User Tag List

Sayfa 1/10 123 ... SonSon
173 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Astra GSI Turbo - SEL20LET

  1. #1
    KA®ANLIK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    3.115
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Cool Astra GSI Turbo - SEL20LET

    Merhaba arkadaşlar,
    yaklaşık 1,5 sene civarında C20LET orjinal turbosu ile 300hp lerde 30,000km kullandığımız GSI'ımıza artık yetmeyen turbosu nedeniyle yeni bir proje başlattık...

    Araç : 1994 Model Astra GSI 230,000km civarlarında...

    Projeye şöyle bir göz atarkak; yapılacak işlemleri şöyle sıralayabiliriz...
    Astra GSI Turbo GT2871
    Wather Methanol
    OilJets
    F25 Şanzıman
    Elektrikli Direksiyon Pompası
    Cut~Out
    "Klima"

    Araç Sahibi: Selim Usta (Opel Tech Service)
    Uygulayıcı : Selim Usta ( Opel Tech Service)

    Hal böyle olunca da bende bu projeye; proje uygulayıcısının ismi ve Opel'in de motor kodlarından da esinlenerek kısaca SEL20LET PROJESİ ismini koydum

    Araçta aşağı yukarı herşey el emeği göz nuru, hazır bir kit alınıp takılmadı.
    Zaten resimlerde gördükçe sizlerde farkına varacaksınız...

    Araçta Kullanılan Malzemeler :

    Projede Kullanılan Parça Listesi:

    Garrett GT2871 Turbo
    Haltech Platinum Sport 1000 Ecu - Mapped by Dr.Ecu
    Audi Ateşleme Bobinleri
    KS700 Silindir Kapağı
    Custom egzoz Manifoldu (made in selim berberoğlu)
    Forged 4340 Steel Connecting Rods
    Wössner 8.5 Pistonları
    Forge Dump Valve
    Astra OPC Intercooler
    2.0DTI Map Sensörü
    Custom krank Kasnağı
    Custom Volant
    Custom Debriyaj Balatası
    Sachs Racing Debriyaj Baskısı
    Vectra 2.5 V6 F25 Şanzımanı
    Isuzu OilJets
    Astra Bertone Turbo Su soğutma radyatörü
    Vectra 1.8 Yağ soğutma Radyatörü
    MAC Boost Control Selenoidi
    Tial 38mm Westgate
    Astra G Elektrikli Direksiyon Pompası
    X25XE İlave Su Pompası
    K&N Hava Filtresi
    Custom Maf Hausing
    Custom Cut-Out
    Custom 76mm Egzoz


    EBC 288mm Fren Diski
    EBC Fren Balataları
    GoodRich Performans Fren Hortumları
    MOTUL RBF660 Fren Hidroliği
    Bilstein Amortisörler
    Custom Kule Gergisi ( Made in Selim )

    Innovate AFR Saati
    Autometer Yağ Basınç Saati
    Autometer Boost Saati
    Autometer EGT Saati


    diğer birçok parçayı da zaten resimlerde görebileceksiniz...

    Projenin başlanma amacı kesinlikle AŞIRI güç değildi, araç günlük kullanılan bir araçtı çünkü. bu yüzden de zaten çok büyük bir turbo seçilmedi... zaten Selimus klimadan da vazgeçmeyerek ayrı bir projeye imza attı diyebiliriz

    1,5 senede 30,000km 300hp lerde kullandığımız motorumuzu sökmekle projeye başladık...

    Ayhan Usta sökük motorla güzel bir poz verdi


















    rektifiyeye giden bloğumuza OIL JETS lerin açılmasıyla, projenin bir diğer güzel özelliğini de tamamlamış bulunuyorduk











    arabanın üstünden tek tek itina ile sökülen parçalardan sonra sıra TEMİZLİK aşamasına geldi,
    ilk etapta da motor bloğu hemen boyandı tabiki










    Daha sonra, almanyadan çok değişik atraksiyonlarla aldığımız
    KS700 üst kapağımızı işleme sokma vakti gelmişti. Kapak gerçekten KIZ denilecek temizlikteydi...

    Kapağa Selim Usta'nın marifetli elleriyle de POLISH yapıldı tabiki...

    Kapaktanda birkaç kare ...

























    Edit:
    DYNO SONUÇLARI 8. SAYFADADIR....
    Loading...

  2. #2
    bilalMW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    7.253
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Maşallah temiz işçilik olmuş usta eli öpülesi yanında sırf bişeyler öğrenmek için beleşe çalışılacak insanmış Allah için.
    Ex Automobile Service Advisor - New Truck Service Area Manager

  3. #3
    Eriador - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    Orlando
    Mesaj
    7.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Maşallah çok güzel araç & konu . Kazasız belasız cuflamalar
    ...::: Çirkin kadın yoktur , az Votka vardır derler... Geçiniz ! Çirkin kadın vardır, midesiz erkekte çoktur. Votkaya *** atip durmayalim onunda bir suçu yoktur :::...

  4. #4
    ouzs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    türkiye/ankara
    Mesaj
    1.409
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    maşşallah her bir yerine aracın.. rodajdan sonra bi video sunu bekliyoruzz. maşşallaahh tekrar..
    *On3r*

  5. #5
    TarikS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2006
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    9.388
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    59 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Masallah el emegi goz nuru, cok keyifli geliyordur kullanmasi Selim ustanin ve servis ekibinin ellerine saglik, saglam bir arac cikmis ortaya

    Gorsellik olarak da keske sis farli tampon alinsaymis bir de tampona GSI16V logosu lazim..

  6. #6
    Trance-R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    2.410
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    el emeği göz nuru , maşallah nazar değmesin , kazasız belasız sürüşler çuflamalar dilerim...400 çıkar yahu bundan

  7. #7
    necoone - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    (41-34 )Turkey
    Mesaj
    443
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Maşallah çok güzel 1 proje darısı başıma diyim.
    Allah güle güle gazlamaya nasibetsin inşallah.

  8. #8
    KA®ANLIK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    3.115
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kapakta hazırlanıp yana koyulduktan sonra, motorunda kaba inşaatı bitmişti...










    kaba inşaatı biten motora Z20LET pompası koyduğumuz için bazı ince atraksiyonlarda gerekti tabiki...
    pompanın süzgecini bir iki ufak atraksiyonla güzel bir şekilde ayarladı Selim Usta





    Böyle bir projeye başlamışken Selim Usta tabi zamanı da iyi değerlendirmek adına, marş motoru vb. parçaları elden geçirdi. sökmüşken herşey eksiksiz olmalıydı




    e tabiki olmazsa olmaz kalorifer hortumlarının bağlandığı hortumu da paslanmazdan yapmak kaçınılmazdı.

    Selim Usta konuşturdu yine




    motor tamamen bitmese de KABA inşaatı tamamlandı. ama asıl büyük dert ile karşı karşıya kalmamıştık henüz
    Loading...

  9. #9
    KA®ANLIK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    3.115
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    motor bir yana dursun, bu arada Turbo GSI a koyulacak şanzımanı seçmek ve şanzıman projesini de hayata geçirmek gerekiyordu

    ufak tefek araştırmalar ve istişarelerden sonra diğer şanzımanların da yedek parça sıkıntısı da göz önüne alınarak Vectra B 2,5 V6 da kullanılan F25 Şanzımanın kullanılmasına karar verdi Selim Usta. E tabiki kolay olmayacaktı, motor kulağı, şanzıman kulağı ve benzeri bazı düzenlemelerde olması lazımdı.

    Araştırmalardan sonra KIZ gibi diyebileceğimiz, sanki kullanılmamış bir F25 şanzıman bulundu



    tabiki hemen içi açıldı, selim usta parça pinçik etti şanzımanı







    Istavroz Mili bile KIZ gibiydi



    gerekli kontroller yapıldıktan sonra ve gerekli sekmanlar, bilyalar vs. değiştikten sonra tekrar toplama işine geçildi















    ve tabiki şanzımanı oturtmak için yine bir AYAK YAPMA operasyonu yapılacaktı

    Selim Usta gerekli kontrollerden sonra çıkarttığı şablonlar akabinde ayaklara başladı









    ve tabili MEKANİZMA için bir ÇATAL inşa etti Selim Usta,
    demire şekil vermek bu olsa gerek



    ayaklara devam...





    e tabiki bu güçte bir araba için debriyaj da çok önemli idi...

    Dünyanın bir ucundan getirtmiş olduğumuz paletler inanılmaz bir hızda tam 2,5 günde geldi

    Projenin tüm aşamalarında olduğu gibi burda da HAZIRA kaçmayan Selim Usta, kendi debriyajını, kendi volanını kendi yaptı diyebiliriz, tabiki Ekibin yardımıyla





    Özel kestirilen paletin ayaklığına paletler monte edildi...






    ve şanzıman araca oturtuldu





    Selim Usta da ZAFER Çığlıkları atıyordu tabi




    Loading...

  10. #10
    KA®ANLIK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    3.115
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    motor ve şanzımanı büyük bir iştahla bekleyen SEL20LET

    iştahla ağzını açmış, içine kaçacak canavarı bekliyordu



    motor bloğu ve şanzıman buluştu ve toparlanma işlemleri de başladı ama tabiki daha çok büyük taklalar atılacağından habersizdi















    işte projeyi zora sokacak klima kompresörümüzde ordan bize selamlarını iletiyordu







    Bütün azmi ile projeye devam eden Selim Ustada motorun kabası bittiğinde biraz rahatlama görülüyordu





    hafifletilmiş özel imalat kasnağımızda fena durmuyordu







    Loading...

  11. #11
    KA®ANLIK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    3.115
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sıra gelmişti dananın ZORT dediği yere

    GT2871 imiz ve önceden temin etmiş olduğumuz monifoldumuz bize güzel bir sürpriz yaşatmaya gelmişlerdi






    ilk sürprizi klima kompresörünün ayağı yaptı tabiki tahmin ettiğimiz gibi...
    e ufak tefek ölçüp biçmelerimizle bu monifold ile bu turbonun ön panele de çarpacağını düşünerek ve tasarımını selim ustanın beğenmemesi üzerine bu monifolda son bakışımızı attık



    veeeeeeee
    SIFIRDAN bir Turbo Monifoldu üretme işlemine girdik...




    gerekli materyalleri topladık elimizdede çizimimiz vardı, kolları sıvadı Selim Usta














    işte tam bu zamanlarda projenin ismine yakışır bir sticker tasarımını da ben aracın üstüne işraret parmağı yordamıyla çizdim




    monifold tasarımı devam ediyordu....









    Selim Usta iş başında....






    e tabi aşağı yukarı tasarım tamamlanmaya çalışırken motor arabaya test için çıkarılıp, ön panel ile olan uzaklığıda hesaplamalardan sonra GÖZLE de görmek farz olmuştu




    kabataslak olarak monifold bitmiş sayılırdı artık....
    e tabiki klima kompresörünün ayağı da taşlamamızdan nasibini almıştı

    kaynatmanın zamanı da gelmişti artık...
























    veeeee evet,


    işler yoluna girmeye başlamıştı...




    Loading...

  12. #12
    KA®ANLIK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    3.115
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)



    LSF GSI daha da bir iştahla bekliyordu makineyi





    son hamleleri de bitirmişti Selim Usta Turbo Monifoldu ile ilgili....













    Loading...

  13. #13
    KA®ANLIK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    3.115
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu sırada projenin bir diğer GÜZEL aşamasını da tamamlamak istedi Selim Usta,

    CUT OUT




    Cut-Out Sistemini vakumyordamıyla çalıştırmayı tercih etti
    bunun içinde arabanın iç hava sirkülasyon mekanizmasından yardım aldı

    Aracın iç hava sirkülasyonunu çalıştıdığınızda CUT-OUT devreye giriyor...









    veeeee sıra geldi bir başka sıkıntılı aşamaya

    Projenin asıl önemli açamlarından bir tanesi de görselliğini rezil etmeden orjinal 94 GSI tamponunu araca oturtmaktı.
    nitekim daha önceki projede çok fazla üstünde durulmadan orjinal tampon yerine fiberden tampon yapılmıştı...

    Ama alınan sıfır 94 GSI tamponu ile artık projeye başka bir amaçta katmış olduk

    GÖRSELLİK....

    Ama bunun içinde araca konulacak yeni radyatör petekleri, intercooler, oilcooler, klima radyatörü ve radyatör fanınında ön panele sığdırılması lazımdı...

    uykusuz geceler başladı








    ve tüm bu ön panel ekipmanlarını da bir yere bağlamak ve desteklemek lazımdı.

    bunun için aracın ön paneli yeniden inşa edildi desem hiç abartmış olmam herhalde...

    Selim Usta yine büyük bir SABIR ve İŞÇİLİK ile, gerçekten müthiş bir iş çıkartı....






















    bu sırada artık elektrikli direksiyon pompamız içinde yer beğenme ve ona da bir yer oluşturma işlemine de başladı SelimUsta














    tamponda ufak tefek kesme işlemlerinden sonra oturduğu görüldü...

    sıra geldi yine temizliğe, kaynatılan yerler gerekli işlemlerden geçti











    Loading...

  14. #14
    KA®ANLIK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    3.115
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Panelde yapılan düzenlemeler sonucunda istenilen şekilde radyatörler dizildi ve fonksiyonel olarak çalışması sağlandı...












    Tampona da orjinal Astra H OPC nin tampon peteklerinden alınıp, kesilip oturtuldu ki kötü bir görünümün önüne geçmek için






    artık toparlanmaya geçildi çok şükür













    ve Selim Usta frenlerin performansını da düşünerek; tamponun altından gelecek havayı fren disc lerini soğutmak maksadı ile salıncakların altına paslanmazdan bir rüzgar yönlendirici yaptı




    Wather Methanol Tankı da yerleştirildi






    e tabi bu güzel motorun karterini de korumak lazım geldiğinden selim usta hazır olanları pek beğenmediği için kendi bir karter muhafaza yaptı





    herşey derlendi toplandı













    ve tabiki projenin EN ÖNEMLİ AŞAMASI !!!!

    Özel hazırlanan sticker'ımız da tarafımdan itina ile yapıştırıldı








    e tabi PROJE BİTTİĞİNDE de

    Selim Usta saçları sakalları ağartmasa da bayağı bir uzatmıştı





    veeeee Ekim ayının 11'inde başlayan projemizde Aralık ayının son günlerinde bitti e tabiki de SEL20LET yollara düştü...

    bu da ilk çalışma anı :












    Rodajın bitmesine az bir zaman kaldı,
    daha sonra yapılacak ayardan sonra da DYNO'ya çıkacağız inşallah...

    Edit:
    Dyno'ya çıkıldı.... Dyno Sonuçları ve yorumları 8. Sayfada....

    Dyno Videosu:
    BORKED

    Direct Link Dyno:
    ‪Astra GSI Turbo [SEL20LET] - Dyno‬‏ - YouTube



    Maşallahları eksik etmeyelim lütfen....

    Loading...

  15. #15
    bugra_0101 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    1.016
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    41 kere Maşallah

  16. #16
    EEE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    AnK
    Mesaj
    2.365
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Allah Utandırmasın
    sanzıman deneyımızını merak edıyorum F25 benımde aklımda vardı
    Boşunamı Şehit Oldu O Kadar Vatan Evladı
    Uyanmak Gerek Uykulardan Artık


    POWERED BY EMS GARAGE(GARDIYAN)

  17. #17
    UĞUR_GSI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    307
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    gercekten cok keyifli pi proje olmuş üzerinde belli cok emek var hakkını vericeğini düşüyorum hedeflenen güç ve dyno verisini merakla bekliyorum

  18. #18
    SkY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    45
    Şehir
    Beylikdüzü
    Mesaj
    5.472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    maşallah güzel bir çalışma olmuş..

  19. #19
    Sierra Rs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    2.939
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    vay arkadaş ya,41 kere maşallah cok beğendim helal olsun selim'e

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •