Alıntı:
BMW tarafından Servotronic olarak adlandırılan hidrolik destek sistemiyse, bu sırada direksiyon momentini kontrol altında tutuyor. İki sistemin birlikte çalışması sayesinde, direksiyon açışı ve döndürme kuvveti optimum olarak ayarlanabiliyor. Alt devirlerden orta devirlere kadar yüksek bir değişkenlikle ayarlanan direksiyon tur sayısı, otomobilin kullanım özelliklerini iyileştiriyor. Ani engel aşma gibi tehlikeli bir durumla karşılaşıldığında, tur sayısına müdahale ediliyor ve optimum değerlere geri dönülüyor. Bu sayede sürücünün aracı kontrol altına alması kolaylaşıyor. Virajlı yollara girildiğinde tur sayısı azaltılarak, direksiyonun daha direkt görev yapınası sağlanıyor. Direksiyon sistemi standart olan bir otomobilin sürücüsü, virajlı yollarda yaptığı sık manevralar sırasında ister istemez ellerim ideal sürüş pozisyonundan uzaklaştırmak zorunda kalıyor. Aktif direksiyondaysa tur sayışı azaldığından, ellerin ideal pozisyonda kalma süresi artıyor. Park manevraları gibi çok yavaş gidilmesi gereken durumlarda sistem, direksiyon tur sayısını 2'ye kadar düşürerek manevraları kolaylaştırıyor. Hızlı otoyollardaysa tur sayışı yavaş yavaş artırılarak, direksiyonun karakteri standart direksiyon sistemlerine yakınlaştırılıyor. Bu sırada artırılan direksiyon sertliği sayesinde, istemsiz hareketlerin önüne geçiliyor. Sürüş stabilitesinin kısıtlı olduğu durumlarda (şiddetli yan rüzgar, ıslak zemin gibi) sistem, kendisini dinamik stabilite kontrolü DSC'nin araca minimum müdahale edeceği şekilde ayarlıyor. Geyik testi ya da slalom manevralarında elde ettiği süreler, sistemin başarısını bugünden kanıtlamış durumda.