User Tag List

Sayfa 3/5 İlkİlk 12345 SonSon
82 sonuçtan 39 ile 57 arası

Konu: 2014 İtalya GP

  1. #39
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı B16 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    +1000

    Sonuna kadar katılıyorum siz'e İstanbul Park'ta canlı izlemiş biri olarak o muhteşem sesleri duyan biri olarak tabii ki bu motorlar, bu kurallar eskisine nazaran 'BERBAT' ama benim demek istediğim geçmiş ile yargılıyarak yapabiliceğimiz birşey yok. Şöyle ki, teknoloji geliştikçe, gelişiyor ama pist rekorları hala eskide. Bernie amca Monza'ya bile rest çekebilicek kadar kafayı sıyırmış biri dün Serhan Acar açıklamaları okudu. Bugün'e göre yargılarsanız bu sezon'a göre yargılarsanız neden beğenmediniz?
    Eğer ki eskiye göre yargılıcaksak bu sezon Formula 1'in bütün yarışları 'BERBAT' ama sadece bu sezon'a göre yargılacaksak bu yarış zevkliydi.
    Formula1 sizce şu anda 'top racing organization of the world' mu hala? sıkıntı burada, mesele zevk almak ama neyden zevk almak? F1 in zevk alınacaklar listesi bellidir, ben karting izlemiyorum ki? çok daha zevkli karting yarışları olduğuna eminim... ben dünyanın en üst yarış organizasyonunu izlemek istiyorum, aldığım zevk de, Ros ona çarpmış Ham ona çemkirmiş, Vettel pasif kalmış, Ferrari başkanının istifası istenmiş değil...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  2. #40

    Üyelik
    Aug 2014
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.376
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    58 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı ghibli06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Formula1 sizce şu anda 'top racing organization of the world' mu hala? sıkıntı burada, mesele zevk almak ama neyden zevk almak? F1 in zevk alınacaklar listesi bellidir, ben karting izlemiyorum ki? çok daha zevkli karting yarışları olduğuna eminim... ben dünyanın en üst yarış organizasyonunu izlemek istiyorum, aldığım zevk de, Ros ona çarpmış Ham ona çemkirmiş, Vettel pasif kalmış, Ferrari başkanının istifası istenmiş değil...
    Eskiye oranlarsak Top Racing değil, şimdiye bakarsak hala sürüclerin yarışmak için can attığı bir organizasyon. Biz her ne söylersek söyliyelim eski Formula 1'i mumla arıcaz. Karting yarışı aramanıza gerek yok IndyCar serisi sizin istediklerinizi barındırıyor. Saf yarış, ölümüne rekabet hatta IndyCar yarışçıları Formula 1'i kız yarışı gibi bulduklarını, birbirilerini geçmek için bile neredeyse izin istediklerini söylüyorlar. Ben önümüzde ki seneden de umutsuzum yeni kurallar'ı okumuşsunuzdur umarım. http://www.serhanacar.com/haber/356/...C5%9Fiklikleri

    Biz, siz, onlar herkes eski F1'i arıcak hemde mumla ama yapabiliceğimiz birşey yok.

  3. #41
    Kahn23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2013
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    9.121
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    24 Post(s)
    Tagged
    2 Thread(s)
    Ben size Top racing olarak zevk alacağınız yarış söyliyim.

    Kesinlikle LeMans 24Hours.. Son 3 senedir neredeyse Tv'nin verdiği tüm yarışları izledim.
    Özellikle Eurosport spikerleri bu işi yapan en iyi adamlar. Serhan katıldı bikaç kere canlı yayına. Kendisi bile son zamanlarda beğendiğini söylüyor.

  4. #42

    Üyelik
    Aug 2014
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.376
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    58 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı Carolita1907 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben size Top racing olarak zevk alacağınız yarış söyliyim.

    Kesinlikle LeMans 24Hours.. Son 3 senedir neredeyse Tv'nin verdiği tüm yarışları izledim.
    Özellikle Eurosport spikerleri bu işi yapan en iyi adamlar. Serhan katıldı bikaç kere canlı yayına. Kendisi bile son zamanlarda beğendiğini söylüyor.
    Bir türlü denk gelemedim. Youtube aracılığı ile izledim 1,2 video ama pek kesmedi.

  5. #43
    Kahn23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2013
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    9.121
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    24 Post(s)
    Tagged
    2 Thread(s)
    Alıntı B16 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bir türlü denk gelemedim. Youtube aracılığı ile izledim 1,2 video ama pek kesmedi.
    Ya zaten çok komplike bir yarış. Normalde 1-2 yarış kısa izlersen kesmez. Özellikle gece kısmı atraksiyonu bol olur.

  6. #44

    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    1.675
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kurallardaki fren diskinin dönme hızı lastik ve porya ile aynı olacak diyor. Şu anda farklı mı ? nasıl oluyor ki ?

  7. #45
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    4.287
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hamilton ile rosbergin pilotaj analizi yapılmış.monza için

    lesmo virajında hamilton rosberge göre ortalama 18 km daha hızlı giriyor.
    daha hızlı dönmesi daha iyi tur süresi sağlıyor.
    Viraj çıkışında gaza daha az yükleneceği için daha az yakıyor
    rosbergden zaten hızı yüksek olduğundan daha az kers kullanıyor
    tekrar hızlanmak için rosberg kadar zorlamadığından arka lastikleri daha geç aşınıyor
    arka lastikleri daha iyi durumda olduğu için fren dengesini rosbergin aracına göre daha fazla arkaya verebiliyor.
    arkada daha fazla fren kullanabildiğinden hem sürüş stiline uygun viraj girişinde arkası rahat bir otomobile sahip oluyor,hemde ön frenlerini rosberg kadar yormamış oluyor
    ön frenler daha az zorlandığı için hızlı düzlüklerin sonunda rosbergden daha iyi frenleme yapabiliyor.

    rosberg 2 kere ilk şikanı kaçırmıştı ve sezon genelinde hamiltondan hep fazla yakıt tüketti.

    sıralama turlarında da rosberg ilk şikana gelirken ve ilk şikan sonrası kersi daha fazla kullandı ve ilk sektör zamanı hamiltondan iyiydi.lesmolarda hamilton daha hızlıydı ve lesmo 2 çıkışındaki düzlükte rosberg kadar kers kullanmasına gerek kalmadan ondan iyi zaman elde etti.parabolica öncesinde ve starta çıkarkende rosbergden daha fazla kersi olduğu için 3. sektörde de en iyi zamanı yaparak polü aldı
    2011 E90 320d & 2006 FJR 1300 & 2006 ZZR 1400

  8. #46

    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    35
    Mesaj
    2.222
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yalnız arkadaşlar siz Formula 1 den zevk almıyorsunuz yarıştan değil. Arada ki fark bu benim bahsettiğim ile. İnsanın elinden bir şey gelmeyince kabullense bundan da zevk alabilir. Referandum mu yapsın adamlar?

  9. #47

    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    35
    Mesaj
    2.222
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı initial-D Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hamilton ile rosbergin pilotaj analizi yapılmış.monza için

    lesmo virajında hamilton rosberge göre ortalama 18 km daha hızlı giriyor.
    daha hızlı dönmesi daha iyi tur süresi sağlıyor.
    Viraj çıkışında gaza daha az yükleneceği için daha az yakıyor
    rosbergden zaten hızı yüksek olduğundan daha az kers kullanıyor
    tekrar hızlanmak için rosberg kadar zorlamadığından arka lastikleri daha geç aşınıyor
    arka lastikleri daha iyi durumda olduğu için fren dengesini rosbergin aracına göre daha fazla arkaya verebiliyor.
    arkada daha fazla fren kullanabildiğinden hem sürüş stiline uygun viraj girişinde arkası rahat bir otomobile sahip oluyor,hemde ön frenlerini rosberg kadar yormamış oluyor
    ön frenler daha az zorlandığı için hızlı düzlüklerin sonunda rosbergden daha iyi frenleme yapabiliyor.

    rosberg 2 kere ilk şikanı kaçırmıştı ve sezon genelinde hamiltondan hep fazla yakıt tüketti.

    sıralama turlarında da rosberg ilk şikana gelirken ve ilk şikan sonrası kersi daha fazla kullandı ve ilk sektör zamanı hamiltondan iyiydi.lesmolarda hamilton daha hızlıydı ve lesmo 2 çıkışındaki düzlükte rosberg kadar kers kullanmasına gerek kalmadan ondan iyi zaman elde etti.parabolica öncesinde ve starta çıkarkende rosbergden daha fazla kersi olduğu için 3. sektörde de en iyi zamanı yaparak polü aldı
    Yalnız arada ki hız farkı normal değil. 18 km viraj için inanılmaz bir fark, sadece pilotaj ya da ayarları kapsamıyordur. Bunun analizini Rosberg hepimizden daha çok yapmıştır. Ama 18 km hız farkı hemen hemen aynı araçlar için çok fazla değil mi? Ricciardo 25 km fark atmış Vettel'e hız ölçüm noktasında, buda çok garip. Diğer pistlerde ki analizler ne diyor bu konuda?

  10. #48

    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    1.675
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Benim şu disk olayı kaynamasın arada ,aydınlatacak biri var mı ?

  11. #49

    Üyelik
    Aug 2014
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.376
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    58 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı bason Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yalnız arkadaşlar siz Formula 1 den zevk almıyorsunuz yarıştan değil. Arada ki fark bu benim bahsettiğim ile. İnsanın elinden bir şey gelmeyince kabullense bundan da zevk alabilir. Referandum mu yapsın adamlar?


    Bizim adımız Hıdır izliceğimiz budur.

    Serhan Acar'ın sitesine bakıyordum dikkatimi çekti ve mantıklı buldum.

    FIA neden sürekli otomobilleri yavaşlatmaya çalışıyor?

    FIA, F1´in gireceği sıkıntıyı 4-5 sene önceden görmeyi başarmış ki, seyircilerin kızdığı tek motor, motor dondurma vs gibi uygulamaları getirerek masrafları kısmaya başlamış. Bir sene içince Honda ve BMW gibi dev bütçeli üreticilerin spordan çekilmesi, bu endişelerin ve alınan kararların doğru olduğunu gösteriyor herhalde.

    Bir motor kabaca 300.000 Euro, eskiden 2 otomobil 2 yarış hafta sonunda Cuma, Cumartesi Pazar´dan toplam 12 motoru kullanıyordu. Şu anda sadece 2 motorla geçiliyor. Yani her takımın sezon boyunca sadece motor üretiminde (geliştirmeye harcanan 100 milyon Eurolardan bahsetmiyorum bile) 30 milyon Euro civarında.

    Hızlar ne kadar yavaşladı? Ben size söyleyeyim: birkaç saniye. Peki siz bu hız farkını TV´de viraj dönen otomobilleri izlerken veya İstanbul Park´ta tribünde otururken hissedebiliyor musunuz? Hayır tabii ki.

    Zaman tutma sistemi olmasa F60´ın F2004´ten yavaş olduğunu anlayabilecek misiniz? Tabii ki hayır!

    Şu anda Ferrari ile Force India birbirinin aynı iki karoser üretsin, Ferrari´ye Force India renklerini giydirin, Force India´ya Ferrari. Gidin bizim pistin 8. virajından izleyin çıplak gözle. Aradaki farkı, hayatta fark edemezsiniz. Anlamazsınız bile otomobillerin değiştiğini... Bu dediğim herkes için geçerli.

    O zaman bu birkaç saniyeyi kazanmak, her virajı 1-2 km/s daha da hızlı dönebilmek için yüz milyonlarca Avro harcayan takımların batma ihtimalini nasıl göz ardı ediyorsunuz?

    2000´den bu yana kaç tane takım battı veya el değiştirdi? Prost, Arrows, Jordan, Minardi, Jaguar, Midland, Spyker, Super Aguri, BAR, Sauber... Bunlara 2008 ve 09´da Honda ile BMW´de eklendi ne yazık ki...

    Hızlar artmaya devam etsin ve bir iki sene içinde önce dokuz, sonra sekiz takıma düşsek daha mı iyi? 8. virajı 260 ile dönen 20 otomobili mi tercih edersiniz, 265 ile dönen 14 otomobili mi?

  12. #50
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı B16 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster


    Bizim adımız Hıdır izliceğimiz budur.

    Serhan Acar'ın sitesine bakıyordum dikkatimi çekti ve mantıklı buldum.

    FIA neden sürekli otomobilleri yavaşlatmaya çalışıyor?

    FIA, F1´in gireceği sıkıntıyı 4-5 sene önceden görmeyi başarmış ki, seyircilerin kızdığı tek motor, motor dondurma vs gibi uygulamaları getirerek masrafları kısmaya başlamış. Bir sene içince Honda ve BMW gibi dev bütçeli üreticilerin spordan çekilmesi, bu endişelerin ve alınan kararların doğru olduğunu gösteriyor herhalde.

    Bir motor kabaca 300.000 Euro, eskiden 2 otomobil 2 yarış hafta sonunda Cuma, Cumartesi Pazar´dan toplam 12 motoru kullanıyordu. Şu anda sadece 2 motorla geçiliyor. Yani her takımın sezon boyunca sadece motor üretiminde (geliştirmeye harcanan 100 milyon Eurolardan bahsetmiyorum bile) 30 milyon Euro civarında.

    Hızlar ne kadar yavaşladı? Ben size söyleyeyim: birkaç saniye. Peki siz bu hız farkını TV´de viraj dönen otomobilleri izlerken veya İstanbul Park´ta tribünde otururken hissedebiliyor musunuz? Hayır tabii ki.

    Zaman tutma sistemi olmasa F60´ın F2004´ten yavaş olduğunu anlayabilecek misiniz? Tabii ki hayır!

    Şu anda Ferrari ile Force India birbirinin aynı iki karoser üretsin, Ferrari´ye Force India renklerini giydirin, Force India´ya Ferrari. Gidin bizim pistin 8. virajından izleyin çıplak gözle. Aradaki farkı, hayatta fark edemezsiniz. Anlamazsınız bile otomobillerin değiştiğini... Bu dediğim herkes için geçerli.

    O zaman bu birkaç saniyeyi kazanmak, her virajı 1-2 km/s daha da hızlı dönebilmek için yüz milyonlarca Avro harcayan takımların batma ihtimalini nasıl göz ardı ediyorsunuz?

    2000´den bu yana kaç tane takım battı veya el değiştirdi? Prost, Arrows, Jordan, Minardi, Jaguar, Midland, Spyker, Super Aguri, BAR, Sauber... Bunlara 2008 ve 09´da Honda ile BMW´de eklendi ne yazık ki...

    Hızlar artmaya devam etsin ve bir iki sene içinde önce dokuz, sonra sekiz takıma düşsek daha mı iyi? 8. virajı 260 ile dönen 20 otomobili mi tercih edersiniz, 265 ile dönen 14 otomobili mi?
    size bir örnek: 2003 senesinde MSC Monza'da kazanırken 1:20 küsürle dönüyordu, şimdiki gibi 1:24 le dönenler 16-17. sıradakilerdi... yani o saniyeler hiç de küçümsediğiniz gibi önemsiz şeyler değil... ayrıca o yıllarda KERS ve DRS yoktu, kaç saniye etki ederdi acaba? ayrıca aerodinamik kısıtlamalar da vardı şimdilerde olmayan, yani o makinelerin potansiyeli en az 3-4 saniye daha iyisi olabilirdi...

    elbette kapanan takımlar oldu ama BMW ve Honda hatta Jaguar zaten otomobil üreticisi idiler, kapatma sebepleri asla motor maliyeti değildi... Stewart,Jordan,Prost gibi şahıs takımlarına gerekli destek verdi mi ki Bernie? Bernie asla gelirin dağıtımıyla alakalı adil ol(a)madı, bütün yükü güçlü takımların sırtına yükledi...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  13. #51
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bakın buraya yazıyorum bundan 3-4 sene sonra Redbull bu işten sıkılınca hep beraber görürüz, ben son 7-8 senedeki kural değişikliklerinin, RedBull ile beraber yapıldığını düşünüyorum... hangi kural geldiyse RedBull buna hemen ayak uyduran takım oldu, ayrıca 'sadece' kendisinin aklına gelen yenilikler yaptı ve de bu ne hikmetse 'kurallara aykırı değildi'... hep en az 2-3 adım önünde oldu diğerlerinden... Bernie'nin Almanya'daki rüşvet davasını takip ettiyseniz şahsiyetini az çok anlarsınız... bu benim komplo teorim, hayatında bisiklet bile üretmemiş bir içecek firmasının son 10 yıldaki yükselişini ben şahsen 'normal' bulmuyorum...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  14. #52
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    4.287
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Fren olayı şu

    Fren diski ile tekerin aynı hızda dönmesi demek,disk frenajda kilitlendiğinde tekerin kilitlenmeden dönmeye devam etmesini
    sağlayan sistemleri engellemek.

    Yani abs benzeri bir sistem kullanmanın önüne geçmek
    2011 E90 320d & 2006 FJR 1300 & 2006 ZZR 1400

  15. #53

    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    1.675
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı initial-D Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Fren olayı şu

    Fren diski ile tekerin aynı hızda dönmesi demek,disk frenajda kilitlendiğinde tekerin kilitlenmeden dönmeye devam etmesini
    sağlayan sistemleri engellemek.

    Yani abs benzeri bir sistem kullanmanın önüne geçmek
    Şimdi anladım nedense aklıma daha fantastik sistemler gelmişti

  16. #54

    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    35
    Mesaj
    2.222
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ghibli06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bakın buraya yazıyorum bundan 3-4 sene sonra Redbull bu işten sıkılınca hep beraber görürüz, ben son 7-8 senedeki kural değişikliklerinin, RedBull ile beraber yapıldığını düşünüyorum... hangi kural geldiyse RedBull buna hemen ayak uyduran takım oldu, ayrıca 'sadece' kendisinin aklına gelen yenilikler yaptı ve de bu ne hikmetse 'kurallara aykırı değildi'... hep en az 2-3 adım önünde oldu diğerlerinden... Bernie'nin Almanya'daki rüşvet davasını takip ettiyseniz şahsiyetini az çok anlarsınız... bu benim komplo teorim, hayatında bisiklet bile üretmemiş bir içecek firmasının son 10 yıldaki yükselişini ben şahsen 'normal' bulmuyorum...
    İyi de içecek üreten adamları mı getirmiş teknik ekibe? Topladı adamları iyi bir ekip kurdu inanılmaz para harcıyor Redbull Motor ve extreme spor dallarına. Reklam için inanılmaz bir araç spor. Sadece F1 de mi yükselişte bir sürü spor organizasyonuna sponsor oluyor, takımları var. F1 de iki takımı var. Formula 1'e harcadığı parayı Ferrari, Mclaren vs harcamıyor. Renault'u ayakta tutuyor tedarikçi olarak vs. Bence o efsane dediğimiz firmaları bir içecek firması yendi diye bu kadar garip görülüyor. Bernie kaç yıldır Formula'nın başında? O zaman bende derim ki Ferrari'nin şampiyonlukları Bernie ile oldu. Çok basit bakmışsınız olaya. Ferrari nin etkisinin ne kadar olduğunu benden iyi bilirsiniz ya da Mclaren. Bu takımlar kendi istekleri haricinde bir şey olacak lobi olacak kulis olacak ve sesini çıakrtmayacak ha? Yıkar ortalığı diğer takımlar, yılda 500-600 milyon harca sonra Redbull gelsin 2 kulis yapsın araya adam soksun, bernie'yi satın alsın ki izleyici kitlesi kaybediyor F1 buna göz yumacak Bernie? Bu kadar büyük bir organizasyon da bu kadar para dönen bir yerde bana çok uçuk geliyor.

  17. #55
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı bason Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İyi de içecek üreten adamları mı getirmiş teknik ekibe? Topladı adamları iyi bir ekip kurdu inanılmaz para harcıyor Redbull Motor ve extreme spor dallarına. Reklam için inanılmaz bir araç spor. Sadece F1 de mi yükselişte bir sürü spor organizasyonuna sponsor oluyor, takımları var. F1 de iki takımı var. Formula 1'e harcadığı parayı Ferrari, Mclaren vs harcamıyor. Renault'u ayakta tutuyor tedarikçi olarak vs. Bence o efsane dediğimiz firmaları bir içecek firması yendi diye bu kadar garip görülüyor. Bernie kaç yıldır Formula'nın başında? O zaman bende derim ki Ferrari'nin şampiyonlukları Bernie ile oldu. Çok basit bakmışsınız olaya. Ferrari nin etkisinin ne kadar olduğunu benden iyi bilirsiniz ya da Mclaren. Bu takımlar kendi istekleri haricinde bir şey olacak lobi olacak kulis olacak ve sesini çıakrtmayacak ha? Yıkar ortalığı diğer takımlar, yılda 500-600 milyon harca sonra Redbull gelsin 2 kulis yapsın araya adam soksun, bernie'yi satın alsın ki izleyici kitlesi kaybediyor F1 buna göz yumacak Bernie? Bu kadar büyük bir organizasyon da bu kadar para dönen bir yerde bana çok uçuk geliyor.
    Almanya'daki davada neler oldu hiç inceledin mi bilmiyorum... nasıl biri olduğunu rahatça anlayabilirsin, davadan çekilmek için verdiği para da neredeyse bir takımın 1 yıllık bütçesi... Ferrari yıllarını 20 yıldır takip ediyorum, her sene büyük takımların önüne bir engel koydu güçlü olduğu yanlarıyla alakalı... RedBull a neden koymadı? MSC domine ederken şampiyonayı, tek takımlı tek pilotlu bir organizasyon seyirci ve para kaybeder dedi açıkça, pardon da 4 yıldır nerede? bir takımın yeni bir düzenlemeye intibak süresi nedir? RedBull neden hiç bir yeniliğe intibakta zorlanmıyor? diğer takımların aklına gelmeyen şeyler nasıl oluyor da RedBull tarafından kullanılıyor, yapılan itirazlarsa hep reddediliyor? zamanında ön kanadın yan parçaları yarış esnasında oynuyor diye diskalifiyeler bile olurdu ki parçalar statik haldeyken hareket etmiyordu, şimdiki itirazlara bakıp hayret ediyorum...

    İngilizce bilenler şu yazıyı okusunlar lütfen:

    http://www.forbes.com/sites/chrissmi...h-mark-webber/

    ferrari'nin etkisi bir zamanlar yüksekti evet, taa ki MSC ard arda şampiyonluklar alana kadar...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  18. #56

    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    35
    Mesaj
    2.222
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Redbull'un devri bitti işte. Mercedes farklı bir ligde gibi tek başına götürüyor şampiyonayı. Değişen ne oldu? Yenilik dediğiniz zaman Brawn GP şampiyon oldu bambaşka bir F1 çağına girildi sonra ki sene şampiyon oldu Redbull ve gerisi de geldi zaten. Redbull için illegal denildi bir çok kez, yok çekiş kontrol var falan filan, yok motor haritalama vs. Bunlar basına yansıyanlar. Diğer takımlara yapılan kaç itiraz var acaba? Kanatları esnek dendi bunları inceleyen komisyonlara güvenmiyorsa diğer takımlar neden gıkını çıkartmadı diyorum bende işte, neden? Redbull onlara da mı para yedirmiş. Bernie gibi bir adamın hala Formula 1 de söz sahibi olması yanlış orası ayrı konu ancak F1'in ne kadar kirli bir spor olduğu zaten biliniyor. Ajanlık davaları vs bir sürü olay var tarihte. Sanki herkes temizde bi Bernie kaldı. Adam ne kadar süredir böyle yönetmiş Formula 1? Bunun Redbull ile alakası yok adamlar sadece ortama ayak uydurmuş. 4 sene sonrada Mercedes ile ilgili böyle şeyler çıkacaktır. Taraftar olmak ile fanatik olmayı karıştırmamak gerek sizi tenzi ederim ancak bunların bu kadar büyümesi Redbull ve Vettel isimlerinden kaynaklı. Mclaren ya da Ferrari, ne bileyim Renault, Mercedes olsa, Schumacher, Alonso, Hamilton olsa kimse böyle konuşuyor olmazdı.

  19. #57
    Mutu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2008
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    38 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1.3 den hamiltona bahis yapıp, geriye düşmesinden sonra telaşlanan bir ben miyim?

    Dışarda olduğumdan yarışı izleme de fırsatım olmadı. Çok zor anlardı ros'u geçerkenki bölüme kadar. Şimdi indiriyorum bakalım, baştan izleyeceğim.
    Instagram: mutusgarage

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •