User Tag List

Sayfa 4/17 İlkİlk ... 2345614 ... SonSon
319 sonuçtan 58 ile 76 arası

Konu: Intercity İstanbul Park - Güncel Pist Süreleri

  1. #58

    Üyelik
    May 2013
    Yaş
    34
    Şehir
    06/34
    Mesaj
    36
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    E bir de elmanin diger yarisi olan pilotaj var dediginiz gibi. Koltuk zamani, pratik ve tekrar en onemli unsur.
    Arabayi tanimak, pisti tanimak, fren noktalarini, surus cizgilerini, apexlerin yerini, arabalarin limitlerini ve farkli gaz fren direksiyon inputlarina ne tepki verecegin ogrenmek pratikle mumkun.
    Ayrica heel-toe downshift, trail braking, left foot braking gibi ileri tekniklerde de uzmanlasmak icin tekrar tekrar elden ve cepten geldigince piste cikmak hem cok keyifli hem zevkli.

  2. #59
    HUSNU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    2.227
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı shkodra Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yaklaşık bir iki ay içinde başka bir konuda İstanbulPark pist çizgisini en iyi gösteren bir video vardı süresi galiba 1.60 civarı idi ben o videoyu çok aradım bulamadım kim yayınladıysa tekrar yayınlıyabilirmi. F1 aracı değildi yabancı bir pilotun kullandığı galiba cup veya pist yarışı yapan bir aracın onboard görüntüsüydü. Bizim için çok eğitici idi.

    Bu videodan bahsediyorsunuz galiba.

    Murat Bey yeni aracınız hayırlı olsun. Pist videosu için sabırsızlanıyorum.

    http://www.youtube.com/watch?v=9Y6Kk...layer_embedded

    BORKED

  3. #60
    997TT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    50
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    14.120
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    248 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gtr ve GT2 RS ornegi cok cok iyi olmus.
    Ayni pilot,400 kusur hp lik onden ceker ve 300 hp civari onden cekeri kullansin.
    Surekli ayni ornekleri veriyorum,kendimden sikildim,en yakin pist gununde yasayip goruruz umarim.
    Tecrube ettigim seyleri paylasiyorum,insallah piat sevdalilarida yasayip gorurler yanlis ve dogrulari...
    Guzel detaylar vermissin,coguna katiliyorum,eline saglik...
    458 ile bir kac videom olucakti ama nasil bulurum bilmiyorum,youtube da olmali.
    Verdigin linki acamiyorum?

  4. #61
    Caglar35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    TaM 35
    Mesaj
    71
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şuan İstanbulparkın tur zamanı rekoru kimde ve kaç saniye ?

  5. #62
    997TT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    50
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    14.120
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    248 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Video cok iyi zaten Pole u almis.
    Ancak burada fren noktalari net belli degil ve cok iyi yol tutan aracin cizgileri var.
    Yani egitim icin biri izliyecekse,keske bir kamerada pedala yerlestirilsede,ders gibi olurdu.
    Cok iyi yol tutan aracin cizgisi ile gunluk aracin pist uzerindeki cizgisi farkli olucaktir.
    Adam su gibi akmis be yahu...

  6. #63
    TurboM3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    50
    Şehir
    ISTANBUL
    Mesaj
    767
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Armageddon Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Evet, bir dahaki pist günğnde taışırız inşallah

    Aslında siz yazılarınızda kinaye yapıyorsunuz zaman zaman fakat benim alıntı yaptığım mesajdaki "Bu yüksek beygirli araçlar sadece düz bir yolda gazlar ken lazım başka hiç bir işe yaramaz. Ha birde hava atmaya yarar." sözü, kinayeli olup olmadığı belli olmadığından benim dikkatimi çekti... Cevabınızdan anladığım kadarıyla bu tür araçları satın alanların genel bakış açısı bu yönde olduğundan bu cümleyi sarfettiniz, ki bu doğru bir tespit.. Dediğiniz gibi benim için hiç de öyle olmadığından alındım belki de...

    Ama pistte dönmek için aracın gücünün önemli olup olmaması gerektiği konusunda Murat Bey'in de yazdığı gibi aracın kasasına fazla gelmediği sürece olabildiğince fazla güç iyidir Bunun için en basit deneme turbo bir aracı pist üzerinde önce 0.5 barda, sonra da 1 barda yürütmektir. Sonuç çok açık olacaktır

    Öte yandan benim 1500HPlik Camaro pistte de çok iyidir emin olabilirsiniz Çünkü yürüyeni ve alt takımı piste çok uygun (coil over, şasi takviyeleri, viraj demirleri, çelik fren hortumları vb vb...). Binen arkadaşlarım çok iyi bilir, yol tutuşu ve tutunması çok iyi aracın. Fakat doğal olarak ben o aracı pistte 1500 HP olarak kullanmam. Çünkü kıyamam. Z06yla pistte olması gereken dereceleri bir yapayım, sıra Camaroya da gelir belki de...

    %50-%50 olayına katılıyorum. 2.20 istanbulpark için tabi ki iyi bir süre ama Z06nın çok daha iyi yapması lazım, o yüzden biraz o pistte pratik yapmam gerekiyor...


    Armağan,

    Camaroyu kazasız belası ağız tadı ile kullanırsın inşallah.

    1500 hp ölçtünüz mü? Sanıyorum tahmin ediyorsun. Turbo bu, motor şu güç budur gibi tahminler genelde tutmuyor, bence ölçüp gücü belirtmek daha doğru olur.

    Özgüne veya Eyüpe götür koy dynoya ne güç üretiyorsa whp olarak sen de gör bizler de keyifle izleyelim.

    Zaten dünyada motor gücü telaffuz edilmez hale geldi. Hep tekerlek gücü belirtiliyor.

    Yol tutuşu ve tutunması çok iyi aracın yazmışsın. 60-130 mil veya 100-200 km/h veya 100-240 km/h süre aldın mı?

    Eğer 1500 beygir ise ve dediğin gibi yol tutuşun da çok iyi ise o zaman 100-200 km/h 2,8- 3,2 saniye olmalı. 100-200 km/h kaç saniye ölçtün?
    Subhanallah, Elhamdulillah, Estağfurullah, Alllahuekber, Lailaheillallah

  7. #64

    Üyelik
    Apr 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul/çekmeköy
    Mesaj
    7.529
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Zero YANI Zeki hakli, yani daha once dedigim gibi virajlarda diger araclara ustunluk saglamak, duzlukteki 100bg farkini tolere etmekten cok daha zor, ya diger arac stock olmali yuruyeni, digeride komple slik arti coilover vs olursa belki virajlarda o kadar fark yaratilabilir,

    Bence 300-400bg fwd ekstrem bir ornek yani 300hp o aracin siniriysa zaten 400de sacmalar 200e 300bg daha dogru bir yaklasim olabilir,
    ama 300 400 olayinin yuzdesel farki onemli, 200den 300e cikmak ile olusacak boy farki 300-400 yada 500den 600e cikmatan daha cok fark olusturur.

    Sonuc evet gormek lazim
    e39 528İ Arctic Silver & e90 325i Sparkling graphit metallic

  8. #65

    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    Türkiye/Ankara
    Mesaj
    1.684
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TurboM3 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Armağan,
    Camaroyu kazasız belası ağız tadı ile kullanırsın inşallah.
    1500 hp ölçtünüz mü? Sanıyorum tahmin ediyorsun. Turbo bu, motor şu güç budur gibi tahminler genelde tutmuyor, bence ölçüp gücü belirtmek daha doğru olur.
    Özgüne veya Eyüpe götür koy dynoya ne güç üretiyorsa whp olarak sen de gör bizler de keyifle izleyelim.
    Zaten dünyada motor gücü telaffuz edilmez hale geldi. Hep tekerlek gücü belirtiliyor.
    Yol tutuşu ve tutunması çok iyi aracın yazmışsın. 60-130 mil veya 100-200 km/h veya 100-240 km/h süre aldın mı?
    Eğer 1500 beygir ise ve dediğin gibi yol tutuşun da çok iyi ise o zaman 100-200 km/h 2,8- 3,2 saniye olmalı. 100-200 km/h kaç saniye ölçtün?
    Teşekkür ederim Mert
    Doğru söylüyorsun tahmin ediyorum. Motor 2500HP kapasiteli demir dökme LSX blok. Motoru yaptığım zamanki en sağlam ve güçlü malzemeleri aldım (forged internals ve billet main caps gibi.) Bunun üstüne Toyota Supra’da yaklaşık 1800WHP güç alınan 94mmlik bir turbo alıp setupı tamamladım. Bu malzemelerle 1500 HP alınamazsa ben hiçbirşey bilmiyorum demektir, çünkü gördüğün gibi bu limitte bir değer değil. Dert WHP olursa onu da yaparız sorun değil, önemli olan aracın her yerinin bu gücü kaldırabilecek olması. Kaldırmazsa da o parçada sorun vardır ve değişir, teoride aracın her yeri kaldıracak durumda şu anda... Bugün Camaro pompa benziniyle Z06nın atmosferik halinden hızlı. 0.9 barda yürüyor ve şu an 1500 HP değil çünkü şu anki performansını yeterli buluyorum, etanol olayına daha girmedim (daha doğrusu etanolü aldım duruyor ama ona göre ayarı yapacak zamanı daha bulamadık Volkan abiyle). Projenin ortasında bir de Z06 çıktı piyasaya ve ikisiyle birlikte uğraşmaya başladım ve işin aslı Z06 çoğu konuda benim için öncelikli durumda. O yüzden bırak 1500Hplik verim almakla uğraşmayı Camaro’nun direksyon ve kırık camını bile değiştiremedim daha.
    Yol tutuş ve tutunma konusuna gelince. Benim söylemek istediğim aracın süspansiyonu ve yürüyeni piste uygun olarak modifiye edildiği için pistte de iddialı olacağıydı. Sen sanırım genel olarak düz yolla uğraştığın için düz yol performansından söz ettiğimi düşünmüşsün. Herşey sırayla, benim acelem yok Camaronun yapılışı bitene kadar beklemeyi öğrendim çok şükür Önceliğim Camaro’nun düz yol performansı olsaydı Pzero Corsa değil yine MT ET Street falan takardım Eski günlerdeki gibi çok heyecanlı, en hızlı ben olacağım derdinde falan değilim duruldum heralde biraz, ama yaptığım araçlar iddialı diye düşünüyorum, sadece benim de iddialı olmamı bekliyor ikisi de...
    🌟-Elektron Motors-🌟

    Elektron Quasar - 2.400 Hp, 3.000 Nm

    www.elektronmotors.com

  9. #66
    shkodra - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2013
    Yaş
    62
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.576
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben 997TT sanırım Murat beyin bütün dediklerine katılıyorum. Keşke ben bir çok kişi ile bir çok tartışma yaşamadan bunları anlatıverseydinizde beni bu kadar üzmeselerdi.

    Bencede Pist özelliği + Motor Gücü + Kasa ve Yol Tutuş + Politaj dengeleri en iyi olan araç enkısa süreyi yapar.

    Olaya tersten örnek vererek bakmak gerekirse:
    Bazı arkadaşlarımızın elinde bulunan 800-1000 bhp arası güçte olan araçlarının motorlarını F1 aracının kasasına koyarsak ancak o zaman 1.60 civarına iner.

    Not: (Zero) Zeki istersen senin arabanın ısınmaması için yardımcı olabilirim. Özelden arabanın soğutma sistemini elinlede olsa çizip bana yolla. Söz vermiyim belki diyorum.

  10. #67
    rebeloghy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    32
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    2.232
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Metin amcacım açıklamak için yazıyorum yanlış anlamayın, siz Murat abiyle aynı şeyleri yazıdığınız dönem tepki gördüğünüzde açıklanmak istenen ; 800 1000 hp dediğimiz araçlar pist için değil düz yol için yapılmış araç çoğu 100-200 hızlanmasına bakıyor draglara bakıyor, ist park a değil bu konuda bir anlaşmazlık olmuştu. İçlerinde eg kasa civic'e 800 hp koyduk pistte kral oluruz diyen yoktur.. Saygılar

  11. #68
    ahm_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    39
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    237
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Zero Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Tamam gtr ornegi korfez icin dogru olsada siz Istanbul Parkda 850hp yerine 680 hp ciksam daha hizli donerim diyebiliyormusunuz?Evet sasenin limiti var viraj cikisi patinaj sure kaybi o da dogru ama gaz ayagimizin altinda cikista bir yuksek vitesle patinajin onune gecsekte o viteste agir kalan hizlanmamiz ne olacak, duzlukteki farklari yol tutus karsilamiyor iste.Arkadasimin videosunda stage 2+ cupra standart megane 2 rs ten cok daha kotu viraj donmesine ragmen duzlukte yanindan gule oynaya gecip tekrar onune cikiyor.Demekki cok iyi viraj donen hothatchlerin gucu sure icin yeterli gelmiyor dahasi lazim.Birde soyle bir durum var belki bos pistte 2:35 doner megane rs leon cupra vs ama halk gununde oyle bir tur denk gelmeliki onunuzde kimse olmamali o da pek mumkun olmuyor.
    Bunun örneğini ben 2 haziranda yaşadım tüm virajlarda çok daha iyi dönerken cupradan düzlükte çok çok fark oluştu.Ki o fark oluşmadan öncede ben gene arkasından geliyordum ve düzlüğe çıkmadan gene geçtim. Hersey arabayı iyi kullanmak ya da arabanın süper yol tutması değil güç te çok önemli . Bizim araçlarimiz 250 hp lık araçlar ben ne kadar iyi şöför olursam olayım 400 beygirlik bir arabayı geçmem çok zor her virajda 3-4 saniye fark atsa zaten toplamda 15-20 saniye yapar. Gücün fazla olması şöförün her yerde basacağı anlamına gelmez.

  12. #69
    997TT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    50
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    14.120
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    248 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Belki Megane daha iyi kullanilmali?
    Yada cuprada yol tutus icin ekstra birseyler var.
    İki farkli arac,tek sofor ile fark gorulur ancak 250-400 arasi fark cok ciddi...
    En yakin pist gununde bakariz

  13. #70

    Üyelik
    May 2013
    Yaş
    34
    Şehir
    06/34
    Mesaj
    36
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Basta belirtmek isterim ki kesinlikle amacim saygisizlik degil ama biriki kucuk elestri yapmak isterim. Ulkemizde istanbul park gibi kaliteli ve digerlerine oranla daha teknik birq pist kullanimi halkimiz icin acilali daha 3 aydan fazla olmadi sanirim. Bu yuzden genele bakarsak cogumuz halk olarak yani gelen kisim olarak(onceden deneyimi olanlardan ve pilotlardan bahsetmiyorum) pist surusunde deneyimsiziz. Su anda bence hangi arabanin kac bg le hangi sureleri cikarcagina kafa yormaktan cok kendi arabalarimizla kendi surusumuzu pist uzerinde ne kadar gelistirebilcegimize odaklanmaliyiz. Zaten track dayler bizim icin surus deneyimi ve hazzi olararak onem tasimalidir. Evet iyi sure yaparak baskalarini gecersek tabiki ozguvenimizin artmasi ve baskasini gecme hazzi da olusacaktir ama bence bunu ikinci plana birakmaliyiz simdilik. Surekli tekrar ve pratik ile her turda, her seansta kendimizi gelistirmenin hazzi eminim cok daha fazla olacaktir ki kendimizi gelistirdikce tur surelerimiz de dolayisiyla dusecektir. Bunun sonucu zaten kendinizden daha hizli arabalarla aranizdaki sure farkini kapatacak veya onlari gececeksiniz. Iste o zaman icinizdeki haz en kesinlikle katlanacaktir. Onceki postumda da soyledigim gibi bu yonde ilerlerken daha ucuz olan lastik suspansiyon ve yazilim egzoz gibi kucuk gucler veren upgler su anda bizim icin daha mantiklidir ve olasidir. Dedigim gibi bence,track daylerin en guzel yani kiside uyandirdigi heyecan ve surus deneyimidir ve bu kucuk upgler bu deneyimleri virajlarda daha yogun yasamanizi saglayacaktir. Duz yolda gitmek icin dogru zamanda duzgun vites atmak geneldw yeterlidir, fakat viraj icin dogru yerde dogru pedal basinciyla fren yapmak, dogru zamanda duzgun rev matchle vites kuculterek fren verimliligini arttirmak, dogru surus cizgisini takip ederek apexi tutturup dogru gazi vererek virajdan cikmak ve hizlanarak sonraki viraj icin bunlari tekrar tekrar duzgun kombinasyonda uygulamaya calismak pist surusunun icinizde uyandirdigi heyecan ve deneyimini yaratmaktadir bence.
    O yuzden su anda o kadar da 250-400 hp fwd mevzusuna bence takilmayin. Pilotajinizi gelistirmeye ve bu esnada zwvk almaya bakin. Keske intercity ayni zamanda HPDE gibi ileri surus teknikleri kursalari da verse istanbul park uzerinde. Bununla birlikte zaten tur zamanlari fazlasiyla gelisecektir ve kendi arabanizdan guc veya yol tutusu avantaji olan araclari gececeksinizdir. Baktiniz ki tur zamanlari daha fazla dususe gecmiyo iste o zaman daha guclu arabalari dusunmeye baslayabilirsiniz.
    Nacizhane fikirlerim bunlardir.

  14. #71

    Üyelik
    Mar 2007
    Yaş
    48
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    116
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Escort WRC METİN ABİ Bu siteyi ve arabayı iyi incele ne demek istediğimi anlayacaksın. Bu araba sadece pist için hazırlanmış kasasıda hafifletilmiş 1147 kg sıralı şanzıman 6 ileri büyük frenler 8 enjektörlü ve 541 hp bu bile 2 dakinanın altına inemez.

  15. #72

    Üyelik
    Mar 2007
    Yaş
    48
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    116
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

  16. #73
    Gunes G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    46
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    1.249
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ya neyin pesindesiniz, cikartin aracinizi takin transponder'i yapin surenizi isminizi yazalim listeye. Bunun disinda su konusulanlarin alayi faraziye, vakit kaybi. Varsayimlarla konuyu kirletmeyin, konuyu hazirlarken amac rekabeti arttirmakti, maval okumak degil.
    You call it turbo lag , i call it foreplay ...

  17. #74
    TechTurkey ef186 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    47
    Şehir
    İstanbul / Newjersey
    Mesaj
    11.699
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    146 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Birdaha mesajları temizlemem üyeleri temizlerim son kez rica ediyorum konu dışında polemik yaratacak herhangibir yazı yazmayınız .
    Bu son uyarımdır .
    Intercity Istanbul Park
    Caterham Türkiye
    OMP Türkiye
    Pist Günleri
    Intercity Endurance Cup
    Intercity Clio Cup
    Intercity Megane Cup
    Intercity Caterham Cup

  18. #75
    Low-Rider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    21.932
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    50 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Buğra bayram sonrası tarih belli mi?

  19. #76
    TechTurkey ef186 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    47
    Şehir
    İstanbul / Newjersey
    Mesaj
    11.699
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    146 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Low-Rider Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Buğra bayram sonrası tarih belli mi?
    Suan ici belirlenen bir tarih yok . Bakalim kismet
    Intercity Istanbul Park
    Caterham Türkiye
    OMP Türkiye
    Pist Günleri
    Intercity Endurance Cup
    Intercity Clio Cup
    Intercity Megane Cup
    Intercity Caterham Cup

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •