User Tag List

Sayfa 12/17 İlkİlk ... 21011121314 ... SonSon
311 sonuçtan 210 ile 228 arası

Konu: Bahadı-R S3 GTX35 PROJECT

  1. #210
    bahadı-R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    499
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı douu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    2.0 cupra krank kullandınız sanırım aklımda olan bi projeydi. Kocaman maşallah merakla bekliyoruz.

    Bu arada orjinal s3 jantlarini satmayı düşünürsen alıcı olurum.
    2.0 fsi krank kullandık 2.0 tfsi değil
    miniks´isimli üyeden Alıntı
    bundan sonra her gıdere ANAHTARIMI KOYUYORUM. anahtarınızı koyuyorsanız ARACI 2 gune hazır ederım.

  2. #211
    [RaCeR] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    Türkiye/İSTANBUL
    Mesaj
    2.188
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Turbo arabada atmosferik krankı kullanmanın +ları -leri nedir?
    Alıntı JAMİRYO Nickli Üyeden Alıntı
    ALLAHINI SEVEN DEFANSA GELSİN

  3. #212
    bahadı-R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    499
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı [RaCeR] Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Turbo arabada atmosferik krankı kullanmanın +ları -leri nedir?
    Ozgun görürse yazar ben cevap veremedim
    miniks´isimli üyeden Alıntı
    bundan sonra her gıdere ANAHTARIMI KOYUYORUM. anahtarınızı koyuyorsanız ARACI 2 gune hazır ederım.

  4. #213
    GökhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    ANTALYA
    Mesaj
    565
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı [RaCeR] Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Turbo arabada atmosferik krankı kullanmanın +ları -leri nedir?
    +1 aynı şeyi bende merak ettim ? kilo falanmı acaba ?

  5. #214
    Alperen325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    Türkiye/izmir
    Mesaj
    10
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Maşallah çok güzel bi proje Allah utandırmasın.Umarım en kısa zamanda egzantirkler gelir projenin gidişatını merakla bekliyoruz

  6. #215
    Burak Kasim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    UK
    Mesaj
    1.382
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı bahadı-R Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    2.0 fsi krank kullandık 2.0 tfsi değil
    Alıntı [RaCeR] Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Turbo arabada atmosferik krankı kullanmanın +ları -leri nedir?
    Alıntı bahadı-R Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ozgun görürse yazar ben cevap veremedim
    Alıntı Gkacar Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    +1 aynı şeyi bende merak ettim ? kilo falanmı acaba ?
    2008CC'de kullanilan Stroker kranklar hakkinda biraz bilgi vermek gerekirse;

    Cogu 2.0 FSI ve TFSI trigger kayisli motorlardan cikan kranklar Forged'tir ve 92.80 stroke’tur. (Atmosferik veya Turbo gozetmeksizin)

    Firmalarda daha yuksek guclere dayandiklari icin forged kranklari kendi stroker kitlerinde tercih edip pazarlamaktadir.

    Bunun disinda maliyet dussun diye kullanilan, gene 92.80 stroke olan Cast (Döküm) kranklarda wardir ve bu kranklar 2.0 8V motorlardan cikmaktadir.

    Kesin olarak bu kranklarin ne guclere dayandigi bilinmedigi icin, forged kranklar tercih sebebidir ama maliyet acisindan döküm tercih eden DIY projeler yapan son kullanicilarda bulunmaktadir.

    Döküm kranklarin obur bir avantaji ise 06A bloka hic bir modifikasyon gerekmeden takilabilirler, buda maliyet acisindan ufakta olsa kucuk butceli projeler icin bir avantajdir.

    FSI/TFSI krankin 06A bloka takilmasi icin yag pompasi dislisini degistirilmesi gerekir ve iki setup icinde 06A/06B yag pompasi kullanilmalidir.

    Kisacasi sorunun cewabina gelirsek;

    92.80 stroke olup FSI/TFSI secilmesinin asil nedenin bu kranklarin yukarida yazdigim gibi Forged olmasidir, birinin digerinden daha ustun olmasi degildir, cunku kranklar aynidir

    Asagida yazdigim bilgileri ve parca nolarini VW/Audi'nin kendi sistemi olan ETKA'dan aldim.

    Turbo ve Atmosferik kranklarin parca nolarinin ayni oldugunu gorebilirsiniz.

    Yane Atmosferik veya Turbo kranki diye birsey yoktur.

    Sadece Döküm ve Forged diye ayrim wardir.

    AXW Engine 2.0 FSI - Naturally Aspirated (Atmosferik)

    Bore x Stroke - 82.50 x 92.80

    Compression - 11.5:1

    110 KW

    Krank Parca Kodu # 06A 105 021 AR

    BPY Engine 2.0 TFSI - Turbo Application

    Bore x Stroke - 82.50 x 92.80

    Compression - 10.3:1

    147 KW

    Krank Parca Kodu # 06A 105 021 AR


  7. #216
    [RaCeR] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    Türkiye/İSTANBUL
    Mesaj
    2.188
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Burak verdiğin bilgi için teşekkür ederim.
    Alıntı JAMİRYO Nickli Üyeden Alıntı
    ALLAHINI SEVEN DEFANSA GELSİN

  8. #217

    Üyelik
    Mar 2007
    Yaş
    48
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    116
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Burak Kasim Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    2008CC'de kullanilan Stroker kranklar hakkinda biraz bilgi vermek gerekirse;

    Cogu 2.0 FSI ve TFSI trigger kayisli motorlardan cikan kranklar Forged'tir ve 92.80 stroke’tur. (Atmosferik veya Turbo gozetmeksizin)

    Firmalarda daha yuksek guclere dayandiklari icin forged kranklari kendi stroker kitlerinde tercih edip pazarlamaktadir.

    Bunun disinda maliyet dussun diye kullanilan, gene 92.80 stroke olan Cast (Döküm) kranklarda wardir ve bu kranklar 2.0 8V motorlardan cikmaktadir.

    Kesin olarak bu kranklarin ne guclere dayandigi bilinmedigi icin, forged kranklar tercih sebebidir ama maliyet acisindan döküm tercih eden DIY projeler yapan son kullanicilarda bulunmaktadir.

    Döküm kranklarin obur bir avantaji ise 06A bloka hic bir modifikasyon gerekmeden takilabilirler, buda maliyet acisindan ufakta olsa kucuk butceli projeler icin bir avantajdir.

    FSI/TFSI krankin 06A bloka takilmasi icin yag pompasi dislisini degistirilmesi gerekir ve iki setup icinde 06A/06B yag pompasi kullanilmalidir.

    Kisacasi sorunun cewabina gelirsek;

    92.80 stroke olup FSI/TFSI secilmesinin asil nedenin bu kranklarin yukarida yazdigim gibi Forged olmasidir, birinin digerinden daha ustun olmasi degildir, cunku kranklar aynidir

    Asagida yazdigim bilgileri ve parca nolarini VW/Audi'nin kendi sistemi olan ETKA'dan aldim.

    Turbo ve Atmosferik kranklarin parca nolarinin ayni oldugunu gorebilirsiniz.

    Yane Atmosferik veya Turbo kranki diye birsey yoktur.

    Sadece Döküm ve Forged diye ayrim wardir.

    AXW Engine 2.0 FSI - Naturally Aspirated (Atmosferik)

    Bore x Stroke - 82.50 x 92.80

    Compression - 11.5:1

    110 KW

    Krank Parca Kodu # 06A 105 021 AR

    BPY Engine 2.0 TFSI - Turbo Application

    Bore x Stroke - 82.50 x 92.80

    Compression - 10.3:1

    147 KW

    Krank Parca Kodu # 06A 105 021 AR

    Burak forged derken billet mi diyorsun yoksa basınçlı döküm mü? Standart üretilen hiçbir arabada billet krank duymadım.

  9. #218
    Burak Kasim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    UK
    Mesaj
    1.382
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tabiki billet degil abi.

    Sicak dövme islemi gören kranklar bunlar.

    Die Forging diye gecen islem.

  10. #219
    bahadı-R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    499
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Burak ben yağ pompası aldım ama dişli standart integrated dan ole bişi istemedik.Yanlış mı war bi yerde oleyse isteyelim eksantriklerle geldin ya
    miniks´isimli üyeden Alıntı
    bundan sonra her gıdere ANAHTARIMI KOYUYORUM. anahtarınızı koyuyorsanız ARACI 2 gune hazır ederım.

  11. #220

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı cosworth Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Burak forged derken billet mi diyorsun yoksa basınçlı döküm mü? Standart üretilen hiçbir arabada billet krank duymadım.
    söylediğiniz 3 şeyde birbirinden farklı aslında..

    forged: çelik malzeme darbe altında şekillendirilir, türkçede sıcak dövme diye geçer bu işlem.

    billet: çelik çubuk (yuvarlak çelik) malzemelerden talaşlı imalatla şekillendirmedir, dövme kadar olmasada döküme göre daha sağlamdır (aynı malzeme için tabiki!)

    döküm: malzeme eritilir ve kalıba dökülür.. yapı olarak en zayıfıdır..

    bu arada çelik çubuklarda üretimin temelinde eritilip döküm yapmak vardır ama çok büyük çapta dökülen malzeme, defalarda silindirler arasında ezilerek daha ince çapta yuvarlak veya kare formda çelik haline döndürülür, malzeme defalarca ezildiğinde mikroskobik yapıdaki taneler sıkışır ve malzeme kuvvetlenir. sıcak dövme işleminde de çelik çubuk malzeme darbe eşliğinde sıkıştırılarak şekillendirildiğinden en güçlü hale gelir..

  12. #221
    Burak Kasim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    UK
    Mesaj
    1.382
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı bahadı-R Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Burak ben yağ pompası aldım ama dişli standart integrated dan ole bişi istemedik.Yanlış mı war bi yerde oleyse isteyelim eksantriklerle geldin ya
    Bahadir bahsettigim disli, krankin ucunda olan disli.

    Sen stroker kit aldigin icin, sana gelen krankin ustunde bu disli monte edilmis sekilde gelmistir.

  13. #222
    Burak Kasim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    UK
    Mesaj
    1.382
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı [RaCeR] Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Burak verdiğin bilgi için teşekkür ederim.
    Bisey degil

  14. #223
    bahadı-R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    499
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aynen kanka şimdi jeton düştü
    miniks´isimli üyeden Alıntı
    bundan sonra her gıdere ANAHTARIMI KOYUYORUM. anahtarınızı koyuyorsanız ARACI 2 gune hazır ederım.

  15. #224
    bahadı-R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    499
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ağustos sonuna başlıyoruz sökmeye.............
    miniks´isimli üyeden Alıntı
    bundan sonra her gıdere ANAHTARIMI KOYUYORUM. anahtarınızı koyuyorsanız ARACI 2 gune hazır ederım.

  16. #225
    Dem-Er - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2013
    Yaş
    56
    Şehir
    34
    Mesaj
    244
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aracını merakla bekliyorum.hadi başlada yürüyen vag lar çoğalsın.
    inşallah herşey isteğin gibi olur.savaş yaparsa olur
    Team PAŞAOĞLU
    MAGIC Performance

  17. #226
    bahadı-R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    499
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Herşey tamam gibi ufak bi parti var ay sonunda çıkacak olan ondan sonra başlıyoruz.....
    miniks´isimli üyeden Alıntı
    bundan sonra her gıdere ANAHTARIMI KOYUYORUM. anahtarınızı koyuyorsanız ARACI 2 gune hazır ederım.

  18. #227
    bahadı-R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    499
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bütün malzemelerimiz geldi eksantrikler,triger kayışımız,benzin depomuz hepsi hazır,kapağımız işleniyor,bayram ertesi artık sökülmeye başlayacak...Rollgace siparişimizide geçtik )
    miniks´isimli üyeden Alıntı
    bundan sonra her gıdere ANAHTARIMI KOYUYORUM. anahtarınızı koyuyorsanız ARACI 2 gune hazır ederım.

  19. #228
    Silvia17
    Misafir
    Bu projeyi de merakla izledik umarım güzel birşeyler cıkar ortaya Allah kaza bela vermeden binmeyi nasip eder.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •