Çektiğim video 3. sayfada paylaştım ama görünmesi açısından burayada ekliyorum
Merhaba arkadaşlar aracımın rolantisiyle ilgili sorun yaşıyorum
Aracım lpg li ama sıkıntım hem benzinde hem lpg de
Son zamanda havaların soğuması ve yağmur kar başlayınca rolantim yine sapıttı zaman zaman 0lara kadar düşüyo hatta stop ediyordu
Yaptığım her işlemden sonra biraz düzelir gibi oluyor ama sorunum tamamen geçmiş değil
Yapılanları Şöyle Bir Sıralayalım
Emme Manifoldu Değişti
Akışmetre Değişti
OKsijen Sensörleri Değişti
Bujiler Değişti
Bobinlerde sıkıntı olduğunu düşünmüyorum arabanın gaz yemesinde gitmesinde hiçbir sıkıntı yok
Rolanti Valfi değişti
Aracın Ecu'suna reset attım 90 dereceye gelene kadar rolantide çalıştırdım bi kaç gün iyi gibiydi sonra yine bozmaya başladı
Dün tekrar emme manifoldunu söktürdüm contalarını falan değiştirdik hava alıyor olabileceğini düşündüm ama araçta gram hava alma yok şu an
19-12-2013, 11:31
1.8 turbo
keske sıfır rolantı valfı alsaydın ve rolantı valf hortumlarını degısseydın.bende rolantıde stop etme sorunu vardı. benımkı her zaman yapmıyordu sadece lpg de gazdan ayagımı cekınce rolantı dusup kalkıyor bazen stop edıoyrdu defalarca rolantı motoru temızlendı cozulmedı degıstı kurtuldum
19-12-2013, 11:45
Can's
kompresyon olctunuz mu test edıp baktınız mı subaplarda egıklık vs durumuna
ama dedıgınız gıbı duzelıp sonra tekrar bozulmussa ecu yu sıfırladıgınızda tekrar sıfırlayıp bakmak gerek yıne duzelırse bır sure sonra bozulursa onunla alakalı durum olabılır
19-12-2013, 11:48
DallaraF395
Vanos varmi bu aracta?
19-12-2013, 11:53
drago
soğuk havalarda benim aracım da sapıtıyordu, hava iyiyse araç güzel hava kötüyse rölanti sapıtıyor, zaman zaman misfire oluyordu. Motor elektrik tesisatını değiştirdim araç düzeldi çok şükür
19-12-2013, 11:58
milksop
Alıntı:
DallaraF395 Nickli Üyeden Alıntı
Vanos varmi bu aracta?
vanos varsa eger
vanosa giren 2yada 3tane sensor var onlar arızalı olabilir.
19-12-2013, 12:06
1.8 turbo
Alıntı:
milksop Nickli Üyeden Alıntı
vanos varsa eger
vanosa giren 2yada 3tane sensor var onlar arızalı olabilir.
arac 328. vanos olmama ıhtımalı yok
19-12-2013, 12:13
sde30
Alıntı:
1.8 turbo Nickli Üyeden Alıntı
keske sıfır rolantı valfı alsaydın ve rolantı valf hortumlarını degısseydın.bende rolantıde stop etme sorunu vardı. benımkı her zaman yapmıyordu sadece lpg de gazdan ayagımı cekınce rolantı dusup kalkıyor bazen stop edıoyrdu defalarca rolantı motoru temızlendı cozulmedı degıstı kurtuldum
Valla aklımdan geçiyor sıfır bi valf almak ama sıkıntı ondan değilse boşuna o kadar parada vermek istemiyorum
Alıntı:
Can's Nickli Üyeden Alıntı
kompresyon olctunuz mu test edıp baktınız mı subaplarda egıklık vs durumuna
ama dedıgınız gıbı duzelıp sonra tekrar bozulmussa ecu yu sıfırladıgınızda tekrar sıfırlayıp bakmak gerek yıne duzelırse bır sure sonra bozulursa onunla alakalı durum olabılır
Kompresyon testi yapıldı bi sıkıntı yok
Alıntı:
DallaraF395 Nickli Üyeden Alıntı
Vanos varmi bu aracta?
Evet var
Alıntı:
drago Nickli Üyeden Alıntı
soğuk havalarda benim aracım da sapıtıyordu, hava iyiyse araç güzel hava kötüyse rölanti sapıtıyor, zaman zaman misfire oluyordu. Motor elektrik tesisatını değiştirdim araç düzeldi çok şükür
Zaman zaman yapması banada sanki bi yerlerde temassızlık var gibi geliyor ama emin olamıyorum ki sorun nerde
araç sadece sogukken yapıyorsa ve belli bi hızdan devirden sonra yapmıyorsa. krantan vanosa gelen sensorde.
19-12-2013, 12:20
sde30
Alıntı:
milksop Nickli Üyeden Alıntı
araç sadece sogukken yapıyorsa ve belli bi hızdan devirden sonra yapmıyorsa. krantan vanosa gelen sensorde.
Aracın gaz yemesinde en ufak bi sıkıntı yok ama giderken debrijaya basınca rolanti sallanıyor aracın hızına göre rolanti orantılı şekilde sallanıyor, örneğin 50 ile giderken az sallanıyor 130 ile giderken çok sallanıyor
19-12-2013, 12:43
sde30
Asıl sıkıntım yağmur yağdığında rolantinin çok sallanması, yağmur yağınca durduğu yerde bile sallanıyor rolanti ışıklarda falan diblere vuruyo stop edecek gibi oluyor
Acaba bi yerden kısa devre mi yapıyor yağmur yağınca ne oluyor bu arabaya
Böyle bi sıkıntıyı çözemeyince kafayı sıyırcak gibi oluyorum ALLAH sonumu hayır etsin :D
19-12-2013, 13:00
ugur_EN_
benzer bi sıkıntı benim aracımdada vardı ve 2 yıl boyunca uğraştım vanos değişti rölanti valfi değişti krank sensörü oksijen sensörü değişti ve sorun hala devam ediyodu lpg' de. yanlız benim sorunum sadece araç ilk marşta bişey yoktu sonra her durduğumda yapıyodu 3000 devir gaz verip bıraktığımda düzeliyodu ilk başlarda, en sonunda komple stop etmeye başladı bujileri yağı yağ filtresini ve gaz filtresini değiştirdim 3 hafta önce falan şuan hiç bi problem yok belki işinize yarar yazdıklarım rölanti ayarsızlığı bmw'lerde kronik oluyo bildiğim kadarıyla ve insanın çok canını sıkıyo artık bana tak ettirmiştiki allahtan çözüldü kurtuldum darısı başınıza.
19-12-2013, 13:04
sde30
Alıntı:
ugur_EN_ Nickli Üyeden Alıntı
benzer bi sıkıntı benim aracımdada vardı ve 2 yıl boyunca uğraştım vanos değişti rölanti valfi değişti krank sensörü oksijen sensörü değişti ve sorun hala devam ediyodu lpg' de. yanlız benim sorunum sadece araç ilk marşta bişey yoktu sonra her durduğumda yapıyodu 3000 devir gaz verip bıraktığımda düzeliyodu ilk başlarda, en sonunda komple stop etmeye başladı bujileri yağı yağ filtresini ve gaz filtresini değiştirdim 3 hafta önce falan şuan hiç bi problem yok belki işinize yarar yazdıklarım rölanti ayarsızlığı bmw'lerde kronik oluyo bildiğim kadarıyla ve insanın çok canını sıkıyo artık bana tak ettirmiştiki allahtan çözüldü kurtuldum darısı başınıza.
Dün bende buji, yağ, yağ filtresini değiştirdim ama lpg filtresini değiştirmedim bi değiştireyim belki benimde işime yarar :o
19-12-2013, 13:11
sde30
Aklımda şöyle birşey var ama ne derece doğru düşünüyorum bilmiyorum
Araç LPG de çalışırken ECU ona göre MAP yazıyor yani sorunum aslında LPG de ise yazılan MAP bozuksa bunu benzinede aktarıyor olabilir mi acaba ?
Bi kaç forumda okumuştum bunun önüne geçmek için O2 sensörlerine RÖLE bağlayıp LPG ye geçtiğinde devre dışı bırakılıyormuş araç böylece LPG de iken kendine MAP yazmıyormuş bu işe yarar mı acaba ?
19-12-2013, 13:38
ugur_EN_
öyle bişey olacağını zannetmiyorum ve ben hiç duymadım. sizin sorununuz rölanti valfi veya akişmetre gibi geldi bana çünkü hem benzinde hemde lpg de aynı sorunu yapıyor ve yüksek ihtimalle rölanti valfi diyebilirim tahminimce ben 480 tl e almıştım 2 sene önce Antalya'da ama daha uygun bulmanız mümkündür izmir deki parçacılar biraz daha uygun fiyat olarak.
19-12-2013, 13:44
TarikS
Yağmur yağınca akünün oralara veya elektrikle alakalı bir noktaya su sızıyor olabilir mi? Ben eski MINI'mde su sızıntılarından çok çekmiştim, en son akü havuzu sular altında kalıp araba çalışmayınca fark etmiştik dalgalanmaların sebebini :D
Sadece bir fikir, gözle kontrolü bedava en azından
19-12-2013, 13:48
sde30
Alıntı:
TarikS Nickli Üyeden Alıntı
Yağmur yağınca akünün oralara veya elektrikle alakalı bir noktaya su sızıyor olabilir mi? Ben eski MINI'mde su sızıntılarından çok çekmiştim, en son akü havuzu sular altında kalıp araba çalışmayınca fark etmiştik dalgalanmaların sebebini :D
Sadece bir fikir, gözle kontrolü bedava en azından
Akü bagajda olunca göz önünde olmayınca hiç bakmadık valla bi sonraki yağmurda itina ile bakacağım oralara :)
19-12-2013, 13:59
TarikS
Alıntı:
sde30 Nickli Üyeden Alıntı
Akü bagajda olunca göz önünde olmayınca hiç bakmadık valla bi sonraki yağmurda itina ile bakacağım oralara :)
Şimdi de bakabilirsiniz, sızıntı olduysa mutlaka iz vardır
Benim çamur içinde kalmıştı orası :D Cam tavanın su tahliyeleri tıkanması sonucu oldu diye düşündük, sizde sunroof varsa ihtimal yine kuvvetli
Umarım yoktur tabi, çok pis işler :)
19-12-2013, 14:01
ugur_EN_
akünün olduğu bölmenin altında tahliye olması gerekiyor yanlış hatırlamıyorsam akü bence çok düşük bi ihtimal ama siz genede bakın.
19-12-2013, 15:54
sde30
Alıntı:
ugur_EN_ Nickli Üyeden Alıntı
akünün olduğu bölmenin altında tahliye olması gerekiyor yanlış hatırlamıyorsam akü bence çok düşük bi ihtimal ama siz genede bakın.
Zaten orda su birikmiş olamaz o kadarda değil :) ama oraya bi su sızıntısı varsa temas falan söz konusudur belki bi bakmam lazım bugün abim arabama el koyduğu için kontrol edemedim :)
19-12-2013, 20:03
sde30
Az önce abim geldi beni işten aldı bugün yaklaşık 180 km yol yapmış 5 dakika önce bunun rolantisi sallanmaya başladı dedi öncesinde hiç yapmamış eve gelirken ben kullandım bi süre yaptı sonra yine kesti
Akünün orayı kontrol ettim nem dahi yok
19-12-2013, 21:42
drago
babacım sen onu tam teşekküllü bir bmw servisine götürmelisin, gerekirse senelerdir gittiğin ustanı bir seferlik de olsa değiştirmelisin. vanos değerlerin, enjektör değerlerin hepsi cihazda okunabilir değerler. okunabilir bütün verileri okuyup öyle bir yol haritası çizilmesi lazım. motor tesisatının bütün hatlarını tek tek kontrol etmesi lazım. sadece kötü havalarda ve yağmurda diyince aklıma direk başıma gelen geliyor ki inşallah değildir. mesela bende emme egzantrik ve 2. 3. bobine giden kablolar kavrulmuştu, görüntüde lehimli falan ama o lehim bile orada direnç oluşturuyordu, suyu yedi mi kendini bırakıyordu, su olmasa da bazen soğuk havalarda bazen de araba soğuk ama hava normalken yapıyordu. makinede verdiği hatalara baksaydık şimdi 2. ve 3. bobini, termostatı ve emme tarafı egzantrik sensörünü değiştirmiştik.
19-12-2013, 21:46
sde30
Alıntı:
drago Nickli Üyeden Alıntı
babacım sen onu tam teşekküllü bir bmw servisine götürmelisin, gerekirse senelerdir gittiğin ustanı bir seferlik de olsa değiştirmelisin. vanos değerlerin, enjektör değerlerin hepsi cihazda okunabilir değerler. okunabilir bütün verileri okuyup öyle bir yol haritası çizilmesi lazım. motor tesisatının bütün hatlarını tek tek kontrol etmesi lazım. sadece kötü havalarda ve yağmurda diyince aklıma direk başıma gelen geliyor ki inşallah değildir. mesela bende emme egzantrik ve 2. 3. bobine giden kablolar kavrulmuştu, görüntüde lehimli falan ama o lehim bile orada direnç oluşturuyordu, suyu yedi mi kendini bırakıyordu, su olmasa da bazen soğuk havalarda bazen de araba soğuk ama hava normalken yapıyordu. makinede verdiği hatalara baksaydık şimdi 2. ve 3. bobini, termostatı ve emme tarafı egzantrik sensörünü değiştirmiştik.
Bilgiler için teşekkür ederim olmazsa bende sağlam bi servise götüreyim aracı ama şu an için bilgisayarda arıza göstermiyor
Lehim falan demişsiniz benimde rolanti valfine giden kabloda sorun vardı kesip yeniden kablo çektiler lehimlediler acaba benim sıkıntım da bundan mı kaynaklanıyor
19-12-2013, 21:52
drago
bana söyleneni aynen aktarıyorum: Eğer ki tesisatta kopukluk olmuşsa onu lehimlesen dahi o lehim orada bir direnç oluşturuyor, evet akım geliyor ama düzensiz geliyor, o da düzensiz çalışmasına sebep oluyor demişlerdi. Bana ilk etapta mantıklı gelmemişti arabanın o kadar seçici olması ama bmwlerde çok sık rastlanan bir olay, özellikle kışın sürekli değiştiriyoruz dendi.
19-12-2013, 21:53
sefa325
başlıca; Vanos,Veya Hava Alıyor Olabilir Herhangi Biyerden Kontrol Etmek Lazım Manifoldun Altına Giren Zikron Filtrede Kontrol Edilmeli Aynı Zamanda Rolanti Motorunu Yenilemekde Fayda Var
19-12-2013, 21:56
sde30
Alıntı:
drago Nickli Üyeden Alıntı
bana söyleneni aynen aktarıyorum: Eğer ki tesisatta kopukluk olmuşsa onu lehimlesen dahi o lehim orada bir direnç oluşturuyor, evet akım geliyor ama düzensiz geliyor, o da düzensiz çalışmasına sebep oluyor demişlerdi. Bana ilk etapta mantıklı gelmemişti arabanın o kadar seçici olması ama bmwlerde çok sık rastlanan bir olay, özellikle kışın sürekli değiştiriyoruz dendi.
Motor tesisatını komple değiştirmem mi gerekiyor bu durumda? yada buna çözüm getirecek ne yapabiliriz bilginiz var mı
19-12-2013, 21:58
rebel
Alıntı:
drago Nickli Üyeden Alıntı
bana söyleneni aynen aktarıyorum: Eğer ki tesisatta kopukluk olmuşsa onu lehimlesen dahi o lehim orada bir direnç oluşturuyor, evet akım geliyor ama düzensiz geliyor, o da düzensiz çalışmasına sebep oluyor demişlerdi. Bana ilk etapta mantıklı gelmemişti arabanın o kadar seçici olması ama bmwlerde çok sık rastlanan bir olay, özellikle kışın sürekli değiştiriyoruz dendi.
hocam diğer herşeyi yapmışşsın zaten banada bu cok olası gelıyor. senınde dediğine göre bı bakmadığın bobınler kalmış ayrıca tekrar tesısatı cekıldı dıyosun. dalgalı akımdan dolayı rolentıde sapmalar olabılır .
rölenti dalgalanması oluyosa ılk yapılcak sey maf sensorune bakmak. sen değiştirmissin
bobınlerdeki sıkıntı olabılır. diğer hersey normal dıyosun cünkü... zor işler adamı çileden çıkartır 3 kuruşluk sorun
19-12-2013, 21:58
GökhanO
Yagmur yagarken dedigin icin soyluyorum bir arkadasımın 328i de soyle bir sorun vardı, kulbutor kapagının ustunde olan uzerinde bmw yazan kapak onda kırıktı ordan giren su 6 nolu silindirin bobinin uzerine birikiyordu ordanda iceri sızıyordu, bobini soktuk icerisi göl olmustu. Bir bak istersen.
19-12-2013, 22:01
sde30
Alıntı:
GökhanOluk Nickli Üyeden Alıntı
Yagmur yagarken dedigin icin soyluyorum bir arkadasımın 328i de soyle bir sorun vardı, kulbutor kapagının ustunde olan uzerinde bmw yazan kapak onda kırıktı ordan giren su 6 nolu silindirin bobinin uzerine birikiyordu ordanda iceri sızıyordu, bobini soktuk icerisi göl olmustu. Bir bak istersen.
Hocam kaputun altına su gelmiyor ki hiç bi yerden en fazla alttan sıçramalar olur oda imkansız oralara girmesi ki dün komple söküldü bobinler bujiler emme vs ve henüz araba yağmur görmedi ona rağmen bugün yine yaptı
19-12-2013, 22:02
sde30
Alıntı:
rebel Nickli Üyeden Alıntı
hocam diğer herşeyi yapmışşsın zaten banada bu cok olası gelıyor. senınde dediğine göre bı bakmadığın bobınler kalmış ayrıca tekrar tesısatı cekıldı dıyosun. dalgalı akımdan dolayı rolentıde sapmalar olabılır .
rölenti dalgalanması oluyosa ılk yapılcak sey maf sensorune bakmak. sen değiştirmissin
bobınlerdeki sıkıntı olabılır. diğer hersey normal dıyosun cünkü... zor işler adamı çileden çıkartır 3 kuruşluk sorun
Kardeşim sorma ya kış geldi saat gibi çalışan araba su koyverdi sorunun ne olduğunu bilmemek hepten deli ediyo adamı bilgisayarda arıza verse şu bozuk desede kurtulsam
19-12-2013, 22:04
pureal
çok alakalı görünmesede, hava filtre kutusunu sökün maf sensöre giren havayı parmaklarınızla engellemeye çalışın hava girişi azaldığında rölantinin düzelmesi veya yükselmesi gerekiyor. eğer öyle ise sorun fuel ratio too lean durumu vardır. emme hortumlarında yada vacumlarda bir yerde kaçak vardır.
19-12-2013, 22:08
drago
iyi bir bmw servisi ya da iyi bir bmw servisinin önerdiği elektrikçi için çıtır çerez işler, parçacı bile bazen ayda 3 tane sattığım oluyor dedi, yani sürekli olan, olabilen, yapılan işler.sadece bu noktada önemli olan daha önce o işi yapmış olması, ne yaptığını biliyor olması.
Tesisatının komple değişip değişmeyeceği kendini zaten belli eder, misal benim örnekteki gibi kablolar kavrulmuş gibi olur. Eline değdiğinde peksimet gibi dağılacağı izlenimi verir, kurudur, eğilmeye değil de kırılmaya meyillidir. O zaman uzun süre bineceksen dersin ki temiz bir 2. el ya da sıfırını alırım başım ağrımaz. Ya da tesisatın aslında iyidir, ama bazı sensörlere ya da başka noktalara gelen voltaj düşüktür, (ki bu da ölçülebilir bişeydir, benim aracımda her kabloyu tek tek ölçmüşlerdi) kablo açıktır; o durumda elektrikçi bir güzel lehimler, üzerine de güzel bir bant sarar, varsa plastik yuvasını da takar mutlu mesut binmeye devam edersin.
Ha belki bunların hiç biri çıkmaz, ama çıkması halinde kafanı takma her türlü çözersin. Aslında çok zor arabalar değiller de işte ustası altın değerinde.Nokta atışı yapan adam çok az. Herkes bmwci olduğu için sorunlar çözülemiyor, parça üzerine parça değişiyor. Oldu sana bmw sorunlu masraflı araba.
19-12-2013, 22:08
sde30
Alıntı:
pureal Nickli Üyeden Alıntı
çok alakalı görünmesede, hava filtre kutusunu sökün maf sensöre giren havayı parmaklarınızla engellemeye çalışın hava girişi azaldığında rölantinin düzelmesi veya yükselmesi gerekiyor. eğer öyle ise sorun fuel ratio too lean durumu vardır. emme hortumlarında yada vacumlarda bir yerde kaçak vardır.
Dostum bu dediğini dün denerken elim komple hava akışın önünü kapattı araba stop etti, öyle bir emiş varki orda elim yapıştı resmen oraya 30 saniye kadar bekledim o şekilde bırakacak mı kaçak var mı diye bırakmadı elimi zor ayırdım ordan :D o yüzden diyorum hava kaçağı yok eminim :icon_tup:
19-12-2013, 22:11
pureal
Alıntı:
sde30 Nickli Üyeden Alıntı
Dostum bu dediğini dün denerken elim komple hava akışın önünü kapattı araba stop etti, öyle bir emiş varki orda elim yapıştı resmen oraya 30 saniye kadar bekledim o şekilde bırakacak mı kaçak var mı diye bırakmadı elimi zor ayırdım ordan :D o yüzden diyorum hava kaçağı yok eminim :icon_tup:
tam kapalı 30 sn çok uzun bir zaman anında stop etmesi lazım ama..
19-12-2013, 22:13
drago
hoca sen vakum kaçağını niye öyle ölçüyorsun, al bi balata spreyi sık çalışırken bak, veyahut tüttür bir sigara üfle akışmetreden içeri, nereden çıkıyorsa oradan kaçağı bul :D
19-12-2013, 22:14
sde30
Alıntı:
drago Nickli Üyeden Alıntı
iyi bir bmw servisi ya da iyi bir bmw servisinin önerdiği elektrikçi için çıtır çerez işler, parçacı bile bazen ayda 3 tane sattığım oluyor dedi, yani sürekli olan, olabilen, yapılan işler.sadece bu noktada önemli olan daha önce o işi yapmış olması, ne yaptığını biliyor olması.
Tesisatının komple değişip değişmeyeceği kendini zaten belli eder, misal benim örnekteki gibi kablolar kavrulmuş gibi olur. Eline değdiğinde peksimet gibi dağılacağı izlenimi verir, kurudur, eğilmeye değil de kırılmaya meyillidir. O zaman uzun süre bineceksen dersin ki temiz bir 2. el ya da sıfırını alırım başım ağrımaz. Ya da tesisatın aslında iyidir, ama bazı sensörlere ya da başka noktalara gelen voltaj düşüktür, (ki bu da ölçülebilir bişeydir, benim aracımda her kabloyu tek tek ölçmüşlerdi) kablo açıktır; o durumda elektrikçi bir güzel lehimler, üzerine de güzel bir bant sarar, varsa plastik yuvasını da takar mutlu mesut binmeye devam edersin.
Ha belki bunların hiç biri çıkmaz, ama çıkması halinde kafanı takma her türlü çözersin. Aslında çok zor arabalar değiller de işte ustası altın değerinde.Nokta atışı yapan adam çok az. Herkes bmwci olduğu için sorunlar çözülemiyor, parça üzerine parça değişiyor. Oldu sana bmw sorunlu masraflı araba.
Doğru söylüyorsunuz asıl sıkıntı nokta atışı yapabilmekte zaten
Bir genelleme olmuş rolanti bozuksa hava akış yada rolanti motoru değiştir düzelsin
Ee değiştirdim düzelmedi :)
Ama işte bu tür sıkıntılarda değiştirmeden de kimse net teşhis koyamıyor, direk bunu bulup söyleyecek usta bulsam zaten başımın üstünde yeri var :)
19-12-2013, 22:15
sde30
Alıntı:
pureal Nickli Üyeden Alıntı
tam kapalı 30 sn çok uzun bir zaman anında stop etmesi lazım ama..
Araç zaten anında stop etti ben emiş gücü azalacak mı diye bekledim sadece
20-12-2013, 13:38
sde30
Şimdi lpg filtresini değiştirdim değişen birşey yok sıkıntım devam ediyor
artık şundan eminim ki sıkıntım rolanti valfi yada ona gelen elektrik tesisatından
Araba benzindeyken rolantide titreşimli çalışıyor lpgye geçince titreşim artıyor
Rolanti valfinin fişini çektim devir 1000 civarına çıkıyo takınca sanki çok düşüyor araba havasız kalıp boğuluyor gibi
Valfi tinerle temizlediğim için hala ondan şüpheleniyorum ama bugün fırsat bulursam elektriğinide kontrol ettiricem
20-12-2013, 17:27
XSi
Rolanti valfini cekip kullandin mi? Ayni mi oluyor?