maşallah ciddi emek var,iyi günlerde kullanın
maşallah ciddi emek var,iyi günlerde kullanın
Bugün aracın altında ufak bir ıslaklık fark ettim. Antifriz kaçırmış.
Usta ile kontrol ettik, arka su flanşından geldiğini gördük. Flanş ve kütüğü söktük. Contası berbat halde idi. Diğer contaları da yenileyip halletti saolsun.
![]()
Aluminyum flanşın yüzeyindeki contayı dikine kesen kanalların ne işe yaradığını çözemedim. Eski conta tam oradan yıpranmış. Amaç ne acaba?
Uygun antifriz ile düzenli olarak değiştiği için söktüğümüz yerin içi tertemiz çıkıyor, rahatlıyorum bu şekilde gördükçe
Geçen gün el freninin tam bırakmadığını fark ettim. Sağ arka kaliper hafif sıkıyordu. Fark ettiğimde jantın kollarının arasından uzun bir çubukla kaliper üzerindeki mandalı hafif ittirdiğimde normale dönmüştü. Bir kaç gün sorun çıkarmadı. Bugün yine fark ettim ki sağ arka yine hafif sıkmaya başladı.
Aşırı yağış uyarısı, yola gidecek olmam ve bayram bir araya gelince iş başa düştü. Yağış başlamadan halletmem gerekiyordu. Foto çekme fırsatım olmadı.
Önce fren kaliperinden halatı boşandırdım. Sadece halatı kontrol ettiğinde gayet rahat çalışıyordu. Ama kaliper üzerindeki mandal sona doğru hafif takılıyordu.
Resimde işaretli yeri sökmeye çalıştım ama yağışın başlamasına az kalınca çözümü hızlandırmam gerekti. Dipteki contayı hafif aralayıp, WD40’ın sprey borusunu sokup bastım içeri. Baya pas çıktı. Kontrol ettim, takılma çözüldü gibi.
Halatı geri takıp kontrol ettim, sorun kalmamıştı. Hemen geri toparladım ve yola çıktım. Çok iyi yağmur yağdı.
![]()
Eline sağlık abi.Farkına varmış olman iyi olmuş.Yağmurlardan bir şey yapamaz olduk arabalara.Sıkıldım uzun süredir uğraşamıyorum ben de![]()
-2006 Kia Cerato 1.5 Crdi-
Bugün aracın muayene işlerini hallettim.
Önce egzoz muayenesini yaptırdım, sonra Tüv muayenesini yaptırdım. İkisinden de sorunsuz geçti.
Sanayiye gidip bir de klima bakımı yaptırdım. Klimada 600gr gaz olması gerekirken 460gr kalmış. Kaçak testinde malesef hafif kaçak olduğu söylendi.
Sonrasında klima yağ değişimi ve gaz değişimi yaptırdık makineye.
![]()
Klima fanı arızalanmış. Rölantide beklerken klima kompresörü kapanıyor ve klima basınç hatası veriyordu.
Biraz araştırınca fandan olduğunu öğrendim, kontrol ettiğimde fan çalışmıyordu.
Fan motorunu söktüm ve içini açtım. Kömürleri (fırçaları) bitmişti.
Elimde babamın aracından kalma pervanesi kırık ama motoru daha sıfır gibi olan fan motoru vardı.
Onun kömürlerini söküp bendekine taktım. Gayet güzel oldu. En azından cepten hiç para çıkmadı
Sonra fren hidrolik kabının köşesinden çatladığını fark ettim.
Sıfır aradım ama malesef bulamadım. Yan sanayisi piyasada mevcut değil. Yetkili serviste var ama fiyat uçuk geldi (2000TL civarı)
Çıkma buldum. Kapağı olmayan, sensörü olan çatlaksız kaba 300TL verdim.
Biraz temizlenince güzel oldu;
Bu da değişim videosu;
Usta adam işi olmuş fan ve depo, elden iş gelmese orada tertemiz bir 5k görüyorum, güzel para gerçekten. Bir de ne yaptığını biliyorsun ya onun rahatlığı bambaşka.
Su flanşını dikine kesen kısımları ben de anlamlandıramadım, ben toplasam oraya %99 2 şer damla sıvı conta sürer toplardım.
Instagram : https://www.instagram.com/koroglu_ka...d1ZXBtM2czb2Ns
Blog : https://kaankoroglu.blogspot.com/
Youtube : https://www.youtube.com/@tamir_hane
Kocaman bir maşallah. Elinize, emeğinize sağlık..![]()
21`BMW G80 M3 Comp. & 09`Renault Megane 2 RS Phase-2
Instagram : https://www.instagram.com/koroglu_ka...d1ZXBtM2czb2Ns
Blog : https://kaankoroglu.blogspot.com/
Youtube : https://www.youtube.com/@tamir_hane
Fotoda gördüğünüz yağ, şanzıman yağı ve içinde aluminyum çapakları mevcut.
Olaydan bir gün önce araç ilk harekette titremeye başladı. Bir tuhaflık olduğu belliydi.
Ertesi gün ilk iş ustama gitmek oldu.
Dükkanın önüne kadar sorunsuz geldim ama dükkanın önünde araç bir daha hareket etmedi. Geri gidiyor ama ileri gitmiyordu.
Yağı boşaltıp numune aldık ve incelediğimizde içinde aluminyum çapakları gördük malesef. Bir yerler dağılmıştı.
Söküp görelim dedik ve şanzımanı indirip içini dağıttık;
Sonuç, taslardan birinde kırık var. İleri kavramayı yapan kısımmış.
Tam revizyon olmasına karar verdim. Herşeyin eksiksiz yapılması için ustamla teyitleştik. 3-4 günlük bekleyiş başladı ancak araya deprem girince 3 gün ertelemek zorunda kaldık.
Velhasıl dün itibari ile araç tamamlandı, testlerini yaptık. Ve teslim aldım.
Bu aşamada;
- Tork konvertör (revizyon)
- Pompa
- Balatalar
- Sekmanlar
- Bilyalı Tas
- Prizdirek Tası
- Prizdirek disk takımı
- Conta Takımı
- Diferansiyel yağı
- Şanzıman Yağı ve filtresi
- Karter
- Civatalar
- ve ıvız zıvır bir çok parça değişti.
Kafam rahat olacak şekilde yapılmasına özen gösterdim. Bazı parçalarda riske girmek istemedik. Tork konvertör 4 yıl önce yapılmıştı ve sorun yok gibiydi ama aluminyum talaşından zarar görmüş olma ihtimalinden dolayı revizyonlu başka tork konvertör ile değişti.
Hidrolik beyin konusunda ustama çok ısrar ettim, revizyonu veya değişimi konusunda. Şanzımanı toplayıp bakmanın daha faydalı olacağını söyledi. Toplandıktan sonra testlerde herhangi bir sorun görmedik. Takılmadan önce güzelce temizliği yapılmıştı sadece.
Karter de daha önce değişmişti. Ancak bir köşesinde hata tespit ettik. O da değişti.
Tüm parçalar orijinal ZF alındı. Yan sanayiye hiç girmedik. (Fiyatları çok uçuk malesef ZF’nin)
2 gündür kullanıyorum şimdilik iyiyiz.
Tabi en merak edilen kısım maliyeti;
55.000TL ödedim.
(Fiyatın 1/5’i işçilik, kalanı parça maliyeti)
Konu marikan tarafından (12-02-2023 Saat 12:17 ) değiştirilmiştir.
Manuel şanzıman olsaydı bu yaşına kadar 5 defa baskı balata değiştiğini ön görürsek toplamda ortalama 50k harcanmıştı bile tabi ilk sahibi olsaydın. Bu yüzden ikinci el otomatik araba alırken en başta şanzımana sonrasında motora baktırmak en doğru iş olacaktır ekspertizden önce. Geçmiş olsun kafa rahat 10 sene binersin artık.
Youtube kanalım
https://www.youtube.com/c/DensWorkshop
Instagram sayfam
https://www.instagram.com/dens_workshop
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)