Bugün internette çeşitli sitelerde okuduğum Togg un kilometre başına harcadığı enerji 1,35 lira olarak gerçekleşecekmiş .. bilmiyorum eğer doğruysa bu veri bana fazla geldi ..
Printable View
Bugün internette çeşitli sitelerde okuduğum Togg un kilometre başına harcadığı enerji 1,35 lira olarak gerçekleşecekmiş .. bilmiyorum eğer doğruysa bu veri bana fazla geldi ..
Tabi bu hesap fabrika verisi menzili yapabilirse.
WLTP değerini “benim” diyen elektrikli araçla kimse yakalayamaz :)
Tüm elektrikli araçlar için durum böyle. Ortalama 300-400 km için 500-600 tl elektrik dolum ücreti. Bana pek ekonomik gelmiyor. Şarj etmek için beklemek, gideceğin yolda şarjın yetip yetmeyeceği(benzin-dizel de olsa da bu durum yakıt istasyonu çokluğu bakımından sorun teşkil etmiyor ) , gibi durumlar bana çok hitap etmiyor.
Hesap buysa bazı dizel benzinli lpg li araçlarla ya kafa kafaya yada daha fazla yakıyor .. misal tahminim 1.6 lpg li corolla çok daha az yakıyor ..
Şarj istasyonu vs evde şarj çok fark ediyor sanıyorum. Bilenler detaylandıracaktır. Şu elektrik işi hala tam oturmuyor kafamda..
Ev elektriği ile 0,60-0,65 tl arası yakıyor diye hesapladım.
Şehir içi 1.6 bmw lpg kış ayları 1.18 tl yakıyorum. Yani bana avantajlı gelmedi. Ancak elektriği kaçak yaparsan avantajlı olur ;) bizim millet bununda bi açığını bulur korkmayın :)
Arabanın suçu yok elektrik pahalı :)
Herkes ev diyorda villa malikanede kaç kişi yaşıyor mahalle de yada sitelerde apartman dairelerinde yaşayanlar nasıl evden şarj etsin evden kablomu sarkıtacak sokağa otoparka falan en başta site yönetimleri buna izin vermez sanmam mahalle site gibi yerlerde tehlike oluşturur çoluk çocuğu var yaşlısı var hadi hepsini geçtim sen kabloyu salarsın aşağı gider uyursun arabam şarj oluyor dersin adamın teki sen uyurken çıkartır kabloyu kendi aracını şarj edebilir :))
Togg özelinde değil, genel olarak elektrikli araç artık saçmalık oldu Türkiye de. Daha yaygınlaşamadan içine ettiler. Mecbur tavanı güneş paneli olan araç seçeceğiz antalyalılar olarak :)
Bizde 2 adet elektrikli araç var. Biri Tesla diğeri XC40. Evden şarj edildiğinde dizele göre neredeyse 3 te 1 i fiyatına geliyor gayet mantıklı. Ama evde yada iş yerinde şarj imkanı yoksa dışarıda ki istasyonlarda şarj edilecekse bir espirisi kalmıyor bence.
ev elektriği ile şarj edilmedikçe , dışarıdan istasyonlardan doldurmak kesinlikle pahalı
herkes müstakilde yaşamıyor malesef
ama apartman otoparkında da çözüm bulunabilir , özellikle kapalı otoparkı olan yeni inşaatlarda araç park yerleri daireye numaralandırılıp oraya daireden hat tesis edilebilir , kilitli bir muhafaza ile sadece kendi kullanımınız sağlanabilir
şu sıralar yeni yapılan binalarda bu uygulamalar yapılmaya başlandı
mevcut kapalı aprtman altı otoparklarda iş sonradan da az önce bahsettiğim gibi çözülebilir
açık otoparklı apartmanlarda da benzer çözüm mümkün
ama yolun kenarına park etmek durumunda olanların işi zor , onların elektrikli araç kullanım konusu şarj maliyeti sebebiyle pahalı olacaktır
işyerlerlerinde de benzer bir çözüm bulunabilir , o da şarj maliyetini ciddi orandan düşürür ama evinize göre çözümü biraz daha zor işyeri konusunun (işyeri sizin değilse , çalışansanız :) )
togg ortalama tüketim 16kw civarında diye okudum biryerlerde , pil kapasitesini buna bölerseniz teorik menzil çıkıyor kabaca ama tutturmak mesele
elektrikliyi kullanma tarzı farklı olmalı , bu başka bir konu , standart araç teknolojisindeki alşkanlıklarla olmaz :)
14-16 civarı tüketim de esasen "tutumlu" diyebileceğimiz sınıfa giriyor
bu değerler de yavaş yavaş lügatımıza girecek :)
evde şarj edilmedikten sonra kesinlikle elektrikliler pahalıya geliyor. Biz şirkette yavaş yavaş elektriklilere geçmeye başladık. bizim fabrikanın çatı komple panel olduğu için şarj etmek ücretsiz oluyor bizim için ama diğer türlü yol üzerinden falan şarj etmek hiç ekonomik değil.
Elektrikli arabası olan ailenin bir tane normal yakıtlı aracı olmak ZORUNDA. Elektrikliden sadece şehir içi aracı olur teknoloji iyice gelişine kadar. Ev yada iş yerinde şarj imkanı olmayan da almasın bir zahmet.
C sınıfı SUV'lerden o beygirlerde hangisi 1 lira yakıyor şu an ? Evde şarj edilirse maliyet daha da düşüyormuş. Şehir içi günlük a'dan b'ye gitmek için mantıklı bir araç gibi görünüyor. Kurcalamak istiyorum bir an önce açıkcası.
C suv da lpg li araçlar bence az yakar gibime geliyor.. şarj istasyonu da şart neden şart eve yada işyerinden şarj edilecekse araç düzenli ev iş yada şehir içi yakın mesafe dışına çıkılmaz ..yani belli güzergahtan dışarı çıkamazsınız çıktığınız an gene şarj istasyonuna mecbursunuz uzun yola çıktığınız da misal benzinli dizel den farkı kalmıyor hatta dediğim gibi bazı dizel lpg li araçlar az bile yakabilir .. yanlış anlaşılmasın çok sıcak baksamda elektrikli araçlara ben uzun yolda dizel benzinli lpg li araçlarla aynı yakacaksam üstüne sık sık durup 30 dakka 45 dakka şarj olmasını bekliyceksem benim için çok esprisi yok çünkü İstanbul’da ben arabaları bile artık trafik park yeri yüzünden çıkarmıyorum gittim bu yüzden indirimli abonman kart çıkarttım kafam kulağım rahat geçen Beşiktaş’a gittim 3 gün arabayla günlük 60 tl otopark ücreti ödedim… Arabayı sürmekten en çok uzunuyolda keyif alıyorum ..
Evden doldurunca ucuz tamamda ev tesisati ile (amper kapasite) ne kadar doldurabileceksiniz bir gecede? Zoe bile 220v ev elektrigi ile 32 saatte fulluyor. Oyle her gece takayim full olsun yarin isim cikarsa 150 gider 150 gelirim zor bana gore.
Hem şöyle bir gercek var elektrikli araclar uzun yolda sehir icindeki surusten daha fazla tuketim sergiliyor, heleki otoban kullaniminda cok daha fazla.
Bana gore su anda mustakil ev olup wallcharger kurdurup ancak tesla model 3 alinir (600km menzil) tabiki evde bir tanede yakitli arac olmak sarti ile.
Elektrikli arabanın hiç bir avantajı kalmıyor, bekleme süreside yanında ballı kaymak
bu arada menzil değerleride büyük fiyasko.
şirkete bmw i7 alıcaz , internette menzil 600 km deniyor.
denenen efektik menzil ise 350 km....
güneşi bizimki gibi bol alan bir ülkede panellerle bunu şirketlerde,evde şarj etmek cidden güzel olurdu, ekonomik getirisinde değilim ülkemizde su,karbon,atık yönetimi cidden akıl almayacak derecede kötü, amerikanın 50-60 yıl önce uyguladığı atık ayrıştırmayı biz halen şahıslar olarak geçmedik bile adam muz kabuğunuda,pilide, jiletide,ekmeğide aynı poşete atıp yolluyor.
ülkemiz bu Toggmuş,Teslaymış bir gaza gelip elektrikli araç girişi başlasa bir ihtimal diyorum içimden çevreciliği benimsemeye başlar ve bu kötü gidişi biraz daha doğru yönetmeye başlarız
Elektrikli araçların piyasaya pompalanması tam bir kapitalist düzen işi.
Klasik bir hesap yapılır hepimiz yapıyoruz araç alırken dizel benzin araç kıyasındaki aradaki fiyat farkı ve bu fiyat farkının ne zaman amorti edeceği.
Elektrikli araçların en büyük sorunu pil. Araç her ne kadar ucuz olsada fabrika çıkışında.
Yarın bu araçların pil performansı nasıl laptop telefon bataryasında olduğu gibi düşecek ve değişimi gerekecek.
Avrupa da nissan note çöplüğü varmış elektrikli neden araç 1 birim pil değişmek 4 birim haliyle çöpe gidiyor.
Mesela tesladan örnek vereyim.
Xpeng'den gelen cevaba göre, P7 Sedan modeli için pil paketinin maliyeti 14 bin 500 dolar (264 bin TL). ABD'de de Tesla Model 3 için istenen pil değişim ücreti yaklaşık olarka 20 bin dolarken (364 bin TL), Model S için 30 bin doları (546 bin TL) buluyor.
şimdi bu hesaba göre kaç depo benzin parasını peşin verdiğimizi hesaplayalım ortalama bir araç benzinli deposu 40 lt olsun güncel yakıt fiyatı ile bursa da 06.04.2023 tarihi itibari ile 22.64 tl
564.000/22,64=24.116 lt yapıyor bu da yaklaşık 602 depo yapar ayda bir depo dolduran biri 50 yıllık da anca amorti ediyor.
Kaldı şarj için ödediğimiz rakam hariç.
Güzel ülkemde bu işleri hiç düşünen yok.
evet sıfır battery pack'ler o civarlarda ama bu işin asıl güzel yanı , zayıflayan en alt hücrenin (kalem pil) tespit edilip değiştirilebillmesi.
Yani komple "brand new" bir pil paketi normal şartlarda hemen hiçbir kullanıcının ihtiyacı olmayacak bir parça , zaten komple battery pack dediğimizde aracın inşaat alanının neredeyse yarısı demek oluyor bu :D:D
bilmem kaç yıl içinde pil performansı azaldığında az önce dediğim gibi bölgesel yenileme ya da sıfır komple paket yerine "refurbish" dediğimiz içindeki tüm kalem pillerin yenilendiği battery paketleri kullanılacak. zaten bunun da piyasası oluşmaya başlamış
hatta sanayi tarafında da bu işlerin bir yan sektörü oluşacak
hesapta hata yok bu arada , .çok mantıklı ve doğru bir hesap
ama burada asıl öngöremediğimiz konu , sıvı yakıtların üretiminde nerede olunduğu.. rezervler kaç yıl daha yetecek.. dahası , varil fiyatları ne zaman ne şekilde hareket edecek..
bunlar belirsiz olduğu için hesaplama tam bir öngörü vermez bize
öte yandan , elektrik elektrik diye geziniyoruz da bu anasını sattımının elektriği gökten yağmıyor ki
onu da dünya çapında dev miktarlarda , çevreye zarar vermeden , yeni üretici tekelleri oluşturmadan üretebilmek asıl konu
ben elektriği halen kömür yakarak doğalgaz yakarak üreteceksem ooo hooooo beybiliboy.. geçmişler ola...
Abi işte yine tepede birileri tepişiyor çimenler eziliyor. Toyota ceosunun bu konu ile ilgili çok güzel bir tespiti var. Dünya üzerindeki lityum madeninin miktarı tüm araçların elektrikliye dönmesini mümkün kılmıyor.
Diğer hususta bu madenler çıkarılırken çıkan kirlilik nedense hep göz ardı ediliyor.
Oda yetmezmiş gibi bu pillerin bertaraf edilmesi ile ilgili hiç bir çevresel düzenlemeye de ülkemiz maalesef hazır değil.
Malumumuz ingilterenin çöpünü bile bizim adanaya döktüler (sözde geri dönüşüm tesisleri dönüştürecek). Regülasyonlar ve diğer hiç birşey tam anlamıyla oturmadan hoppadanak bu işe soyunmak çok tehlikeli.
Yine güzel noktaya değindin.
Bu elektrik dediğimiz enerjiyi üretmenin elde etmenin hala kömürle yapıldığı büyük çoğunluğu yanlış hatırlamıyorsam %64 ü hala kömür yakılarak üretiliyor.
Yine bir çok çevreçi araştırma örgütleri bir içten yanmalı aracın üretiminde ki karbon salınımı elektrikli bir aracın üretimindeki carbon salınımının daha az olduğu yine ortada.
Masal dinleyene güzel anlatıyorlar.
Gerçekler çok farklı.
Büyük Benzin istasyonları cok hızlı şekilde ayak uyduracaktır. Togg' Tesla felan derken bu iş daha ciddi bir hal almaya başladı. Yaşayarak göreceğiz elektrikli araçların ürettiği güçlerdeki araçlar muhtemelen elektirikli otomotivlerden cok daha fazla yakıyordur.
Farklı kaynaklarda izlediğim videolar ve anlatıcıların aktardığı bilgi aslında şu:
Ülkeler petrol ve petrol fiyat tekeline bağımlı olmak istemedikleri için elektrikliye dönme konusunda anlaşmış gözüküyor. özellikle Batı bloğu orta doğu petrolüne ve Rusya Doğalgazına bağlımlı olmak istemiyor. Elektrik üretimlerini kendi başlarına nükleer olsun yeşil enerji olsun sağlayarak petrol tüketimlerini azaltma derdinde. O yüzden bu değişim son yıllarda birden hızlandı. Buna bir de çin faktörü eklendi gibi bir durumla ortaya çıktı. Hatta Almanya ve Japonya özellikle BMW ve Toyota inatla elektrik değil yenilenebilir yakıtla rkonusunda uğraşıyor. özellikşe Hidrojen.
Olay çevre vs değil yani.
bos islerle ugrasmayin
care '89 Dogan L
Global warming diye bir şey uydurup ineğin çıkardığı gazın çevreyi kirlettiğine inandırılmış bir dünya toplumuna mı anlatacaksın bunu ? Söylediklerin harfi harfine doğru, zaten hesap da ortada , elektrikli araba işi baştan aşağı saçmalık. Tek dertleri yine her zaman olduğu için sürekli para akışı. Çevre hava ıvır zıvır kimsenin umrunda değil.
Petrol rezervinde aslında bir sıkıntı yok sadece Amerika da henüz Teksas da 20 milyar varillik rezerv vardı çıkarılmamış gene kansas da 6-7 milyarlık rezerv bulmuşlardı onuda henüz çıkarmıyorlardı kaldıki artik te ciddi rezervler var bu sadece Amerika tarafı .. Rusya Hazar denizi platosunda çıkarmadığı ciddi rezervler vardı Çin de Çin denizinde 200 milyar varile yakın petrol yatağı bulmuştu dünyadaki en büyük rezerv deniyordu oda çıkartmıyor durdurdu şimdilik çünkü bölgede gerginlikler çıktı Vietnam da hak iddia etti Çin’de o bölgede çok ciddi bir ticaret trafiği var savaş falan olursa ticaretine sekte vurur diye şimdilik durdurdu..
çin şayet o rezervi çıkarırsa sanırım dünyadaki en büyük petrol rezervine sahip ilk yada ikinci ülke olucak ..bunun dışında İran’ın da belli bölgelerdeki rezervlerine dokunmadığı çıkarmadığı tahmin ediliyor yani petrolden yana sıkıntı yok genel olarak ..
Olay petrolün bitmesi değil zaten.
Olay petrolün fiyatının ve çıkartılma seviyenin kimler tarafından belirlenmesi ve neye endeksli olduğu.
Bir yaptırım enstürümanı olması yani. Ama senin ülkende ürettiğin HES'tir rüzgardır, nükleerdir kimse karışamaz maliyeti sana ait.
Dünyada şu anda elektriğin en çok elde edilme yöntemi kömür ikinci yöntem doğalgaz sonrası hidrolik enerji bu üçünden sonra çok cüzzi yeşil enerji güneş rüzgar enerjisi geliyor .. yani iş dönüp dolaşıp gene katı yakıt sıvı yakıt geliyor ..
Hatırlarsan bundan 5 8 sene önce kıyamet senaryoları vardı petrol bitti yok rezerv 50 yıllık kaldı vs. diye yaygara çıkarıp bu tarafa kaydırmaya çalıştırlar. Söylediğin gibi hala el değmemiş bir sürü rezerv var. Kaldı ki teknoloji ilerledikçe aynı yakıt litresi ile gidilen mesafe son 40 yılda inanılmaz arttı. Küçük hacimli yüksek verimli düşük tüketimli bir sürü araç çıktı. Çıkarmaya da devam etseler daha da ileri seviyeleri göreceğiz.
Fakat işte klasik kapitalist düzen sana önce normali sattı sattığı normali kötüleyip şimdi yanına bir tane belki menzili kısa olduğu için iki tane daha elektrikli satmaya çalışıyorlar. Bunu da güzellemelerle gazlıyorlar çok çok güçlü yok sıfır emisyon yok bakım maliyeti vs. vs.