http://img188.imageshack.us/img188/8...bitttiiiii.jpg
KAYIT FORMU
25 temmuz cumartesi günü antreman yapmak isteyen yarışmacı arkadaşlar için pist açılacaktır.sorularınız için arayabilirsiniz
Printable View
http://img188.imageshack.us/img188/8...bitttiiiii.jpg
KAYIT FORMU
25 temmuz cumartesi günü antreman yapmak isteyen yarışmacı arkadaşlar için pist açılacaktır.sorularınız için arayabilirsiniz
tek bir sorum olucak :D
bu yarış olucak mı?
her ıslem yapıldı kupalar afısler ızınler belgeler hersey tamam sorunsuz bı sekılde drag olcak
siniflari yazabilir misiniz?
Sınıf 1 Street (15 saniye üstü)
Sınıf 2 Super Street (13-15 saniye arası)
Sınıf 3 Amerikan Street (14 saniye üstü)
Sınıf 4 Super Amerikan Street (12-14 saniye arası)
Sınıf 5 Drag (13-15 saniye arası)
Sınıf 6 Pro Drag (11-13 saniye arası)
Sınıf 7 Super Pro Drag (11 saniye altı)
a) Hiçbir grupta, motor hacmi ve ayar (chip, tunning vs) sınırlaması yoktur. Motorlar içten yanmalı olacaktır ( piston yada rotary/Wankel) gaz tribünü yasaktır.
b) Hiçbir grupta, aşırı besleme (turbo, kompresör, nos vs) sınırlaması yoktur.
c) Aracın teknik kontrol öncesi arızalanması halinde kayıt yaptırmış olduğu gruba bakılmaksızın yarışabilir bir araçla yarışmaya katılır.İkinci araç başka bir gruba aitse, alabileceği puanı kendi grubuna taşıyamaz.
d) Otomobilin Trafik kurallarına uygunluklarından yarışmacılar kendileri sorumludurlar.
e) LPG hariç her türlü sıvı yakıtın kullanımı serbesttir. Tüm gruplarda LPG yasaktır. Önceden LPG’li araçlar yakıt tanklarını tamamen sökmek kaydıyla yarışabilirler.
f) Lastikler
Bütün gruplarda güvenliği bozmamak kaydıyla jant ve lastik seçimi serbesttir. Patlama, zedelenme ve benzeri haller dışında teknik kontrol sonrası lastik değiştirmek yasaktır. Ancak Yarışma Direktörü güvenlik (yağmur vs.) nedeniyle araçların lastik değiştirmelerine izin verebilir.
ZAMAN CEZALARI
İlk altı sınıfa, yarışma içinde, 0.25 saniye kadar gelişme-iyileşme toleransı tanınmıştır. Bu sınıflarda kayıt/start listesindeki zaman sınırlamasının tolerans payının altında kalan derecelerde ;
0.25 - 0,5 saniye için 0.5 saniye
0.50 - 1.0 saniye için 1 saniye
zaman cezası uygulanacaktır.
Girdiği grubun alt limitine göre 1 saniyeden daha iyi bir derece yapan sürücü, yarışmadan ihraç edilir ve sonraki yarışlarda bu sınıfta yarışamaz. Bu durumdaki sürücüler, ancak otomobilin gireceği sınıfın tüm güven önlemlerine uygun olması halinde, bir üst sınıfta yarışabilirler.
konya pistindeki tüm problemler çözülmüş arkadaşlar yarış olacak herkese uygun kategori var. herkes gerçek 400 metre zamanını görebilecek.
Ahmet abi fotoğrafda çok gençmişsin
gidermiyiz 26 temmuzda?
saol musticim evet gençtik :) tabiki gideriz 400 metre gerçek drag gerçek süreler
Hadi bakalım Hayırlısı .
İptal söz konusu değildir arkadaşlar Gönül rahatlığı ile hazırlığınızı yapın gerçek bir drag pistinde drag yapmanın zevkine varın :icon_tup:
istanbul konya pisti arası kaç km ?
İSTANBUL <-> KONYA 668 Km.
insallah bu sefer bir aksilik çıkmazda bu güzel pistte drag izleriz.
biz izmirden gelmeyı düşünüyoruzda konyanın neresın de tam.? bilgisi olan var mı..
Sürelere göre gruplamak profesyonelce bir yaklaşım olmuş ama işleyiş konusunda endişelerim de yok değil. Kaç deneme kalkışına göre hesaplanacak gruplar?
Benim anlam veremediğim şey 13-15sn aralığında iki grup var, grupların birbirinden farkı içinin söküp olup olmadığı. Eğer sn bazlı gruplar ise bunlar iki farklı grup olması çok anlamlı değil. Amerikanlar ile diğer araçları ayırmak görsel açıdan mantıklı olsada 13-15 sn aralığında iki farklı kategori kafamı karıştırdı doğrusu.
Sıralama kalkışlarında kaydedilen süreler sizin yarış süreleriniz ile aynı olur çünkü zaman gelişimi olduğu anda gelişen zaman kadar zamanınız siliniyor. Yani sıralama turlarında yaptığınız derece kağıt üzerinde sonuçları direk bildiriyor. Geri kalan görsellik :) 0,25sn profesyoneller için iyi bir sınırlama olsada amatör yada mahalli yarışlar için birazdaha genişletilebilir diye düşünüyorum. Bu zaman uygulaması hata yapan ile kendini geliştireni eleyen bir uygulama gibi bence. Zamanını aynı koruyabilen yada 0.2sn geliştiren kazanıyor.
O gün oradayım.
Bi aksilik olmazsa toparlanıp geliriz bizde izlemeye :)
konya adana ve antalya cevre yolu dıe sorsan gosterırler saracoglu spor tesıslerı veya avcılık veya sılah atıs polıbonu nerde dıe sorsan gosterırler ankaradan konyaya gıderken bı ust kopru var antalya adana yazar o yoldan gıttınmı dırek antalya yolu uzerınde solda bulamassan brosurdekı tel numarasını ara bız gelıp sıze yardımcı oluruz
Zaman cok doğru bi yöntem aslında ağrısız sızısız hızlı olan kazanır yolu bir nevi ...
Amaçta bu değilmi o 402 metrede hızlı olanın kazanması ...
Zaman sistemi bence iyi iş !!!
Güzel bir organizasyona benziyor. Araçların denenmesi için güzel bir ortam.
Konya-İstanbul araçla ölçtüğüm kadarıyla ortalama 650km civarındaydı.
Daha zaman var istanbullu yarışçıların tam desteği olmalı bu organizasyonda ki arkası gelsin ....
Tahminim zaten Ankara Ve İzmir tam kadro orda olucaktır . İstanbul Eksik kalmasın böyle güzel kuralları belirgin ve dünya standartlarına sahip bir pistte ...
zaman olcumlerinde kullanilacak fotosel sistemi sabit bir sistem mi? sureler tam net olarak olculebilecek mi?
http://img208.imageshack.us/img208/272/saraoluon5.jpg ayrıntılı anlatmıs
buda pıstın sanıye olcum tablosu
http://i83.photobucket.com/albums/j3...g?t=1247391248
guzel olmus;)
sure baslangici isikla senkronize mi basliyor yoksa hareket sensorlu sistem mi?
abi bildiğim kadarıyla hareket sensörlü sistem ama yanlışımda olabilirr
arabalari sokebiliyor muyuz?
sokebilirsin ama hizlanirsan sonuc olarak bir ust sure grubuna cikarsan o grupta sokecegin agirliklarla elde edecegin sure gelistirmesi yeterli olur mu iyi degerlendirmek lazim ki benim gozumde grubun, kategorinin hic onemi yok en onemli sey sure;) K yetismez ama ZN yi yetistirmeye calisicaz.
ya 25 inde izmirde dugun var kaca bilirsem bende gelmek isterim .
istanbul konya arası tam 700 km... harita bilgilerinde eskişehir üzeri yol hesap ediliyor... ankara üzeri gelindiğinde sürekli çift şerit ve çoğu otoban... daha hızlı ve rahat gelinir...
süre ölçümleri sonucunda, geçişlerin çıktılarını almak mümkün mü kurulan sistemde?
http://www.dragtimes.com/images/1096263166TimeSlip.jpg
benzer olarak.
60' ve hız
1/8mile ve hız
1/4mile ve hız gibi değerler okunabiliyor mu?
bunada gelcem costum :D Ekonomik krizde kafayı dağıtmam lazım :D
Benim görüşümce: Drag yarışı eğer bir spor olarak kabul ediliyor ise içinde insan faktörüde var demektir, bu yüzden tepki süreside yarışın bir parçası olması gerekli. Peki tepki süresi önemli değil ise geri sayım niye yapılır? Sadece bir ışık yansa isteyen hazır olduğunda kalksa da olur ozaman. Yine benim görüşüme göre tepki süresini hesaba katmamak, vites değişim süresini toplam zaman düşmek kadar saçma olur. Yani tepki süresi arabanın derecesine sayılmazsa ozaman pilotun vites değişim süreside katılmaz gibi bir mantık olur. Size göre büyük ihtimalle saçma oluyor ama bu da benim görüşüm.
Not: Ralli ve türevi motor sporlarında start zaman ile başlar yani reaksiyon zamanı önemlidir.