Yazilim ayari esnasinda dynoda denemelerde motor kirilirsa sorumlusu kimdir?bi arkadasimin basina gelmis bir olydir yorum bekpiyorum
Printable View
Yazilim ayari esnasinda dynoda denemelerde motor kirilirsa sorumlusu kimdir?bi arkadasimin basina gelmis bir olydir yorum bekpiyorum
ayarını kımın yaptıgına baglı :)
ARAÇTA MEKANİK BİR SIKINTI VARDIR.veya artık limiti dolmuştur daha önceden yara almıştır direk yazılımcıya baglamak doğru sonuç olmaz olayı açıklarsanız aracınızda ne vardı yeni motormu eksi motormu ona göre yorumlamak daha doğru olur
dyno da araba kırıldı suclusu yazılımcı ?
Bence cok yanlıs bır dusunce
arabada mekanık sıkıntı olur
veya yanlıs yapılan bır mekanık ıslem vardır
motorun km sı coktur sız daha cok guc almaya calısırken daha cok zarar verırsınız
motor bı sekılde zarar gorup kırılabılır
bunu aracı tune eden kısıye mal etmek yanlıs
Fabrika verilerinden öteye iş yaptırıyorsan kesinlikle herşekilde suçlu araç ashibidir.
Bu bir riskdir. Fabrika verisini bozduğun anda riski başından kabul edersin.
Aynı veya benzer yazılımları başka araçlara da yaptığını varsayıyorum o yazılımcılın, o halde sorumluluk araç sahibinindir. Çünkü fabrikanın belirlediği değerler dışına çıkmayı sen kabul ediyorsun. Araç da doğal olarak sıfır değil ve yorgunsa kırılması olabilir bi durum. Yine de yazılım da güvenilir mi ona da bakmak lazım ama... Geçmiş olsun...
neden kırıldığını bulmadan şu suçludur diyemez kimse
arac stok mu , km si, motor durumu vs ne birsuru soru işareti oluyor sonuçta
ki yazılım olarak motoru kırabilicek bir mudahale olmadığıda belki kanıtlanabiliyordur çok anlamadığım bir konu o kısım yorum yapamıcam
Dyno üstünde gazlamayla yolda gazlama arasında bi fark yoksa mekanik işlerde herkes de suç olabilir
Dyno sahibinin motorun kırılmasıyla ne ilgisi olabilir dyno üzerinde kırılan motor yol yaparkende kırılır.Aracını iyi yapamamış yada yaptıramamışsındır ya rektifiye hatası ya mekanik yada yazılımsal hata vardır kırılır dyno da yada iş yeri sahibinde bir kusur aramak yanlış bence.
motor nasil kirildi neresi hasar gördü foto veya video varmi?
Benim cupra daynodan dusmustu, sag kapi ve camurluk boyandi parasini ben verdim. Araci ben kullanmiyordum
fabrikadan çıktığı gibi dynoya çıkıp motor kırıyorsa suçlusu dyno sahibidir. Motoru yeteri kadar soğutacak fan kullanmadığı için motor bir güzel kırılır.
Siz dynoya çıkarken ne diyorsunuz;
Dynoya çıkmak istiyorum diyorsunuz.
Adam sizi zorla dükkana sokup dynoya sokmuyor. En azından böyle saçma bişey görmedim hayatımda.
Adam merak ediyor eroin kullanacak. Buluyor bir torbacı kendine. Diyorki bana bi şırınga hazırla yap. Güveniyor torbacıya. Torbacının kafa güzel ayarı fazla kaçırıyor şırıngayı uzatıyor buna al bunu yaparsın diye. Adam gidiyor evde yapiyor kendine hop altın vuruş ölüyor.
Kimse torbacıyı aramaz. Altın vuruş yapmış derler geçerler.
Modifiyede uyuşturucu gibidir. Merak içini sardığı an tüm suç senindir başkasının değil :)
gulu seven dıkenıne katlanır
Araca yazilim yapilmis yazipimdan once gazlaya gazlaya gitmis adamin dukkana yazilimi atmis amcam son sonra basmis marsa 1,2,3,4 derken kutt kol disarda ,,,,,
dyno piyasası çöküyor mu :) şaka bir yana söküp bakılmamış mı burda fal açıyoruz
Çok saçma değil mi ? :) Ben torbacıya bana altın vuruşluk ver eve gider gitmez öleyim diye bir talepte bulunmuyorum. Bana kafamı güzel yapacak , keyfini çıkaracağım doz da mal ver diyorum eğer torbacı bunun dozunu ayarlayamıyorsa suç torbacıdadır niye bende olsun ? Malı hazırlayan ben değilim. Aynı şekilde yazılımda da öyle , risktir modifiyedir eyvallah ama kimse milyarlar verdiği aracını al kır diye yazılımcılara teslim etmiyor. Madem araç kırabiliyor o zaman bu işi yapmayacak , madem bu işi yapıyor "mantık" çerçevesi içerisinde bu işe garanti verecek. Demem o ki %100 yazılımcı haksız vs değil , eğer ki araç taş gibi normal zamanda gidiyor veya mekanik bir sorunu yoktu , yazılım yapıldı patladı o zaman suç kimde sizce ? Ben olsam yazılımcının attığı haritayı incelenmesi için güvendiğim bir yazılımcıya bırakırdım o zaman atılan mapte , yapılan ayarda görülür ne kadar uçmuş belli olur.
Not : Madem bu işi yapıyor araç kırmayacak dememde ki sebep ne arabalar görüyoruz fabrikadan çıkalı 1000 km olmuş eğer bu araçta kronik bir sorun yoksa ve yazılım sonrası kırılıyorsa gibi durumlar için bahsettim. 300.000 km de neresinde ne olduğu belli olmayan bir araca yazılım yapıp ta patlamasından değil.
Arkadasla konustum benzini 4.viteste kol cikariyor ama ayardan once tipa gaz gidiyormus arac sorunu dusuk devirlerde trafige girdiginde gazdan ayagini cekince 20 km 10 km ile giderken silkeleme yapiyormus avansi sikiymis beyinden avans acilacakmis komple yazilim atilmis.
dynoda arabayı baglama, dynoda sogutma sistemini yapma, istediğin kadar ver avansla oyna ayarlarla oyna sonrada birşey olunca, kullanıcı suclu veya mekanikçi ne güzel dunya yahu :) bende bu yorumlara bitiyorum.
Arac sorunsuz ve dertsiz iken yazilim atilip dynoda motor kirdiysa suclu yazilimi yapandir bence(ha yolda kirmis ha dynoda),ha uc secenek var
1-Esnafsa ve kendinden dolayi kirildigini biliyorsa zararini karsilar
2-Yukaridakinin zitti,kendinsucudur ama ben bilmem der...
3-Araba sorunludur ,baska birseyi vardir kabak ona patlar suclu degildir
Iki tarafida dinlemek lazim
Motor kirmadan saniyeler oncesi gaza oturmaya basladiginda 14 kusurlu bir afr gosteriyormus widebant + arac gosterge panelinde hararet degilde kirmizi bir isaret yanmaya baslamis oda asiri sicaklikla alakaliymis,,,
şun her iki taraftada olabılır. kötü yerden benzin alıp yazılıma cıkartıyorsan . arabanın yagını bujısını degısmeden ayar ıcın dynoya cıkıyorsan , yazılımcı limiti soyleyıp , arac sahıbı yınede acalım dıyorsa hatanın buyuk payı arac sahıbındedir. Bunlar yapılıp dynoya cıkılmıssa kabahat yazılımcıda.
Hayır kardeşim suç senin çünkü seni öldüreceği belli olan bir şeye bulaşman. :) Kimse senin canını senden daha iyi düşünmez. Arabada aynı kimse kimsenin arabasını kendi arabası gibi yapmaz yada başında durmaz.
Geçen görüyorum adam yazıyor depoma toluen koydum 4 ay yattı araba diye. Mesela bişey olmadı diyor şansına olmamış. Risk almış başkasınada bişey olmaz koyun koyun diyor. Biri dinleyip aynısını yapıp zarar görse suçu adama atmaya calışacak ama. Suç yine kendinde olacak. Ne gerek var?
yazılımcı ustaya *** atar.usta yazılımcıya. araç sahibi ıkısıne:D ama olan gene araç sahibine olur :D
Aynen oyle herkez birbirine *** atiyor ,,arkadaslar kusura bakmayin olay netlesene kadar isim vermiyecegim kimse zan altinda kalmasin ama yazilim yaptirmadan once iyice konusun herhangi bir sorun ciktiginda ustlenecekmi ustlenmeyecekmi bilin ona gore araciniza dokundurun yoksa patates olursunuz arkadasin yuruyen araci tekerlekli sandalyeye mahkum ettiler yazik..
inşaatta balkon çökerse, şantiye suçu demirciye, demirci kalıpçıya, kalıpçı betoncuya, betoncu ise betona kabahat bulur :) oysa olay statikçinin yanlış proje çizmesidir ;)
Yakiti aldigi yer suclu cikacak gibi geliyor bana...
Bildiğim bir araçtı bakalım ne olacak.
motor mekaniği başka yerde dyno tune başka yerde ayrı kişilerce yapılırsa, kullanılan malzemelerin ne oldugu belli değilse her an herşey olabililr normal olarak, hiçbir tuner bu motor mekaniği sıkıntılı olabililr diye bu işe girmezki, riskini almaz, kullanıcı bunu bilmelidir ama kullanıcıda motorununun yapıldığını bildiği için burada suç mekaniğe zıplar, itü den rapor alınabilir bilirkişi/ veya akademik kurum olarak...
öncelikle dynoda kırılan araba yoldada kırılır dyno yük tipiyse tabiki
şimdi öncelikle mekanikci ve tuner die ve dyno kullanıcısı diye 3 e ayrılalım yatak sararsa Mekanik olabilir Dyno kullanıcısı çok ısıtmış olabilir yağa bakmamış olabilir ( Dyno kullanıcısı bakmak zorunda değil)
Piston erir tunersal olabilir
kol çıkarsa tunerdan olmaz ben inanmıyorum enjektör kitlicek hydrolock yapacak vsvsvs yada önceden yanlış vites atacak yada yada yada uzar gider
egerki mekanik bir sıkıntı yoksa ve piston erimiş ise tunerdan olabilir ama onunda çok yönleri var Haaa 1 sekilde tunerden olabilir hadddinin coook üstünde devir çevirmiş ise örnek clioda 9000 devir gibi
dyno(güzel bir havalandırma ve canını Bir tune) = Yol azma dyno operatoru çok kazma arkişimiz var :)
o koyun koyun diyen adam ben oluyorum :) .. yuzde 10 tolyen koymaktan korkanlar var yeni arabaların yakıt sistemleri vs zaten bu miktarlar için dayanıklı.. 3 3..5 senedir surekli kullanıyorum ... yuzde 10 tolyen koyunca bi araba bozulacaksa ya halihazırda sorunu vardır .. ya da eli kulağındadır.. benim fikrim bu ama yanlış anlaşılmışım herhalde.. ayrıca basımızdan gecenleri ya da tecrübeleri paylaşmamın da kötü bir tarafı yok... (eto olsaydı muhtemelen o kadar ay bekleyen ucardı ... )
Ben tuner olsam ve garanti vericek olsam aynen şunu yapardım. Arkadaşım ne kadar harcadın motora? Kırarsam ne kadar ödicem sana? 20.000 usd mi? ok arkdaşm imzalayalım anlaşmayı kırarsam 20.000usd yi öderim ama yazılımı da ödeyeceğim rakamın %25 ine yani 5.000usd den yaparım.
eğer arabanın ayarına 500-1000 tl yi bile zorla ödüyorsan, o zaman tuner ancak senden dyno ve yazılım parası almaz herhangi bir durumda. daha ne yapacak adam
aynı şekilde retifiye hatası muhabbeti. Sen rektifiyeciye 1000 TL yi elin titreye titreye öde, motora rektifiye yaptır sonra motor kırılınca 20.000 doları adamdan talep et niye rektifiye hatası. kusura bakmasın kimse ama kimse buna garanti veremez. adam 1000 tl den 40 araba toplasa, 41. de hata yapsa hayat birikimini sana mı verecek?
Yurtdışında neden büyük firmalar motorlarına garanti veriyor? çünkü piyasada işçiliği ve parçası 15.000usd tutacak işe 30.000usd istiyor. Ben motorumda sorun olursa garanti veririm diyor ki başımıza geldi, onda bile %100 hatalı oldukları yerde işi yokuşa sürmeye çalıştılar
Bende yakın zamanda bu tip yaşanmışlıklar duydum. Sıfır araba alınıyor 40 km'de yazılım yapılıyor 70 km buji tırnağı kopuyor ve motor içi pert. Bence doktorların hastaya imzalattığı hasta onam formu gibi, müşteriyede onam formu imzalatılma.Yani kısaca araba şu şekilde kullanılırsa ve sıkıntı olursa tüm sorumluluk kullananındır diye kullanıcı biliçlendirilmeli. Ama tabii araba müşteriye teslim edilmeden öncede tuner ile normal limitler dahilinde testede çıkılmalı diye düşünüyorum.