2 araç için de hayırlı olsun, istediğim gibi bir düzen oturtmuşsunuz, 1 tanesi spor araç olunca 2. Araç şart benim de hedefim o yönde inşallah. C2 için takipteyim
2 araç için de hayırlı olsun, istediğim gibi bir düzen oturtmuşsunuz, 1 tanesi spor araç olunca 2. Araç şart benim de hedefim o yönde inşallah. C2 için takipteyim
Clio Rs 182 N/A - 98 Corsa Gsi N/A - Turbo Şahin 88 - 98 Corsa Gsi N/A - 94 Corsa Gsi N/A - 96 Corsa B swap c20xe
Ecupro Bodrum
Teşekkür ederim, 2 aracın bir çok avantajı var, eşim ve ben aynı anda farklı yerlere giderken dert olmuyor.
Biri bozulsa diğeri çalışır halde olunca araç ikamesi oluyor.
Yaşlar eski hacimler düşük olduğundan mtv si az tutuyor. ( Tigra yıllık 216 TL, C2 yıllık 216 TL 4-6 yaşında 1.6 ya kadar araba alsam 1372 TL ödeyeceğim mesela)
Tek sıkıntı c2 nin sigorta çok fazla çıktı 1200+ bana çıkan sigorta 475 TL oldu. Bu açıdan işletim maliyetleri de düşük sayılır.
C2 için bu ara pek bir şey yapmıyorum, tigra garaja girince onu söküp dağıtacağım. 1 tık sıcak çalışıyor 95+ diyelim.
Radyatörü sökeceğim içini ve peteklerin arasını temizleyeceğim ve öyle deneyeceğim.
Eğer hala sıcak çalışıyor ise radyatörü yenileyeceğim.
Bir da müşürü oe mi bilmiyorum onu da manayla kontrol edeceğim. Pazar akşamı konuyu güncellemeyi hedefliyorum.
Instagram : https://www.instagram.com/koroglu_ka...d1ZXBtM2czb2Ns
Blog : https://kaankoroglu.blogspot.com/
Youtube : https://www.youtube.com/@tamir_hane
abi bi ara bu olay psanın derdi idi.
206larda insanlar hararetleri 95lerde görüyordu arabayla bakkala bile giderken.
sonra bunun normal olduğu anlaşıldı , konuyu bi araştır dağıtmadan önce
hatta bak şöyle bir yazı okudum ;
"206 ların termostatları 98 derecede açıyor ve şehir içinde hararet ibresi 100 e gelmesi normal bir durum.98 derecede fan açar 92 derecede durur ve sürekli sürüş esnasında fan çalışmaz.Kısaca toparlayacak olursak durum gayet normal içiniz rahat olsun."
médiocrité partout
tigranın rengini daha önce görmemiştim, çok beğendim, keyifli sürüşler, bol foto bekliyorum : )
Subaru
Technica
InternationaL
PSN: ekduncan
Kazasız belasız sürüşler abi, yine enfes bir konu olacakSenin konuları okurken keşke komşum olsaydın diyorum, pazar sabah 08:00'de araçları çekip mesaiye baslarız, akşam 17:00 bitiş, araçların başında saygı duruşu kapanış...
Simply the best.
01.05.1994Ayrton Senna
Dediğin gibi olabilir aslında ama ben riske atmamak adına bu akşam sökeceğim radyatörü.
Petek içlerini ve aralarını güzelce temizleyip deneyeceğim, belki de dediğin gibi normali budur. Deneme sonrası değeri yazarım.
Mondeo da 105 in altına inmiyordu mesela. C2 de de 82 nin üstüne çıkmıyor.
Ben de görmemiştim gerçekten, sahibi olunca ilk günler ısınamadım ama şuan daha iyiyim, yavaş yavaş seveceğim sanırım.
Bu hafta sonu planım tam da buHatta bu akşamdan başlıyorum anca sindire sindire sökerim
![]()
Hatta eşeklerin üzerine alayım eğer bijonları sökebilirsem. Havalı tabanca ile hiç sökülmeyecekmiş gibi sıkıyorlar bazen.
Instagram : https://www.instagram.com/koroglu_ka...d1ZXBtM2czb2Ns
Blog : https://kaankoroglu.blogspot.com/
Youtube : https://www.youtube.com/@tamir_hane
Akşam vakit bulunca önce bi gelen malzemeleri açtım yerleştirdim, nicedir garajı bi düzeltememiştim.
Garajdaki ürün çeşitliliği arttıkça yer bulma ve muhafaza etme işi o kadar zor oluyor.
Düzenleme işini hallettikten sonra radyatörü sökmeye başladım.
Önce kanister dedikleri parçayı söktüm ama hala ne işe yarar çözemedim.
Emir ilk çalıştırma da yüksek rolanti olur sonra düzelir o işi bu parça yapıyor dedi, sanırım parça düzgün çalışıyor.
Söktükçe ön sol kısımdan bir hikayesi var dediğim durum aslında çok da büyük bir şey olmadığını anladım.
Derinlere indikçe ustacıklar tarafından bızıklanmamış, soketleri kabloları üzerinde olan bir motor ve kaput altı gördükçe memnuniyetim daha da arttı açıkçası.
Sadece yılların vermiş olduğu spiral hortumlarda deformeler mevcuttu onları da çözmek zaten çok kolay.
Şase de panel de vs hiçbir şey olmaması memnun etti gerçekten.
Fotolara geçelim,
Hafta sonu boya partisi var
Satmayı düşünmüyorum ama ileride niyetine girersek alacak arkadaş ne yapıldı ne takıldı görsün diye malzeme fotosu da çekmeye başladım.
Zira aracın bakımı yeni yapılmış ama motor yağı simsiyah içime sinmedi o yüzden emin olmak adına kendim yeniden yağ su filtre sıvı bakımı yapacağım.
Motorun sağ tarafında map ve bilmediğim yerlere giren çıkan mavi pnömatik hortumlar var onları bi düzenleyeceğim, beyaz cırt'ı bulup kullanan arkadaşa selam ediyorum.
Bir selam da hava filtresinin ayağına ne olduğunu tam çözemediğim şu pulumsu zımbırtıyı takan arkadaşa gelsin![]()
Bilen varsa yazsın bu nedir acaba.
Hava filtre kutusu davlumbazın deforme olmasından ötürü çamur görmüş,
Kutu içi, Filtre temiz çıktı ama sanırım bakım işi doğru, ama yağ daki siyahlığı çözemedim. Zira daha önce yaptığım bakımlarda 5k km sonra bile yağ hala orj renge yakın bir renk veriyordu. Bunda ise tb araba gibi simsiyah.
Radyatöre giden yolda ne varsa söktüm,
Klima çalışmıyor ama sisteme bakınca bence tasarımsal bir hata var, egz. manifolduna çok yakın konumda borular.
Klima radyatörü ön tarafta, burayı bir şekilde temizleyeceğim petek araları oldukça dolu.
Kenarda temizlenmeyi bekleyen parçalar.
Radyatörü dışarı aldım, fiziksel olarak iyi durumda bir temizleyip takarım dedim ama dediğim gibi olmadı.
Meşhur izmirli arkadaşın bir videosunda müşürlerin üzeri toz çamur kaplandığı için değerleri hatalı okuduğu şeklinde bir söylemi vardı, ben de 2 müşürü de söktüm.
2 si de gayet kötü durumdaydı, üzerleri matkap ucuna takılan tel fırça ile 3-4 dk da anca temizlendi. Adam haklı bence, temizlikten zarar gelmez.
Sevindiğim diğer husus da 2 müşürün GM çıkması
Temiz ve pis müşürler.
Sonra hadi dedim şu radyatörü bir yıkayayım temizleyeyim. tornavida ile gösterdiğim bölge de bir topaklanma vardı, tornavida ucu ile o kısmı kaldırınca yeni bir radyatör hanemize hayırlı oldu akşam akşam.
Muhtemelen ben alete ant. koyduğumda bu kısım yine açılacaktı o yüzden dışarıdayken sızdırması işçilik açısından iyi oldu.
Çünkü radyatörü ve fanı sökmek biraz zor. Sök tak yaparken deforme olma ihtimali yüksek kaput altı oldukça dar arabanın.
Opelcilere soru gelsin, şu kanister parçasını takmasak ne kaybederiz ya da taksak ne kazanırız.
Ha bir de arka sol tekerimiz inmiş, pompa yoktu lastiğe oturmasın diye kriko da bıraktım. Çok çektim bu 2 arabada da lastik işinden
Bu akşam bir miktar daha sökmeli takmalı temizlemeli işler yapmayı planlıyorum. Vakit bulursam yarın yine konuyu güncelleyeceğim.
Sabırla okuyanlara selam olsun![]()
Konu KÖROĞLU tarafından (22-09-2021 Saat 08:04 ) değiştirilmiştir.
Instagram : https://www.instagram.com/koroglu_ka...d1ZXBtM2czb2Ns
Blog : https://kaankoroglu.blogspot.com/
Youtube : https://www.youtube.com/@tamir_hane
Daha önce de dediğim gibi:
Adam Yapıyor Rıza Baba...
"...Bilgisiz kimseler onlara söz söyleyince "Selam" der geçerler."
Eyvallah ben de yazmaktan aşırı keyif alıyorum, severek okunuyorsa ne güzel.
Sabah'a 700 TL radyatör ve 500 TL de somun sıkma sipariş ederek acı içinde başlasam da, artık bijon anahtarı ile sök tak yapmayacak olmanın tarifsiz mutluluğunu yaşıyorum![]()
Eyvallah, yahu bir şey yaptığım yok aslında, olanı söküp takıyorum, büyütülecek işler değil gerçekten. Sevmesen yapılmaz zaten yağ kir içinde kalıyorsun.
Instagram : https://www.instagram.com/koroglu_ka...d1ZXBtM2czb2Ns
Blog : https://kaankoroglu.blogspot.com/
Youtube : https://www.youtube.com/@tamir_hane
Tigra'nın rengi müthiş
2 araçta hayırlı olsun Kaancım. Senin ellerinde çiçek olurlar kısa vadede![]()
Güle güle kullanın kazasız belasız maşallah
Bizden bir yıldız kaydı, yine gökler aldı... Hepimizin başı sağolsun. Huzur içinde yat Alperim |RA|
Instagram : https://www.instagram.com/koroglu_ka...d1ZXBtM2czb2Ns
Blog : https://kaankoroglu.blogspot.com/
Youtube : https://www.youtube.com/@tamir_hane
ellerine sağlık ben de de uğraşmalık aldığım bir corsa c var fotoğraflar vs herşeyi de çekiyorum ama umuma paylaşma konusunda üşengeçliğim var![]()
Blog aç bir tane, fotoları oraya çok kolay upload ediyorsun. Oradan boyutlandırma ve bağlantıyı kopyalamak oldukça kolay tavsiye ederim.
OPEL TİGRA 1998 1.6 16V
Instagram : https://www.instagram.com/koroglu_ka...d1ZXBtM2czb2Ns
Blog : https://kaankoroglu.blogspot.com/
Youtube : https://www.youtube.com/@tamir_hane
Babamda Vectra B var. Radyatör sanıyorum 3 kez değişti. Hep o plastik yan kısımdan bir şekilde çatlıyor. Ömrü uzun olmuyor. (Orijinal radyatör de aynı şekilde oldu.)
İnceleme çekeriz artık![]()
Biraz dertli bir durummuş bu sıcaklık işi opellerde. Ben de bi tık bu işe takıntılıyım, oldumu düzgün olsun yolda kalmayayım istiyorum.
O yüzden çekiciye vereceğim parayı peşin verip parça alıyorum. Yolda kalma stresini de üzerimden atıyorum. En azından radyatör kaynaklı olarak.
ustacıklara antifiriz ve distile su ikilisini öğretemedik. Komple suyu basıp geçiyorlar.
Müşürlerin uçlarını gördün ne halde. Radyatörün içinden 5-6 tane 5mmx5mm civarı metal parça çıktı.
Instagram : https://www.instagram.com/koroglu_ka...d1ZXBtM2czb2Ns
Blog : https://kaankoroglu.blogspot.com/
Youtube : https://www.youtube.com/@tamir_hane
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)