Öncelikle herkese merhaba. Yıllardır bu güzel ailenin üyesiyim. Hep konuları okuyup yorum yapmakla yetindim. Genelde araçlarımı stock kullandığım için konu açmaya gerek duymadım. Yaklaşık 1,5 yıldır keyifle bindiğim ve ufak dokunuşlarla zevkime göre kişiselleştirdiğim aracımın bu sefer konusu olsun istedim. Biraz bol fotoğraflı konu olacak baştan söyleyeyim.
Araç 2013 model olup bu kasanın en full donanım paketine sahip 1.6 Multidrive S Auris Premium. İkinci sahibinden 54 bin küsür km'de İstanbuldan aldım. Emsallerine oranla özellikle içinin ilk günkü kondisyonda olması, servis bakımlı, düşük km ve hatasız gibi nedenler almamda etkili oldu. Bayii çıkışlı orijinal aksesuar olarak kapı çıtaları, cam rüzgarlık seti, kapı eşik kromları, kauçuk bagaj havuzu ve paspasları mevcut.
Deri parçalı koltuk döşemeleri ve ön konsol, ısıtmalı ön koltuklar, otomatik ayarlanabilen bel desteği, otomatik park asistanı, ön arka park sensörleri, far ve yağmur sensörü, skypack cam tavan, anahtarsız giriş, geri görüş kamerası, katlanır ayna, hız sabitleme ve sınırlama gibi donanımlara sahip.
Noterden sonra hemen çekilen fotoğraflar ile başlayalım. 3 harf ve 3 rakam plaka sevmediğim için her aracımda olduğu gibi hanımın ve benim baş harflerini ifade eden EH plakamızı taktık.
İstanbuldan Eskişehir'e dönünce öncelikle arka aydınlatma gurubunu led ampüllerle değiştirmeye başladım. Piyasadaki ucuz ledleri kullanmak yerine, fabrikasyon plaka aydınlatmaları led olan araçlardaki gibi oem görünümü veren ve maviye çalmayan ışıl ışıl neon gibi aracın altını aydınlatmadan soft bir şekilde 5500K renk sıcaklığına sahip Philips Led ampülleri ve stoplar için yine Philips P21/5W İntense Red ürünlerini tercih ettim. İç aydınlatmada ise photon marka led kullandım. Geri vites ise Aliexpress ürünü kaliteli bir led ampül kullandım.
APP plakasız olmazdı hemen sipariş verildi.
Orijinal Toyota Aksesuarlarına zaafım var. Sarı sitede satılık orijinal kapı alt krom çıtaları ve bagaj altı krom çıtayı uygun fiyata bulunca alıp montajını yaptım.
Makyajlı kasasında bulunan balık yüzgeci anteni, ön tampona EZ Lip, arka logo içi pianoblack folyo kaplama gibi küçük değişiklikler yaptım.
Leylek görüntüsünden biraz kurtularak yere biraz daha sağlam adımlarla basmak gerekliydi. Eibach Pro-Kit spor yaylara geçtik. Arkaların bağımsız süspansiyon olması nedeniyle standart hali ile bile güzel yol tutan araç daha kararlı viraj almaya başladı. Ön ile arka tam kararında düştü görüntü çok hoşuma gitti. Neyse fotolara geçelim.
Elim bu işlere yatkın olunca eksiz bir şekilde titizlikle stoplara çerçeve ve ayna kapaklarını hanımın yardımı ile pianoblack kapladım.
Zamanla yaylar sanki biraz daha oturdu.
Derken 60 bin bakımına girdik. Sıvı bakımı ve rutin kontroller yapıldığı için fahiş işçilik fiyatından ötürü yetkili servis yerine orijinal bakım parçalarını servisten temin ederek ustama götürdüm. Bakımda Toyota'nın önerdiği viskozite olan 0W20'ye engine flush sonrasında geçtik. Sessizlik, akıcı bir sürüş ve yakıt ekonomisi anlamında fark ettirdi. Bu arada K&N kutu içi filtreye geçtim.
Yıkama sonrası kurulama yaparken adeta kurulama havlusunu tutacak şekilde demir tozu, hare ve bir kaç göçük vardı. Demir tozu ve kil uygulaması sonunda polisaj ve boya koruması yapıldı. 3 günlük çalışma sonrası sıfır kondüsyonuna ulaştık.
Arka taraf biraz kel görünüyordu. Spoiler ile saç ektirmiş gibi yakışıklı oldu kereta. Ön aydınlatma gurubuda led oldu.
Yaylardan sonra arka lastiklerin içeride kalma olayı gözüme daha fazla batmaya başlamıştı. Bu görüntüyü 25 mm. FG Spacer ile çözdük. Saplamalı diye tabir edilen bijonlar yüzünden alman gurubu kadar mm olarak çok seçenek yok. Bi tık fazla oldu ama fenada olmadı.
Yan marşpiyelde fındık büyüklüğünde göçük mevcuttu. Gözüme battığı için marşpiyel siparişi verdim. Krom kapı alt çıtaları, orta kapı çıtası ve marşpiyel 3'lüsü aracı SUV gibi yapınca krom kapı alt çıtalarını söktüm. Spacerlerin 25 mm. olmasından sebep arka jantların ön jantlara göre aşırı çıkıntılı duruşu gözüme batmaya başlamıştı. Onlarıda 15 mm. spacere geçmek için söküp elden çıkardım. Orijinal tozluklarada marşpiyel ile veda ettik. Sadece arkada olması çok saçma duruyordu. Kışın gelmesiyle 4 adet sıfır Nokian WR D4 edindik.
15 mm. Spacere geçiş.
Kol dayama, torpido gibi trim içleri kadife folyo kaplandı.
Ön arka ve dikiz ayna sinyallerini LED yaptık. Ayna sinyalleri yurtdışından getirterek dinamik versiyon yani halk dilinde kayan led yaptık. Led sinyaller araca gerçekten premium bir hava kattı. Böylece araçta halojen ampül kalmadı.
Kendi el emeğim olan aracımın el çizimi odamın duvarında yerini aldı
2020 yazının gelmesiyle kışlıklar sökülecek, tabi bizde bi kaşıntı başladı. Çok kollu jantları her zaman sevmişimdir. Arkadaşlarla beraber uzun uzun yapılan telefon görüşmeleri sonunda Arıcıoğlu WRC Titanium Grey modelinde karar kıldık.Jantların siparişini verdik ama bize iyi bir lastik gerek. Lastikte ucuz işi sevmediğim için direkt 2020 alman üretimi 225/40/R18 Michelin Pilot Sport 4 siparişini vermiş olduk. 6 aydır 18 inçlerle kullanıyorum.
Jant sonrası fotolara geçmeden önce en son güncelleme servisten sipariş verdiğim OEM Aksesuar opsiyonu olan arka difüzörümüz takıldı.
Güncel hali ile sizleri başbaşa bırakıyorum. Artık yapılacak fazla birşey kalmadığını düşünüyorum. Okuduğunuz için teşekkürler.
![]()