Oğlumu okula götürüp getirdiğimden saatlerim değişti artık bro. O sebeple artık pek kimselerle onaymışyorum da.
Printable View
O bütçeye pilot sport 5 de tercih edilebilirmiş ama aldığın lastik de çok güzel hocam kazasız belasız.
Eyvallah, teşekkürler. İnternette fiyatlara.bakildiginda dedigin seviyeye yakin pilot sport 4-5 var gibi gozukuyor ama bayide olayin rengi montajla beraber fiyat verildiginde degisiyor. Belki bir kac farkli bayi gezsem, dedigin gibi bulabilirdim ama lastikleri aldigim yer uzun yillardir komsumuz. Belki dosttan kar edilir deyip bize fiyati da vermis olabilir tabi, ama komsudan baskasindan almak istemedim.
Bir de degin gibi asy 5'leri yeni ciktiginda bir set kullanmistim ve memnun kalmistim. O sebeple cok arastirmadan aldim gectim.
Hafta sonu yine Track Machine ekibi olarak pistteydik. Yaklasik 50 arabanin katildigi sabah 10'dan aksam 6'ya kadar dolu dolu bir gundu.
Oncesinde cumartesi gunu Tanir Oto'ya gecip on disklerimi degistirip, fren hidroligini Motul dot 5.1 ile yeniledim. Gecmiste de kullandigim mtec desenli diskleri tornalayip geri taktim. Soz konusu disk oem balatalari resmen dogruyordu, o sebeple sokup bir koseye kaldirmistim. Simdi ebc yellow stuff kullandigimdan, hatta blue stuff'a gecis yapacagimdan bu diske tekrar sans vereyim istedim.
Ancak, taaaaa 30 Haziran'da pesin odeme ile siparisini Aras Dincer'e verdigim blue stuff balatalarin hala gelememesi ciddi can sıktı tabi, o sebeple dibinin dibi kalan yellow stuff lar ile piste ciktim. Yine eskiden kalma pist kullanimina cok da uymayan mintex balatalari da yanima yedek olarak aldim. Bir de tabi iceride tum koltuklari piste ozel soktum. Ar-1'lerin o inanilmaz yol gürültüsü sayesinde hissiyat baya yaris arabasi kivaminda oluyor bu sekilde :)
https://i.hizliresim.com/6icdstk.jpg
Pazar sabah piste giderken komple sokulu ic mekan ve arka netin ortasindaki ilac posetim + ben :)
https://i.hizliresim.com/oherwi0.jpg
İlk iki seanstan sonra yellow stuff balatalari sokup, mintexlere gectim. Mintex'ler daha kalin olsa da, seans icinde pedal yumusamasi kacinilmaz oldu. Tum seanslarda 1:16 sonlarinda sure yaparken, son seansta 1:16:661 geldi, kisisel best'imi sadece 0.016 saniye gelistirmis oldum yani :)
150-250hp kategorisinde Bekir Pasaoglu i20n'i ile 1:16:0** ile birinci, ikinci de yine yakin bir sure ile arkadasimiz Goksel oldu. İ20n'leri gecemesek de, uzak da kalmamak teselli oldu.
150-250hp grubu 3. Kupasi ve gun sonu yorgun dusen MiTo:
https://i.hizliresim.com/4s2tek3.jpg
1:16:661 gelen tur:
Personal Best 1:16:661 Alfa Romeo MiTo @Ülkü Park - YouTube
https://youtu.be/t8zOLKTL-eo
Bence bu tur da hatasiz temiz degil ama ozellikle ilk viraj ve arka duzluk oncesi son saga donus oldukca basarili olmus diye dusunuyorum, sure oralardan gelmis. İns balatalarimiz gelirse 1:15:*** hedefimizi yakalayacagim.
Onemli edit: Faturası ile ebc balata getirecek baska onereceginiz birisi varsa lutfen iletin.
Her zaman balatalarimi tedarik eden arkadasa 30 Haziran'da pesin odeme ile ebc bluestuff siparis etmistim. Tahmini 4-5 haftada gelmesi gereken balatalar, devamli cesitli sorunlardan gelisi ertelendi. 2 tane pist gunume sacma sapan balatalar ile cikmak zorunda kaldim. Son olarak 6 Kasim'da yapacagimiz pist gunu de riske girince iade talep ettim kendisinden. Hakkini yiyemem, euro olarak verdigim ucretin guncel kur ile tl karsiligini bana hemen ertesi sabah gonderdi.
O esnada ebc tedarik eden kim var diye instada bakinirken, 696 otomotiv ile iletisime gectim. Stoklarinda corsa opc icin bluestuff oldugunu ogrenince hemen siparisi gectim. Ertesi gun balatalar elimdeydi. Hizli tedarik icin kendilerine buradan da tekrar tesekkur ederim.
https://i.hizliresim.com/8k78oje.jpeg
Burada onemli detay, corsa opc, mito, megane 2 rs, abarth 595 gibi araclar hepsi 4 piston brembo kullaniyor. Tedarik kodu farkli olsa da, balatalar birbiri ile ayni, sadece fis detaylari farkli olabiliyor.
Bluestuff balatalarin montajini elimle yaptim. Goruntu cok guzel. Su an icin rodaj asamasindayim, cok zorlamadim balatalari.
https://i.hizliresim.com/ppcyyp1.jpg
https://i.hizliresim.com/gw1p8n1.jpg
Bu hafta sonu ugrastigim bir baska konu ise yag sogutucuya hava yonlendirmesi idi. Hatirlayanlar vardir, sis lambalarini sokup, yag sogutucuyu hizasina denk gelecek sekilde camurluk icine takmistim. Hava aliyordu yag sogutucu, gunluk kullanimda ve performansli kullanimda oldukca iyi sonuc veriyordu. Ancak pistte tam istedigim sonucu vermemisti. Son pist gununde hava sicakligi 30C iken yag sicakligi 130C'yi gormustu. O sebeple bir hava yonlendirme sart olmustu. İlk basta sacdan bir davlumbaz yapip, yag sogutucunun onune takayim diye dusundum ama alan cok dardi, mumkun olmadi. Oyle olunca sis fari bosaltmasindan boru cekip, yag sogutucunun onune kadar cektim. Boru tabi yag sogutucudan daha kucuk, o sebeple hafif acili sekilde konumlandirmaya calistim, cirt kelepce ile bir koseye sabitledim. Muhtesem bir cozum olmadiginin farkindayim ama mevcut kosullarda optimum cozum bu. Davlumbazi yapmak icin aklimda alternatif senaryolar var, o konuyu paralelde arastirmaya devam edecegim.
https://i.hizliresim.com/kv8au4l.jpg
Ek olarak, yag sogutucuya gelen hava kolay tahliye olsun, akis hizlansin diye, davlumbazda yag sogutucu hizasina kocaman bir pencere acip, oraya da plastik petek taktim. Gelmis gecmis en guvenli montaj aparati olan cirt kelepceler ile petekleri davlumbaza tutturdum :P Montaj oncesi foto cekmedim ama asagidaki fotoda azicik gozukuyor bu detay. Kucuk gozuktugune bakmayin, yag sogutucunun kendisi kadar buyuk actim ilgili kismi.
https://i.hizliresim.com/63fygaa.jpg
Bugun otobanda ozellikle 170-180 gazlayarak gittim bornova menemen arasi. Yag sicakligi hep 84-85C civari sabit idi. Yani ilk intiba, cekilen hava hortumu ve davlumbazdaki aciklik ise yaramis gibi. Ama asil etkisini haftaya yapacagimiz pist gununde gormeyi umut ediyorum.
Rahmi eline koluna saglik, MiTo ile ilgili kitap niyetine konu resmen :)
Yag sogutucuya hava yonlendirmek icin yag sogutucunun onune cektigin borunun ucuna Simota Aero Form'lardakine benzer bir parca kullanabilirsin. Sacdan kolaylikla yapilabilecegini dusunuyorum. Mevzu bahis parcanin gorseli:
https://m.media-amazon.com/images/I/51eCu1bagxL.jpg
Benim de aklımdaki tam olarak bu aslında. Hatta tam ortadan hortumu girdiği, 8 cm derinliğe sahip bir davlumbaz yaptıdım ama o daracık alana girmedi tabi. Kartondan bir şablon çıkarıp, sonrasında belki sacdan, belki de elyaftan el sermesi fiber bir şeyler yapabilirim.
Ama şu anda bile oldukça fark var gibi duruyor. Hatta havalar iyicene soğudukça, bu iş ters bile tepecek gibi. Bu sabah örneğin işe gelirken yağ sıcaklığı 120 km/h sabit giderken 64-65C sabit kaldı hep. Öncesinde 75C'ye falan rahat çıkardı. aslında bunun için de Amazon.com'dan mishimoto inline yağ termostatı sipariş vermiştim ama bir şekilde gönderimde sorun olmuş, siparişi ipta ettiler. 20 gündür iade yapmalarını bekliyorum.
Belki de senin belirttiğin gibi bir hava kanalı yapıp, girişe bir klape konulabilir, araç içinden bir düğme ile aç kapa yapabilirim falan. Arka plada bu işi araştırmaya devam edeceğim.
örnek vermek için şöyle bir şey yazayım
kışın uzun yola çıktığımda 7.5R silecek suyu donuyor 180-200 km/h hızla 5 dakika gazlayınca ama termostatlı yağ soğutucusu olduğu için yağım 90 derecenin altına inmiyor, optimum sıcaklıkta kalıyor.
(silecek suyunu kışın sadece 'shell -20 derece antifiriz' kullanıyorum, su deposu tampona yakın olduğu için, önden giren havayla donuyor)
Az önce linkteki yağ termostatını ve gerekli boru bağlantı adaptörlerini sipariş ettim. Tahmini ay sonuna doğru montajını yapmış olurum. O esnada, pist sonrasinda yeni çektiğim hava yönlendirme hortumunu iptal edip, eskisi gibi daha az efektif bir soğutma sağlattırmış olurum, yağ sıcaklığı çok soğuk kalmamış olur.
https://a.co/d/ceAqDmj
ne zaman yapvak bişey bulamayacak noktaya geleceksin çok merak ediyorum Rahmi :)
Benim arabayı vereyim onunla uğraş azıcık.
Zamanında Vag'lar için ne viraj demirleri, ne kule gergileri, ne travers güçlendiriciler yaptık yeğen, ama artık yoruldum :P
Gerçekten artık beyaz yaka işlerimde sorumluluklarım arttıkça, ancak arada kendi aracımı kurcalamaya vakit/kafa kalıyor. O sebeple hatta gergi imalat işini de komple bıraktım artık.
Kısacası, yaşlandık be bro.
Sayenizde symbol bile modifiye ettik, ama onu "symbol'e nasil coktum" baslikli konuda kendin aciklaman daha yakisir kardo :P
Yag sogutucu hava yonlendirme icin pleksiden birseyler yaptim bugun.
Once kartondan sablon alip, sonra japon yapistiricisi ile sunu hazirladim:
https://i.hizliresim.com/r8lav36.jpg
Sonrasinda ic kisimda ek yerlerine silikon basip, bazi yerlerinde de cirt kelepce ile ek noktalari guclendirdim. Dis kismina da isi izole etmelik bant cektim.
https://i.hizliresim.com/qa3gb5y.jpg
https://i.hizliresim.com/ew9dty6.jpg
Sonrasinda da hava yonlendirme hortumunu, pleksi kazana sapladim.
https://i.hizliresim.com/lmji52l.jpg
https://i.hizliresim.com/dgt5rqn.jpg
Bu gece otobana cikip biraz hardcore gazladim, sanki kazan, sadece boruyu soğutucunun yaklaşık 6-7cm onune cekip biraktigim versiyona gore biraz daha dusuk performans veriyor gibi. Yarin sabah pistte asil etkisini goruruz bakalim, yarin icin heyecanliyim.
Dun Track Machine ekibi olarak Ulku Park'ta time trial icin piste ciktik. Toplam 46 arac katildi, 150-250hp grubunda ise 26 arac piste cikmisti.
Oncelikle yag sicakligi konusunda sorun yasamadim, her seansta 5 tur ust uste gazlayabildim. Ama cumartesi gunu yazdigim uzere, hava kazanini iptal edip, sadece hortumu yag sogutucunun onune cekerek bir ara tekrar deneyecegim.
Gunun kronolojisine gelirsek, oncelikle sabah 11:20'de ilk seans icin ciktim. Lastik basincini, yol basinci olarak biraktim ve 1:16'larda stabil turlar attim. Onumde i20n'i ile Safak Soysal ile onlu arkali bir turumuzun videosu:
https://youtu.be/TPKUV0-rRZ0
Ogleden sonra ciktigim ilk seansta, lastik basincini bu sefer, her zaman yaptigim gibi yaklasik 6 psi kadar dusurdum. Ancak hic stabil turlar atamadim, 1:17 - 1:18 turlar ancak atabildim, acik soyleyeyim, keyif de alamadim bu seanstan.
Sonrasinda @BARR 'in olagan ustu israrlari ile, hayatimda ilk kez bir baskasinin arabasi ile direksiyon basinda piste ciktim.
Big turbo 1.6 TDI A3 ile video cekemedik ama ilk iki tur azicik tanistik kendisi ile, sonraki 2 turda arabayi guzelce soguttum, sonucta emanetin cani totosundadir zihniyeti ile o anda pistteydim. Son turda da ozellikle frenleri cok sert zorlamadan 1:18:8 geldi. A3 sase olarak bekledigimden cok daha iyi cikti, sure de iyi geldi diye dusunuyorum. Ama lastik, fren vs ile cok daha hizli donebilir. Videomuz yok ama bir fotomus olsun A3 ile, vag da binmedik demeyiz.
https://i.hizliresim.com/8gm6mlb.jpg
Saat 16:30 gibi hava serinledi, yagmur cok az ciselemeye basladi ama MiTo ile 3. seansima ciktim. A3 ile iyi sure gelince, MiTo ile de gercek potansiyeli cikarmak icin gozu kara gazlamak lazim moduna girdim.
Burada sunu da vurgulayayim, ebc bluestuff balatalar muthis is yapti. Fren hidroligimi degistirme firsatim olmamisti pist oncesinde. O sebeple fren pedalinda bir miktar yumusama oldu ama yine de muthis bir frenleme performansi vardi. "Gozu karatma" moduna girmek icin frenlerin verdigi bu cesaret de ise yaradi. Bir de ek olarak lastik basinclarini yaklasik 4 psi daha arttirdim.
3. seansin ilk iki turda, son zamanlarda pek cok kez ayni seansta gazladigim Murat Turel abimizin Audi TTS'inden kopmamayi basardim. Bu bana biraz daha cesaret verdi dogrusu. 3. Turda 1:15:** geldi, 4. turda da hayallerimdeki 1:14:9** geldi. Video o rekor turum, ilk anda ufak bir kufur var, kusura bakmayin, tamamen kendi kendime 1:15 i ilk kez gorunce bunca zamandir niye yapamadim sitemi diyeyim. Video sonunda da race chrono'da 1:14:9'u gorunce, bir nevi sinir bosalmasi oldu diyelim.
https://youtu.be/WJ9jPmUW7NM
Son seansta da yagmur bi tik daha artmisti arada, seans aninda da cok az olsa da hala vardi. O sebeple keyif almaya odaklandim, stabil 1:15'ler geldi. Ama belki de gunun en cok keyif aldigim anlari, son senasta Corsa Opc sahibi arkadasimiz ile uzun uzun onlu arkali gazlamamiz oldu. Hatta son anda kendisini gecerken, gaz kesmeseydim belki de best'imi bir tik daha gelistirecektim.
https://youtu.be/-pEU4B6HvaQ
Son olarak, bu guzel gune ait, bir kac guzel foto:
https://i.hizliresim.com/7p5q3un.jpg
https://i.hizliresim.com/7bntyvd.jpg
https://i.hizliresim.com/8kufdhu.jpg
Güzel ve dolu bir pist günüydü.
Seanslar dolu olunca Rahminin de sırasını çalmamak hem de arabayı görmek için Ramo The Stig'e arabayı teslim ettik. Bence kısık ayarda standart bir araba için iyi bir süre geldi sonuçta yabancı olduğun bir araba :)
https://i.hizliresim.com/1w7fgv4.jpg
Araba çok iyi ki, süre çok iyi brocum öncelikle.
Bundan sonra beyaz yakalılıktan pay driver'lığa şu modda geçiş yapıyorum:
https://www.youtube.com/watch?v=jHJxYjL1DF8
Pazar gününden 3 teker fotolarımız düştü:
https://i.hizliresim.com/9dxkdc3.jpg
https://i.hizliresim.com/p411hrn.jpg
süre konusunda tebrik ederim abi
bileğine yüreğine sağlık :redspotda
frenin memnun etmemesi şaşırtmadı ama yağ soğutucudaki geliştirmelerin, geriye götürmesi şaşırttı :D
Vize vakti geldi. Gecen sefer yasadigim sorunlardan sonra bu kez sifir risk politikasi izledim. Detaylari Tuvturk basliginda yazdim ama burada da kisaca bahsedeyim. Vize oncesi, arabanin mumkun oldugunca dikkat cekmemesi icin oem'e donus adina yaptigim degisiklikler:
- Acik hava filtresini komple sokup, oem filtre ve kazanini taktim.
- Coilleri mumkun olan en yuksek seviyeye getirdim.
- Meth kitin pompa, depo ve nozzle'ini soktum.
- Arka viraj demirini soktum
- Arka kule gergisini soktum
- Surucu koltugundaki, sadece pist gunlerinde kullandigim 4 nokta kemeri soktum
- Mbc ve onu kontrol eden selonoid valfi soktum.
- Oct ve tum baglantilarini sokup, yerine oem karter havalandirmayi taktim.
Muayene oncesi oem kaput alti ve leylek spek suspansiyon:
https://i.hizliresim.com/frqliz5.jpg
https://i.hizliresim.com/suj1ap0.jpg
Muayene sabahi aku de numara yapti, neyse ki araba zor da olsa calisti. 2 yil 3 ayda bozulan Bosch akü yerine bu sefer yigit akuyu tercih ettim, daha dogrusu ustam onu tavsiye etti, taktim gectim.
Muayeneyi de 1 kerede sorunsuz sekilde gectim. Sonrasinda arabayi eski haline getirme ve istanbul park oncesi genel bakimlari yapmak adina 2 gun boyunca Tanir Oto'da kamp kurdum. Liqui Moly 10-60 racetech ve ceratec seklinde yagimizi tazeledik.
Fren hidroligimi de her zaman yaptigim gibi iki pist gunu sonrasi Motul dot 5.1 ile degistirdim. Ancak değişimden sonra pedalda tuhaflik olustu. Sadece 1 km lik ev - Tanir Oto arasindaki yolda bile fren pedali devamli ustte tutarken, arada pedal yariya kadar dusuyordu. Hava kalmis olabilir diye 3 kez hava aldik ama nafile. Son karar fren merkezi bozulduğu seklinde oldu. Onu da orijinalindeki gibi Bosch marka olarak yeniledik, fren hidroligini de ustune Motul dot 5.1 olarak tekrar yeniledik.
Asil zurnanin zirt dedigi yer ise, daha once de defalarca yazistigimiz yag sogutucu ve termostati. Hafta icinde Delare yag termostati, rakolar, adaptorler ve 150C'ye kadar dayanikli hortumlar gelmisti.
Delare termostatimiz ve An10 adaptorlarini takarken:
https://i.hizliresim.com/s3evgxw.jpeg
2 gun boyunca su sekil arabanin altindan cikamadim:
https://i.hizliresim.com/2a4ok3c.jpeg
İsin sonunda yag sogutucu setup'imiz su sekilde guncellenmis oldu. Yag sogutucu hava yonlendirmesini daha basit ve verimli olan eski haline getirdim. Yani daha once radyator onune pleksiden yapip taktigim kazani sokup attim. Termostat ile yagin filtre sonrasi cikis borulari oldukca kisa. Sonrasinda da yag sogutucuya giden hortumlar 20-30cm kadar. Yani yag basincinin olumsuz etkilenmemesi icin hala oldukca kisa boru mesafesi kullanmayi sagladik.
https://i.hizliresim.com/f4xgbds.jpg
2 gunun sonunda kaput alti eski haline donup, her sey olmasi gerektigi hale geri geldi.
https://i.hizliresim.com/c2fphnp.jpg
Bunca is sonrasinda sanayinin pisliğini atmak icin ilk is bir yikamaciya gittim tabi:
https://i.hizliresim.com/epr5uet.jpeg
Aksamina kisa bir test surusune ciktim, her hangi bir kacak yoktu. Dun de baya bir km yaptim sehir icinde, cok sukur sıkıntı olmadi. Yag sicakligi cok daha kolay yukseliyor artik. Ancak sakin kullanimda, sehirler arasi sabit 90-100 km ile seyahat ederken yag sicakligi hala 67C civarinda kaliyor. Azicik gazlayinca termostatim tam acma sicakligi olan 80'e gelip, orada cakili kaliyor. Simdilik sonuctan memnunum yani. Cok soguklar gelmeden bu isi de bitirmis olduk yani.
termostat işi çok güzel olmuş abi, elinize sağlık
mito konusunda uzmanlığım yok ama motor yağına belki 200-300ml yağ eklemek gerekebilir mi acaba?
bazı 2.0 tsi oil cooler setleri yağ eklemeniz gerekebilir diyordu, basınç kesinlikle düşmesin diye.
araştırmanızı tavsiye ederim
pistte en yüksek yağ ısısı ne gördün.10w60 yağ için soğutucu nekadar elzem
geçen hafta bende muayneye girdim.custom (bildiğin inş. demiri) gergiyi tutup bu nedir diye sordu.gergi dedim çokta üstünde durmadı.
Aynen dediğin gibi ek yağ gerekti.
İlk yağ soğutucuyu taktığımda, yağ soğutucuyu montaj öncesi yağ ile doldurmuş olmama rağmen ilk çalıştırma sonrasında borulara dolan yağ kadar çubukta yağ düşmüştü, ekleme yapmıştık.
Termostat ile boruları sıfırdan taktığımdan, aynı durum yine oldu. Ama zaten montajdan emin olduktan sonra tüm yağı boşaltıp, sıfırdan yağ ve ceratec koydum. Yağ bakımı esnasında soğutucudaki yağ boşalmadığından, sadece borudakiler bir miktar geri çekilme oluyor. Onlardan ötürü 0.1-0.2 lt kadar ekstra yağ koymak gerekti.
Bu arada son olarak şunu ekleyeyim, yağ soğutucu içerisindeki yağın, araç kapatıldığında kartere süzülmesini sağlayacak şekilde dik tip ya da ters şekilde montaj yapılabilir. Ancak bu durumda her ilk marşta araç kısa süre de olsa yağsız kalma riski var. Bu da motor ömrüne ciddi risk. Yanlış montaj ile düşük yağ basıncından ötürü motor yiyen de olabiliyor. Bu sebeple genel kanı, soğutucu içerisindeki yağ kartere geri süzülmeyecek şekilde montaj en mantıklısı. Ve soğutucu içinde kalan 0.2 lt'lik eski yağın, eklenen 3.5 lt taze yağ ile bir şekilde kompanze edildiği, göz ardı edlebilir olduğu yönünde.
Pistte, soğutucu yokken, hava sıcaklığı 28C iken 10-60 yağ ile üçünc turda 130C'yi görüyordu. Yani ara soğutma yapmadan tek seans atamıyordum, daha doğrusu 130C'de soğutmaya geçmeyi her zaman için tercih ediyordum.
Şu an yağ soğutucu varken belki 5-50 yağa geçebilirim tabi. Ama araba için zaten önerilen OEM yağ 10-50. yani zaten soğuk çalışmaya etki eden "10" kısmı değişmediğinden, sıcak çalışmaya etki eden "60" kısmını değiştirmeyi çok elzem görmüyorum. Bunun bir sebebi de, Liqui Moly'nin 5-50 molygen olarak sanırım piyasada mevcut. Racetech olarak sadece 10-60 satışlarında var. Hem genel olarak liqui Moly'den memnun olduğumdan, hem de genel TJET camiasında 10-60 tercihi yüksek seviyede olduğundan 10-60 ile devam ediyorum.
Son olarak, çok değerli Tüvtürk çalışanlarının muhteşem değişken sorgulamalarından birisine örnek vermişsin. Memleket gerçeği deyip, geçiyorum artık.
daha gerginin ne olduğundan haberi olmayan adamlar alman türk ortaklığı TÜV TÜRK te calısıyor. Ironik
arabamın katalog verisinde iklime göre
en düşük 0w20
en yüksek 15w40
tavsiye edilmiş.bende 5w40a geçtim.(önceki sahibi 5w30 kullanıyordu)
2 farklı ist. park seansından sonra 500-600ml eksiltti.son turlarda sert virajlarda yağ lambası göz kırptı.
bende 10w40 geçiş yaptım.parktada denedim.şuan 0 sıkıntı.
arabanın sesi,performansı,titreşimi(3silindir) bile değişti.başkası söylese inanmam o derece
***** ben yağ ısısını göremiyorum,paso mantık üzerinde yürüyorum.
MiTo denince aklıma artık alfa romeodan önce sen geliyorsun abi :)
Sayenizde brocum.
Yıllar önce ilk kez turbodan ötürü yazılıma girerken, herkes "TJET yazılamayan makine" diye lanse ederken, @utkunoa ve sizin ekibiniz sağolun, el attınız da arabayı hayata döndürmüştük.
Farklı olanla uğraşmak her zaman keyiflidir, tekrar sağolun, var olun.
5 yil sonra ilk kez İstanbul Park' a halk gunu icin gittim. Cumartesi gunu C & D seansina ciktim. Hava yagisli ve İzmir'den cikip geldigim icin gunluk kullandigim Goodyear asym 5 lastikler ile, arac full takili, bagaj dolu ve iki kisi seklinde piste ciktim, surucu bahanelerim bu kadar :)
İlk seansta kirmizi bayrak cikmadigindan asiri trafige kalmadim. İlk hizli turum @997TT Murat Abi ve Serdar'in i20n'lerinin hemen arkasinda basladim, cizgi takibi icin bu bir sans idi. Tur icinde Seat Leon Cupra ve BMW i8'e yol verdigimden tur sonralarina dogru onlarin takibini kaybettim. Kaldi ki tur sonunda leon ya motor ya da turbo yedi ve inanilmaz bir duman icinde kaldik. Leon kendini pote hizlica atabildiginden kirmizi bayrak cikmadi. İlgili tur:
https://youtu.be/44sL2DP1kt4
İlk seansta lastik basinclari, arabanin genel kondisyonu, benim elimin alismasi falan derken, baska hizli tur atamadim, ara ara virajlari tek tek kastim. Buna orneklerden birisi 8. viraj. 7 oncesindeki duzlukte onume gecip, turumu yiyen bir Golf 8 R ile 8. viraj icindeki guzel yakinlasmamiz:
https://youtu.be/f8elgKV0SkA
İkinci seansimda artik elim alisti, lastik basinclarini da dogru ayarladim, pist biraz daha kurudu deyip, en az bir hizli tur atarim umidi ile piste ciktim. Ancak seans icinde 2 kez kirmizi sallandi. Bu sebeple her bir startta tekrar tekrar trafikte kaldim, trafikten her kirtuldugumda ya kirmizi cikti ya da seansin sonuna geldik. Bu seansta da yine 8. virajda bir RX8 ile yakinlastim ama bu sefer son anda cizgimi kacirip, apex ustunde arabayi toplamaya calismamak adina arabayi direkt kacis alanina attim:
https://youtu.be/ssEpb7g4Aho
Hic hizli tur atamasam da, muthis keyifli bir gundu. Sonucta bu bir halk gunu, seans icinde 40 kisi var, o sebeple oncelik kendimi ve arabami kollamak idi, hizli tur ikinci planda idi.
Denk getirirsem, baharda bir open pit yapmak isterim, cunku bu pist, bunu hak ediyor.
open pitte, sıfır lastiklerle sürpriz süre yaparsınız abi :cool:
Ramocum gayet iyi gitmişsin bence Alfamıza maaşallah.