Yanlış bişey göremedim ben.
Printable View
Ben gördüm, video da yanlış olan, s3'ün hotlap atmamasına rağmen o viraja hızlıların çizgisinden girmesi , tabi arkasından akan trafigi aksatmamak için iyi niyetli yaptıgı bu hamleyi yanlış zamanda ve yerde yapması.. Yavaş bir tur yada soğutma yapıyorsa,daha geniş girip, çizgi takip etmeyebilirdi. Ama kötü niyetli bir hamle değil,tamamen zamanlama hatası.
Bu tarz durumlar çok yaşanıyor malesef. Yani önündekinin yol verip vermeyeceği, ne taraftan geçsem daha iyi olur, vs. baya karışık. O yüzden bu tip durumlarda arkadan gelenin yavaşlaması lazım. Zaten şu durumda 11.virajın içerisinde geçmek yasak değil mi? Yasak. Öndeki yol verirse geçilebilir o ayrı. Ama yol vermek zorunda değil. Yol vermek zorunda olmadığı içinde yol verecekmiş gibi düşünmemek lazım :)
Bir şey söylemek istiyorum; hızlı geliyorsunuz arkadan doğal olarak, öndekinin hatası 4'lülerini yakmamış olması ona da okeyim. Ama yine de adamı viraj içinde geçmiş olacaktınız öyle değil mi? Bu tarz sorunların önüne geçmek için viraj içinde adam geçmeyiniz diyor Buğra. Hatırlatmak istedim. :)
Tamam uzatmayın müdahil olmayın ! Konuyu kapattık. Buğra beyle konuştuk zaten, dışardan yorum yapmayı ne cok seviyorsunuz be
Sol yerine ki sizin virajdan çıkış noktanızın gerisi s3 ün konumu yani ideal çizgiyi kurtarıyor gibi görünüyor videodan, sağa geçmesinden daha az tehlikeli. O hızla ayak frendeyken sert sol yapsanız orada direk pist dışında kalırdınız.
Ama S3 ün olayı Mehmet ve Orçun'un da dediği gibi, yanlış zamanlama, uyarısız hareket hali.
Geçmiş olsun, ortalık gerildi biraz ancak takılmayın o kalabalıkta olası şeyler bunlar. Daha temkinli olmakta fayda var daima :)
Bu iste bir yanlışlık olmalı. Hangi araba ile çok merak ettim. Ben Speciale ile 2:11 yaptığım bir turda 11e yaklaşma süratım max. 218kmh (GPSden alınan veri) Biraz lift off ile apeks süratım 211-211kmh ve ilahaki sola açılmak zorundayım. Hadi diyelimki arabayı tam limitlerinde kullanamadım ve çok iyi bür sürüş ile 9-10dan daha iyi çıktım ve süratım olsa olsa en fazla 225 olur ve bu arabanın bu haliyle 11i sola iyice açılarak ve soğuk terler dökerek döneceği limit TrofeoR lastiklerle 215-218kmh geçemez.
Hal böyleyken, hangi stok araba 10dan çıkıp 11e 220 üstü ile gelebiliyor, apeksi 220 ile alıp birde çıkışını rahatça yolun ortasından yapıyor gerçekten bilmek isterim. demekki solada açılıp iyice zorlansa 11i 225 ile geçmekte mümkün ki bence bu standart bir arabada imkansız.
Ya göstergede ciddi bir hata var yada araba slick lastikli bir 488GT3 veya benzeri klasta bir araba. Zaten bu dediğiniz yapılabiliyor olsa genel pist rekoruda kırılmış olması gerekirdi. Gerçekten çok merak ettim.
O zaman, göstergeyle gerçek sürat arasında bayağı fark olmalı
Abı forum bılgılensın dıye yazıyorum,(konu muhattabı Zekı yazıcaktır)bıraz once telde konustugumuz gıbı,Zekı burada "kadran" suratını yazmıs,sız "gps" verılerını.Yanı cupranın kadranı 10-12km fazla gosterıyor :)
Buarad bu yenı nesıl hothatch ler fena abı,ıkı tanesı var bende,apexlerde SS darlıyorlar :)
GT3 ve 458 ıle apex hızlarıma bakıyorum,Megane cup ve Leon ıle olanlar ınsanı sasırtıyor. Allah bu araclar 160 lardan sonra yavaslıyorda SS surelerını yakalıyamıyorlar,yoksa 400.000euro verıp alınan aracın suresını yakalaması fena ....
Yuruyeni yapili motoru yazilim vs stage 1 astra h gtc 11in apexine kadranda 200 ile cok rahat giriyor, gps 180+,
11i kadranda 220 ile apex donmek atla deve degil
Şahin yanlar apaci olur m3 yanlar drift olur, rolling mujabbeti pist muhabbeti ayrimi da bunun gibi, sidik yarisi ikisinde de var ama iste guya kalite farki var...
Sen yaparsin barbekü o yapar mangal hesabi lol
Murat Abi, önden çeker 150bin liralık arabalar 40-50 TL harcamayla (jant lastik intercooler coilover fren vb. ) pro sürücüyle uygun koşullarda 2:15 yapabilir hale geldi. Islakta hızlı 2 pist günü pilotu arabayla daha 2nci çıkışlarında, alışmadan, setup oturmadan 2:20 yaptı. Feci durumlar :)
Coıl(3000 euro)
Fren(3000 euro)
Cooler(1000 euro)
Fıltre (900 euro)
Yazılım (300 euro)
Lastık(1200 euro)
Jant (2000 euro)
Egsoz (komple 2000 euro)
Kıl tuy seyler vardır ama onlarda 500-1000 euro tutsa 14.000 euro yapar. Bu lısteye azaltıp cogaltmak mumkun. Cokmus be :(
Şimdi şöyle açıklayayım Murat bey , bizim ibrelerdeki sapmalar SS araçlara göre özellikle yüksek hızlarda bayağı fazla. Mesela ben ibrede 100 sabit giderken gps hızım 97 oluyor kesin ölçtüm ama bu %3 demek değil çünkü bu 200 le giderken 194 değilde 192 oluyor(bu rakamı attım örnek için). Yani ben ibrede 217 km/h hızı gördüğümde 11 in sağ apeksinde tahmini söylüyorum 205+ sanırım 208 kmh falan gibi bir hızda oluyorum. Lastik cup2 yürüyen tamamen standart. Bu hızda dönme sebebimde daha fazla hızlanmaması orada yani tahminimce +7 8 km civarı hızlı da olsa tamamen açıldıktan sonra ecel teri dökmeden döner hatta trofeo ile daha rahat dönecektir çünkü tam açılmadan da dönüyor gps te 208 civarı bir hızda mecbur kalınca. Bizim en büyük sorunumuz bir supersport kadar hızlanamamamız ve duramamamız. Birde lastik tabanı faktörü var ki 225 taban lastikten bahsediyorum bu hız örneğimde bir supersport gibi 285 305 taban falan lastik takabilsek (hızlanmadaki - etkisini yok var sayarak) çoğu supersporttan daha hızlı dönmek mümkün yeni nesil hothatchlerle. He şöyle düşünün ben oraya ibrede 217 ile deyip 11 sonunda frene basmadan ibrede 240lı bir rakamı bir sefer gördüm bir daha da görmek istemem açıkçası çünkü duramıyoruz asıl ecel teri orda atılıyor :) ss lerin asıl farkı gitme ve durma ve bunu ısınmadan daha çok sefer yapabilmeden kaynaklı yani.
Egzos az bile olmuş Murat abi.
Ben Megane 2 RS için komple Supersprint aldım. Şimdiki haliyle bile 6000'i geçti ki bi 2000 lirası daha var acil olmayan. (Bu 6000 lira da BTG'den indirim yapılarak ulaşabildiğimiz dip rakam.) Onları da getirirsek 8000'i hayli hayli geçmiş olacak.
Egzos 2000 EUR derken napıyorsunuz titanyum mu taktırıyorsunuz yahu?
Kokulu çay kutusuna oyil ketç ken yapılan konu nerede, ben orada takılacam. Pis zenginler.
Evet benım Megane da da komple supersprınt var,fıyatı az olmus.Cupra da Mıltek var komple.
Zekı guzel anlatmıssın... SS ler yuksek sure-atte kontrolu daha kolay,hızlı gıtmekte alısınca kolay.Ama onden cekere bu kadar yuk,sorunlar getırıyor.
Receteyı yazmıstım.buraya da yazayım;Duz vıtes-Sub8 paketlı-tek kapı cupra artı bu set up. Olumcul olur.(cam tavansız)
sub8'in frenleri sanmıyorum Murat'a artık yetsin.
Yeter yahu,gayet etkılı.
Zekı;vızyon o kadar ıste. Duz fites araba satmaz- Sunroofsuz araba olmaz. Muzık sıstemlı kıl tuy aksesuarlı olmalı... Falan fılan...
İşlev gördükten sonra ne farkı var? Hoşuma gitmesede erh nin gıyabında konuşacağım onun da hoşuna gitmez bu durum biliyorum ama hatrım var gönül koymaz, kendisi de roll'cüydü simdi ketç ken in kralini üretti satıyor, kullananlar çok memnun, piste hazirladigi arac da ortada...
Demem o ki bu kadar ön yargılı olmayalım ufku bu kadar dar tutmayalım..
Açıklamalar için teşekkürler. Doğrusu kadranla gerçek sürat arasında bu kadar fark olcağını tahmin etmedim. Ama bence forumlarda çok sapması olan kadran sürati ile şu viraj şu hızda çok rahat alınıyor diye örnek vermemek lazım. Bu işe yeni başlayan ve kadran sürati doğru olan biri için tehlikeli olabilir.
Çok doğru bir noktaya değinmişsiniz ancak bence ufak bir eksik var o da şu, birincisi hem kadran hızı ile reel hız farkını bilmemek pist koşan biri için bence cahillik, ikincisi ise buradan okuduklarıyla tecrübe edinip o viraja o hızlarda girmeyi düşünmek apayrı bir cahillik ;)
Beni ne kadar taniyarak bu kaniya vardiniz bilmiyorum ancak ben alinti yaptigim sahsin bilgisini sorgulamadim, yazdigi cevabi dikkate alarak ve kim oldugunu bilmeden sadece bence diyerek yorumumu dile getirdim.
Oyle yalmistir boyle yapmistir oylesindir boylesindir diye varsayimlarda bulunmamanizi size sizi tanimayan biri olarak ama bu postunuza istinaden tavsiye ederim.
Kaldı ki aslında alınti muhatabının dahil olması gereken bir konuyken siz balıklama atladınız diye söylüyorum, beyfendi madem sizin dediğiniz kadar hakim olaya (yani pist odaklı biri), bu durumda kadran ve gps farkını bilmemesi çok doğal, bu güne kadar tüm süreleri gps odaklı aldıysa.. ancak burada doğan soru da şu; size ne oluyor?
Bu konu neden bu kadar gerildi anlamıyorum. Önceden gelen kişiler arasında oluşan negatif elektrik burada benzini alevlendirmiş. Yapmayın lütfen başka şeyler konuşalım.
Misale tam slick ile çıkmayı düşünen var mı FWD araçlarda? Semi slick ile 2:15 yapılır mı. 400 hp lerde stabil yürüyen FWD bir araç ile slick ile 2:10 zorlamak isteyen var mı ?
Çünkü çok düşük güce sahip Alfa 156 yarış aracı cage süspansiyon full slick ve profesyonel yarış pilotu ile uyması gereken kurallara rağmen 2.04 yaptı. Daha özgür ve çok daha hızlı otomobiller ile 2:10 lara yaklaşılabilinir.
@OrcunInce
Bu rollcu pistci olayini veya sikintini ben cozemedim. Sen diyosun ya su kadar piste ciktim sole yaptim bole yaptim diye.. boyle bi sayginlik mi kazanmaya calisiyosun anlamadim.. kraldan cok kralciligi birak bence. Cunku soylemeye calistigin sey dogru bile olsa bu tavirla Malesef itici oluyor soylediklerin. Konuyla alakali degilim ama bu da izleyen ve rahatsiz olan bir goz olarak burda dursun
Üslup sıkıntısı var bazı insanların. Oradan çıkıyor herşey. Özünde ve birebirde çok iyiler anladığım kadarıyla ama bunu yani kafadaki düşünceleri doğru düzgün klavyeye yansıtabilen kişi sayısı çok az.
Bi de buna orada burada gıcık kapılacak olaylar ya da durumlar eklenince başlıyor mevzu :)
1) Rollingci ve pistçi olarak ikiye ayırmıyorum burada bir anlaşalım. Ben de rolling yaptım, gerektiğinde de yapıyorum. Olay rolling yapmak değil, sonrasında dönen dedikodu ve kava - gürültü. Bu yüzden bu örneği veriyorum ve bu noktaya gelmeyelim diyorum.
2) kralcılık? murat abiyi falan mı koruduğumu düşünüyorsun? kendisinin yüzü burada, daha dün tartıştık. ayrıca forumda pist ile ilgili en büyük kavgayı da kendisi ile verdim, sen o dönem pistte değildin ama konusu var bulabilirsin.
3) bu forumda hepinizden çok pist konusunda yardımım dokunmuştur insanlara. hepsinin de yüzleri burada. gerek parça bulmak için, gerek çizgisine yardım etmek için, gerek motivasyon için.
4) son olarak; burada hiç bir zaman ben şöyle süre yaptım, bunun içinden şöyle geçtim demedim. hatta çizgi öğrenmek isteyenler için sunum hazırladım, 4 sayfa uzun uzun anlattım. pisti sahiplenmek için kralcı olmana da çok hızlı araban olmasına da gerek yok, kültüre bir şey katman yeterli.
umarım demek istediklerimi anlatabilmişimdir.
Bosuna havanda su dovuyorsunuz beyler. Baskasinin yazdiklarina ve yapacaklarina cahillik de ne demek. Cahil dediginiz adam gecen aya kadar pist rekoruna sahipti stock frenlerle. Yariscilarda cahil zaten o yuzden surekli olarak daha hizli donmeye calisiyorlar. Beyler bi b.k ureteniyorsunuz bari uretmeye calisanlarin yapmak istedikleri icin cahilce yorum yapmayin.
Seviyeli oldugu taktirde tartismanin kimseye zarar verecegini dusunmuyorum hatta tam tersine herkese katki saglayacagini dusunuyorum. Bu yuzden istersen rollde istersen pistte farketmez yeterli seviye dusmesin..
Hayir ben murat enginle ilgili bisey soylemedim. Sadece herkesin yerine konulara baliklama atlayip ukala uslubunla yazdigin yazilardan bahsettim. Ayriyetten hala ayni seyi yapiorsun sen yoktun fln gibi sozler :) sen yokken ben forumlarda vardim o zamanlardan bilirim forumlarda nasil konusulmasini rahat ol ;) sene 2002 de draglara araba hazirlardim pistlerde de vardim da track kosmuyordum ;) napcaz simdi? Kim daha eskiyse o mu bildi herseyi kazandi? Anlatmak istedigimi anlayabildin.umarim.. uslup farkli bisey ve insanlara nasil hitap edecegini bilmek en buyuk erdem..
Tamam en cok sen yardimci oldun herkese.. iyi guzel tebrik ederim hatta tesekkur ederim.. sunumlarindan da yararlanan herkese de ne mutlu.. ama bu seni insanlari boyle yazarak siniflandirmaya veya kendince assagilamana hak taniyor mu ? Ben cok yardim ettim ben bole yazarim mi demek bu ? Farkettiysen tek yazdigim sey uslubun ve hitap seklin. Yazdiklarinin dogru yanlis olduguyla ilgili hicbisey soylemiyorum cunku senin fikirlerin. Hakli oldugunda bile bu hitabetle baskasindan boyle bir tepki aliyorsun.. sana kime nasil davranacagini soylemek haddime degil ama burasi hepimize acik ve hepimize yonelik bir yazi yaziyorsan bende ayni sekilde rahatsiz oldugum seyi soyleme hakkina sahip goruyorum kendimi.
Sn. KVNC
Cahillik konusunda beni hedef almadığınızı sanıyorum. Eğer öyleysede bunu bilmemek cahillik değil. Çoğu arabanın reel hızıyla kadran hızı arasında makul farklılıklar olacaktır, buda gayet normal ama bu hiç zaman 10-15kmh farklı olmaması gerekir. Arabayı standart donanımından çıkarıp, farklı çap lastikler vb işlemler ile veya kalibrasyonu yanlış hız göstergeleri bu farkın kabul edilebilir sapmalarında dışına çıkması ve bu süratlerin buralarda yazılması normal değildir. Çünkü bu değişkenlik her arabada her setupta başka hızlar verebilir. Bir arabada reel sürat kadrana göre -15kmh iken başkasının arabasında -5kmh olabilir veya tam tersi belkide reeel sürat kadrana göre dahada fazla çıkabilir. Limite yakın sürüşlerde viraj içi hızlarda 3-5kmh fark bile arabayı yoldan çıkarmaya, spin veya çok ciddi kazalara yol açabilir. Bu yüzden kişilerin kadran sürelerini doğruymuş gibi paylaşması yanlıştır diyorum.
Benim uyarım bu işe yeni başlayanlara idi veya arabasının ve kendinin limitlerini tam olarak bilmeyenler içindi ki bir çoğumuz öyleyiz. Aynı futbolda olduğu gibi futbolu ve hakemliği en iyi biz biliriz ama uluslararası platforma çıkıncada boyumuzun ölçüsünü hep alırız. Motorsporlarındada durum hiç farklı değil, caddede herkesten iyi biz gazlarız, pistte bizden iyi pilot yoktur, teknik konuları, araba setuplarını en kıralına öğretiriz, ama yurtdışında ciddi başarı varmı dersen ???
Ben %100 emimiki bu forumu izleyen bu işe yeni başlayan veya kendini geliştirmek isteyen bir çok kişi buraya yüklenen videoları ve paylaşılan verileri yanlış yorumlayabilir veya bilemiyebilir. Örneğin bir kişi yahu ben 11i 200 ile fena dönmüyorum, bak, adamın teki 220 ile rahat dönüyormuş hemde çıkışta ortada bile kalıyormuş, dur şimdi bir dahaki track dayde 210 ile gireyim dese ve bu arkadaşın kadranıda reel sürate çok yakın gösteriyorsa, Ne olacak?? Sonuç belkide facia. Bunun ismine ister cahillik ister eğitimsizlik değin fark etmez. Trafik, iş vb kazalarında dünya rekorları kırılan ülkemizde, bu çok bilmişlik, bize bir şey olmaz saplantısı ve cahillik her yerde her faaliyette mevcut. Bu yüzden bunları pisttede beklememiz ve yanlış sonuçlara az bir ihtimalde yol açabilecek paylaşımlardan uzak durmamız lazım derim.