maşallah maşallahj...:)
Printable View
maşallah maşallahj...:)
Bu gece kismetse Eskisehir'deyim. :)
resimler iştah acıcı ya :) umarım mutlu sona ulaşılır :)
masallah ..
Sametim hayirli olsun gec oldu biraz ama ksr bakma.
sende artik aramiyosun be kardesim..sabahlayamadik telde bayadir :D
dyno olcumu oldumu ?
kardeşim Allah kaza bela vermesin yakışıklı arabaya sağlam ciğer oldu...
Moonrock EG vtec'in yeni jantlariyla durusu ve airmassin o guzel homurdanisi. :)
Moonrock EG vtec - Spoon jant - YouTube
masallah guzel gorunuyor kazasız belasız
Jantlar çok güzel duruyor.Hayirli olsun : ) Darısı benim EG'in başına.Tabi önce boyatmam gerek : )
maşallah camdan gördüm arabadan cok sesi önde gidiyor kazasız belasız
kazasız belasız güle güle kullan aynısından bende de var :) detaylı foto çekimi yaparsam konusunu açıcam
çok yırtıcı bi sesi maşallah jantlar yakışmı..:-)
maşallah çok vahşi bi sesi var :D
Uzun zamandir yazmiyordum, birkac guncel bilgi paylasmak istedim. :)
Gecen ay yapilanlar:
* Aks korukleri,
* Vtec selenoid contasi,
* Kulbutor kapak contasi (pul contalar - oringler),
* Egzantirik keceleri (nok),
* Bujiler,
* Yagi ve yag filtresi.
Hepsi honda oem olarak Star Honda Mustafa Usta degismisti ve 5w-30 castrol edge yag koyulmustu. 1500 km olmak uzere yag degisimi, Allah'a sukur ne eksilme, nede dumanlama var, aksine performansta ciddi bir degisiklik oldu, gaz tepkimesi olsun, vtec acisi olsun cok degisti masallah, vtec gercekten ince yagi sevdigini bana kanitladi.
Bugun itibariyle yapilanlar:
Bu ay debriyaj balatasina girmeyi dusunuyordum, oldukca kacirmaya baslamisti, tek skmlik hakki bile dolmustu, motoru sifir toplarken cikma balata takmistik durumum el vermedigi icin erteleme karari almistim. Simdi bronz balatada karar kildik, daha demin sanziman indi ve balata hazirlandi. Sanziman inmisken krank kecesi ve volan bilyasinida degistik, suana kadar hersey guzel. Tek bir yag kacagimiz kaldi, oda distributorden terleme yapiyor. Onun harici yag kacaklarini bitirdik diyebilirim.
Headers montaj:
Headers'in birkac civatasida yalama olmustu, sokulup helikon yapildi portlara, ondanda kurtulduk Allah'a sukur.
Ecu ayar:
Onumuzdeki gunlerde ise beyin ayarina Ecufast'e gidecegim, Ozgun Dr. Ecu elinden geleni dyno uzerinde yapacak. Suan avans standart olcude acilmis durumda. Dr. Ecu neler yapacak gorecegiz.
Bronz Balatamizin fotograflari:
http://img694.imageshack.us/img694/2139/opmv.jpg
http://img6.imageshack.us/img6/7885/imi9.jpg
hayırlı olsun rabbim utandırmasın
Ileriye dogru yapilacaklar diye projenin basinda not dusmustum, lafta kalmadi.
Arac satilacakken, Ikiler Honda'da kompresyon olcumu sonucunda hayal kirikligina ugrayip (cunku 12.000'de motor, gidisindende, yag seviyesindende bildigim kadariyla boyle bir sonuc beklemiyordum), araca niyetlenen arkadasa aracimi vermemistim. "Ben bu isi cozerim, cozmedende sana vermem" demistim, sonucta boyle bir projenin ve emegin karsiliginda motor kusursuz olmali.
Aracin her ne kadar satilik ilani olsada bu sure zarfinda, bir yandan gece gunduz bu sorunu cozmekle mesguldum. Tabikide gelene bu sekilde de vermeyecektim. Bu yola bas koymus birisi olarak bu sorunun ustesinden gelmeliydim.
2 - 3 serviste her ne kadar farkli subap ayari yaptirsamda kompresyon sonuclari degismemisti ve kapagi acmaya karar vermistik. Trigier tarafindan piston sirasina gore 150 - 145 - 140 - 135 sonuclar veriyordu ilk olcumlerden (fabrika degeri maksimum 200) ve subap ayari sonrasi son olcumlere kadar. Anlamadigim sey aracta 5-30 castrol edge yag oldugu halde, yazin yuksek sicaklar oldugu halde kendimin ve arkadaslarimin gordugu kadariyla 1 gr dumanlama ve yag eksilmesi yoktu. Bu motoru koyduktan sonra, gercekten yag yakmamasi, duman atmamasi beni en cezbeden yani olmustu.
Ysn-R nickli Yasin kardesim bir gun otele yanima geldi ve durumdan bahsettim, cok incik boncuk sorunlari cozen ve cozmeden birakmayan, dillerden dusuremedigi Sistem Honda Murat Usta sayesinde soruna nitekimde %100 ulastik, 2.5 aylik pesinde kosusturmanin ardindan.
Silindir kapagini sokmeye karar verdikten sonra Murat abi kollari sivadi ve kapagi aldik elimize, birde ne gorelim; buji ile subaplarin arasinda catlaklar gorduk, rektefiyeciyi cagirdik, rektefiyeci ve usta teshisi koydu. Yeni kapak almamiz gerekecekti. Ayrica kapagimiz daha once en az 2 kez taslanmis, megerse silme yokmus ve subaplarida orjinal degilmis. Motorun alti toplanana, yag pompasi kapanana kadar hergun birebir yanindaydim onceki sayfalardaki fotograflardan anlasildigi gibi ama Radar'da ust kapak kapanirken tatile cikmistim, kapagin halinden durumundan haberim yoktu, Ayhan'a guvenmistim, catlak ve taslanmis kapak takacaklarini hic beklemezdim, heleki baslarinda vekilim Ayhan varken, demekki gozden kacmis birseyler!! Bundan sonra vekil falan tanimiyorum, gerekirse gece gunduz yaninda yatip kalkacagim ama basinda ben olacagim.
Kapagi aradik taradik bulamadik, bulsamda icime sinmeyenler oldu. Sonrasinda Murat Usta kendi buluyor ve eski kapagimla arasinda neredeyse 1mm taslanma farki var ve subaplari orjinal, fotograflarini onumuzdeki gunlerde kapagin fotograflarinida en ayrintili sekilde fotograflayacagim.
Kapak degistik, buddyclub ince conta koyduk ama yinede kompresyon cok degismedi, elbetteki artis oldu ama bekledigimizle alakasizdi yinede. Kafayi takmistim, bu isi cozecektim, 2 hafta bu sekilde kullandiktan sonra servise gidiyorum, guzel bir yere cektikten sonra araci kapagi tekrar sokmeye basladim. Bir nevi cirak olduk artik, suan kapak sokme boyutuna ulastim. :) Herseyi birak 0 taktigimiz buddyclub ince contada cop olmustu, ikinci kez kullanmayacaktik. Gorunurde yine birsey yok, fakat usta dikkatlice gomleklere baktiginda gomlekte bir cizik tespit etti, birkac tanede kilcal cizik ve rektifiyeciyi cagirdik.
Rektifiyeci geldi, gomleklere bakti, sonrasinda gomlekleri olctu ve 1. ve 4. silindir %5 ovallesme, 2. ve 3.'te %10 ovallesme oldugunu soyledi. Neden yapar, eder diye sordugumuzda "hararet" dedi ki gozumu kadrandaki gostergelerden ayirmam, 1 kez hararet cubugu yukselmemisti aracta, harareti birak. Zengin karisimdanda yapabilir dedi ama ben oyle dusunmuyorum. Belkide motoru toplarken rektifiyeci eksik olcum yapti silindirlerde, serviste bunu boyle bilmeden yada bilerek kapatti. Artik kimse sorumlusu beni bu sekilde ugrastiran yada ugrastiranlar ve yerden yere vuran, Allah'a havale ediyorum. Yinede Allah'a sukur su zamana kadar baska bir problem yasamadim.
Ozet gecmek gerekirse gomlek genisleyecek ve piston takilacak, sonrasinda en az 1500 km rodaj. Yataklarda cizik yoksa degismeyi dusunmuyorum, kollar tekrar testten gececek, olcumler tekrar yapilacak. Yag pompasi kontrol edilecek.
Suan ne yaptigimiza gelirsek. "Aliaslanim" nickli Ali Abi (ENG vtec), kendisine birkez daha tesekkurler, Kurban Bayram'indan 1 hafta once pistonlari siparis etti. Oem teflon kaplama b16b 82 mm pistonlar (pctx). Fakat dort gozle bekledigimiz teflon pistonlar defolu geldi. Boyle bir sanssizlik olamaz, yarin tekrar geri yolluyoruz ve yenilerini istiyoruz. Sanirim 10 gun daha bekleyecegiz.
Sanmiyorum yag yakmayan araci sadece kompresyon dusuklugu sebebinden herkes acsin. Bazen hata mi yaptim diyorum ama sorunu cozemeseydim icime dert olurdu.
Yukaridaki yapilacaklarda stage 3 exedy baski balata yazmistik, onun yerini bronz baski balata aldi. Airmass 51'lik catback demistik (ki hepsi 57'lik) vazgectim, bu pistonlardan sonra 60'lik duz boruya devam, sonda 63 airmass. s300 beyin demistim, o kadar asla butcemi asamayacagim bu durumdan sonra, p28 ve ecufast ayara devam. Yay sapka egzantrik dusunuyordum fakat son durumlar beni iyice yordu, oem'e devam. Portpolish islemi aklimda. Bu pistonlardan sonra belki portpolishte yapabiliriz.
Bugunden goruntuler:
Moonrock EG vtec - Yagmurdan camurdan korunsun diye ustunu orttum:
http://imageshack.us/a/img547/3397/ktmz.jpg
Sistem Honda - Murat ustamiz - Kendide gorundugu gibi cok sistematik bir insan. :)
http://imageshack.us/a/img607/5474/ny2n.jpg
Pistonlar - Bir tanesinin segman yataginda buyuk darbe var, digerlerinde ise ufak capli darbeler mevcut:
http://imageshack.us/a/img11/2121/wjxp.jpg
http://imageshack.us/a/img7/5106/hwmz.jpg
http://imageshack.us/a/img850/8517/p13m.jpg
http://imageshack.us/a/img36/8804/j4pt.jpg
http://imageshack.us/a/img703/8086/l37f.jpg
http://imageshack.us/a/img809/9421/8n3p.jpg
http://imageshack.us/a/img703/5741/e9w6.jpg
http://imageshack.us/a/img824/4453/9fj9.jpg
http://imageshack.us/a/img14/8596/xjjr.jpg
http://imageshack.us/a/img844/5963/vzlo.jpg