Dengeyi bozmadan hafifletmek icin ne onerirsin?
Yazilarina bakarsak bu konularda tecrubelisin herhalde..
Printable View
Dengeyi bozmadan hafifletmek icin ne onerirsin?
Yazilarina bakarsak bu konularda tecrubelisin herhalde..
Evet okudum bende onu kastetmiştim. Yani nereden kısılabilir şeklinde?
:)
Bu arada araç hafifletme derken E46 M3' ün CLS modelinde camlar dahi değiştirilmişti diye hatırlıyorum. Bu sayede yani genel iyileştirmelerle (motor dahil) M3 bayağı performans kazanmıştı.
simdi konu icinde yeri degil de su fotografa bakarsaniz anlarsiniz , kimse amator is yapmiyor bu forum da . Bilal Aktepe'nin k20 ek kasa civigi , agirlik dagilimi.
link olarak veriyorum konu duzeni bozulmasin : https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net...5_974970_n.jpg
ya tabiki sağdan alıp soldan almamak gibi birşey söz konusu olamaz sadece olay ağırlık merkezinin yükselmesi alçalması ileri geri kayması vs benm sormak istediğim olay buydu egzosta kg hesabını bilmediğimden ben kit artı egzos demiştim ama egzosdan zaten 22 kg kar edilecekmiş peki kit ne artı ne katacak.
ayrıca evet türkiyede onlarca hafifletme yapılıyor hiç bir olumsuzluktan söz edilmedi ama bu hafifletmeyi yapanlar ya drag yapıyor yada roll. Murat abinin aracı söz konusu burda ve kendisi pistten ringden bahsediyorki bu gibi durumlarda aerodinamik ağırlık merkezi vs çok büyük etkenler ki iyi süreler bekleniyor bu yüzden diğer araçlarda bu soruların sorulmaması ama bu konuda böyle soru işaretlerinin olması çok doğal.
Estağfurullah fikir paylaşımını yanlış algılamışsın.
Ben yapılan proje için olumlu düşüncelerimi zaten belirttim. Farklı sorular sormak yada farklı düşünmekten rahatsızlık duymamak lazım. Herşey daha iyisini yapabilmek ve görebilmek için.
Cevabına istinaden bu konudaki projelere bakmak lazım. Dünyada modifiye üzerine çeşitli örnekler var. Onların uygulamaları herhalde en iyi öneridir.
Aynı fikirdeyim ve bende bunu merak ediyorum aslında. Çünkü virajlarda ağırlık değişimi performansı ciddi etkiler hele peşpeşe girilen sağa ve sola virajlarda.
Aracın kolay kolay takla atmayacağını herkes bilir ama değişimi de görmek lazım.
Arkadaşlar,
Hiç soru sorup bir şeyleri merak edip öğrenemeyeceksek sadece kuru kuruya bravo, güzel çalışma diye geçiştireceksek bu forumun amacı nedir?
Varsayın ki teknik bilgimiz hiç yok biraz bilgi almak yada sorup öğrenmek suç mu? Nedir bu negatif yaklaşımlar. Konunun sahibi Murat Bey sağolsun sabırla cevap veriyor. Ama bazı arkadaşları anlamak zor?
tabii ki forumların amacı bilgi paylaşımı... ama bilgiyi de 'alabilmek' lazım... öyle bir şey ima eder gibi 'bu bunu değiştirmez mi, bunu nasıl hesaplayıp da yaptınız, dışına bişey takıp bişeyler ölçüyorlar onlar herhalde daha iyi bilir' gibi sorularla ve kendi yorumlarla nasıl cevap bulabilirsin ki? o zaman 'sen gel kendi fikrini söyle' derler sen de muhalefet partileri gibi 'ben bilmem sadece merak ediyorum' dersen olmaz...
bir defa denge derken neyi kastediyorsun ? %50-%50 mi? bu aracın çekişine göre değişir mesela, FWD RWD AWD, bu konuda en şanslılar 4 çekerlerdir çünkü yük dağılımını önce 2 ye bölersin sonra da her teker aksını dengelemek için aksın her iki tarafı olarak yine 2 ye bölersin... 100 kg lık bir değişim bile dengede en fazla 25 kg lık bir değişim yaratır 4x4 lerde... onu da sürüşte hissedebilen adama biz F1 pilotu diyoruz...
Mesela sadece arka koltukları ve stepneyi çıkardığın zaman arabanın arkası hafifliyor. Ön tarafa yük biniyor. Bunun gibi yani ağırlık değişimi aracın tepkisini mesela viraja giriş çıkış gibi değiştirebilir. Bunun gibi nasıl iyileştirmeler yapılıyor veya ben mi yanlış biliyorum? Çünkü adamlar tasarlarken bazı noktaları hesaplamışlardır.
Kisaca yazayim;
Arka koltuklar 150 kg olsaydi,aks basina dusen agirlik articakti.ama arka koltuklar,bagajda degilki?iki aksin arasinda.150 kiloda olmiyacagina gore,sorun yok ;)
Gelelim egsozdaki hafifleme;e oda homijen,motorda arkata kadar.
Yuruyendeki hafifleme,muthis birsey,tartismaya gerek yok,cunku donen birsey ;
Yani iki aks arasindaki dusen denge agirligini %10 gibi fazla fark ettitmediginizde sorun yok.yani arka aks 750 kilo olsun,75 kilo sadece oradan hafifleyince,sorun olur,buda "imkansiz"
Bilgi paylasimi guzeldir,paylastikca cogalir...
Amacim duzdede,pisttede optimum yuruten bir makina ;)
Yani 3 gunde montaji biten bir proje mesela ;)
Yani kısa ve öz soru şu denge değişecekmi bilmemne fln değil. Ağırlık azaltma yapınca arabanın denge merkezinde herhangi bir değişiklik olacak mı olacaksa bu ne yönde olacak? Yoksa elbette değişiyordur ama önemsenmeyecek boyutta olduğundan hesap işine girilmiyormu? K.bakma murat abi sadece bende pist olayına meraklı olduğum için kafam bu konuya takıldı affına sığınarak soruyorum.
Tabiki ona gore hafifletiyorum. Yani hesabi yaparken on arka ve yere yakinligi,donende olmadi onemli.
Roll da sorun yok,pistte onemli. Ama 1000 kg araci ,80kg hafifletmek,1700 kg araci 80 kg hafifletmek arasinda cok buyuk denge farki var.
Eger hazirlikliysaniz,bu tip projeleri buyutmemek gerek. Ustan isi biliyor,sende dogru parca aliyorsan,3-5 hafta da bitmeyen projeler,hesapsizlik oluyor...
Bu önemli bir bilgi. Ben de pistte handikap olabileceğini düşünüyordum. Bu durumda aracı hesapsız hafifletmek pistdeki davranışını olumsuz etkileyecek görünüyor. İdeal setup' lar sadece şöför dahilken yapılabiliyor olmalı. Hatta şöförün de ideal kiloya sahip olması gerekiyor özellikle de performans araçlarında...
:)
Bugun;
Pompa takildi,egsozlar takildi,frenlerim bitti veee ilk calistirma yapildi!! Sorun yok ;)
Yarin sanziman ve ayari yapilicak ;)
Cuma gunu bitiyor,cmtesi donunce ayar yapicagim insallah...
Ayarda video olmaz cunku ozaman konsantre oldugum olay farkli...
Cok fazla video cekicek zaman olucak ;)
Bugun adaptasyon yapildi. Sira benzin sisteminde...
Yarin bitiyor ;)
Bu ne hız anlamak mümkün değil aracın montajı hangi serviste yapılıyo
Aslinda bugun biticekti ama araya bir iki is girdi...
Murat abi sabirsizlikla bekliyoruz gtr i yururken gormeyi, gecenn sessizliinde o iice guzellesecek sesiyle rekor surelerle herkesi iice heyecanlandirmasini;):):) umarim en kisa zamanda sorunsuz bir sekilde biter proje simdiden hayirli olsun:):)...
İnsallah,rekor yok ama pistte rekabetci olucagim kesin... ;)
Rekor sure cikartan hicbir arac gunluk olamiyacagi icin benim tarzima uymuyor. Ariza isigi bile yanmamali ;)
Valla ciddi eğlenceli bi canavar olma yolunda ilerliyor, herşey gönlünüzce olur umarım istediğiniz rakamlara ulaşırsınız..
Sormak istediğim birşey var, 2. fotoğrafı masaüstü görüntüsü olarak kullanıyorumda, o pozu siz mi çektiniz acaba onu merak ettim :D
Gerçekten harika bir kare :icon_tup:
Umarim ulasirim...
Yildaya ait,alintimi,canli mi bilmiyorum gercekten...
Ama tam masa ustu fotosu ama ;)
O dedigine sonuna kadar katiliyorum murat abi tarzimiz ayniymis;), benim icinde oyle performansli zewkli olmali ama hicbir zaman sehir ici-disi pistte dragda vsde herhangi birinde bile kullanissiz olucaksa hic olmasin daha ii!! arabamda bi kez agriza isigi yandii icin bile butun onemli islerimi iptal edip sadece o ise odaklandiimi biliyorum telefonlara dahi cikmayarak:D bi sorundan dolayi yaniyo olmasa bile ne moral kalio nede baska birsey oyle bir durum soz konusu olduunda bnde:S:D...
umarım istediğiniz gibi olur herşey =) hazır kit gerçekten çok kolaylaştırıyo işi ve daha net sonuç alınıyo o yüzden en mantıklısı bence..
Onemli olan dogru parcalari bir araya getirip,en uygun yazilimi yapabilmek...
peki neden akrapovich egzos tercih ettiniz motorlarda çok tercih edildiğini biliyorum lakin super sporlarda pek karşılaşılan bir marka değil belkide ben pek görmemiş olabilirim birde sadece egzos ile 22 kg hafifleyeceğinizi söylemiştiniz önceki postlarınızda ama gt-r için olan tabi eğer sizinki buysa Evolution exhaust system for Nissan GT-R başlığında 17 kg hafifleteceği yazıyor siz farklı bir işlem mi uygulayacaksınız. Son olarakta bu ürünü de yurt dışından mı getirttiniz?
Akrapovic in isciligi cok cok iyi...
Gormeniz gerek.
Akrapovic in Turkiye distributoru G Force ;)
Ayrica Arapovic Bmw motorsportun ve Audi Sportun egsoz ureticisi ve Partner anlasmasi var.
Bmw garantiyi bozmuyor Akra ile ve bu sene Audi de basladi...
Bmw Dtm e ve pistte donuyor tekrar ve bu iki takimin tum egsoz sistemini Akrapivic uretiyor...
17 de downpipe dahil degil ;)
Soylemeyi unuttum,Alpina larin TUM egsoz sistemi Akrapovic ;)
Secmek icin neden cok...
bisey sormak istiyorum switzer kit cok mu pahali ?
Fiyatlari yaziyor. Yani aliciya bagli ;)
18.500 dolarcik mis p800 . p1000 nin fiyatini bulamadim :))
60K $ google dan arayabilirsin ,kendi sitesinde de yaziyor zaten .SWITZER | R35 GTR Nissan.
Peki abi tek bir markaya bağlı kalmadan (AMS,Switzer vs.gibi) custom bişeylerle AMS'in vereceği performans'ı düzgün bir setup'la yakalayabilir miydin ?
murat abi son durum nedir ?
Dun calistirdik motoru,2 saat yurudu.
2 saat oldugu yerde calisti.
Sadece benzin pompasi kaldi,oda yarin.
Cmtesi Turkiyeye donuyorum,sonra ayar isiyle biticek insallah ;)
Buradaki parcalari tek tek toplamak daha pahali.
İsin buyugu turbolar ve Akrapovic egsoz...
Koltuklar,lastik,frenler haric :(