Yağ yakmaya cozum bulundu dıye serviste parca değiştirdiler ancak bugun yaklasık 3000 km oldu yağ eklenelı gene ısık yandı. Benim gibi yapılan ıslemın ise yaramadıgı baska araclar varmı ?
Printable View
Yağ yakmaya cozum bulundu dıye serviste parca değiştirdiler ancak bugun yaklasık 3000 km oldu yağ eklenelı gene ısık yandı. Benim gibi yapılan ıslemın ise yaramadıgı baska araclar varmı ?
Manifolddan port enjeksiyonlu t-jet'lere bile fiat fabrikasyon/oem oil catch-can koymuşken direkt enjeksiyon turbo motorlara VW neden hala karter havalandırmaya eklediği checkvalf ile çözüm bulmaya çalışır anlamıyorum...
Yeni GTI muhtemelen aracnız korkmayın kronikleşti o problem artık :) Butun kullanıcıların ortak şikayeti.
hangi parçalarınız değişti?
Vallahi bizde başta aynı korkuyla yaklaştık ancak o kadar doğal bı sorun olduki GTI'lar için :) Sadece cebe zararı var okadar. Scirocco forumlarında falan bırcok kısı aynı dertten muzdarip. 3000 de 5000 de bir yağ eksiltme sorunuyla karşı karşıya herkes. Mecburen ekletmeye devam.. :)
Not : Hatta sahibinden.com uzerinde bununla ilgili bir ilan vardı. GTI'ım yağ yakıyor satıyorum falan diye bir başlığı vardı 150.000 TL fiyatlı :) Almasın kimse diye elemanın canına tak etmişti :)
Segman probleminden bahsediliyordu, sizde hangi parça değişti?
valla geçen gün doğuştaydım 5000km dir kullanıyorum 300 gram eklendi.Bu konuda şanslıyım sanırım.Ama parçalar değiştikten sonra eksiltmiyo deniyordu :S
Ne poktan arabaymış :D
1000 km de 100 gr eksiltti
parcam degisti 600 km oldu hic bir eksilme yok
Karter pompasımı ne değişti aracta bana sacma gelmişti ama cozduk dıyınce eyvallah dedim. Ancak cozulmedı benım aracın sorunu. 3bin de bitirdi yağı
kesinlikle katılıyorum aynı problem renault'ta olsa yerin dibine vurulmuştu şimdiye. Renom var diye demiyorum ama gördüğüm kadarıyla renault düşmanı çok var nedense.
neyse konuyu dağıtmıyım. bence de yağ eksiltme ciddi bir problem kesinlikle. ben sizin yerinizde olsam yağ lambasına felan değil 2-3 günde bir sabah çalıştırmadan yağını kontrol edip çalışıtırım. uyarı vermesine gerek kalmadan kendiniz yapın kontrolünü bence.
umarım sorununuz çözülür.
Araba, ekranda yağ uyarısını 1 litre kaldığında değil, toplam yağdan 1 litre eksildiğinde verir.
Siz sanıyor musunuz tüm motor 1.1 litre yağ ile çalışırken araba ikaz vermez ve herşey yolunda gider?
:)
Çok büyük hacimli motorları tam olarak bilmemekle beraber, yağ çubuğunun maks ve min seviyeleri arasında 1 lt olması lazım
iyide ben vw yi savunmuyorumki :) aksine bununla ılgılı en cok sıkayet maılınıde bız atmısızdır belkı. Böyle bırsey kati suretle kabul edılemez bırsey ancak elden baska bırsey gelmıyor. Bos marka fanatıgı degılım forumdakı cogu kısı gıbı :)
Işık yandığında 1 lt eksiltmiş oluyor
Benimde ilk 2000 km de ışık yanmıştı sonra olmadı bi daha kalmadı eksiltme
Ama insanın başına gelmeyince bilemiyor tabi çok can sıkıcı bir durum
Gaza basmaya gezmeye tozmaya korkar oluyor insan hep acaba yanacakmı acaba yine gittimi yağ diye düşünüyor sürekli..
yağ yakan araba gidiyor demektir sorun yok devam :hehe:
fsi, dsg, yağ yakma.... amblemi için sınıfından %15 pahalı bir araca (markaya) binmek ??
evet doğru, bende dusunmedım degıl bır ara, fakat bu dsg ve yağ yakma problemlerı ınsanı soğutuyor malesef, benım herhangı bır markayı karalama yada herhangı bır markaya baglılıgım yok fakat 99 da aldıgımız focus'u bakımları dısında hıc servıse goturmedık :) arac 13 yasında hala tık yok, 2011 focus dızel 113k oldu hala tık yok, honda da aynı sekılde sadece bakım, ama wv'nin son yıllarda yaptıgı hatalar benı soğutuyo bu markadan malesef, sahıbındendekı polo ılanını okudum ve abartı oldugunu sanmıyorum, adamcagız 50 bın kusur lıraya sıfır arac alıyor, ılk gunden ıtıbaren benzınle bırlıkte yağa da para vermek zorunda kalıyor malesef :(
Kontrolleri sıklastırcam mecburen.
Ancak suna katılmıyorum vw ni baska markalarla karsılastırmak ıcın onlarında tsi gibi bi motora sahip olması lazım .Tamam yağ yakıyor tamam aractan bazen sogutuyor bunları savunmuyorum ama verdıgı performans yeterince tatmin edici. Basit sistemlerde bu kadar hata olmaz tabikide. Tsi motordan performans olarak memnunum stock olarak bu hacımde boyle yuruyen bı arac yok gibi.
93 model sahinde tel elden duzgunce kullanilirsa tik demiyor. Cevremzde oyle arabalarda var.vw gercekten teknolojisiyle hayran birakiyor.yag yakmasi guzel degil tabiki fakat diger markalarin atmosferik motorlaryla karsilastrlmamali onlarda 1.4 180beygir araba uretip nokta hatasiz sunarlarsa o zaman tartisilir.
vti yağ yaksa dünyayı basımıza yıkarlar :D
Sonuçta 1.4 tsi çift şarjlı motor yağ yakan bir motor değil ( 140 - 150 - 160 - 170 - 180 hp ) polo gti 180 hp olduğu için yağ yakıyor da diyemeyiz, gti da yağ buharı hortumunda bir problem var eğer bu yapıldığı halde tüketim devam ediyorsa segman hatası olabiliyor. Yani tamamen şanssızlık eseri olan bir durum.
Kartel havalandırma subabı degısıp hala yag yakmaya devam eden araç cok..
satılık olan polo gtı ların servıs kaytılarını sorgulatınca neredeyse hemen hemen hepsı 3-5 kere yag eksıltme sorunundan dolayı servıse gırmıs..
bence sansızlık olarak nıtelendırmek cok yanlıs vw markası ıcın..
Aslında evet vw gibi bir marka söz konusuyken şanssızlık demek pek doğru değil, ancak böyle düşünme sebebim bu motorun kullanıldığı diğer modellerde hatta diğer markalarda bu sorunun olmaması ve sadece polo'nun bu duruma maruz kalması çok ilginç sabotaj gibi.
Ibıza larda yokmu aynı sorun ?
Ibıza cupra kullanan bır arkadasım var bagajında 4 lt yag ıle gezıyor :)
İbizada olduğunu bilmiyordum, o zmn o seride komple problem var demek ki.
Yağ yakıyor diye ne bu kadar endişelenmeye gerek var nede markayı veya aracı yerden yere vurmaya.
Bir motorun yağ yakması ardından gelecek ciddi sorunlara işaret etmesi nedeniyle otomobil kullanıcıları tarafından sıkıntıyla karşılanan ve dikkatle takip edilmesi gereken bir durumdur. Ancak TSI motorun yağ yakması ardından gelecek ciddi sorunlara yada sıkıntılara işaret eden bir durum değil, ardından daha büyük arızalar yada sıkıntılar çıkmıyor. Yağı yakıyor ve eksilenin yerine ekleme yapıp devam ediyorsunuz, hepsi bu kadar. Bu nedenle kaygılanmayı gerektirecek bir durumda değil. Sadece arada eklediğiniz yağ bütçenizden bir miktar para çıkmasına neden olur o kadar.
Tabikide anormal bir durum. Ancak TSi Teknolojisi üzerine kurulu bir motor sisteminin yağ yakması ileride daha buyuk bir sorun cıkacagı anlamına gelmıyor; diğer marka araçlardan ve motor seceneklerınden en buyuk farkı bu . İşte bu yüzden GTI'lar için yağ yakma olayı buyuk bır problem degıl dıyoruz :)