Şahsi düşüncemdir ama 6.40 dizel bir aracı piste çıkmak için alacak kişi bence piste çıkmasa ilk yaptığı mantıksızlığı mantıklı hareket ile absorbe ederek gönülleri kazabilir. :)
Printable View
Şahsi düşüncemdir ama 6.40 dizel bir aracı piste çıkmak için alacak kişi bence piste çıkmasa ilk yaptığı mantıksızlığı mantıklı hareket ile absorbe ederek gönülleri kazabilir. :)
Katılıyorum size, bende 6 serisi veya Panamera gibi araçların dize alınmasını pek mantıklı bulmuyorum fakat bu örneği ''dizel araçlar piste çıkmasın'' tezini savunanlara karşı vermek istemiştim. Sonuçta az da olsa performans odaklı dizellerde mevcut, mesela Panamera 4S dizel.
Tam ifade edemedim sanırım kendimi, üzgünüm. Ben dizel olarak değil aslında daha çok araçların pist odaklı olmadığını ifade etme amacı ile bu cümleyi kurmuştum. Keyif amaçlı elbette söz konusu araç ile de piste çıkmak mümkün ama piste çıkmak için araç alacağım diyen kişinin gidip 6.40d alması bana mantıklı gelmiyor zira bende A7 kullanıyorum ve şimdi pist için tike, tike konfordan prestijden vazgeçerek... Brz Mini 2.0 Cupra Focus Rs A45 gibi araçlara bakmaktayım.
Sorma, sorma demin TDK'dan aradılar... Yılın devrik ödülünü vereceklermiş. :)
tartışmanın ortasına geldim velakin bilgi almak istiyorum. motoring weekend'de taksi seansından bahsedilmiş; diğer pistlerdeki gibi otomobillerde yolcu koltuğunda pist turu atmaktan mı bahsediyoruz, ücreti ne kadar, otomobiller neler, nasıl kayıt olabiliriz?
Buğra Bey'in nicki neydi yahu?:confused:
@ef186
özellikle dumanlı yazılım yaptıranlar var..marifet sanıyolar..hatta arabalarını yıkatırken arkasını yıkatmıyolar..duman bir nevi rütbe gibi bişey bunlarda..sanırım karbonmonoksit solumaktan sağlıklı düşünemiyolar..
dizel araçlardan çok iyi hp ler çıkabiliyo ama devir çevirememesi deviri geç çevirmesi falan ruhsuz bişey çıkıyo ortaya..benzinli turbo olsun 50hp düşük olsun.. bu iş keyif işi dizelde o ruh yok keyif vermiyo..
ctesi 2 seans aldık bakalım..hava güzel olur umarım keyifle gazlarız...
pist etkinlik sunduğu imkan vs çok güzel..belkide alternatifi olmadığı içinde güzel geliyo olabilir..emsali yok..bu konuda bi ingiltere bi almanya olmaya 80 yıl uzağız şu anki pist ile ilgili tek şikayetim seansların zamanlarını kaydırıyolar..23 haziranda ikinci seans en sona atılmıştı bizden sonra olması gereken cup yarışı yağmur nedeniyle erkene alınmıştı..bizde paramızla giriyoruz sonuşta ve para kolay kazanılmıyo..kimse pisti bize babasının hayrına lütfetmiyo..ne yazıyosa o uygulansın,hak yenmesin..
Dizel araç işinde artık bellı bır tepkı ve bılınc olmustur umarım.
Cmtesı pazar pistteyım,ınsallah sorunsuz gunler olur bızım ıcın....
En azından bu haftasonu olacak pist günlerinde giren araçları sokmadan önce gaza bastırıp dumanına göre uyarı verilebilir "sonraki pist günlerine bu şekilde gelmeniz halinde içeri alamayacağız" denebilir.
Cumartesi 2 seans pistteyim. Hayırlısı bakalım umarım çok trafikte kalmayız da güzel süreler çıkarabiliriz :D
internette kayıt halen açık..dolmadı heralde. yada 4 seanslık kayıt dolduracaklar !! limiti nedir araç sayısının bilen varmı ? 4 yerine 2 seans var,4 seanslık aracı 2 seansda piste çıkartırlarsa trafikten süre falan çıkmaz..
Yarın kimler orada? Burada yazan kimseyle yüzyüze tanışmadım, bir ara denk gelsek güzel olur. 997T/Murat, öğleden sonra senin olduğun standlardan birinde belli bir saatte olabilir mesela.
Pazar oradayım
yarın cok kişi ordayız
Ben piste çıkmak yerine girişte maske satmayı düşünüyorum... Üj jeş üj bej derken yolumuzu buluruz. :D
Park ta ortam çok güzel ve dolu,tereddut eden gelsin hava harika
Güzel gündü valla yorgunluğa değdi, sabah 8 de kapıyı açtım resmen :D
Yüzyüze tanışmayıp forumdan konuştuğumuz arkadaşlarla tanıştık, önceden tanışıp göremediğim insanlar olmuş o üzdü :D
@orhansah abi 2 sene sonunda sticker verebildi :D
Bugün ne yazık ki piste çok geç gelince ancak akşamüstü son seansa briefing saati yetişebildim ve kimseyle tanışma fırsatım olamadı. 22 derece civarı hava sıcaklığı bir önceki haftanın neredeyse 30'larına göre çok daha iyiydi. Trofeo R'lar geçen hafta sıcakta yıprandı biraz ve önden kayma vardı. Bu hafta düşük sıcaklığın yardımı yanında daha negatif kamber açıları ve ön balataları sarı ebc, arkaları mavi ndx yaparak çok daha dengeli viraj ve frenleme elde ettim. Her iki hafta da araçta 2 kişiydik. Geçen haftaya göre 4-5 saniye daha iyi sonucu 3 turda görünce çok şaşırdım. Pistte herhalde 20 civarı araç vardı ama kendimi en arkalara bıraktım, 2 tur az tempo ısıtma ile gidince hiç trafikle karşılaşmadan tur atmak daha da keyifli oldu. Dumanlı dizellerle karşılaşmadım bu hafta.
Daha sonra etrafı gezme fırsatı buldum ve harika bir organizasyon olmuş. Caterham'larla drift taxi herhalde en ilgi çeken bölümlerden biriydi. Birçok marka ve kulübün bir araya gelmesi de çok başarılı. Cumartesi kalabalık içeriye gelmek istediği için 3 şerit sıra vardı girişte, yarın daha da fazla sıra olacaktır. Gidecekler çok geçe bırakmasın derim.
Cumartesi A ve B seanslarına katıldım gayet keyifli geçti. Hava araçlar için iyiydi. Ortalama seanslarda 20 araç vardı. Şansıma hızlı araçların arasında olduğum için çok trafik sıkıntısı çekmedim ama tabii gene de hızlı süreye koşarken bir kaç trafik ve sarı bayrak yüzünden hızlı turları bıraktık. Beklediğim süreleri alamadım fakat kendi rekorumu biraz daha aşağıya çektim.2:33:400 olan süreyi 2:33:035 e kadar düşürdük ve her boş turda istikrarlı 2:33 leri görüyorum :) 2 seans da 5-6 tur limit gittim artık lastikler yavaş yavaş yeter demeye başladı. Trofeo R' ların sonuna geldik. :) Ama artık kilit şart.. yok yani farklı farklı şekillerde çizgi deniyorum ama süreyi bıraktığım yerler hep viraj ortası ve viraj çıkışlarında kafa aça aça boşa dönen lastikler :) bu sezon artık böyle gider max 1 saniye daha altını görebilirim. Yeni sezonda kilit ve coil ile hedef 2:29 diyelim. Videoları bu akşam yüklerim A ve B seansında olanlar video' nun full halinde kendilerini izleyebilirler. :D
Cumartesi girdigimde bende rekorum olan 2.34 den 1 sn geride kaldim.Bir iki iyi turumda 8 ve 11 in ortasinda 50 ilr giden 2 araba denk geldi.Arabada cok hizli olmayinca (220 hp) hatalari telafi etmek zor imkansuz oluyor.Bu arada coilover takip 1 sn kotu yaptim buda bnm kazmaligim muhtemel :)
B seansında sartlar daha guzeldı,hatta onde de basladım ama meth kit calısmayınca zate cok ateslı olan capon motorum ıyıce ateslendı :)
Ne guzel bır haftasonuydu be...
Sabah bir crx vardı, pist için hazırlandığı belliydi.
ustad gecmis olsun ne yag var o motorda 0-20 mi?
Selamlar, Valla ben az kullanılmış ikinci el olarak aldım trofeo ları. Benden önce sanırım ya 1 yada 2 kere çıktı piste. Bende 2 pist günlerinde toplam 4 seans gördü. Bunlarda da 7 turun 5 turu hot lap şeklinde oldu. Total de 20'nin üzerinde hot lap görmüştür. En fazla sanırım 1 seans daha görür ondan sonra emekliye ayrılır. Tabi bunda biraz benim de rolüm büyük. Pistte trafik den dolayı iyi süre elde edemediğim her seans sürekli limit devam ettim zorlaya zorlaya. İyi bile dayandı :) Kilit olmaması da bunda başlıca neden. Her viraj çıkışı sara sara çıkıyoruz. Aracın ağırlığı 1420kg. Ağır birazcık :D
Coil şart ya iyi bir yol tutuşu için. Buna bir de kilit olunca yanında. Bakalım eksikleri tamamlayacağız yavaş yavaş.
sizin araç nedir ? lastik ebadı nedir ? bende nankang ns2r var toplamda 32 tur bunun 25i hotlap ..çok az aşınma var..hamuru sert.. yol tutuş trofeo dan bariz kötüdür tabi..birde şunu yaşayan varmıdır,4.turda bir tur soğutma adına çok yavaş geçiyorum ve ondan sonra lastik önceki turlara göre daha kötü yol tutuyo gibi hissediyorum..kafadan kaymayan araba kafadan kaymaya başlıyo..ısınan lastiği soğutup tekrar ısıtmakla ilgili bir prospektüs varmıdır ? yoksa boş turda yağ soğurken lastiği soğutmamakmı gerekiyor ?
Sanırım dün Caterhamlar yarışırken virajda bir kaza gerçekleşmiş bilgisi olan var mıdır?
Cumartei gununden bnde paylasayim
@Mehmet Gazihan @erh erhan var videoda
Sure 2.35/2.36 bende pek iyi degildim arabada pek istekli degildi
Not : son 3 dk sogutma bosuna izlemeyin kesmeye usendim :)
https://youtu.be/ygz4SEIbL50