Simülasyon kavramı genel bir isim tabiki. Yarış sim i var , tır imi var , çiftçilik ve balık tutma simülasyonu bile var :) Simracing ise işin motorsporları ile alakalı olan bölümü . Burada simülasyon kavramının geçmesi haliyle gerçekteki faktörlere yakınlığından dolayı kullanılmakta. Gran Turismo bu işin öncülerinden. Genel anlamı ile bakınca yarış simülasyonu adı altında çıkan oyunların ( Aslında artık oyun olarak adlandırmıyoruz ama şimdilik oyun diyelim :) ) kendi aralarında da " simcade " ya da " hardcore sim " şeklinde ayrıldığını görüyoruz . Gran Turismo , Forza Motorsport , Codemaster Formula 1 gibi oyunlar simcade sınıfındayken , iracing , rfactor , assetto corsa gibi oyunlar ise hardcore sınıfına girmekte. Burada simcade tam olarak ne demek derseniz , harcore sim lerdeki gerçekçi fizik yapısının biraz daha kolaylaştırılarak genel kullanıcıya daha çok hitab etmesi diyebilirim . Ama genel olarak bakınca her ikisine de frenaj, apex, yarış çizgisi , hız taşıma vs gibi motorsporlarında daha hızlı gitmek için yapılan şeyler uygulanmakta. Bu işi Gran Turismo da daha rahat yapabilirken , iracing ve rfactor gibi simlerde daha zor ve gerçekten yetenek ve teknik gerektirecek şekilde yapıyor olmanız .
Şu an espor dalında yarış simlerindeki en büyük organizasyonu Formula1 kendi oyunu üzerinde yapıyor. Hatta geçen günlerde pilot seçimleri için draftlar yapıldı. Cem Bölükbaşı , Toro Rosso tarafında draft edildi. Yine ülkemizde bu tarz organizasyonlar yapmaya çalışan arkadaşlarımız da mevcut. Yakın zamanda daha farklı noktalara geleceğini düşünüyorum.