardan ötürü
    istemeyerek'de olsa dizel araç almayı düşünen insanlar olduğu.
    Malesef öyle. Teknik detay bilgileri çok zayıf.

    İnsanlar da kabullenmiş durumda ariza lambası yanmazsa iyi LPG kabul ediliyor. Müşteri memnuniyet anlayışı bunla sınırlı

    Bir wideband afr bağlamak yolda lpg ayari yapmak en fazla 1 saat.

    LPG servisi kayar yazılı led tabelaya 3000 TL veriyor ama 600 TL verip bir wideband almıyor çünkü ise yaradığını bilmiyor

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 21 kullanıcı var. (0 üye ve 21 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •