Teşekkür ederim :)
Yok konu açmayı pek düşünmüyorum açıkçası, @SkY Halil abinin konusunu hiç etmiştim biraz sadece :)
Printable View
Teşekkür ederim :)
Yok konu açmayı pek düşünmüyorum açıkçası, @SkY Halil abinin konusunu hiç etmiştim biraz sadece :)
23ü 2 seans oradayım, 29/30u da %99.
Pzero'lar iflas ettikten sonra artık Trofeo R ile farkı görme zamanı.
Murat, teklifim hala geçerli :cool:
Merhaba bu haftasonu ilk kez piste gireceğim. İnternet sitesinde sadece bir tane kask kiralama seçeneği var. Acaba piste gidince ikinci kaskı kiralayabiliyor muyuz yoksa kendimiz mi kask bulup götürmemiz gerekiyor?
Yarin icin mail gelmedi bana, giden arkadaslardan maili ulasan var mi?
Mailler gönderildi arkadaşlar. Maillerinizi klontrol edebilirsiniz.
Piste yeni çıkanlar için faydalı olacaktır:
http://www.techturkey.com/forum/moto...nbul_park.html
Dun pistte idim B seansina ciktim. Genel olarak guzel bir gun oldu, ancak hem A hem B seansinda dumanli dizeller problem yaratti. Benim ciktigim seansta polo ile denk geldim, baya rahatsiz edici idi, araci gecmek zor arkasinda basamiyorsun,bekliyorum uzaklassin diye, sonra hizli tur atinca tekrar yetisiyorum, geciyorum sonra sogutma turu atarken tekrar yetisip geciyor :) Ben baya rahatsiz oldum acikcasi, buna bir cozum bulunmasi lazim, gerekirse dizeller icin ayri seans yapilsin veya baska bir cozum. Organizasyon icin de ekibe tesekkurler, umarim sıklığı artarak devam eder.
çıkışlar arasına 5er saniye konsa kurtarabilir diye düşünüyorum.
Şuna kadar katıldığım bütün pist günlerinde en keyifsiz anlarımı bu dumanlı araçların arkasında geçirdim. Konuyu gündeme getirmen çok isabetli. Bir defasında 2-3 tanesi yanyana denk gelmişti ve görüş mesafem sanki siste gidiyormuş gibi 5-10 metrelere düşmüştü. Herşeyden önce doğaya ve havamıza yazık. Filtre edilmemiş dizel dumanını kimse solumak zorunda değil. İkincisi konuyla alakalı olan kısmına gelirsek, pistin güvenliğini tehlikeye atan bir durum. Bu araçların yarış kontrol tarafından diskalifiye edilmesi gerektiğini düşünüyorum. Hızlı arabalar geçip gidebilir bir daha denk gelmeyebilir ancak benzer güçteki araçlar para verip geldiği pist gününü bu doğayı zehirleyen araçların arkasında heba ediyorlar. Umarım bir önlem alınır.
Dumanlı dizellerin piste alınmaması tarafındayım.
Nisan ayında konu dile getirilmişti.
Bu araçlar gerçekten çok hızlılar. Pist içinde 200-250 hp lik arabalarla yanından kopup gitmek gibi bir durum yok yani. Daha önce konusu açılmıştı ve araya mesafe bırakılması önerilmişti fakat gün geçtikçe bu araçlara talep artıyor, katılım artıyor. Aşırı ekonomik , pist giriş ücretleri makul , 1 ton alet hafif , motoru da 2 litre blok ile aynı olduğundan modifiyesi hesaplı ve çıkan performansta inanılmaz yüksek. Nisan ayında kışlık lastikle 2,35 döndüğünü yazan bir arkadaş vardı.
Dolayısıyla katılımcı arttıkça duman konusu daha fazla gündeme gelecektir. Araya mesafe koyduğun zaman arkadan bir dizelin daha yetişmeyeceğini garanti edemeyiz ayrıca önünde 2 adet gidiyor olsa mümkün değil 5-10 saniye ile kurtaramazsınız zira o duman hemen dağılmıyor.
En azından bu tür araçlar, kat - egr sökülmeden , daha dumansız setuplarla katılım gösterirlerse doğrudan çözüme ulaşılır. Yoksa herkes katılsın piste , keyfini çıkarsın , katılım ne kadar fazla olursa hepimiz için o kadar iyi olur, devamı gelir.
fotoğraflarda iki tane de caddy piste giriyordu sanırım öyle bir şey gördüm.
Sorun dizeller diye genellenmemeli aslında , çıkan bazı dizellerin duman seviyelerinde. Kullanıcılar olarak pist şartlarını gözeterek düzenlemeler yapılabilir. Eski nesil özelikle corsa grubu çok ciddi dumanlı.. Ama yeni nesil dizellerde daha az dumanlı seviyelerde piste çıkmak mümkün, özellikle pololarda (dün çıkan beyaz polo hariç ) Yine dün a ve b seanslarında Audi A1 tdi ve füme polo 6r tdi'mız pistteydi, dizel olduklarını anlamak bile zordu.. Seans sonrası arkadaşlardan gelip benzinli sandıklarını söyleyenler,aracı vs soranlar oldu.
Ayrıca pist günlerinin amacı herkesin malumu . Ciddi set up lı süreye koşan arabalar open pit'e odaklanmalı.
Burda yazan herkesin vurgulamak istedigi dumanli araclar zaten, buna bir sinirlama getirilmeli.
Ayrica son dediginize katilmiyorum, open pit in rakamlari ortada. Herkesin ayni paralari vererek girdigi yerde baskasinin hakki gasp edilemez. Ciddi set up li arac, yavas arac onunu kesti diye birsey diyemez, ama bu duman olayi baska bir durum, arkadan gelen araclara zarar veriyor ve gelenleri tehlikeye atiyor.
Dizel araçlar için ayrı bir seans açılması dahil dumansız arkadaşlara haksızlık olacaktır. Zira aracı dizel olan lakin gayet mantıklı şekilde piste gelen kişilerde aramızda yer almakta. Çıkış saniye farklılıkları ne yazık ki bir çözüm olamaz bu konuya. En net ve kesin çözüm hem doğa gelecek nesiller adına hemde pist sağlığı ve güvenliği için bu tarz araçların piste alınmaması. İnsanların pist günlerine katılmasına karşı değilim hatta trafikte gördüğümüz bu dumanlı arkadaşların bile trafik yerine piste gelmelerine memnun oluyorum lakin bu demek değil ki pistin kenarında mangal yapılıyormuş gibi piste çıkınca hislere kapılalım. Güzelce konuşulup, durum kişilere izah edilmeli ve bu araçların şayet düzenlemesi yapılmazsa piste çıkması yasaklanmalıdır. (Şahsi düşüncem.)
Birde bilen varsa bana açıklasın lütfen. Bu arkadaşın süresinde bir yanlışlık mı var? Gerçekten A5 ile 2.14.83'mü dönmüş?
https://i.hizliresim.com/7DjbWY.jpg
Polo varken düzde içimden geçercesine gidip virajlarda benim hızımı kesen onca araç denk geldi bana da. O zaman onlar da katılmasın mantığına dönüyor iş. Dumanlı dumansız diye düzenlemek yanlış, halk günü bunun adı ve herkes katılabilir ancak hakkaten görüş sıkıntısı yaşatan araçları zaten görevliler organizasyona almıyorlar. Ring de de onlarca dumanlı dizel var
Dizel aracin piste girmemesi gibi birsey tabiki olamaz. Fakat nasil ki aracimiz pistte yag akittiginda diger araclar icin tehlike arz ettigi icin pistten aliniyorsak, pistte asiri duman atan araclar da tehlike arz ettiginden dolayi pistten alinabilir. Bence bu konu gecistirilmemeli
Ben katılıyorum arkadaşımıza. Bahsettiğimiz şey dizel araçların pisten uzaklaştırılması değil zira ya konu yanlış algılanıyor yada bir çarptırma söz konusu. Aşırı şekilde duman çıkartan araçların piste alınmaması gerekiyor, " aşırı şekilde ". Yol vermeyen araçlar, pist kurallarına uymayan kullanım sitilleri vb... konularda elbette sorun lakin bu piste alınmama için geçerli neden görülemeyebilir ki bence sürekli bu tarz şeyleri yapanlarda alınmamalı çünkü süre için çıktığımız turlarda "tecrübesi az arkadaşları tenzih ederek söylüyorum" kasti olarak yolu kapayan kapamaya çalışan kişi ve kişilere denk gelmekte mümkün oluyor. Buna bağlı olarak bunların durumu ile duman durumu çok farklı konular, yoğun şekilde duman atan araçların sürücüleri tehlikeye soktuğu baz alınarak piste alınmamaları pistin güvenliği/sürücülerin güvenliği açısından önemli.
Yukarida da dedigim gibi virajlarda kendisi yavas oldugu icin hizli araclari yavaslatanlar bir lafim yok, benim demek istedigim aşırı duman atan araçlarin, hem diger araclara zarar verdigi hem de görüşü kisitladigi, yukardaki resimlerdeki araç yeterince yapiyor bunu bence. Bir de A seansinda duzluge 3 tane hemen hemen yan yana cikan dumanli araclar gecerken, orayi disardan görmenizi isterdim.
Bu kadar duman hatta eskı AS600-900 araclar gıbı dumanın ızahı,ozuru yok.
Benım onume polo ve corsa gelmıstı,ınanılmaz rısklı ve saglıksız bır durum. Zaten hıc bır yasal yanı yok. Heralde 20-30 aracın cıkardıgı zararlı atıgı tek basına cıkarıyorlar.
Herkes pıste gırecek tabıkı ama bu kadar dumanlı aracın trafıge bıle cıkması sakıncalı. Dunyanın hıcbır yerınde yok,hele avrupa gıbı emısyonların cok sert oldugu yerlerde cezası cok buyuk...
Wideband'ı olanlar önünde dumanlı dizel olunca AFR kontrol etsinler. O kadar ciddi oksijen kaybına ve performans düşüşüne sebep oluyorlar ki AFR saatine baksanız korkudan ayağınızı gazdan çekersiniz. KAT taksınlar DPF sökmesinler yada dumanı kessinler. En kötü NOS bassınlar. Dumanlı olarak kabul edilmemeleri lazım. Kaldı ki Mehmet'in dediği gibi dumansız da hızlı dizeller var.
Bende dumanlıların alınmaması taraftarıyım. Bir şekilde kontrolü sağlanmalı. Gerekirse daha girişte kontrolü yapılıp direk kapıdan geri çevrilmeli. Önceki seanslarda bende sıkıntısını çektim. 2-3 viraj geçmek için arkasından takip etsem aracın içine dolan zehirli gazımı solumak dersin, aşırı dumandan kapanan görüşü mü dersin gerçekten risk teşkil ediyorlar. Tamam hızlı gitmek herkes ister ama pisti ve katılımcıları riske atmamak gerekiyor. Yada ille pist ekibinden bir şeyler beklemeye de gerek yok. Giden arkadaşlar da zaten az çok kendilerini biliyorlar. En güzeli onların kendilerinin bu kararı alması. :)
Görüş engelleyecek kadar duman atanlar alınmayabilir bence de ama sonuç olarak ben bile dizel kullanıcısı olarak rahatsız olduğum durumlar oldu, ama direk olarak dizel girmesin demek acımasızlık olur
dizel girmesin denirse zaten 3 tane araba filan girer piste heralde :)
Ruhsatında 90hp yazan buna göre ücret ödeyip giren araba,normalde duman atmadığı için bu kadar duman atması bir arıza olarak değerlendirilip pistte görüşü etkileyecek kadar duman atan araçlar içeri çekilebilir bence.
Duman olayinin tartisilmasi dahi sacma geliyor bana, normal trafikte dahi asiri tehlikeli ve sagliksiz olan bir durumun pist gibi sinirlarin zorlandigi bir ortamda sergilenmesi kat kat daha tehlikeli. Pist yetkileleri nasil tehlikeli durumlarda suruculeri uyariyor aynisini bu tarz araclar icinde yapmalilar. DPF iptali ne kadar buyuk bir hiz katiyor araclara merak ediyorum dogrusu.
Yazılımdan çok ta anlamam ama bildigim kadariyla sırf biraz daha hp almak için ne varsa yakıt açıp bilerek duman attıran kullanıcılar var. Bu şekilde çok fazla duman atan araçlar kesinlikle alınmamalı.
Bizzat arkadaşımda 230 hp nin üzerinde polo 1.6 tdi var yakıt kısık ayardayken video vs çektik öyle abartı bi duman yok ilk basmada bı tık bırakıp dumansız devam ediyo o kadar lık yüklü turbo benzinlilerde atıyo . Ve gayette hızlı. Şimdi aynı hatayı oda yaptı yakıt açtı az bi hp için dumanlı şuan.
Mesala önceki sayfadaki beyaz poloda çok fazla var duman. Yanlış bence.
bol dumanlı araçların biraz yazılımı kısılsa bence sorun ortadan kalkar pist için
Duman konusunun tartisicak yada tutar dali bile yok.
Eminim "ne kadar duman o kadar randiman" arkadaslar,bir daha ki pist gununde 10hp yi evde birakip gelirler.