Teşekkürler evlat gibi oldu 8 yıldır bizimle. Satmaya da kıyamıyorum.
Teşekkürler. Deprem zamanından takıntı oldu malesef. Yarım çeyrek depo bile rahatsız ediyor bazen dolduruyordum depoyu. Son zamanlar biraz alıştım yarım depo altına düşüyor artık![]()
Teşekkürler evlat gibi oldu 8 yıldır bizimle. Satmaya da kıyamıyorum.
Teşekkürler. Deprem zamanından takıntı oldu malesef. Yarım çeyrek depo bile rahatsız ediyor bazen dolduruyordum depoyu. Son zamanlar biraz alıştım yarım depo altına düşüyor artık![]()
Bir arabaya uzun süre binmenin en güzeli yanı onu çok iyi tanımak , neyin neden olduğunu bilmek.Kesene bereket abi![]()
-2006 Kia Cerato 1.5 Crdi-
hakkaten maşallah aracınıza
www.kaymaz.com.tr
"Bir saniyesine bile hükmedemediğimiz bir hayat için bu kadar fırıldak olmanın alemi yok"
Uzun zamandır Bosch tercih ediyordum. Bu defa Mann aldım.
Filtre seti 1094 TL
Yağ 1672.50 TL (1 litre fazla aldım)
Dizel Spülung 343.50 TL
Balata Spreyi 80 TL
Toplam: 3190 TL
Maşallah aracınıza, ne şanslı bir B5.5. Yolarda emsallerinin hallerini görünce insan üzülüyor. B5 ve 5.5, ikisi de çok ama çok güzel araçlardı.
Elinize sağlık, aracın sesi çok diri geliyor bu arada. Çırçırçır ne güzel çalışıyor TDI. Dilinden anlayınca ve güzelce bakılınca böyle uzun yıllar, uzun kilometreler hizmet ediyorlar, ne güzel.
︽ Origins
Since • 1919
Citroën Heritage
◎2011 X7 Citroën C5 2.0 HDi 163 Hydractive3+
Filtre olarak Mann en iyisi abi.Eline alınca bile kalitesini anlıyorsun bence.Kesene bereket güle güle kullan![]()
-2006 Kia Cerato 1.5 Crdi-
Bakım ve malzeme şahane ama taş ve kriko işi çok sakat.
1. si taşlar çatlar patlar dağılabilir. 2. si o krikolara hiç güvenmiyorum 1-2 defa kaymışlığı var. Ki sen altına giriyorsun arabanın, kötü senaryo da çok üzücü sonuçlar olabilir.
İmkan varsa 2 tane ayarlı sehpa al derim. Ki ben onlara da güvenmeyip arabanın altına lastik vs ayrıca koyuyorum genel olarak.
İSG genelde atlanan bir durum bizde aman dikkat. Kazasız belasız.
şu tarz bendeki,
Hepsiburada.com | Guvenlik
Instagram : https://www.instagram.com/koroglu_ka...d1ZXBtM2czb2Ns
Blog : https://kaankoroglu.blogspot.com/
Youtube : https://www.youtube.com/@tamir_hane
2023 yılını bitirirken bilançoya bir göz atalım;
Yapılan km: 14.920
Bakım Onarım: 76.280TL
Sigorta/Kasko: 8400TL
MTV: 2184TL
Yakıt: 27.930TL
Yıkama: 792TL
Toplam: 115.586TL
Km başı yakıt maliyeti: 1.87TL
Km başı genel maliyet: 7.75TL
yakıtın km başı maliyeti çok iyi noktada kalmış, 1.87 TL KM yapıyor km başı ortalama gayet ideal.
Yanılmıyorsam bu yıl içinde talihsiz bir şanzıman arızası yaşandı. O total maliyeti zıplatmış.
Toplam maliyet içinden şanzıman arızasını çıkarıp 10 a bölsek mesela daha makul bir km başı maliyet çıkar.
Tabi aracı 10 yıl kullanım hedefi var ise. 4 Arabaya 100+ harcamışım ama 2 sini sattığımda masraflarımı geri almışım.
Arabayla uğraşma işi gün geçtikçe daha da külfetli hale geliyor ülkede.
Instagram : https://www.instagram.com/koroglu_ka...d1ZXBtM2czb2Ns
Blog : https://kaankoroglu.blogspot.com/
Youtube : https://www.youtube.com/@tamir_hane
Çok net çıkarım yapılacak veriler değil aslında işin içinde enflasyon olunca sapma oluyor.
Örneğin 2023 başında mazotun litresini 22 liraya almışım. Sene içinde 40’lar gördü. Dün 35’e aldım.
Dolar bazından hesap yapmak belki enflasyonun neden olduğu hatayı düzeltirdi.
Kendimce uygulama üzerinden kayıt tutuyorum düzenli olarak.
Yaklaşık 100.000km pompa verisi ortalamam 6,86lt/100km.
Güncel mazot fiyatı ile km başı yakıt maliyetim 2.40TL’ye geliyor.
312.000km oldu artık.
Hararet müşüründe sorun vardı. Hata kodu vermiyor ama bazen kafasına göre sıcaklık aşırı düşüyor bazen yükseliyordu.
Yetkili servisten orijinalini aldım. Antifriz boşaltılmışken iş garanti olsun diye termostatı ve kütüğünü de değiştirdik.
Hararet müşürü; 1284TL
Termostat; 500TL
Termostat kütüğü; 130TL
İşçilik; 700TL
Toplam 2614TL
![]()
Olayı şöyle açıklayayım, belki başka birinin daha işine yarar.
Bunlardaki hararet sensörü 4 pinli. Aynı yapı içinde 2 tane sensör var. G2 ve G62 olarak isimlendiriliyor. G2 kodlu sensör kadrana bağlı iken G62 kodlu sensör motor beynine bağlı.
Bu sensörler birbirinden bağımsız olduğu için içinden herhangi biri arıza yapabiliyor. Bende kadrana bağlı olan sağlam iken motor beynine bağlı olan arızalı idi. Kadranda hararette herhangi bir sorun yokken motor beynine bağlandığımda sıcaklık değerlerinde anormallikler vardı. Ben yol bilgisayarında motor verilerini görebildiğim için durumu fark etmem erken oldu. Yoksa kolay fark edilecek bir arıza değildi. Arıza kodu da olmuyordu.
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)