2.0 fsi krank kullandık 2.0 tfsi değil
Printable View
Turbo arabada atmosferik krankı kullanmanın +ları -leri nedir?
Maşallah çok güzel bi proje Allah utandırmasın.Umarım en kısa zamanda egzantirkler gelir projenin gidişatını merakla bekliyoruz:)
2008CC'de kullanilan Stroker kranklar hakkinda biraz bilgi vermek gerekirse;
Cogu 2.0 FSI ve TFSI trigger kayisli motorlardan cikan kranklar Forged'tir ve 92.80 stroke’tur. (Atmosferik veya Turbo gozetmeksizin)
Firmalarda daha yuksek guclere dayandiklari icin forged kranklari kendi stroker kitlerinde tercih edip pazarlamaktadir.
Bunun disinda maliyet dussun diye kullanilan, gene 92.80 stroke olan Cast (Döküm) kranklarda wardir ve bu kranklar 2.0 8V motorlardan cikmaktadir.
Kesin olarak bu kranklarin ne guclere dayandigi bilinmedigi icin, forged kranklar tercih sebebidir ama maliyet acisindan döküm tercih eden DIY projeler yapan son kullanicilarda bulunmaktadir.
Döküm kranklarin obur bir avantaji ise 06A bloka hic bir modifikasyon gerekmeden takilabilirler, buda maliyet acisindan ufakta olsa kucuk butceli projeler icin bir avantajdir.
FSI/TFSI krankin 06A bloka takilmasi icin yag pompasi dislisini degistirilmesi gerekir ve iki setup icinde 06A/06B yag pompasi kullanilmalidir.
Kisacasi sorunun cewabina gelirsek;
92.80 stroke olup FSI/TFSI secilmesinin asil nedenin bu kranklarin yukarida yazdigim gibi Forged olmasidir, birinin digerinden daha ustun olmasi degildir, cunku kranklar aynidir :)
Asagida yazdigim bilgileri ve parca nolarini VW/Audi'nin kendi sistemi olan ETKA'dan aldim.
Turbo ve Atmosferik kranklarin parca nolarinin ayni oldugunu gorebilirsiniz.
Yane Atmosferik veya Turbo kranki diye birsey yoktur.
Sadece Döküm ve Forged diye ayrim wardir.
AXW Engine 2.0 FSI - Naturally Aspirated (Atmosferik)
Bore x Stroke - 82.50 x 92.80
Compression - 11.5:1
110 KW
Krank Parca Kodu # 06A 105 021 AR
BPY Engine 2.0 TFSI - Turbo Application
Bore x Stroke - 82.50 x 92.80
Compression - 10.3:1
147 KW
Krank Parca Kodu # 06A 105 021 AR
http://s23.postimg.org/r9lo0zgu3/TFSI_vs_FSI_Crank.png
Burak verdiğin bilgi için teşekkür ederim.
Tabiki billet degil abi.
Sicak dövme islemi gören kranklar bunlar.
Die Forging diye gecen islem.
Burak ben yağ pompası aldım ama dişli standart integrated dan ole bişi istemedik.Yanlış mı war bi yerde oleyse isteyelim eksantriklerle geldin ya
söylediğiniz 3 şeyde birbirinden farklı aslında..
forged: çelik malzeme darbe altında şekillendirilir, türkçede sıcak dövme diye geçer bu işlem.
billet: çelik çubuk (yuvarlak çelik) malzemelerden talaşlı imalatla şekillendirmedir, dövme kadar olmasada döküme göre daha sağlamdır (aynı malzeme için tabiki!)
döküm: malzeme eritilir ve kalıba dökülür.. yapı olarak en zayıfıdır..
bu arada çelik çubuklarda üretimin temelinde eritilip döküm yapmak vardır ama çok büyük çapta dökülen malzeme, defalarda silindirler arasında ezilerek daha ince çapta yuvarlak veya kare formda çelik haline döndürülür, malzeme defalarca ezildiğinde mikroskobik yapıdaki taneler sıkışır ve malzeme kuvvetlenir. sıcak dövme işleminde de çelik çubuk malzeme darbe eşliğinde sıkıştırılarak şekillendirildiğinden en güçlü hale gelir..
aynen kanka şimdi jeton düştü :)
Ağustos sonuna başlıyoruz sökmeye.............
Aracını merakla bekliyorum.hadi başlada yürüyen vag lar çoğalsın. :)
inşallah herşey isteğin gibi olur.savaş yaparsa olur :)
Herşey tamam gibi ufak bi parti var ay sonunda çıkacak olan ondan sonra başlıyoruz.....
Bütün malzemelerimiz geldi eksantrikler,triger kayışımız,benzin depomuz hepsi hazır,kapağımız işleniyor,bayram ertesi artık sökülmeye başlayacak...Rollgace siparişimizide geçtik :))
Bu projeyi de merakla izledik umarım güzel birşeyler cıkar ortaya :) Allah kaza bela vermeden binmeyi nasip eder.