initial-D Nickli Üyeden Alıntı
lastik bile bir etken olamadı yarışta,hızlı olan geldi geçti.parabolicada öndekinin rüzgarına girmek için dibinden downforce kaybederek o virajı dönebilmeye çalışmak,sonrasında düzlükte pozisyon savaşı,frenleme öncesi yer tutmaya çalışmak veya hemen ardından gelen düzlük için pozisyon almak.araç geçebilmek için mecburen önündekinin tüneline girmek.düzlükte 13-14000devirlerde motor korumaya çalışmayan, ekonomi olsun diye 8. viteste düşük devirde düzlüğü bitirmeyen araçlardı.drs kers turbonun torqu olmadan 372km hıza kendi başına çıkıp,oluklu lastik+daha küçük ön kanatlarla daha hızlı turlar atabilen araçlardı.
o günleri seyreden birinin bugünden zevk almasına imkan yok.80lerde bundan hoşlanabilirdik ama şuan işe yaramıyor maalesef.30 sene önce litreden 1000hp çıkarabilmek f1 in anlamıydı.top nokta,uzay teknolojisi.sonrasında atmosferikten 350hp çıktı.dahada acayip bişey.şuan cezbeden ne??700hp 1,6 motor mu?ekonomi yapmak mı?dayanıklılığa oynamakmı?
ilk defa bir atmosferik içten yanmalı 3,0lt motor 19.000 devir barajını aşıyor,litreden 350hp çıkarıyor.aracın içinde verilen savaş şuankinden çok daha başka..nasıl zevkli olsunki dünkü yarış??