Masallah abi renk jantlar cam tavan arac cok guzelmis. Kare plaka ve italyan baski arasinda kaldim yine bu fotoyla
sanırım yeşil dikişli alkantara koltuklu olan araçtı bu
öyle ya da değil gayet diri duruyor maşallah. yapılanlarda cok guzel olmus kazasız belasız.
*Çirkin araba yoktur, Pahalı Yakıt Vardır...
Ön spacer olayını biz bilerek yapmamıştık ön lastikte stres daha çok hem aktarma hem yönlenme hem ağırlık diye düşündük ama şu var tabi yarış araçlarında kullanılıyo bizimkilerde ne olacak ? pimpirik yaptık
görüntü güzelleşecek o kesin fakat direksiyon hareketlerinde davlumbaza sürtme yapabilir onu gözlemle bence oğuz.
Plaka konusunda evet bizim arabalara küçük çok güzel oluyor İzmir de yapan yer yok mühürlü o yüzden yaptıramadık
Kazasız belasız olsun, gelişmeleri takip ederiz
*Çirkin araba yoktur, Pahalı Yakıt Vardır...
Sonunda dyno için uygun vakti bulup ölçüp merakımızı az da olsa giderdik.Öncesinde ölçüm yapamadığımız için ne kadar kayıp vardı üstüne ne koyduk kesin bilmiyorum ama sonuçtan ve aracın değişiminden memnunum
yazılım,downpipe,kn filtre
iat 50 55 civarındaydı ölçümlerde uygulamadan baktığımda.
cut out kapalıyken 196 hp 370 nm
cut out açıkken 181 ölçtük. yani cut out açıkken aracımız 15 beygir geri düşüyor. Düzgün bir sistem olmadıkça bu sistemlerin ses haricinde bir getirisi olmadığını da canlı görmüş oldum. (cut out tam ortada bu arada)
ön italyan app basan bir yer arayışımız devam ediyor hala
Anlamadığım şöyle bir durum var;
Dynolar teker gücünü hesaplıyor ve manuel olarak girilen veriden yararlanarak aktarmadaki güç kaybını hesap edip motor gücü budur diyor. Yani aktarmadaki kayıp için bir ölçüm yok, veri olarak %35 yazıldığı için öyle çıkıyor.
Merak ettiğim, normalde önden çeker bir araçta %10-15 aralığında kayıp baz alınır. %35 kayıp büyük bir rakam değil mi ?
-Fırat
Daha önceki olcturdugumuz araclarda da benzer kayiplar ciktiginda arastirmistim ama bu kayiplar neye göre az veya çok ya da ne derece önem arz ediyor(debriyaj sorunu disinda) bunu ögrenmek lazim.. dyno serp bu arada
Şu konuyu da paylasayim belki bir faydası dokunur
http://www.techturkey.com/forum/yol_...rmak_whp_.html
aktarma kaybını net şekilde ölçmek için;
- Normalde her aracın ölçüldüğü gibi teker üzerinden ölçüm alınmalı
- Bir de, aracın motoru sökülüp, normalde şanzımana bağlanan krank noktasından, bir önceki ölçümde kullanılan dyno ile aynı kalibrasyona sahip setup ile şaft üzerinden direkt ölçüm alınmalı
Tabi belirttiğim ikinci madde fabrika arge koşulları harici çok da uygulanabilir bir durum değil.
O sebeple, dyno ölçümünü yapan kişi, kafasına göre veya geçmiş deneyimlerine göre, belirli bir kayıp yüzdesini bilgisayara giriyor, o da daha önceden tanımlanan formülüne göre bir sonuç veriyor.
Kısacası, yazılan "kayıp" değerine takılmamak lazım.
Bir de tabi tekerden alınan ölçüm için öncesi vs sonrası olmadan sağlanan faydanın yorumlanması mümkün değil.
Bu ölçümde sadece with cutout, without cutout ölçümü net fikir veriyor.
Rahmi abi yorumun için teşekkürler...
Dedigin gibi öncesi sonrasi dyno kesinlikle yapip farki yorumlamak daha bilgilendirici olurdu ama o gün biraz da zaman probleminden dolayı öncesi dyno alamadık şanssızlığım o oldu..
Aracın degisiminden de zaten cok memnunum,bidaha ki sezon da insallah ilk pist deneyimimi yasamis olurum
benimde gördüklerim aktarma organlarında bir kayıp yoksa önden çekişli araçlarda %10 dur arkadan itişli araçlarda şaft faktörü sayesinde %15 dir 4x4 araçlarda hem şaft hem arka diff sayesinde %20 belki de üzerine kadar kayıplar çıkıyor... ama yinede 50 hp kayıp çok büyük geldi gözüme kendi aracımdan örnek verirsem 138 hp 310 nm tork krang da üretirken 119 hp tekerde güç ölçülüyor..
SM PERFORMANCE
Maşallah kardeşim güzel güç. Ama senin dyno benim çok kafamı karıştırdı egzoz kapalı iken sonuç; turbo arabalarda back pressure yok bildiğim kadarı ile atmosferik olsa anlarımda, turbo araçlarda free flow olursa daha iyi olmaz mı ? kafamda deli sorular keşke burada olsan deneyip görürdük
Acı kaybımız... valla ne diyim yürüyende bir problemim yok,rahmi abi de deginmis bu konuya üstteki postta zaten..
Bir olcumde cikan kayip 40 hp digerinde 50hp arada 5 dakika var yok,durum böyleyken çokta önem arz etmedigini dusunuyorum.ya da varsa tavsiyeniz belirtin tabi ki
Sagolasın abi, ortada buluşalım
Benim cut out tam ortada,sistem mi kötü desem ne çok iyi ne çok kötü yaptirdigim yer.
Back pressure icin okunacak cok konu fikir danisacak cok kisi vardir ama senin sistem de bu kadar kayip olmaz diye dusunuyorum
düzeltme,ekleme yapayım bilgi verebilecek 2 konu: http://www.techturkey.com/forum/asir...ereklimi_.html
http://www.techturkey.com/forum/sohb...cu_iptali.html
Konu oğuz tarafından (22-11-2019 Saat 16:21 ) değiştirilmiştir.
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)