Merhaba arkadaşlar,
yaklaşık 1,5 sene civarında C20LET orjinal turbosu ile 300hp lerde 30,000km kullandığımız GSI'ımıza artık yetmeyen turbosu nedeniyle yeni bir proje başlattık...
Araç : 1994 Model Astra GSI 230,000km civarlarında...
Projeye şöyle bir göz atarkak; yapılacak işlemleri şöyle sıralayabiliriz...
Astra GSI Turbo GT2871
Wather Methanol
OilJets
F25 Şanzıman
Elektrikli Direksiyon Pompası
Cut~Out
"Klima"
Araç Sahibi: Selim Usta (Opel Tech Service)
Uygulayıcı : Selim Usta ( Opel Tech Service)
Hal böyle olunca da bende bu projeye; proje uygulayıcısının ismi ve Opel'in de motor kodlarından da esinlenerek kısaca SEL20LET PROJESİ ismini koydum
Araçta aşağı yukarı herşey el emeği göz nuru, hazır bir kit alınıp takılmadı.
Zaten resimlerde gördükçe sizlerde farkına varacaksınız...
Araçta Kullanılan Malzemeler :
Projede Kullanılan Parça Listesi:
Garrett GT2871 Turbo
Haltech Platinum Sport 1000 Ecu - Mapped by Dr.Ecu
Audi Ateşleme Bobinleri
KS700 Silindir Kapağı
Custom egzoz Manifoldu (made in selim berberoğlu)
Forged 4340 Steel Connecting Rods
Wössner 8.5 Pistonları
Forge Dump Valve
Astra OPC Intercooler
2.0DTI Map Sensörü
Custom krank Kasnağı
Custom Volant
Custom Debriyaj Balatası
Sachs Racing Debriyaj Baskısı
Vectra 2.5 V6 F25 Şanzımanı
Isuzu OilJets
Astra Bertone Turbo Su soğutma radyatörü
Vectra 1.8 Yağ soğutma Radyatörü
MAC Boost Control Selenoidi
Tial 38mm Westgate
Astra G Elektrikli Direksiyon Pompası
X25XE İlave Su Pompası
K&N Hava Filtresi
Custom Maf Hausing
Custom Cut-Out
Custom 76mm Egzoz
EBC 288mm Fren Diski
EBC Fren Balataları
GoodRich Performans Fren Hortumları
MOTUL RBF660 Fren Hidroliği
Bilstein Amortisörler
Custom Kule Gergisi ( Made in Selim )
Innovate AFR Saati
Autometer Yağ Basınç Saati
Autometer Boost Saati
Autometer EGT Saati
diğer birçok parçayı da zaten resimlerde görebileceksiniz...
Projenin başlanma amacı kesinlikle AŞIRI güç değildi, araç günlük kullanılan bir araçtı çünkü. bu yüzden de zaten çok büyük bir turbo seçilmedi... zaten Selimus klimadan da vazgeçmeyerek ayrı bir projeye imza attı diyebiliriz
1,5 senede 30,000km 300hp lerde kullandığımız motorumuzu sökmekle projeye başladık...
Ayhan Usta sökük motorla güzel bir poz verdi
![]()
![]()
rektifiyeye giden bloğumuza OIL JETS lerin açılmasıyla, projenin bir diğer güzel özelliğini de tamamlamış bulunuyorduk
![]()
![]()
![]()
arabanın üstünden tek tek itina ile sökülen parçalardan sonra sıra TEMİZLİK aşamasına geldi,
ilk etapta da motor bloğu hemen boyandı tabiki![]()
![]()
![]()
Daha sonra, almanyadan çok değişik atraksiyonlarla aldığımız
KS700 üst kapağımızı işleme sokma vakti gelmişti. Kapak gerçekten KIZ denilecek temizlikteydi...
Kapağa Selim Usta'nın marifetli elleriyle de POLISH yapıldı tabiki...
Kapaktanda birkaç kare ...
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Edit:
DYNO SONUÇLARI 8. SAYFADADIR....