hemen arkasından diğer eksiklerimizi tamamlamaya koyulduk...ve yavaş yavaş toparladık arabamızı....
kozmetik olarak yapılacakları tamamladıktan sonra asıl heyecan verici olan kısma gelmiştik....yani motorun vtec yapılmasına :))))))
http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...75931720_n.jpg
ilk iş vtec kapak ve diğer gerekli parçaların temin edilmesi oldu....
aklıma geldiği kadarını yazayım hemen...
temiz bir vtec kapak bulduk...
temiz bir emme manifoldu...
iyi durumda vtec distribütörü...
oem integra kapak contası...
arp kapak saplamaları...
aem wideband...
neptune + p30....
obd0 dan obd1 e conversion harnes ''bunu kendim yaptım ama cidden çok zor iş :))))''.....
vtec buji kabloları....
vtec için dışardan yağ hattı...
7 soğukluk bujiler...
komple 60 lık düz boru...
76 lık hks egzoz....
turbo parçalartım toparlanıncaya kadar atmosferik takıldım....
ama hiç bir şekilde beni tatmin etmedi...
hatta bir ara kısa şanzımanda kullandım....ama integra atmosferik yürütmek için gereksiz ağır bir araba...bunu gördüm bu denemelerimde...
çok uzun sürmedi parçaları toparlamam....
ilk sayfada kullandığım malzemelerin hemen hemen aynılarını kullandığım için tekrar liste yapma gereği hissetmiyorum...bir kaç küçük fark var....onlarda önemsiz şeyler...
turbom yine t3/74 .63 ar ye sahip bir turbo....
egzoz borularım 60 lık....
intercooler full race...
borular gürkay egzoz....
montaj ikiler honda....
arabanın bütün ayar beyin ve tesisat işlerini kendim yaptım bence bu işinde en zevkli kısmıydı itiraf ediyorum :))))))...
son durummu :))))))) şöyle bişi çıktı ortaya....
http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...63945554_n.jpg
dikkatli gözlerden kaçmamıştır...arabayı aldığımda üzerinde zavolli kit vardı.....ehhh bende bulmuşken sökmek istemedim....bu günlerdede ne kadar iyi yaptığımı her benzinliğe girdiğimde daha iyi anlıyorum....240 kuruş civarı yakıyorum.....
neptune sayesinde iki map çalıştırabiliyorum...bu bana gaz ayarımıda neptune üzerinden yapabilmemi sağlıyor....180 kilometre süratlere kadar tüpte seyredebiliyorum.....
ani hızlanmalarda gaz enjektörlerim yetiştirmiyor malesef...öyle zamanlarda benzine geçip hızlanıyorum....
özetle... tüplü turbo vtec bir integraya sahibim diyebiliriz :)))))))))...
son olarak bu uzunnnn maratonun sonunda hangi noktadayız sorusunun cevabı için dynoya çıkıp ölçüm yaptık....
işte videomuz ve dyno grafiğimiz.....şu andaki basıncımız 0.6 bardan biraz fazla....0.7 bar civarında 300 hp leri görücez gibi....ama motorumuz kol piston ve gömleklerimiz tamamen oem olduğu için 300 hp üzerini test etmeyi düşünmüyorum.....yeni eklemelerimi yine burdan sizlerle paylaşmaya devam edeceğimdir.....hepinizi seviyore :))))))))
http://www.facebook.com/video/video....14501438609762
http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...40614753_n.jpg