Minikssss Degistirin Vallaha billaha degistirin. Krangi kopartirsaniz birde Vay iste ozaman :(
Minikssssss degistirin .......
Ozgun El at degistirsinler :)
O araba Rahat durmayacak Gaza basanda rahat durmayacak... :)
Printable View
Minikssss Degistirin Vallaha billaha degistirin. Krangi kopartirsaniz birde Vay iste ozaman :(
Minikssssss degistirin .......
Ozgun El at degistirsinler :)
O araba Rahat durmayacak Gaza basanda rahat durmayacak... :)
cıkarın abi f18
f13 takalım:D
ya abilerim kardeşlerim f18 okadar kötü bir sanzıman değil atmosferikte çok iyi bence amaturboda iyi olmayacağını sölüyorsunuz gittiği yere kadar gitsin ondan sonra çaresi düşünülür
F18 in 2. vitesi yaklasık 120 gibi biter.. atmosferik bir arabada ne kadar iyi olabilir bu sanzuman?
ben anlamıyorum
aracın üzerinde hep F18 varmış zaten biz yanlış biliormuşuz
şimdi ayar yaparken belki 50 kere 6000 de kalkış yaptım coktan kırılması lazımdı bu şanzumanın yada krankın vs vs
ayrıca bu şanzuman ile 5 sonuna gelemedik bile ama 260 ı gectik bence kısa bir şanzumana benzemiyor bu şanzuman
Atmosferikte uzun şanzuman pek tercih edilmez. F18 in 3. vitesi 180 gibi bitiyor yanlış hatırlamıyorsam. bence GSI için cook uzun bir sanzuman ve arabanın gidişini kötü etkileyecegini dusunuyoprum. Sen memnunsan problem yok tabi. Keşke bi imkan olsada bir gün bulusma yapsakta gorsek senin gsi ı. Cok merak ediyorum.
reis görürsün nasip olursa ankaraya atakan abinin yanına geleceğim orda görüşürüz
Abim Hava sartlari vs vs su anda sardiriyorsun arabayi. F18 cok degerli bir sanzuman ve yerine gore kisa yerine gore uzun.Ama o araba yeri gercekten bir tutsun :)))
Ama sonucta tabiki senin deneyimlerine dayanarak birsey diyemiyorum. Ama bu sanzuman devir cevirmeyen bir makinanin sanzumani.
Bak hondada neler neler yapiyorsunuz kolay kolay gitmiyor neden Honda zaten kafadan yirtik ve devir delisi bir makina oldugu icin banamisin demiyor. Hos Ben duymadim belki kiriyorsunuzdurda. Guzel bir sanzuman varken risk almak bana azicik garip geliyor.
Ama tabiki dedigim gibi deneyimlerine dayanarak Mutlu isen sorun yoktur.
Ustanin isine karisilmaz. :icon_tup:
eywallah ben yeşilde devamlı kırıyorum şanzuman vites atmak bile zarar vermeye yetiyor typer da :)
f18 ın uzunlugu f25e yakındır nerdeyse.. 3te 180demıyelımde 165 gıbı yapar:)..tabı wr ıcın konusuyorum.. atmosferık ıcın deıdgın gıbı ıyıdeıldır uzun sanzıman, hele bunların 3 unun dıer oranlara gore uzun olması dengesızlık yaratır.. ama turboda sorun olcagını sanmam dedıgın gıbı..
Atmosferikte f28 1sn gibi bi avantaj saglıyordu akselerasyonda... Tabii birde f18 max 180nm torka kadar dayanıklı kısa kullanımda degil ama 5-6 aylık yüksk güçlerde sorun çıkartacagına eminim ben f25 ile 2 yıl gittigimi bile hatırlamıyorum sürekli kırdım 5 i atladı kırdıgım şanzuman :(
opel +%10 toleranslı şanzuman kullanarak en büyük hatayı yapıyor bana kalırsa :( stock 230nm olan araçta 250nm kadar dayanıklı şanzuman var misal :( 188nm lik araçtada 200nm vs...
M32 takmayı düşünmüştük erhanla ama akis milleri akisler ve salıncaklar degişecek olunca tırsmıştım :D
F18 yada f25(ilginçtir ki) kırabilio. Bu bi çok yerde tartışıldı ama mesela f23 230nm gibi gözüküo fakat 500nm torklarda kullanıom 1 sene oldu tık yok. Hatta 600nm de de bi prob yok. Değişken bu şanzumanlar, mesela vectra b dizellerde de f23 var ama srt deil. Turbo bertonlerdeki srt e bayağa dayanıklı. f23 ü 600hp de kullananlar var. M32 mesela 320nm fakat 700nm lerde probsuz. F28 de 600nmlerde probsuz...Biraz karışık ama böyle geröektende f18 in tubo araçta çok fazla dayanması şansa bağlı sanmıom ki dayansın bu araç nerden baksan 360nm tork verir en kötü. Zor ihtimal dayanması...
hilmi demişsinki biz f20 biliyoduk meğerse bu f 18 miş o zaman sizin araba kaç model 94 mü 95/96 mı 95 sonu dohc ise f18 çıkması mümkün 93/94 arası ise kesin şanzuman değişmiştir bi önceki sahibinde ama f20 de f 18 de şimdilerde makineyi sıkıyosun bi sorun yok demişsin ama ileriye doğru ne olur şansa
en iyisi sen f28 e 2500/3500 ytl vereceğine f18 le devam et gerekirse 4 ve 5 . vites dişlilerini uzatmak istersen ki o devirlerde turbo misler gibi dolduracak sana haydi haydi yetecek uzun dişliler konusunda sana yardımcı olurum bende bikaçtane sağda solda olacak sen böyle devam edeceksin anlaşıldı :) şanzuman değişmeye niyetin yok :) hadi hayırlısı ya arkadaşlar belkide kırmaz yaa
(kırar kırarrrr )da işte kırmaz :):):(
düşünsene bak 200 üstü sıkıyosun otobanda ve çaatttttt prüzdireği kopardı o devirde aradaki parça metaller ( krank volant deb seti şanzuman ) açacağı hasarı sen hesapla ona göre hareket et biz senin üzülmeni istemediğimizden baskı yapıyoruz opel de böyle bişi işte her kategoride ayrı parçalar takılması zorunlu takmayanlarla yaşadığımız tecrübelerimize dayanarak nacizane fikirlerimiz işte bunlardan ibaret emeğe yazık olmasın hep beraber üzülmeyelim de genede sizin bileceğiniz iş saygılar:beuj:
Hiç belli olmaz, ama uzun vadede sanmıom. Kolay gelsin tekrar...
f28 çok farklı bi şanzuman geri vites müşürünün altında birde basınç müşürü var ve beyinle haberleşerek aracın 1 viteste patiajda devir oranını hesaplayıp aks ve tekerlek dönüşünü hesab ederek ayarlayan ve patinajı her 2 tekerleğede dağıtarak kalkışı iyileştiren bi özelliğide var ama benim gibi komple tesisatınıda koyman gerek ki tam randumanlı çalışsın ama çok da nazik bi şanzuman işte bu yanıda kötü sekromençleri doğramaman için çok iyi vites kol ve mekanizma ayarı yapılması lazım std ayarda ayarlayan arkadaşlar genelde 2. vites dişlisi yada sekromencine genelde hep zaman içinde hasar verdirmişlerdir ve deli paralar ::) parçaları ama hafif 1.8 mm 6. vitese yatık takarsan sıkıntı sıfır bu f28 takan yada takacaklara ufak bi bilgi olarak kalsın şanzuman yağıda özeldir işte böle bi detay
Bu arada . Makınada kullanacagınız YAG nedır ....? 0-30? 5-40? 10-40? 15-40? 10-60 :)